/fotboll/osk/forum/6084.aspx/fotboll/osk/forum/6084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-04-21 17:14
Dagens ÖSK plats för plats med konkurrenter (ersättare vid skada, avstängning):

Målvakt: Alvbåge - (Westman, Rosen) ingen konkurrens
Högerback: Anttonen - Wirtanen, Gren
Mittbackar: Almebäck, Wikström - Zé, Oskar (Nobbe, Holger)
Vänsterback: Vovven - (Cessay, Holger) knappast konkurrens nu
Balans: Kihlen - (Per, Nobbe) Ingen konkurrens
Mittfält: Nobbe, Nordin - Per, Bedoya
Höger anfall: Basse - Wirtanen, Astvald (Anttonen)
Mitten: Olsen - Emra (Jidsjö)
Vänster anfall: Roni - Näfver, Frempong
Creepa
2009-04-21 17:08
Har en fråga bara , vad är det almebäck har på armen som en kaptensbindel?
Wivallius
2009-04-21 17:06
//Wuzac

Jag är inte säker på att Hassan Cessay är killen som vi skall ha som back-up till Vovven. Bättre om Holger kunde konkurrera fullt ut med Vovven på vänsterbacken. Det är platsen med minst konkurrens just nu (förutom Kihlen och Alven, då).
Örebro Wuzac
2009-04-21 17:00
Skända inte Fredde!! Han var bra förr. Sälj däremot Holgersson i sommar.
Örebro rirobban
2009-04-21 16:55
Ämne: Ämne: Varför ....
Nu menar jag inte rent textmässigt utan hur han lyckades reta upp motståndarna (vilket Rydström ju varit bra på också:)
Malmö FF Chicko
2009-04-21 16:51
Singelolycka: Fredrik... vem? ;)
Örebro singelolycka
2009-04-21 16:48
Ämne: Ja, saknar också Ber....
När hade vi det så gott ställt på mittbackspositionerna senast? Almebäck, Wikström, Berra, Johansson och en halv Holgersson. Dessutom vet vi att Gren, Anttonen och Nordback kan spela där om resten skulle gå och bli snoriga.

Förlåt mig, men vem fan saknar Fredrik Jansson idag? ;)
Örebro Nikki Sixx
2009-04-21 16:45
Ämne: Varför Helsingborg k....
Nja skilladen mellan Alvåge och Rydström är att Henrik kan skriva och gör det ganska bra. Något som John faktiskt inte gör..

Däremot är Alvbåge en grym keeper och verkar vara en hyvens kille.
Örebro worldfarm
2009-04-21 16:39
Wuzac // Finns mycket konstigheter här i världen.
Malmö FF Chicko
2009-04-21 16:37
Singelolycka: Klockrent! ;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
Och Oscar! Vilken trupp ÖSK har!
Örebro Wuzac
Ja, saknar också Berra. Samtidigt känns det som om det inte är hela världen om Almebäck/Wikström skulle bli avstängda enstaka matcher eftersom ÖSK har ytterliggare ett mittbacksess i ärmen.
Örebro Wuzac
2009-04-21 16:35
Ja, kolla Djäflun:s länktips längre ned
Örebro Farsen fortsätter (igen)
Fan tycker nästan det är lite tråkigt att inte Berra kan få plats i pusslet. Han är ju också grym! Men Almebäck är ju en succé!
Örebro singelolycka
Och Henke. Han kanske förväxlar tredjegradens brännskada med närkontakt av tredje graden. För det var vad han fick igår, på sin date med plåstret Iron-Mike.
Örebro singelolycka
2009-04-21 16:32
Hoppas inte att Almebäck är homofob. Det lär finnas ett antal killar och män som förälskat sig honom under de senaste matcherna :)
Malmö FF Chicko
2009-04-21 16:32
Wuzac: Är det sant? Hääärligt!

Kan knappt vänta tills på torsdag..
Örebro Wuzac
2009-04-21 16:26
Djäflun: Ja du har rätt. Det verkar som om förhandlingen med Almebäck faktiskt kommit igång. Bra!!
Örebro Hlynur
2009-04-21 16:24
850 platser kvar tills på torsdag. 284 på norra och 566 på södra.
Örebro Windstar
2009-04-21 16:20
Här sitter man i Big City och läser om allt gott ni skriver om unge Iron. Kul att ni gillar några 08 iaf *L*. Vi får hoppas att ÖSK och fansen (ni/vi) ger honom möjligheten att utvecklas i Örebro. Inte ska han tillbaks hit!!! Ett par år i ÖSK sen ut i värden. Åker hellre till Örebro (trevlig stad) än ser honom spela i något av Huvudstadens lag.
Lycka till på torsdag ÖSK vi hoppas på tre till..
Örebro Wuzac
2009-04-21 16:14
Djäflun: Ingen blir gladare än jag om han gör det.
Malmö FF Chicko
2009-04-21 16:13
Worldfarm // Länk???
Örebro Djäflun
2009-04-21 16:12
Wuzac// Enligt senaste intervjun med Almebäck så verkar det högst sannolikt att han skriver på för ÖSK....hoppas att det blir så.
Örebro Wuzac
2009-04-21 16:02
worldfarm: I sådana fall vore det konstigt att inte ÖSK gjort det officiellt. Dessutom är det fortfarandes BP:s spelare om jag förstått det rätt.
Helsingborg Shelton
2009-04-21 16:02
HIF:s tränare diskuterar gårdagens match på bloggen!
Länktips: www.alltomhif.se
Örebro worldfarm
2009-04-21 16:00
Rykten gör ju gällande, som jag tidigare skrivit, att Almebäck har kritat på för 3 år.
Örebro Volyes
2009-04-21 16:00
ÖSK kan om de vill redan nu skriva ett kontrakt med Almebäck som börjar gälla från att lånet går ut. Men som många tidigare konstaterat. Ju längre vi väntar med Almebäck ju större risk är det att han inte skriver på ett kontrakt. Tänk er själva. En 20-21 åring gör succé och ett lag som Malmö behöver en mittback. Det räcker med att Borg skickar ett meddelande till Almebäck så kommer Almebäck dra till Malmö. I Malmö så är han 1 klubb ifrån från en storklubb. I ÖSK så är han 2 klubbar ifrån en storklubb (om man nu inte räknar ÖSK som världens bästa klubb).

Det finns ju alltid en risk med att skriva på nu. Almebäck kanske inte är så jävla bra. Han kanske blir sjuk igen. Onödiga kostnader vill inte ÖSK ha. Men som sagt. Det vi har sett av Almebäck hittills borde räcka och ÖSK borde skriva på ett kontrakt med han redan nu.
Viktor-Z
2009-04-21 15:59
Han har ju varit en klippa tillsammans med Wikström i mittlåset. När inte HBG kunde vaska fram en målchans blir man riktigt imponerad! Hoppas verkligen han stannar i ÖSK efter lånetiden gått ut!
Örebro Wuzac
2009-04-21 15:53
Man kan visst göra något. Man kan skriva kontrakt som skall börja gälla from 1/7 under förutsättning att ÖSK löser ut honom från BP. Det finns inget juridiskt som hindrar det. Ett optionskontrakt helt enkelt.

Däremot kan ÖSK inte registrera honom som "sin spelare" i höst förrän överenskommelse nåtts med BP. men man kan ha olika villkorliga förutsättningar i ett skrivet optionsavtal. Som morot kan t ex ÖSK höja Almebäcks lön redan nu (som jag misstänker är rätt beskedlig). Almebäck kan kontra med en klausul att det inte gäller om t ex en proffsklubb vill ha honom i sommar osv. Det går att sy ihop.
Örebro 100år
2009-04-21 15:41
Wuzac//
Med andra ord... precis som i Kim-affären. Det är just det som oroar mig. Men ÖSK kan dock inte göra något i nuläget då man måste vänta på att lånet ska gå ut. Men jag tror han vill spela för oss än för skitklubbar i Sverige som Djurgårn,Helsingborg osv...
Annons: