/fotboll/osk/forum/6158.aspx/fotboll/osk/forum/6158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-04-01 16:37
orebrotjejen//
Det är ont om platser på Östermalm, men här kommer fyra tips.

- Engelbrektsgatan vid Humlegården brukar ha relativt "långa" och billiga varianter, men det gäller kanske bara helger.

- Lidingö´s brofäste vid shellmacken brukar ibland ha flera lediga platser, men då blir det ju en bit att gå och man passerar trängselskattskamerorna ett par extra gånger med bil.

- Parkera vid någon nära "förort" och sedan tunnelbana kan vara en variant, då slipper man trängselskatten också.

Parkera fel, kolla vad det är för p-böter och om det kan vara värt att chansa ;-)

MEN - parkera synligt och vid "trafikerade" platser och låt inget värdefullt ligga synligt genom bilens rutor, för då kan tjyven slå till!

Örebro Olsén19
2009-04-01 16:36
Ämne: hade tänkt åka bil t....
Kungliga tennishallen tänker vi parkera på.. (inte på hallen, men på hallens parkering). Stenkast från stadion och dessutom kostnadsfritt om jag inte misminner mig... ?
Örebro ÖSK öster
2009-04-01 16:33
Jag åkte bil upp till Stadion förra året. Vi fick leta länge efter en plats och hamnade en bra bit bort. Slutade med att vi missade första femton. Som sagt åk med kubanerna eller va där i god tid.
Örebro Joerny
2009-04-01 16:12
orebrotjejen// Det finns parkering på valhallavägen. Men parkeringsplatserna är begränsade så det gäller att komma upp i tid före matchstart.
Örebro orebrotjejen
2009-04-01 16:01
hade tänkt åka bil till stockholm med familjen, nån som vet om det finns parkering nära arenan ??
Örebro Sekt. E
2009-04-01 15:45
add.// Jag tänker göra precis så. på plats i vändkorset.
Örebro add.
2009-04-01 15:42
Har en fråga angående biljettköp på stadion på måndag.
Det innebär väl knappast någon risk att åka dit & köpa biljetten på plats? har svårt att tänka mig det, men kände att det är lika bra att höra.
Man vill ju inte riskera att missa matchen pga. av en sådan sak :)
Örebro Del Vecchio
2009-04-01 15:19
Någon som har bild på ÖSKs nya tröja som skulle lanserar idag 10.30 på kansliet

forza
Örebro ÖSKare i exil
2009-04-01 15:04
Fotbolls febern är hög just nu. Så Om Bedoya får göra en del inhopp i år så är jag nöjd. Ett år att hitta tempo och acklimatisera sig är väl att vänta. Som med Kalmars brassar ungefär.
Örebro jappel
2009-04-01 13:54
Kan bara hålla med Bedoya.
Forza ÖSK.
Örebro Mittåt
2009-04-01 13:19
Roswall// Det är nog en bit kvar innan han kan tränga undan någon av de tre i startelvan. Det är inte ens säkert att han är ÖSKs fjärdeval i dagsläget. Om han är det så är det nog på en delad plats med Per Johansson.
Örebro Roswall
2009-04-01 13:03
Hur långt ifrån startelvan är Bedoya egentligen? Spelade med "B"-gänget igår och verkade ju inte imponera särskilt, och ändå tycker han själv att insatsen var OK.
Jag har bara sett honom lira mot Hammarby på Skytteholm, ni som har sett honom mer, vad säger ni?
Örebro Roswall
2009-04-01 12:25
Ämne: Roswall: Aprilskämt....
Jo jag vet, vi hade precis snackat om det, men man måste ju sprida!

alla till stadion!
Örebro jappel
2009-04-01 11:08
Ämne: Premiärtankar…
Hur ....
Låter härligt.
Genomgår själv något liknande...fast jag antar att det gäller för de flesta av oss som skriver här någotsånär regelbundet.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-01 10:48
Ämne: Premiärtankar…
Hur ....
Sekt. E// Kan bara inflika med att min egen erfarenhet säger mig att sånt nörderi inte avtar med tiden/åren..
Feb-mars är i vissa avseenden ett långt lidande i väntan på våren i såväl metereologisk som (allsvensk-)säsongspremiär-mening.. Men nu viskas det om att våren nästa år kommer den 15 mars!!
Örebro Sekt. E
2009-04-01 10:14
Premiärtankar…
Hur sjukt är det inte att mitt intresse för ÖSK blir större för varje år? En lagom tjock man i sina bästa år och det kan tyckas att jag borde ha andra grejer som dominerar min tillvaro, som tar större plats i skallen. Inte desto mindre har jag under våren befunnit mig på norra läktaren för att kolla in träningar, tagit söndagspromenaden förbi vallen för att kolla hur läktaren växer fram och dissekerat hela internet i jakten på ännu en blogg om de svartvita galanterna. Min närvaro på träningsmatcherna har varit snäppet bättre än Wikens vill jag tro. Och min försäsong har betalat sig. Jag är mer laddad än vanligt och känner mig urstark. Snart är det dags. Snart är det premiär. Ambitionen i laget har vuxit och med den även mina och andra supportrars förhoppningar. Det nya kaxiga och självsäkra ÖSK äntrar snart stadion i början på en resa som kan bli något att snacka om. Nägot att minnas. Hög tid att ta vara på denna säsong. Undrar om det blir lunch på Max idag kanske…

Support your locals.
Örebro Mittåt
2009-04-01 10:11
I morgon släpper ÖSK lösbiljetterna för vårens matcher skriver man på hemsidan. Riktigt hur (säsongs)bokningsläget ser ut går det dock inte att få någon uppfattning om. Det ser man inte förrän kl. 09:00 i morgon.

Man kan dock notera, att hela sektion P och halva sektion O reserverats för bortasupportrar.

Gula markeringar (få platser kvar) finns det för sektionerna E övre, F samt de nedre sektionerna av K, M och N.

Att K nedre nästan är fullbokad beror på att man flyttat folk från P dit.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-01 10:07
Nu är Lagrell i farten igen...
Örebro jappel
2009-04-01 10:05
det blev visst en värvning till innan fönstret stängde....dock inget oväntat...och tveksamt om det spelar någon roll. MFF brukar ju värva dyra kalkoner.
Örebro Wuzac
2009-04-01 08:15
Roswall: Aprilskämt
Örebro kenya
2009-04-01 02:29
Forza Bedoya!
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-01 02:21
Bedoya om målsättningar och förväntningar
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-01 02:19
Rickard Nilsson: "De unga killarna höjde vår nivå"
Djurgården Samba DIF
2009-04-01 01:55
1:a April..
Örebro Roswall
2009-04-01 01:10
GAIS flyttar till Borås Arena!
Örebro Roswall
2009-04-01 01:06
Ämne: Roswall/ haha ja de ....
Jo, ganska dåligt var det, :P. Undra vad NA hittar på i år, deras bästa (läs mest trovärdiga) var nog det om att de skulle starta en dokusåpa på slottet.
Örebro Roswall
2009-04-01 01:01
Ämne: Men detta är faktisk....
Jag har alltid varit klar!

Under ett kort ögonblick idag funderade jag på om jag skulle satsa på att jobba som materialare i ÖSK, men jag kom snart på att det fanns mer spännande saker att göra..:)
Örebro Erki
2009-04-01 00:50
1. Elfsborg
2. IFK Göteborg
3. AIK
4. Helsingborg
5. Malmö
6. Örebro
7. Kalmar
8. Hammarby
9. Djurgården
10. Halmstad
11. Trelleborg
12. GAIS
13. Örgryte
14. Brommapojkarna
15. Häcken
16. Gefle

Riktigt svårt att tippa, känns som att mittenlagen kan hamna lite hur som helst.
Även rätt öppet mellan de 4:a sista lagen.
AIK Saywee
2009-04-01 00:45
ajaj, Boniek, det var inte bra, jag menar 1-1, ibland hoppas jag att du har tokfel.

Måste sova, se upp för skämt i senare idag, allt kan hända, BP tar guldet, Lagrell ställer upp i Eurovision Song Contest (eller vad det heter) eftersom operaliknande sång förbjudits av SvFF, Lars Lagerbäck blir trädgårdsmästare och Foppa blir stins i Laxå ...
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-04-01 00:32
Roswall/ haha ja de var ett tidigt april skämt

saywee de slutar 1-1 målskytt Porokara han dribblar av två man o sen målvakten dembo :)
Annons: