/fotboll/osk/forum/610.aspx/fotboll/osk/forum/610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2016-08-02 16:00
@Asbjörn#10:

Jag var på plats och höll i intervjun med Simon.

Han var i vanlig ordning kryptisk när vi berörde kontraktssituationen. Utan att gå in på några detaljer berättade han att det pågår förhandlingar med delar av spelarna med utgående avtal. I vissa fall lät det som att parterna inte står alltför långt från varandra medan det i andra fall finns förväntningar från spelarhåll på en löneutveckling ÖSK inte kan erbjuda.

Innan Simon lämnade Harrys öppnade vi upp för frågor från de som var på plats. I samband med det fick han en fråga om DG´s framtid i ÖSK och ryktet om Elfsborgs intresse. Han besvarade den genom att säga att DG är en av spelarna ÖSK vill behålla men att man inte (som vi känner till) hittat någon lösning än så länge.

Efter uppladdningen på Harrys gick jag förbi ÖSK-tältet där Axén intervjuades. Under intervjun berättade han att ÖSK under det här fönstret agerat proaktivt genom att ta in nyförvärv på positioner där det finns spelare med utgående kontrakt. En del av syftet med den strategin är att de med utgående avtal ska känna ”pressen” och inse att ÖSK har alternativ på deras positioner. Axén berättade vidare att det medfört att agenter med ÖSK-spelare med utgående avtal i sitt stall ringt en del samtal till Sköldmark i sommar.
Örebro Asbjörn#10
2016-08-02 15:14
Vinnartradition// Var du på uppladdningen på Harrys? Vore tacksam om du vill delge lite kring vad Simon sa om exempelvis kontraktsförlängningar i sådant fall.
Örebro Vinnartradition
2016-08-02 15:07
@Marta (hane):

Kan bara instämma. ÖSK:s organisation utvecklas i rätt riktning. Vi kommer att höja publiksnittet avsevärt i år.

Vilka här inne åker till Norrköping på söndag?
Örebro Marta (hane)
2016-08-02 14:20
Måste även tillägga att jag är imponerad av hur Nordmark tar sig an nya uppgifter på ett jättebra sätt gång på gång.. Han är ju tokbra att ha som backup på hela mittfältet och framåt.
Örebro Marta (hane)
2016-08-02 14:17
Är väldigt imponerad av evenemanget ÖSK som håller på att växa fram. Riktigt trevlig atmosfär och mycket som händer. Mycket bra jobbat ni som utvecklar denna sida! Håll i detta bara så att flk märker att det inte är engångsevent utan något man kan förvänta sig.

Gällande matchen har jag svårt att se vilka som gjorde plattmatcher. Defensiven såg tokbra ut stundtals, för att sedan svaja till. Den enda som utmärkte sig negativt för mig var RÅP.. är han mer hämmad av skadan än man vill ge sken av?

Tyckte inte heller Ring var speciellt dålig som vissa skriver.. tycker han snarare börjar växa ut till en stabil allvensk vänsterback.

Broberg så klart jätteduktig framåt, men tycker inte han gjorde jobbet bakåt... av förklarliga orsaker.

Men vore kul om man vågade testa Omoah och Sköld på topp tillsammans som många är inne på. Klassförvärv båda två.. bara att hoppas de behåller självförtroende och gnista till det lossnar... för det lär det göra.

Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-02 10:12
@Nissesson:

Helt rätt!

Trotts gårdagens förlust så har jag en positiv känsla i kroppen inför Peking-matchen.

Spelarna är ingenting utan oss.

Alla ska till Norrköping!
AIK Nissesson
2016-08-02 08:59
Härlig inställning Ö.S.K Krille !

Jag tar mig vidare, med det positiva jag läst och hört om matchen.

I ett derby, kan allt hända ...
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-02 08:27
Nu rycker vi upp oss och ser fram emot matchen mot Peking. Nu visar vi vårat lag vad vi går för och tar över Norrköping på söndag. Jag kommer vara på plats, biljett är redan fixat. Vi är full bil dvs 5 pers.

Alla ska till Norrköping!

Örebro kenya
2016-08-02 07:55
Tycker som många andra hade vi gjorde en bra insats men att MFF helt enkelt var ett par snäpp bättre. Vilket de bör vara. Så som vi spelar och bjuder upp till dans behöver MFF ha en dålig dag och vi behöver vara på topp för att slå dem.

Peking är dock inte av samma kaliber och jag tror vi har en god chans till poäng. Sköld såg intressant ut och Omoh gjorde ytterligare ett riktigt bra inhopp. Jag hoppas man spelar ihop dem under veckan och att båda startar nästa match.

Örebro PdubV
2016-08-02 03:31
Nu tar vi Peking och AIK, det blir spel i Europa nästa år.
Örebro Bäst när det gäller
2016-08-02 00:05
Svart/vitt jo så är det för många runt svart-vitt. Betygsskalan är inte "1 till 5" utan "1 eller 5". Hissa eller dissa.

OK jag tyckte Ring var bedrövlig idag likaså Moberg. Men sämst av de sämsta var ändå vår fantastiske FIFA-domare. 1:or. Inga femmor från mig men väl några som får godkänt och en och annan som utifrån förutsättningarna gör det riktigt bra. Tänker på Broberg, Sköld och Omoh.

Jag säger som jag sa häromdagen MFF är ett CL-lag om än ett väldigt dåligt CL-lag, vi är inte där 2016 och då kan det bli 0-3 hemma utan att vi är nedflyttningskandidat och med ett lag fyllt av korpspelare. Vi tar med oss de spännande detaljerna tycker jag, det finns hopp!
Örebro BlandFinsken
2016-08-02 00:00
@Mäster Estragon Menar precis det. En Matuidi ska inte agera Gameiro.
Postat via SvenskaFans-appen
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-01 23:07
För övrigt, de är små marginaler. Vi får 1-1 bortdömt av den bedrövliga Malmö domaren. Hade dessutom Sköld fått in bollen i mål vid nicken så hade vi haft 1-0. Andra halvlek är Sema så nära att kvittera istället blir nästa anfall 0-2. Små marginaler. Glöm inte det innan ni kappvändare börjar gnälla (Ej sunnalind för han gnäller alltid).
Örebro jpsvartvitt
2016-08-01 23:07
Äre bara jag som tycker att Nordmark borde få starta mer matcher?? Och jag hoppas också på Sköld och Omoh från start mot Peking.. Då har inte Andreas Johansson en chans haha
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-01 23:05
Negativt idag: 1. 2-0 målet är bedrövligt, 3 gånger på raken förlorar vi hörnorna!
2. Sena byten ifrån Axen och jag förstår inte hur DG kan få vara kvar men inte Sema, likaså att man tar in Lundberg som ska lånas ut?
3. Ring,Ring,Ring spring iväg långt bort Sebastian Ring.
4. DG förläng eller stick. Tycker för övrigt om man är lagkapten som RåP är så ska man banne mig köra med öppna kort. Vad händer med kontraktet?
5. Fler skador.
Positivt idag:
1. Sema är finurlig och bra.
2. Kubanerna!
3. Sköld och Omoh, Observerade Sköld ganska mycket och snubben ger motståndarna stryk, kan bli bra.

Jag tycker det är sjukt bedrövligt att Sköldmark inte lyckats med en enda förlängning! (Förutom Rinne om den nu räknas).
För övrigt anser jag att det är dags att peta de spelare som har utgående kontrakt men uppenbarligen inte vill vara kvar, vi har tillräckligt många alternativ för att kunna göra detta.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-01 22:57
Jävligt surt att torska, speciellt med 0-3. Tycker ändå inte vi gör en jättedålig match. Malmö är effektiva och vi är ruggigt ineffektiva idag. Mer skärpa i avsluten, samt Sköld och Omoh som anfallaspar och det skulle vara intressant att se Astrit som släpande bakom de två anfallarna när han är tillbaka från sitt os-äventyr.

Mot Norrköping lär Sköld och Omoh starta i anfallet och Nordmark flytta ner på mittfältet nu när RÅP är avstängd.
Mäster Estragon
2016-08-01 22:17
@BlandFinsken:
Kan vi inte ta debatten kring hans fruktade avslut? Eller har han någonsin träffat mål förresten?
Örebro Tommy Tåpaj
2016-08-01 22:09
Nordahl alltså. Alla trötta ointressanta inslag med karln och nu var han minst sagt jävlig på presskonferensen. Se skiten! Otroligt. Kuhn och Axén är för övrigt bra i presskonferens-sammanhang.
Örebro BlandFinsken
2016-08-01 22:08
Kan vi snälla ta debatten om hur RÅP används snart?
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-08-01 22:04
Ingen annan än jag som förvånades över att Broberg kom in på högerbacken? Har de tjuvtränat? ;0) Men han gjorde det bar Broberg. Åtminstone offensivt. Där kändes inte som om man saknade Dajje direkt
Örebro T8
2016-08-01 21:53
Det ser ljust ut. Många slet och Sköld och Omoh kommer bli snorbra när de är inspelade. Skit i det här nu. Fyfan så bra det kommer bli. :)
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-01 21:50
pellan//även om Rinne var grym så tror jag mycket på Jansson.Malmös andra mål måste han ta på sig för det är hans stolpe.inget att göra på första och tredje är på straff.
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-08-01 21:40
Jag är mest negativ över att vi har vissa "spöklag" som vi inte kan komma över. Malmö är ett exempel, fast de är å andra sidan alltid jävligt bra. Men Djurgården som torskar mot allt som rör sig slår ändå oss på Behrn...för femte året i rad. Det är fan typiskt ÖSK. Det gör mig irriterad.

Men som sagt, mycket annat som var bra idag. Sköld, Omoh, Broberg och Axéns värvningsnäsa.
Örebro Sparkabolleninimål
2016-08-01 21:38
Vi gör en bra match. Sjukt orättvist slutresultat. Både Omoh och Sköld blir spännande att följa. Sjukt att vi inte gör mål idag. Förvånande att Broberg fick hoppa in istället för Lorentzon eller Brendan dom gjorde det bra i vintras där. Men han skötte sig bra och visade fin potential på HB. Bara bryta ihop och komma igen
Örebro Lord Bertin Zé
2016-08-01 21:37
Försvarsspelet var ett skämt. Tack för mig
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-01 21:32
Är för trött och besviken att diskutera med kappvändarna här på forumet. Finns många saker att säga om kvällens match men varför tar Axen in Lundberg sista 20 när det stod i NA att han är på väg att lånas ut.

Är för övrigt mycket besviken att Örebro släppt Astrit, Örebros bästa spelare senaste 10-15 åren och Örebro släpper han när man ligger i en toppstrid. Det skickar väldigt dåliga signaler till fans och sponsorer. Bedrövligt enligt mig men vad spelar det för roll..

Forza svartvitt!
Örebro Pellan
2016-08-01 21:28
Vi kan glömma topp 3 nu. Med Rinne och Astrit så hade vi varit i topp 3. Du är redan saknad Rinne! Vi kommer få det tufft mot Norrköping borta och tappad poäng mot råttorna så kommer raset ( mittenträsket/botten som vanligt för ÖSK ) Dagens startelva känns som ett B-lag och säsongen är förstörd tyvärr. Tack och hej för mig!
Örebro DaSa
2016-08-01 21:22
Surt surt surt. Flytet vi hade i våras får vi nu emot oss, det är nu man behöver spelare som kan avgöra en match själv. Typ Astrit eller Crespo. Kanske vi kan få en ny sådan i Omoh, men Axén får nog göra en "Crespo" med honom och träna avslut.

Tack vare eller pga av dagens match avstängningar och skador så kommer vi förmodligen få se en startelva mot Norrköping som kommer vara rätt så lik den som startar premiären nästa år:
Jansson
Lorentzson - Iron - Brendan - Ring (lär inte spela 2017)
Broberg - Nordin - Nordmark (lär inte spela 2017) - Sema (tror Ayaz spelar 2017)
Omoh - Sköld

Örebro Tommy Tåpaj
2016-08-01 21:22
Svårt att vara jävligt missnöjd även om man är besviken på resultatet. Positiva saker: • Broberg har potential att bli en jävligt bra högerback. • Omoh verkar ha verktyg för att vara en väldigt bra vänsterytter och anfallare bredvid sköld i ett 4-4-2. • Sköld såg ut som en jävligt bra anfallare. • Maic Sema är sällan dålig när han får spela på kanten. • Nordmark är fan inte skit inte. Negativa saker: • Våra försvarares missar vid målen. Extra besviken på järn-mickes agerande som orsakade straffen.han hade haft en jävligt bra annars. • Alla missade chanser i allmänhet. • Råps oförmåga att trycka in den i synnerhet. • Alla jävla gula (visst, domaren viftade friskt), men vafan grabbar! Äh, det får väl räcka!
Örebro Minatankar
2016-08-01 21:21
Oj, vad negativa många är. Många målchanser och duktiga nyförvärv. Vi mötte ändå Sveriges bästa lag. PS. Tippar naturligtvis 4-0 till ÖSK mot IFK Norrköping, inte 0-0 som det råkar stå.
Annons: