/fotboll/osk/forum/6102.aspx/fotboll/osk/forum/6102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2009-04-18 21:54
Kul att det går bra för Robbo. Jag ber om ursäkt för länkning till hin håles hemsida, men det är för en gångs skull rätt trevlig läsning. Mycket Walker!
Henrik-Åtvid
2009-04-18 21:41
Walker hjälte i ÅFF.
Anfallaren Robert Walker visade vägen mot ÅFF:s första seger i superettan den här säsongen.
ÅFF vann den sena lördagsmatchen på Skytteholm mot Väsby med 2–0 (0-0) och nämnde Walker gjorde båda målen, det sista av dem på övertid.
– Jäkligt skönt, sa Walker belåtet efter matchen.
Det första målet gjorde han direkt efter paus och fick då god hjälp av Väsbymålvakten Erland Hellström, som svarade för en riktig tavla.
– Jag hade tittat fem gånger på Christiano Ronaldo innan jag åkte hit, det var väl nästan samma klass på det här, sa en ironisk Walker och log.
ÅFF vann matchen helt rättvist och kostade även på sig att missa en straff i den andra halvleken (Daniel Hallingström). Hemmalaget Väsby var ofarligt genom hela matchen och hade inte ett enda skott på mål.
Örebro worldfarm
2009-04-18 21:02
Supporterupprop inför matchen på måndag!
Följ länken …
Örebro Sekt. E
2009-04-18 19:16
Nu så blir det en Bowmore mariner 15 år för att jaga bort halsontet så att man är i form på måndag.
Örebro worldfarm
2009-04-18 18:59
Grand // Håller med. Edvin gjorde en stark insats idag, kanske den bästa matchen jag sett med honom.
Örebro Grand Rapids
2009-04-18 18:26
Härligt lördagsnöje att sitta i solen och se ÖSK:s ungtuppar rättvist vinna över Arboga Södra. Daniel Björnqvist tror jag kommer bli uppflyttad till A-truppen i sommar. Edvin Möller ligger nog också rätt bra till, speciellt om Nordin lämnar.
Örebro singelolycka
2009-04-18 17:48
Pras Y//

Räknar du på tre mål mot IFK då?
Örebro Mittåt
2009-04-18 16:38
Div 3-säsongen har börjat bra för Örebrolagen. Förutom talangernas 2-0 seger över Arboga så bidrog Rynninge med en 5-0 seger över före detta seriefavoriterna Karlstad BK. Peter Lundberg gjorde fyra av RIKs mål.
Örebro Rojas
2009-04-18 15:32
Forza SvartVitt
Örebro Miroslav kuba
2009-04-18 15:23
Såg Info om cupen nu.Kristianstad blev det tydligen :) Alla till Skåne!!! el inte :)
Örebro Pras Y
2009-04-18 15:19
Olsen har fortfarande gjort 10 mål på 19 matcher vilket är jävligt bra ändå. Han har inte så jäkla taskigt målsnitt sedan tidigare heller, typ mål var 3 match... 30 mål nått på 90 a-lagsmatcher
Örebro Miroslav kuba
2009-04-18 15:17
Nån som vet när cupen lottas dom AS lagen ska väl in där nu? El är det ingen som bryr sig?
Örebro Miroslav kuba
2009-04-18 15:13
Med tanke på det dåliga målprudktionen hittills.Kom ihåg vi tillhör dom bra lagen nu o dom brukar det gå lite trögt för i början.Nu finns det iofs bra lag som har börjat bra som t ex Malmö o Helsingborg. Men det kommer lossna för ÖSK segern mot ÖIS var viktig ett mål räckte det kommer krävas fler mål i framtiden men det kommer. det lossnar redan mot HIF. 4-2 är mitt tips!!!
Örebro Aspen
2009-04-18 14:43
För dom som tycker att anfallet hittills inte fungerat så bra kan denna statistik från träningsmatcherna vara upplysande.
I tabellen över speltid kom 13 spelare före dessa:
14. Eric Bassombeng 366 [33,2% - 7 matcher]
15. Kim Olsen 336 [30,4% - 7 matcher]
16. Peter Westman 320 [29,0% - 4 matcher]
17. Roni Porokara 311 [28,2% - 5 matcher]
vilket borde göra att man har en bit kvar till toppformen.
Örebro nilsrock
2009-04-18 13:45
Ämne: Ämne: Jag fun....
Holger är en bra spelare. Han är ju också flexibel på så sätt att han klarar flera positioner. Han blir ju också en konkurrent till Samuel och Hassan på vänsterbacken. Kanske ha till och med kan vara ett alternativ på mittfältet.

Men om/när alla våra mittbackar är friska och tillgängliga så blir det lite överbefolkat. Den som jag tror blir det femte hjulet är tyvärr O Johansson. En bra lösning för att han ska få matchspel och utvecklas är en utlåning till en så hög nivå som möjligt där han får vara ordinarie.
Örebro Kronblom
2009-04-18 13:09
visst är det så men så har det ju varit ett tag,2007 i mötet på BA så fick Larsson tveksamma frisparkar med sig matchen i genom,trist att domarna inte kan motstå detta!
Örebro singelolycka
2009-04-18 12:17
Ämne: Jag fundera lite på ....
Vi ska absolut inte göra oss av med någon av trion O Johansson, B Zé och M Almebäck. Wikström är också en viktig kugge. Holger kan få komma igång igen i Forward. Eller Garphyttan. Han kommer inte att konkurrera direkt om en plats. Eller?
Örebro Radion
2009-04-18 12:01
Jag fundera lite på ÖSKs mittbackar... efter sommarn är Holgersson tebax. Då har vi Holgersson, Berre, Iron-Mike, Vikström och Oskar Johansson. Borde man inte sälja/låna ut minst 2?
Nästa år får vi se backparet Iron-Mike--Berra!
Örebro Grand Rapids
2009-04-18 11:23
På måndag är det Sven-Martin Åkesson som dömer. Fjärde raka utan "proffsdomare" för oss alltså. Varje omgång är fem av åtta domare heltidare men ändå har vi lyckats undvika dem. Bra eller dåligt? :)
Örebro BabyKladde
2009-04-18 10:36
Almebäck har visserligen haft lite tur att få starta med tanke på Berra's halvproblem under försäsongen, men Iron-mike har visat sig vara en kvalitetsspelare för sin ålder, precis som Berra och även O Johansson. Tror Iron-Mike kommer skriva på ett kontrakt bara dagar efter sista matchen innan uppehållet.
Örebro Mickee?
2009-04-18 09:51
Ämne: Se när Zoran Lucic s....
Fulltständigt lysande klipp! :)
Örebro Windstar
2009-04-18 09:29
Slog upp DN sporten i morse..... Almebäck med i deras elva, har ÖSK dragit en vinstlott????
Med en så bra backlinje som denna samt med en målvakt som Alvbåge blir det inte lätt för motståndarna. Nu gäller det bara att trycka dit bollarna på andra sidan plan, ska det va så svårt?? Men det lossnar nog denna vecka (hoppas vi).
Örebro Dejmon
2009-04-18 04:53
Ämne: Hittade en bild på N....
AVGÅ BÄVER!
Helsingborg Bakgatan.se
2009-04-18 03:13
Trendbrott på måndag!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-18 00:20
Men säger ÖSK att det är topp 5 som gäller! då ska man fan ha förväntningar på sig!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-18 00:02
BabyKladde//
Nej för fan ingen press här! Jag är glad så länge de inte åker ur allsvenskan! Men förväntningar tycker jag att ÖSK ska ha från supportrar med det laget man har!
Hammarby Kill your darlings
2009-04-17 23:50
Se när Zoran Lucic spionerar på Hammarby - riktigt roligt!!!
Örebro singelolycka
2009-04-17 23:44
Jag hittade detta på öjsforumet:

"Vi ska inte glömma att vi har ett väldigt svårt spelschema i början om man räknar bort Örebro, som vi är jämna med ungefär."

Humor.
Örebro Visionen
2009-04-17 23:41
Wuzac// Visst var det härligt att det du och jag diskuterade innan ÖIS matchen (vad som ansågs vara i behov av en förbättring) var just det som började klicka bättre! Både kantspelet och i synnerlighet Kim såg väldigt annorlunda ut i jämförelse med de två tidigare drabbningarna! Visst så är årets upplaga av ÖIS inget att slå klackarna i taket för när man vinner med bara 1 mål, men men detta kan ha varit en sådan match som får mycket att falla på plats. Vi får se framöver hur uppföljningen på denna match kommer att se ut!

Aspen//
Centrallinjen såg bättre ut men som tidigare sagt så var motståndet inte det bästa men det var fortfarande en allsvensk seriematch och en sådan match ger gott om självförtroende speciellt efter en sådan inledning som vi har fått på denna säsong!

Ang. Emra
ÖSK slopa väl "reservlagsserien" till denna säsong eller? Jag skulle gärna vilja se att våra spelare som inte får så många minuter i seriematcherna, får som kompensation spela matcher på annat håll mot någorlunda bra motstånd för att få den viktiga matchträningen. Har för mig att ÖSK sluta delta i denna serie då man ansåg att den höll för låg klass men även en låg klass är bättre än ingen klass alls! För det är ett väldigt otacksamt jobb att få spelare i matchform/tempo genom att sätta in dem i viktiga seriematcher mot ett motstånd som "ska" vara i just ett sådant matchtempo. Det blir liksom inte lätt för reserverna att hålla hakan uppe om de känner att de inte kommer till i matchsituation efter matchsituation!
Örebro singelolycka
2009-04-17 23:33
Ämne: singelolycka//

Hå....
Ponera att Emra aldrig kommer igång under våren och Sixten och Lennart skickar honom tillbaka till Schweiz. Blir vi inte lite väl beroende av Kim då? När kommer Mål-Göran tillbaka och håller han som ersättare egentligen? Eller måste vi värva någon utifrån under sommaren? Har Kim någon lillebror? :)

Jag älskar det täta matchschemat. 2-1 på måndag!
Annons: