/fotboll/osk/forum/6094.aspx/fotboll/osk/forum/6094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon
2009-04-19 20:55
Olsén19//
Ser ingen speciell anledning till varför inte en familj från en annan stad inte skulle kunna vara på sittplats om de vill det. Däremot inte hemmalagets supportersektion/er. Kanske var det du mena..

Edit: stava
Helsingborg Presidenten
2009-04-19 20:54
Inför morgondagens match:

Inga större förväntningar från min sida... :(
Örebro Olsén19
2009-04-19 20:42
Saywee och Dejmon...

"Klickarna" ska bort, men också blandningen av olika färger på samma läktare...
Bortalag - bortaläktare
Hemmalag - hemmaläktare
med stängsel mellan... Givetvis!

jag tycker det är givet, tycker självklart att dessa "klickar" ska bort, men det funkar inte att ha olika supportrar varannan rad. Det gör bara inte det, med anledning om vad som hände i matchen mellan ÖSK - HaIf 2008 så är jag väldigt fast vid vad jag säger..
Örebro Dejmon
2009-04-19 20:41
Saywee//
I stort sett. Utpekande av medsupportrar däremot är inte riktigt min grej men även här finns det såklart undantag. Däremot skulle jag inte ha nått emot att ta nån i örat fall den gör nått som sabbar för klubben..
Örebro Dejmon
2009-04-19 20:34
Mittåt//
Ok det gör ju sitt såklart. Men ändå..

Hur många blir vi imorgon då tro? HIF verkar inte ha arrangerat nån organiserad bussresa upp så vi kan nog inte räkna med nån speciellt stor supporterskara därifrån.. Jag känner mig optimistisk å säger 9200. Varav 700 kommer för att se Henke uppträda i stan en sista gång..
AIK Saywee
2009-04-19 20:31
OK, Dejmon, vi är nog i stort sett överens, men oavsett storlek så måste klickarna bort från våra arenor, där kanske vi alla kan hjälpas åt att peka ut det inte kamerorna ser. Civilkurage kallas det. Sabotörerna skall ha långa och hårda straff oavsett "färg"!
08 Fotboll PelleT
2009-04-19 20:28
Matchen Brommapojkarna - AIK i bilder.
Se bilderna här: http://www.flickr.com/photos/ptn/sets/72157616960262273/

Mer från Allsvenskan och säsongen, se länken här:
http://www.flickr.com/photos/ptn/collections/72157603315514367/

Imorgon är jag på Hammarby - Djurgården och plåtar.
Ha skön fotbolls-söndag.

Ps. Glöm inte att du få såklart använda mina bilder. Skriv bara mitt namn som fotograf och skicka med en länk!

Örebro BabyKladde
2009-04-19 20:28
dom mest trogna supportrarna i klacken, även kallat Ultras, är dom som sjunger mest, följer med på flesta bortamatcher osv. men även dom som skapar dom negativa vibbarna.

Örebro Dejmon
2009-04-19 20:27
Saywee//
Har också noterat vissa "incidenter", absolut inte av samma kaliber dock. När det är alkohol, känslor och stora folksamlingar inblandat är det tyvärr nästan snarare regel än undantag att det kommer hända "olyckor" ibland. Målet måste vara att undvika dessa så gott som möjligt, går knappast att få bort helt med dessa kombinationer. Jag skulle kunna anta att "risksupporters" är sådana som "ofta" råkar ut för dessa incidenter, samt är en betydande mängd, varför det oftast behövs mer säkerhetsfolk för att stävja dessa personer. Det är skillnad på en "klick" på 15-20 personer och en "klick" på 2-300 personer..
AIK Saywee
2009-04-19 20:23
Dejmon igen, vi tycker väl i grunden lika, och vill definitivt få bort klicken, sabotörerna, dårarna, mygghjärnorna eller vad jag kan kalla dom.

Klacken, den stora delen, supportrarna som stöder sitt lag vill jag ha på arenorna!
Örebro Mittåt
2009-04-19 20:22
Dejmon// Det var en bra siffra, trots att det var fri entré.
Örebro Dejmon
2009-04-19 20:20
5279 åskådare på VIK-BKF (Div1). Inte illa alls..
AIK Saywee
2009-04-19 20:20
Dejmon, du har nog missat lite av vad vårt drägg åstadkommit, men mindre klack ger oftast mindre klick. Men fylla, slagsmål och lite andra dumheter har tyvärr funnits även bland våra.
Tråkiga rubriker har det blivit. Jag hoppas att det aldrig händer mer, men jag har inte blundat!

Vem bedömer vad som är en risksupporter?
Örebro krabban
2009-04-19 20:14
Dags igen för en rysare......
Håll nollan i morgon och visa Helsingborg vad grymma ni är...
Förresten Iron Mike,,, grattis på 21-årsdagen även i detta forum, missade att skriva på själva dagen !!!!!
Örebro Dejmon
2009-04-19 20:13
Ämne: Jag kan ta ett exemp....
Det är STOR skillnad på Ösk´s och Hammarby´s supporters, största är kanske att majoriteten av våra supporters INTE skulle gå till angrepp mot OV eller poliser vid missnöje. Därför ses vi inte som risksupportrar och således behöver inte vår klubb betala speciellt stora summor i säkerhetsavgifter. Jag är själv inte alltid världens gullegosse men att det är skillnad på våra supporterskaror, det är ett faktum..

Klackfria matcher är givetvis inget alternativ. Det skulle betyda döden för svensk klubblagsfotboll. Däremot tycker jag inte det är ok att åka till en "håla" och leva rövare bara för man är ett gäng på några hundra och ta för givet att alla andra ska stå för kostnaderna.. Det gör inte vi när vi åker många till andra städer. Blir festen/nöjet sämre för det?
AIK Saywee
2009-04-19 20:00
Tänkte på en grej ...

... man kanske inom fotbollen skulle införa klackfria matcher, eftersom det i de allra flesta klackar finns klickar, där hjärnan inte riktigt klickar? Stora klackar har stora klickar, små klackar har små klickar.

Gäller ju även i korpklackar ...

FORZA RIKTIGA FANS!
Örebro Mittåt
2009-04-19 19:55
Same, same...

Från NA efter Forwards 1-0 förlust mot Västerås SK.
Forward hade mycket av spelet inte minst genom kvicke Herish Kuhi som hade flera bra lägen att göra mål.
Örebro Sekt. E
2009-04-19 19:53
Karlsson// Står du själv i klacken?
Örebro Sekt. E
2009-04-19 19:49
Fint, det blir en bra present.
AIK Saywee
2009-04-19 19:47
Dejmon, jag respekterar din åsikt men delar den inte, det handlar inte om utpressning i grundfrågan!
AIK Saywee
2009-04-19 19:44
The Blues, vidare på straffar :-))))

FORZA SVARTVITA FANS OCH ANDRA FANS!
Örebro Dejmon
2009-04-19 19:42
Saywee//
Skrev en jämförelse med restaurangbranschen men det skulle sänka nivån på forumet så jag lämnar det därhän, men faktum är att utpressning är precis vad det handlar om!
AIK Saywee
2009-04-19 19:37
Jag kan ta ett exempel från veckan som passerat, så himla mycket poliser och "piketbussar" var det länge sedan jag såg i Göteborg. Publiksiffran blev 3248 personer, ÖSK´s klack var cirka 30-35 personer, men lite flera bland sittplats, Stämningen var god! Vem bedömde att alla dessa poliser skulle närvara och vem betalade?

Vad jag blir trött när man inte är med i verkligheten!
AIK Saywee
2009-04-19 19:32
Utpressning är inte vad det handlar om i grunden, fjantigt!
Örebro Dejmon
2009-04-19 19:29
Mittåt//
Kunde inte sagt det bättre själv! Utpressning är ju vad det handlar om!
Örebro worldfarm
2009-04-19 19:28
Sekt. E // Ja, det finns tröjor kvar! Besök vårt tält utanför den nordvästra entrén innan match imorgon.
Örebro Dejmon
2009-04-19 19:24
Saywee//
Kostnaderna för säkerhetsarrangemang ligger utanför mitt vetande men intäkterna för 800 sittande blir ju (ungefär, beroende på åldersklass antar jag) det dubbla jämfört med 800 stående..
Örebro Mittåt
2009-04-19 19:24
Jag tycker inte att ÖSK skall falla till föga för utpressningsförsök från motståndarlagets supportrar. De allsvenska klubbarna har själva i demokratisk ordning kommit överens om hur kostnaderna skall fördelas vid de allsvenska matcherna. Den uppgörelsen passade inte vissa av Hammarbys och AIKs supportrar, men skall ÖSK lägga sig platt för den sakens skull? Nej, det tycker inte jag. AIK och Hammarby kan gott försöka reparera sin resp. dåliga ekonomier på något annat sätt.
AIK Saywee
2009-04-19 19:22
Tippat
GAIS Grönsvarta makrillen
2009-04-19 19:21
Rolig blogg ang 0-1, 1-0 =).
Kanske man skall lägga en hundring på 1-0 seger för Örebro ;)
Annons: