/fotboll/osk/forum/6087.aspx/fotboll/osk/forum/6087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-21 09:39
En sak jag noterade från NA:s livebilder är att Bassombeng inte alls är på tå för att rusa fram på en ev målvaktsretur vid straffen. Hade han varit det så är det mycket möjligt att han rätt enkelt hade kunnat rulla in returen på Hanssons räddning...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-21 09:27
Intressanta uppgifter från NA:

Statistik (efter matchens slut):

Skott på mål 8-2
Hörnor 8-0
Frisparkar 12-15
Bollinnehav 56-44

Statistik från den första halvleken:

Skott på mål: 7-0 (Tre skott i målramen)
Hörnor:5-0
Frisparkar: 5-10
Bollinnehav: 53-47

1-2 i skott på mål i andra halvlek alltså.. Intressant att det går att göra två mål på ett skott på mål!!

Tror mer på Svenskfotbolls statistik:

Skott 12-3
Skott på mål 11-2
Hörnor 8-0
Frisparkar 12-15
Bollinnehav 56-44
Helsingborg Presidenten
2009-04-21 09:26
Mittåt:

Det var en kanonräddning på en bra straff. Pär kommer att bli bra, åtminstone känns det så.

Jag har hela vintern lyft fram ÖSK som ett topp 5-6 lag i år och jag ser ingen anledning till att ändra det tipset. HIF ska dock komma före... :)
Örebro Mittåt
2009-04-21 09:07
Presidenten// Hyggligt att dela med dig i denna motgångens stund. Ni har onekligen en duktig målvakt på gång.

Jag trodde från min läktarplats, att det var en dåligt slagen straff, men den handlade nog i detta fall mer om en bra målvaktsräddning.

Men, straffar skall slås in oberoende av vem som står på linjen.
Örebro Brinkewall
2009-04-21 08:58

I hate to say I told you so...
Så här skrev jag i januari i år...

"Namn: Brinkewall » Svara inlägg
Sänt: 2009-01-26 14:16

Har av initierad källa i BP, hört att vår provspelare är en stor talang med grym fysik och den snabbate spelare min källa träffat på. Och då har han ändå spelat i S1 och AS ett antal säsonger.
Han har dock fått känslan av att killen har fastnat lite hos BP och skulle må bra av att prova nåt nytt.

Jag tror vi kan ha ett guldkorn på gång. "
Helsingborg Presidenten
2009-04-21 08:58
Bilder från ÖSK-HIF...

Personlig favorit? Bild 4 och 5!
Örebro Hero
2009-04-21 08:57
Vilken otrolig skillnad i kvalité mot ÖIS-matchen! ÖSK slår fina passningar och ställer om snabbt, spelar rakt och effektivt, mycket snyggt. Tyvärr saknas fortfarande skärpan i inspelen men frisparkarna hade höjts ett snäpp. Jäkligt bra Sport!

Jag tyckte att HIF såg tama ut igår, saknade glöd och vilja. De var tvåa på bollen hela tiden och ingen i laget tog ansvar och kämpade.

Sen är det hög tid att ta bort straff plus bonus regeln. Hela matchen blir förstörd av en utvisning, bättre att tilldöma anfallande lag ett mål direkt och skita i straff och utvisning (om nu inte straff räcker som konsekvens).
Örebro Yggdrasil (Old boys)
2009-04-21 08:28
Ämne: //Olsén19

Jag är ....
Elfsborg har samma avtal som ÖSK med svenska spel.
Örebro Sogen
2009-04-21 08:20
Ämne: Trevligt rykte som c....
Hur mycket ligger det i Almebäck-ryktet???

ÖSK-Karl?

Om han var klar för 3år så borde man ju gått ut med det officiellt, så det lär han ju inte vara, kanske kan man vara överens med BP och gett Mike ett erbjudande typ?

Rykten uppstår så lätt, jag tror inte på detta än, det är för bra nyheter för att vara sant!
Örebro jappel
2009-04-21 07:31
Ämne: Var inte PSV scouter....
Var dom det så fick dom lite annat att scouta. Nämligen ÖSK:are av betydligt högre kvalité på de flesta av planens positioner.
Örebro Olsén19
2009-04-21 06:52
Ämne: Olsén19//
"Pun....
korrekt förstått
Malmö FF sir winalot
2009-04-21 03:12
Var inte PSV scouter där för att scouta HIFS målvakt?
Malmö FF Dirk Kruys
2009-04-21 03:02
Mycket övertygande seger över henkeborg.
Ni har nog ett intressant år framför er.
Örebro Mittåt
2009-04-21 01:32
Det går inte att avgöra av TV-bilderna om han redan håller i bollen eller om han bara är på väg att greppa den. Kul för Kim var det hur som helst att han kunde lägga ett snabbförband på självförtroendet. Det måste ha varit utomordentligt skönt att få göra det målet. Mycket skönare än att slå in en straff.

Kul också att se Wirtanen komma in. Han verkade klart motiverad skulle man väl kunna säga. Jag antar att Kristoffer Andersson andades ut då Bassombeng gick av planen men så kom det in en kille som visade sig vara ännu snabbare. Bara att andas in igen och försöka hänga med.
Örebro rirobban
2009-04-21 01:31
Och vi hade ju vunnit även utan 1-0-målet, vi vann ju med 2-0:)

Så resonerade HIF:arna när vi blev bestulna en straff på Olympia (år 2007) när Näfver våldtogs i straffområdet, vid ledningen med 1-0. Ett 2-0-mål där hade helt klart gjort att det varit andra förutsättningar.

Därmed får man med Helsingborgarnas egna mattematiska uträkning säga att vi hade vunnit denna match även utan 1-0-målet. Vi vann ju med 2-0:):)
Örebro rirobban
2009-04-21 01:25
Kan någon säga mig ifall ett lag någonsin varit såhär tillbakapressade på Behrn arena som Helsingborg var idag? De hade verkligen ingenting framåt och både Henke och Rasmus var totalt osynliga idag. Almebäck, fan vilken klippa det är!!!

Jag tyckte själv att Emra fått för mycket skit från många. Han har inte fått mycket speltid och vissa tror att han ska göra under och mirakel på 15 min. Nu behövde han iofs endast 1,5 minut på sig i matchen mot Helsingborg innan han gjorde mål:) Hoppas man slipper läsa skit om ÖSK:s spelare på detta forum, speciellt på spelare som knappt fått spela så mycket.

Inför matchen mot ÖIS så tippade jag 1-1 och då vann ju ÖSK:) Därför tänkte jag att jag gör detsmama idag också, det gick:)):):) Får fortsätta att tippa 1-1, verkar vara en vinnande taktik.

Så skönt att Olsen fortsätter att leverera. Målet idag diskuteras här och där, men eftersom Olsen knappt tar i när han träffar bollen så kan Hansson inte haft så bra kontroll över bollen trots allt. Hur som helst så var det äntligen vår tur att få med oss något ifall det nu var ett misstag (vilket inte ens experter som sett reprisen kan enas om).

Nu gäller det att tagga om till Kalmar på torsdag. Dålig publiksiffra idag, men jag är glad om vi får något liknande mot Kalmar.
Örebro Grand Rapids
2009-04-21 00:46
Stort tack Johannes Avenbrand (och stjärnreportern Porokara) för FANTV:n.
Örebro singelolycka
2009-04-21 00:40
När började vi lika starkt försvarsmässigt senast? Bara 2 insläppta på första 4 omgångarna är väldigt OÖSK. Minns med skräck 3-10 och 0 poäng efter två matcher 04...
Örebro Erki
2009-04-21 00:31
Haha, besökarna på Max blev nog rätt överraskade när Kim kom rusande mot dom efter målet :)
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-21 00:24
Målskytten Kim Olsen: "Planen var att köpa hamburgare"
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-21 00:21
Porokara intervjuar Wikström: "Är du allsvenskans bästa spelare?"
Helsingborg Leif
2009-04-21 00:20
Ja det är lika bra att få det skrivet. Myten om ÖSK som tråklag måste väl i alla fall nu vara begravd. I alla fall tills Zoran Lukic kommer tillbaka (om han inte är sparkad innan dess). Gratulerar till segern och även om 1-0-målet var felaktigt så var det ändå på sätt och vis rättvist att ni fick det.

Slå Kalmar nu så Nanne får sparken. ;o)

För övrigt är jag trött på alla som gnäller på plastgräset. Det ligger där det ligger, svårare än så är det inte.
Örebro jappel
2009-04-21 00:15
Ämne: Trevligt rykte som c....
kanske är samma person, med felaktiga, eller korrekta uppgifter..eller från samma korrekta eller inkorrekta källa..vi får väl se hur det går.
Kul i alla fall att det går bra för iron mike, och hela Örebro SK.
Örebro Joerny
2009-04-21 00:15
Worldfarm, Erki// Det var tamefan det trevligaste ryktet jag hört på länge. Hoppas det stämmer att Iron Mike stannar!
Örebro Joerny
2009-04-21 00:04
Bor dom litauerna på byggarbetsplatsen eller? Jag tycker dom verkar vara där dygnet runt sju dagar i veckan alltså!?
Örebro Dejmon
2009-04-20 23:59
Erki//
Byggubbarna ägde!
Örebro Dejmon
2009-04-20 23:57
Olsén19//
"Pundarna".. Kan du utveckla det? Menar du att alla som inte tar en förlust på ett "bra sätt" är "pundare"?
Örebro Erki
2009-04-20 23:52
Såg nyss repris på 2-0 målet.
Kolla in Emra stressar först en försvarare, springer full fart hem och vinner bollen till Wirtanen, och vänder sedan och springer full fart åt andra hållet och lägger in bollen.
Ingen kan gnälla på att Emra såg loj och oinspirerad ut i det här inhoppet iaf :)

Hehe, nu kom ovationerna från de litauiska byggnadsarbetarna i tv:n också :)
Örebro Pluxen
2009-04-20 23:48
Ämne: WOW vilken härlig se....
Vadå orolig? Man var ju nästintill Knäckt i halvlek! =D
Örebro Olsén19
2009-04-20 23:47
Ämne: Var det inte nån som....
Vid den här tiden har tydligen pundarna kommit hem... det är väl enda förklaringen?
Annons: