/fotboll/osk/forum/6083.aspx/fotboll/osk/forum/6083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-04-21 00:31
Haha, besökarna på Max blev nog rätt överraskade när Kim kom rusande mot dom efter målet :)
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-21 00:24
Målskytten Kim Olsen: "Planen var att köpa hamburgare"
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-21 00:21
Porokara intervjuar Wikström: "Är du allsvenskans bästa spelare?"
Helsingborg Leif
2009-04-21 00:20
Ja det är lika bra att få det skrivet. Myten om ÖSK som tråklag måste väl i alla fall nu vara begravd. I alla fall tills Zoran Lukic kommer tillbaka (om han inte är sparkad innan dess). Gratulerar till segern och även om 1-0-målet var felaktigt så var det ändå på sätt och vis rättvist att ni fick det.

Slå Kalmar nu så Nanne får sparken. ;o)

För övrigt är jag trött på alla som gnäller på plastgräset. Det ligger där det ligger, svårare än så är det inte.
Örebro jappel
2009-04-21 00:15
Ämne: Trevligt rykte som c....
kanske är samma person, med felaktiga, eller korrekta uppgifter..eller från samma korrekta eller inkorrekta källa..vi får väl se hur det går.
Kul i alla fall att det går bra för iron mike, och hela Örebro SK.
Örebro Joerny
2009-04-21 00:15
Worldfarm, Erki// Det var tamefan det trevligaste ryktet jag hört på länge. Hoppas det stämmer att Iron Mike stannar!
Örebro Joerny
2009-04-21 00:04
Bor dom litauerna på byggarbetsplatsen eller? Jag tycker dom verkar vara där dygnet runt sju dagar i veckan alltså!?
Örebro Dejmon
2009-04-20 23:59
Erki//
Byggubbarna ägde!
Örebro Dejmon
2009-04-20 23:57
Olsén19//
"Pundarna".. Kan du utveckla det? Menar du att alla som inte tar en förlust på ett "bra sätt" är "pundare"?
Örebro Erki
2009-04-20 23:52
Såg nyss repris på 2-0 målet.
Kolla in Emra stressar först en försvarare, springer full fart hem och vinner bollen till Wirtanen, och vänder sedan och springer full fart åt andra hållet och lägger in bollen.
Ingen kan gnälla på att Emra såg loj och oinspirerad ut i det här inhoppet iaf :)

Hehe, nu kom ovationerna från de litauiska byggnadsarbetarna i tv:n också :)
Örebro Pluxen
2009-04-20 23:48
Ämne: WOW vilken härlig se....
Vadå orolig? Man var ju nästintill Knäckt i halvlek! =D
Örebro Olsén19
2009-04-20 23:47
Ämne: Var det inte nån som....
Vid den här tiden har tydligen pundarna kommit hem... det är väl enda förklaringen?
Örebro Miroslav kuba
2009-04-20 23:45
WOW vilken härlig seger!!! det hade varit grymt jobbigt att inte få tre poäng idag när vi är så överlägsna man var lite orolig ett tag men till slut rullade bollen i MÅL!!!! Nu knäcker vi KFF på Torsdag oxå.
Örebro Erki
2009-04-20 23:45
Trevligt rykte som cirkulerade på vallen att Almebäck skulle vara klar för tre år. Sen skriver ju ännu en person samma sak här nedanför, så då känns det ju rätt så sanningsenligt :)
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-04-20 23:43
Målkameror är jag för, resten skiter jag fullständigt i med granskande hit och dit. Håller med dig Hooleboole om att domartabbar jämnar ut sig.
Örebro GT
2009-04-20 23:42
Det var inte underlaget som besegrade Henkeborg, det var som jag upplevde det ÖVERLAGET.
Örebro M!ke
2009-04-20 23:39
Exakt..!
Helsingborg Hooleboole
2009-04-20 23:37
Mike: TACK! Då slipper vi kanske såna där Sportblaske reportage framöver, för trots allt, de där med domartabbar jämnar ut sig på en säsong! :-)
Länktips: www.alltomhif.se
Örebro M!ke
2009-04-20 23:36
lite off topic men jag anser att målkameror hör inte hemma i fotbollen... det ska finnas lite mänskliga misstag, domartabbar och liknande i fotboll, det är en del av charmen :P
Helsingborg Hooleboole
2009-04-20 23:36
Alltså...Vi HAR konstgräs nere i HBG som träningsunderlag, så det är INGEN som gnäller över plasten, och gör de det, så är det bara en förklaring från någon som inte har argument kvar...

Viktor-Z
2009-04-20 23:35
Mycket gött med seger idag! Jag offrade mig och tippate kryss(brukar gå bra när ja tippar emot ÖSK seger). Skönt oxå att Emra får komma in och hänga en på tillägg!
2009-04-20 23:34
Ska vi dra till och ta konstgräset för en ursäkt till att Olsen missade straffen? Det hade vi gjort ifall vi hade varit Helsingborgare, men det är vi inte, SÅ SKÖNT Å VA NÄRKEBO!

Hooleboole//
Synd dock att inte alla tar förlusten så bra som de borde om de var över 10.
Helsingborg Hooleboole
2009-04-20 23:33
Grand: Ja nu var det ju inte underlaget som besegrade HIF (som jag nämnde) de var dem själva som var deras fiende idag. OCH att ÖSK var det bättre laget...
Örebro Grand Rapids
2009-04-20 23:31
Ja, för hade det varit en sandåker á la Grimsta så hade Helsingborgarna varit betydligt bättre och inte alls blivit så utspelade (12-3 i avslut, tre ramträffar ÖSK t.ex). Det är nog skönt för alla HIF:are att man har balkongematteursäkten att ta till efter deras klappruttna insats ikväll.
Helsingborg Hooleboole
2009-04-20 23:30
Det är bara att gratulera er till en rättvis seger! Jo, vissa av oss tar de bra, man måste inse fakta oxå! ;-)

Att sedan HIF inte spelade vidare bra fotboll, det är ingen dålig bortförklaring, det är ingen ursäkt, det är fakta. Och i vilket fall, ÖSK var det bättre laget (konstgräs eller inte...).
Örebro GT
2009-04-20 23:29
Ämne: off topic; Tyckte de....
... tänkte på samma sak ! KUNG ALVE tog med sig hela laget mot bygget och hyllade våra byggarbetare ! STORT, MYCKET STORT !
2009-04-20 23:28
Enda stället i Sverige där man kan få en hyffsad gräsplan såhär års är på Tjongavallen, men tom där diskuteras anläggning av konstgräs. Bara griniga bakåtsträvande helsingborgare som vill ha kvar traditionella grusplaner med gräsfläckar ala stadion.
Örebro Örebroare i STHLM
2009-04-20 23:27
Satsade en hundring på kvällens matcher.

50kr på HIF-DIF 1 , ÖSK-Helsingborg 1
20kr på ÖSK-Helsingborg 2-0
30Kr på Porokara som målskytt.

Nöjd med resultatet!
Örebro M!ke
2009-04-20 23:24
Var det inte nån som sa att HIFarna tog det bra^^ va inne o läste nyss o ... nopp! Omogna skåningar... skylla på underlaget det kan alla, men dom spelar väl tydligen hellre på leråkrar där det bli tjonga fotboll ist för en fin konstgräsplan där man faktiskt kan lira fotboll^^
Örebro Joerny
2009-04-20 23:22
Inte konstigt att det oftast är skånelagen som gnäller mest på "plastgräset". Där nere är det säkert inte alls lika svårt att få till en okey naturgräsplan i april. Men nu har vi det klimatet vi har o då får vi välja på konstgräs eller "grusplan med lite ogräs i".
Annons: