/fotboll/osk/forum/6174.aspx/fotboll/osk/forum/6174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-03-26 00:16
Talgoxen och jag kämpar vidare för att besegra kung Bore, helgen ser dock inte lovande ut, men prognoser kan bli fel. Snöblasket kommer in över Västsverige på fredag och passerar nordost över Behrn Arena på lördag. J***a skitprognos!

Men alla som älskar snö kan ju i vanlig ordning gotta sig, sitta i soffhörnet och säga att det blir så ljust och fint ...

Nästa vecka kanske värmen sakta men säkert smyger tillbaka och jag kan hälsa från gattet att havets uppvärmning har pågått några veckor, just nu +4 gr C vid Varberg.

Jag vill ha vår, vår, vår :-)))
AIK Saywee
2009-03-25 23:13
Spännande omröstning på svartvitt av realister, optimister och pessimister och en och annan, annan ister* (* = de som röstar 15-16, jag förmodar att de inte är normalt funtade).

När drygt 200 röstat tror 94% att vi hamnar topp sju, sedan tunnar det ut och sedan finns det ju alltit några fjantar eller gäster som sabbar statistiken, eller?

Men vad vi "tippar och tror" och ÖSK´s målsättning är två olika företeelser!
Örebro rirobban
2009-03-25 22:53
Ämne: rirobban/ Mycket frä....
in med Boniek Maruti på plan//
Tackar;)
Klart den blir fräsch, den handlar ju om ÖSK:):):)

AIK Saywee
2009-03-25 21:24
Har man som mål att spela i AS 2010 så blir det väl minst "topp 13"? Vill man dryga ut kassan med extra publik och spänning får man väl riskera "topp 14"?

Jag vill ha mål, mål, mål ;-)
Örebro Erki
2009-03-25 21:24
Mittåt// Tar till mig önskemålet och ska försöka med Plingeling-grejset.
AIK Saywee
2009-03-25 21:18
Ämne: Själv tror jag stenh....
in med Boniek Maruti på plan, är Jawo-grabbarna släkt på något vis?
AIK Saywee
2009-03-25 21:15
Detta med "Ping" får mig att tänka på ping-viner, vilken tur att det blev Kubaner som "klackbenämning" :-))

Det svenska språket förändras allt snabbare, en medeltidssvensk, typ Gustav Vasa, skulle inte alls hänga med idag.

Däremot anses islänningarna bemästra och kunna förstå riktigt gammalt fornnordiskt språk.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-25 20:57
Själv tror jag stenhårt på Gefle, dem har intressanta namn i Omar Jawo och Öhagen o dem är ju kända för o plocka in bra killar från div 1-2 o de har dem gjort,
tror dem kommer topp 10
Örebro Mittåt
2009-03-25 20:54
O-T// Urban Hammar verkar att få en hel del att jobba med. Gefle fick stryk i sin näst sista träningmatch av nyuppflyttade Superettlaget Vasalund med 4-2.

Det är en sak att få stryk, det är varken bra eller roligt. Men att släppa in fyra mål mot den här typen av motståndare. Det är både fasansfullt och bedrövligt.
Örebro Sersant
2009-03-25 20:03
Ämne: rirobban// Lycka til....
Sersant vs. Rirobban har publicerats!

Jag har pingat nu vet inte om jag gjorde rätt dock då jag inte använt det förrut :).
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-25 19:18
rirobban/ Mycket fräscht med eran blogg helt klart!
inte direkt förtjust i bloggar, men eran sida verkar mycket seriös o ser framåt o läsa den varje dag :)
Oskbloggen läggs in på favoriter :)

däremot tycker jag ni skulle ha ett gästbok där folk fick regga sig ;)
Kul även med Bedoya till svartvitt som skribent

FORZA ÖSK
Örebro Joerny
2009-03-25 19:13
Såg förut på tv4-sporten att ÖSK spelar allsvensk premiär mot umeå IK ikväll. Bra koll dom verkar ha där på tv;)
Örebro Mittåt
2009-03-25 18:55
rirobban// Lycka till med den nya bloggen. Glöm inte att pinga nyligen.se när ni lagt ut något nytt. Då blir det lättare att hitta. Se länken.

Tillägg: Önskemålet om ett ping gäller för övrigt även Erki och hans fotoblogg.
Örebro Mittåt
2009-03-25 18:43
Bra jobb med Alejandro. Roligt att han vill fortsätta.
Örebro rirobban
2009-03-25 18:39
ÖSK-BLOGGEN!!!!

Som jag skrev igår, det kan aldrig bli för mycket av ÖSK. Så kom gärna in och läs om världens bästa sportklubb.

Finns också bilder på östra läktaren från igår ifall någon är intresserad:)

http://oskbloggen.blogspot.com/
Örebro jappel
2009-03-25 18:28
skummt med nye kalmarbrassen, det luktar ju flopp lång väg. gammal spelare som inte lyckats etablera sig i någon högre liga.
verkar spela i ett ligaC (div1 lag) sedan utlånad till andraligan i brasilien verkar det som att han inte fått speltid alls. (inga mål)
2006 lyckades han visserligen sätta ett mål för Santos som var rätt bra det året. 4 i LigaA )

Nåja, Nanne vet nog något som inte jag vet :-)
Örebro jappel
2009-03-25 18:07
Verkar för övrigt som att ALLA är aningens schitsofren. nyss var han landslagsanhängare med djurgårdslogga, nu aik:are.
Örebro jappel
2009-03-25 18:04
ALLA GÅNGER.
Örebro Erki
2009-03-25 17:58
Ämne: Har ni bättre klack ....
Skulle säga att vi är ganska likvärdiga.
Elfsborg hade ju en hype i samband med ny arena och sportsliga framgångar och växte otroligt då.
Vi har aldrig fått den hypen så vi ligger nog kanske steget efter idag.

Dessutom är vi sjukt ojämna på bortaplan fortfarande. Men vi blir totalt sett bättre för varje år.

Disasterpiece// Vi har gjort några fina grejer, men vi är långt ifrån toppen i Sverige :) Elfsborg gör många snygga tifon med och har nog presterat fler bra tifon än vi de senaste åren.
Örebro BabyKladde
2009-03-25 17:21
Ämne: Någon som vet när ÖS....
inom kort, Evigt ÖSK.
dom vill sälja årsabbonemang i första hand. ekonomisk fördel för ÖSK..

SE TILL ATT ANMÄLA ER TILL KUBANERNA*S RESA TILL STOCKHOLM 6 APRIL! www.kubanerna.se
Örebro Disasterpiece
2009-03-25 17:21
Ämne: Har ni bättre klack ....
Lika bra ungefär. Guliganerna är lite röststarkare än kubanerna, men kubanerna verkligen krossar guliganerna vad gäller tifo. Tifona på Behrn arena är bland dom bästa i hela sverige :D
Örebro Evigt ÖSK
2009-03-25 17:02
Någon som vet när ÖSK börjar sälja enskilda biljetter till matcherna?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-25 16:59
dubbel
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-25 16:59
Ibland blir det ju lite lustigt, det där med syftning och meningsbyggnad.. Så här säger Lagerbäck enligt Aftonbladet: ”Man ska kunna stänga av spelare som filmar i efterhand”. Spelare som "filmar i efterhand" är det såna som filmar t ex i duschen EFTER matchen? Eller spelare som sas gör filmkarriär EFTER sin fotbollskarriär?

Givetvis avses att avstängning kan grundas på förseelse(-r) upptäckta vid efterhandsgranskning (typ video) av en match, men grammatiskt så fick det ju inte den betydelsen..
Helsingborg ALLA
2009-03-25 16:54
Har ni bättre klack än Elfsborg ?
Örebro Marcus A.
2009-03-25 16:39
Vi förlorade borta mot Bajen med 1-2. Då vaktade Alven kassen.
Örebro Sekt. E
2009-03-25 15:33
Hur går det med resebokningar till premiären borta? Själv åker jag snett. Hoppas många tar sig dit för starten på en fin säsong. Tänk om vi i alla fall var 500 pers där, det skulle nog laget uppskatta väldigt mycket.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-03-25 15:14
Har vi förlorat några matcher på försäsongen med John i målet? Har vi vunnit några med Westman? Bara en tanke och fråga.
Örebro Svartvitt-redax
2009-03-25 14:15
Ny omröstning upplagd. Var slutar ÖSK i år?
AIK Saywee
2009-03-25 10:58
Angående Alvbåge en gång till, jag hoppas verkligen att han inte köptes hem av "spekulation att kunna säljas igen".

Skall vi nå toppskiktet och ädla metaller, skall Alven vakta målet!!!

Han ger mig och förhoppningsvis även lagkamraterna, en trygghet och dessutom en förhoppning om det möjliga och önskade :-)

FORZA JOHN!
Annons: