/fotboll/osk/forum/6134.aspx/fotboll/osk/forum/6134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2009-04-07 12:36
Min elva:

1. Straffsituationen är antingen eller. En femtioprocentare. Det var på grund av eget slarv situationen uppstod. Skapar vi sådana lägen hemma kan också vi mycket väl få straff.

2. Ceesay och Dahlberg var för mig Djurgårdens två sämsta. Ceesay verkade livrädd. Mittbackskollegan var i så fall bättre. Sjölund och Dembo var mina top-2 djurgårdare igår.

3. Bra tryck från både Kubaner och Apor, utifrån sina förutsättningar då förstås.

4. Min tur att hylla Almebäck. Har tidigare inte imponerats av honom som andra på detta forum. Men igår var han riktigt bra. Bäst i ÖSK tätt följd av Roninhos första halvlek.

5. Jag tror inte vi är bättre än så här på bortaplan. 2008 var vi sämre än så här i de flesta bortamatcherna.

6. Planerna var usel. Ej spelbar i mitt tycke. Sjukt att man idag på många håll förordar konstgräs men det är på något sätt ganska logiskt. Fotbollen blir bättre helt enkelt.

7. Olsen var ruggigt blek. Försiktighet från skadan kanske? Eller ny Nedim?

8. Bassombeng borde ha gjort mål i första. Fast i detta fallet kan han ju faktiskt skylla på mattan.

9. Spöket kan dö mot Elfsborg på fredag. Det enda som talar emot är Elfsborg brist på spets samt att vi leverade ett hyfsat försvarspel igår.

10. Per Johansson inte ens på bänken. Bedoya in tidigt. Sixten upphör inte att förvåna. Kul att han vågar tänka offensivt på bortaplan.

11. Wowoah fasta var överlag mycket dåliga. Ovanligt, vi är bortskämda med dom.
Örebro Olsén19
2009-04-07 12:28
ExpliCidConTenT

Det är inte lätt för oss som inte har en lång klack-kultur.. inte så många av oss som ställer upp och sjunger utan är mer "analytiska" och tittar på matcherna... Tyvärr, men vi är på uppgång =) fler och fler för varje år.
Tack för berömmet ! =)
Djurgården Rooob
2009-04-07 12:26
Jag har varit i Örebro men har lovat mig själv att aldrig sätta foten där igen. Varför? Ni är en endast grinibroare!
Djurgården ExpliCidConTenT
2009-04-07 12:24
Det är svårt att höras från fonden men ni gjorde det bra igår.

Visst oftast hörde man mest den där trumman, men i slutet av första kunde man höra några ramsor från er sektion och så klart då och då när vi tystnade.

dock vart jag förvånad när vår klack under en period mummlade fram en ny ramsa som inte alls satt. Där hade jag väntat mig att ni skulle ta chansen och gå igång ordentligt. Men då var det väldigt passivt från er sida?

Me det har kommit större bortaföljen till Stadion som vi inte hört alls, så överlag gjorde ni det bra.
Örebro DaSa
2009-04-07 12:17
"- Jag upplever det som när Oremo ska skjuta, så tar de ansatsfoten i skottögonblicket och han får ingen möjlighet att fortsätta den rörelsen han har gjort. Så att då tar de benet när han ska skjuta, helt enkelt, konstarerar domaren Åke Andreasson. "

Skall man tolka domaren som att om man har dragit bak benet för att skjuta så får ingen röra bollen?!
Örebro Olsén19
2009-04-07 12:14
BK/

härligt,härligt !!

Jag tyckte ändå att det var ganska bra stämning från oss, en stockholmare som jag känner satt på långsidan och hörde oss väldigt bra när vi väl tog i, speciellt i slutet på första.. det är väl ok facit ? =)
Örebro BabyKladde
2009-04-07 12:09
Bilder på klacken och tifot kommer dyka upp på kubanerna.se idag eller imorrn.. antalet var 340 st. betalande på bortasektionen.
Örebro Olsén19
2009-04-07 12:06
Bilder på klacken ? Där jag stod, mitt i smeten kunde jag inte uppskatta hur många eller hur stort det var... bilder någon? =)
Örebro Walter Gigena
2009-04-07 11:55
Ämne: Anledningen till att....
Utan Åke Andreassons tillkortakommanden hade vi inte förlorat. Då hade det blivit oavgjort trots Ösk's tandlöshet.

Jag är fortfarande ruggigt irriterad på straffen. Extra surt är det att jag missar torsdagens hockey och fredagens fotboll pga av oförutsedd resa. Hur stora är chanserna att elfsborgs matchen slinker upp på nätet?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-04-07 11:52
Håller med Mittåt! Riktigt uselt anfallsspel. Olsen var totalt osynlig och vann inte en enda nickduell vad jag kunde se. Och får vi hörnor i fortsättningen kan vi lika gärna peta de över kortlinjen. Anttonens långa inkast är en bra tanke men de funkade ju inte alls de heller.
Wivallius
2009-04-07 11:49
Bästa örebroare igår var klacken. Ni hördes skitbra där jag satt på Sekt. P, särskilt i slutet på första.

Åååh Örebro ...... Toppen! ;-)

Bra gjort, kämpa på och riktigt snyggt närkevapen!
Örebro Dovre
2009-04-07 11:48
Oremo "ny"? Han har ju spelat en hel säsong för Djurgården.

Det var riktigt tungt att åka hem med bussen till Lilla Essingen med en massa Djurgårdare. Och inte blir det bättre av att flickvännen håller på dem. Men jag tycker nästan inte att man förtjänar att vinna om man har en spelare som Nävfer med i truppen och till och med på plan.
Örebro Mittåt
2009-04-07 11:42
Anledningen till att det inte blev några poäng igår var i första hand att ÖSK inte gjorde några mål. Gör man inte det så låter man slumpen fälla avgörandet. Ibland slumpar det åt ena hållet och ibland åt det andra. Igår var det åt det andra.

Men grundorsaken till förlusten var ÖSK-anfallets tandlöshet, inte Åke Andreassons eventuella tillkortakommanden.
Örebro Ropesin
2009-04-07 11:37
Så sjukt frustrerande att dom aldrig kan vinna på Stadion. Så typiskt att ett "storlag" får straff mot Örebro, trots att det inte är i närheten av straff. Ska det bli topp 5 i år måste man kunna vinna när man är bättre och har de bästa målchanserna. För så var det igår, ÖSK hade bäst målchanser men sumpade dom.
2009-04-07 11:30
Joerny:

Vi har ju gått från att spela rätt uselt med långbollar till att försöka spela som vi gjorde tidigare med 4-3-3. Vi har i mångt och mycket sama spelare men Oremo är hyfsat ny och har inte spelat vårt 4-3-3 förut. Dahlberg är ny som mittfältare, Gustavsson ny, Youssef ny och Kebba får väl ses som ny, iallafall som mittback. Milic som kom in och Mwila är båda nya.

Sen är ju Rajalakso inte direkt rutinerad.

Det är Dembo, Toni, Tauer, Sjölund och Komac som står för rutinen i vårt lag, resetn är unga och orutinerade.

Så vi har en lång väg att gå.
Morenr16
2009-04-07 11:21
Härligt av Albåge! Många intressanta artiklar från gårdagens match (se länk).
Örebro Joerny
2009-04-07 11:16
ExpliCidConTenT// Ni är väl i ungefär samma sitution som vi var i för ett år sedan. Samma spelsystem 4-3-3, "nya" tränare. Skillnaden är väl att ni inte har ändrat så mycket i startelvan som vi hade "tvingats" göra. Om ni får ihop det till slut kan ni slåss om att bli bäst i stan.
Örebro Kronblom
2009-04-07 10:58
Ämne: Tycker att ÖSK gjord....
"straffen inte felaktig dömd"?Nja,ser jäkligt billig ut från min position(bortasektionen)iallafall och håller inte med dig heller ang ÖSKs insats.OK defensivt såg det bra ut eftersom Djurgården skapar så pass lite.Inte för att ÖSK skapade så mycket mer,inte i andra halvlek åtminstone så därför känns det surt att förlora matchen på en straff.Vill inte heller såga Djurgården för mycket men gårdagens match spär på mina tvivel om Djurgården som ett topplag,backlinjen fick stora skälvan varje gång ÖSK fick en kontring eran vänsterback slog gärna bollen över sidlinjen även fast det ibland ej fanns ngn press från ÖSK.Så backlinjen ser jag som Djurgårdens stora akilleshäl!
Örebro Sekt. E
2009-04-07 10:54
Man ska göra det man är bra på. Själv är jag bra på att gnälla.
Djurgården SamuelApt
2009-04-07 10:51
Noterar visst gnäll här inne i dag. Ska sanningen fram kan jag förstå att ni gnäller när ni torskar premiären efter en rätt dålig match från båda håll. Men icke desto mindre är det extra kul när gnället kommer från gnällbältets solar plexus. Bättre lycka mot ellos önskas från en glad apa.

http://www.youtube.com/watch?v=jlIl2XT2XU8
Örebro Sekt. E
2009-04-07 10:37
Gott så.
Djurgården Scat Cat
2009-04-07 10:30
Sekt E. Det hör väl till att man fokuserar på sitt eget lag. Från er position på stadion är jag förvånad att någon av er har en uppfattning spelet överhuvud taget. Vi vill så gärna bygga om stadion till en ren fotbollsarena. Det skulle garantera stadions framtid som evenemangsarena. För även om spelet och planen var katastrof så var atmosfären fantastisk och det är så det ska vara. Men som stadion ser ut idag är vår tid där räknad och utan fotbollen blir stadion ett tomt skal.

Så välkomna tillbaka 2013 på en ombyggd stadion med utmärkta platser för alla!
2009-04-07 10:19
Jag skröt aldrig om att vi tog in en div 2 lirare, men jag kommentera det eftersom det är kul att vi släpper fram yngre och att det lovar gott.

Visst blev han ordentligt uppsnurrad av Porokara i början. Men det var starkt av honom att ta sig samman och faktiskt så spelade han upp sig rejält i andra. tycker han hantera porokara mycket bättre i andra.

när det gäller gnäll hit och dit. Visst kan ni säkerligen bättre och klart att ni inte såg ett skit hos oss.

vi kan bra mycket bättr än det ni såg igår. det ni glömmer är att vi har nya tränare, ett nytt system och många unga orutinerade spelare.

ni kan vara så säkra på att för varje match som går så kommer DIF att bli mer samspelta, hitta rollerna och bli bättre.

Så usla som ni verkar tycka att vi var igår, så slog vi ändå er med 1-0. varför är det då så solklart att vi inte kommer bli bättre men att ni kommer bli det?

väl mött, krossa ellos!!
Örebro Sekt. E
2009-04-07 10:13
Scat Cat // Du har till viss del rätt. Visst är jag bitter, inget snack om det. Uppenbarligen inte "stor nog" i denna stund. Trist nog kommer det nog hålla i sig under dagen. Å andra sidan visade varken ni eller vi upp speciellt mycket att glädja sig åt när det kommer till fotboll. Tycker jag. I vårt fall vet jag att vi kan så mycket mer och jag hopppas verkligen att elfsborg får sota för det på fredag. I ert fall har jag ingen aning om vad ni går för, men tyckte inte att det fanns några tydliga idéer i spelet. Svårt att se därifrån jag stod dock.
Örebro Grixx
2009-04-07 10:09
Den här länken rätar väl ut det mesta?!

Spelare på båda sidor är mot eller tveksamma till straffen.

...och domaren kan bara säga att där han stod så såg straffen glasklar ut. Svårt att motsäga eftersom läktarplats aldrig är där domaren står.

...ähh dags för ny match på fredag mot mångas guldkandidat. tuff uppgift och kanske något som kunde blivet årets match om vi vunnit mot Djurg.

Båda lagen är nu kanske lite mer försiktiga, i vart fall ÖSK. 2-3 matcher utan poäng kan rucka på de mest stabila.

En fundering bara...Almebäcks straffacit håller i sig:-/ och Rilles oförmåga när det kommer lite högre upp i seriesystemet. Fast alla sådana serier av händelser är för få för att bli en sanning och faller på samma orimlighet som att kalla någon skadebenägen efter några lårkakor.

Däremot är elfsborgs svit av icke vinster grundmurad och omöjlig att rubba NÅGONSIN!!!
Djurgården Scat Cat
2009-04-07 10:04
Tycker att ÖSK gjorde en bra match, det var en tillfällighet som avgjorde, men straffen var absolut inte feldömd. Lite förvånad är jag över att ni dissar våra backar så hårt. På matchdagen läste jag om ÖSK:s fantastiska offensiva spel, så med tanke på mängden chanser ni skapade så måste våra backar gjort en bra match.

Att såga något lag i en premiär på en sandplan är bara bittert, det var en dålig match på en usel sandmatta mellan två lag som kommer att hamna högt upp i serien. I min värld visade ÖSK upp ett mer moget 4-3-3 spel än DIF, men saknade kvalitet och aggressivitet på sista tredjedelen. Sista tio när ni skulle kvittera hände absolut ingenting. Gnälla på en straff är ju enkelt, fundera på varför ni inte gjorde några mål istället...
Örebro jappel
2009-04-07 09:56
Surt med gårdagen, men nu blir det nya tag mot if ellos, dom ska få betala för detta.
Örebro DaSa
2009-04-07 09:32
ExpliCidConTenT // Eran div 2 spelare blev bortgjord ett antal ggr av Porokara, glömt bort det eller? Okey om du skryter med att ni plockar in div 2 spelare som dominerar eller gör ngt matchavgörande, men att lyfta fram en spelare som kanske är sämst på plan i en dålig match är väl inte vidare smart?!
Örebro DaSa
2009-04-07 09:30
Anomander// Skönt inlägg, humor men samtidigt har du rätt i det mesta. Jag har lagt ner kriget mot att Nobbe skall vara med i startelvan då jag inte sett ngt bättre alternativ i truppen. Men kanske en Bedoya i form kan vara den spelaren så kanske jag drar igång mitt korståg mot Nobbe:)

Yarp// Jag tyckte att Ceesay var riktigt bra, så att ha han hyllas är korrekt. Kihlen var inte bra i början av matchen men kom sedan igång.

Sågningen av Sammy håller jag inte heller med om, tyckte han var godkänd. Gjorde ingen av sina bättre matcher men att klandra honom för att vi får en feldömd straff emot oss är lite hårt.

Det som oroar mig är att Olsen och Emra båda visar ursusel form, fan det skall ju vara tvärtom nu när vi äntligen har konkurrens på kanske den viktigaste offensiva postionen.
Örebro ÖSKare i exil
2009-04-07 09:14
Inte hunnit läsa forumet men...
1. Straffen...skit händer, surt men när tabellen summeras är vi före Djurgården. Revanch på fredag.
2. Bedoyas inhopp var bättre än vad jag hoppats på efter vad jag sett på försäsongen. Kul!
3. Kul att se Roni på spelhumör trots planen
4. Stabil defensiv men vad säger det när inget lag presterar anfallsfotboll?
5. Katastrofalplan men det är ju lika för båda lagen och båda lagen spelade lika intetsägande anfallsfotboll.
6. Jag förstår varför Kebba petat Johannesson. Snabb och duktig med boll. Den enda i djurgården som imponerade på mig.
7. Bortsett från straffen så tyckte jag Åka Andreasson gjorde...en dålig match.
Annons: