/fotboll/osk/forum/6082.aspx/fotboll/osk/forum/6082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Helsingborg shahinos
2009-04-21 20:59
Snälla, inse att vårt tjat om konstgräs inte handlar om att vi är dåliga förlorare. Läser ni foruminlägg både här och på andra HIF-forum kan ni med lätthet se att flera användare totalsågar lagets prestation, UTAN ATT HÄNVISA TILL UNDERLAGET! Vi kritiserar deras vilja.

Diskussionen om konstgräs är på en annan nivå. Vi förstår inte varför elitklubbar väljer konstgräs, när det finns alla möjligheter i världen att, även i Örebro, anlägga en fullt duglig naturgräsplan, om man bara tillgodogör sig den teknik som existerar idag. Tekniken undanröjer klimathotet, så att säga.
Örebro frrreddo
2009-04-21 20:57
har ni läst den senaste kommentaren på alvbåges blogg?? han är ju bara för skön hehe
Örebro Sekt. E
2009-04-21 20:53
Gurra2001// Tycker du är inne på helt rätt spår i ditt resonemang. Funderade på det här med att göra sig till offer; Domarn blåste inte, gräset var varmt, och dåligt, och det var fult av dansken, och bloggen var jättedum etc. Det är ju ett riktigt bra sätt att slippa ta eget ansvar över sin situation och/eller prestation. I förlängningen behöver man inte göra något konstruktivt själv, eftersom man är ett offer för omständigheter utanför ens påverkansmöjlighet.
Kerenskij
2009-04-21 20:53
Inget att bry som att skåningarna är dåliga förlorare. Låt dom fortsätta gnälla som ett gäng småbarn. Dom framstår bara som patetiska.
Örebro Gurra2001
2009-04-21 20:47
Vi som är lite smartare skrattar bara åt detta. Vi vet vad det handlar om. Det finns ett uttryck som heter "Loserstalk". Ser man till den här situationen så förstår man. Helsingborg hade vunnit alla sina matcher innan de mötte ÖSK. Därför hade deras förväntningar och tro på sig själv byggts upp. När de sen kommer hit och blir förödmjukade med 2-0, 2 träffar i ribban en i stolpen och en missad straff så är det fullt naturligt med deras reaktion. "Loserstalk" eller som vi brukar säga ursäkter, bortförklaringar eller dåliga förlorare. Det är bara att välja. Är det inte ena domslutet (utvisningen) så är det målet och nu även underlaget. Allt är det, bara man slipper ta ansvar själv. Jag skrattar bara åt de för jag vet exakt vad allt detta handlar om, LOSERSTALK!
Wivallius
2009-04-21 20:40
Från HeIF:s forum:

"Ni har spelat fotboll i Örebor i över 90 år utan plastplan? Hur fan har ni klarat det?

Jävla pajasar! Fotbollsmördare är fan vad ni är! Synd att Lagrell inte lyckades ha ihjäl er helt!!! "
Wivallius
2009-04-21 20:38
Blev trött på konstgrässnacket och var tvungen att säga ifrån på HIF:s forum, så det är mitt fel om de är ilskna nu. F'låt!
Örebro Mittåt
2009-04-21 20:34
Svartvita poäng på Karlslund "Arena".

1-1 70' 2.R. Dahm (7. E. Nilsson) Nick
Hörna för KIF.
Örebro zzmagic
2009-04-21 20:30
Angående att Svff ska åka och kontrollera gräset på Behrn...
Konstgräset genomgår tester inför varje säsong.
Man kontrollerar studs, gräset längd mm.
Så gräset är godkänt och kontrollerat.

Som svar till rirobban...Man undersöker om man ska byta ut gräset till nästa säsong...
Gräset börjar bli rätt slitet så de blir nog så
Örebro Djäflun
2009-04-21 20:26
Örebrospöket verkar sätta griller i huvudet på HIF:s ledning och deras spelare. De hittar en massa orsaker till förlusten förutom den mest uppenbara. Nämligen att ÖSK var väldigt mycket bättre igår. Orsaker till förlusten tycks vara: att Alvbåge skriver blogg, att behrn har farligt konstgräs, att domaren fattade regelvidriga beslut eller att Elvis lever på Behrn......allt utom det mest uppenbara som sagt och skrivet.

Nordback och Kihlberg har inga problem med att glidtackla på det fina konstgräset. Kanske är Henke gammal och skör vad vet jag?
Henke och alla andra loosers måste skippa frökenfasonerna.

Konstgräset är här för att stanna och kommer bara att bli bättre och finnas på fler arenor. Det ligger där det ligger och de som inte kan lira boll på det får läsa sagan om prinssesan på ärten eller helt enkelt söka sig till en annan sport. Innebandy tex...

Så! Då har jag gnällt färdigt!
Wivallius
2009-04-21 20:24
//wuzac

Min poäng var att inte göra sig av med Holger. Blir Kihlberg eller Nobbe skadade eller avstängda, vilket de kommer att bli och kanske båda samtidigt någon gång, så går Per in på mittfältet- Då duger inte Cesay som back-up på vänsterbacken utan vi behöver Holger där. Dessutom behöver Vovven riktig konkurrens av Holger för nu är han den enda i laget som inte behöver prestera men blir uttagen ändå.
Wivallius
2009-04-21 20:21
//Saywee

Det kallas "att skylla ifrån sig" eller "att inte ta ansvar". det är något som jag som tvåbarnsfar ganska ofta hör från barn och ungdom. Det vill inte ta ansvaret för sina handlingar ibland. Uppenbarligen vill inte Henke erkänna att han var dålig utan skylle på gräset.

Som du säger. Alla Helsingborgsknän trasiga, inga i ÖSk. Om det är sant, så var de dåligt förberedda som jag var inne på tidigare idag.

Men, men, det är klart det inte är så utan vad de egentligen säger är: "Jag vill inte skylla mig själv. Det var inte jag som var dålig"
AIK Saywee
2009-04-21 20:01
Jag ska ta en grej till i detta ältande innan jag siktar in mig på matchen mot KFF.

Ur dagens GT var det Henke´s raseri mot konstgräset som fick rubrikerna och hela sidan handlade om konstgräs. Faktatexterna om matchen däremot var desto trevligare - utspelning så vitt jag kunde läsa.

HeIF´s målvakt Pär Hansson var även han upprörd:
"Varenda spelare i laget har slagit upp knän och lår"

Helt otroligt, hela HeIF-laget är skadat men väl inga i ÖSK? Spelade man på samma gräs, eller samma match, eller?

FORZA KONSTGRÄS!
AIK Saywee
2009-04-21 19:51
Bittra "Bossar" går i Lagrells koppel och försöker finna nya knep mot ÖSK, å lille Henke försöker också haka på, det svider nog i skinnet med en torsk.

Otroligt löjligt att inte kunna ta en förlust utan att leta efter en massa konstiga ursäkter och en massa annat som påverkade matchen, där ÖSK spelade ut HeIF?
Örebro Grixx
2009-04-21 19:48
Hur i helvete kan man ta skämtet om att Helsingborg mutat domarna på annat sätt än ett skämt.

Hur övertydlig måste man vara?...det här var för tusan det dummaste jag hört på åratal!!!!
Örebro Wuzac
2009-04-21 19:39
Wivallius: Tror ändå man väljer att skola in Per J där om Sammy skulle bli långvarigt skadad. Värvningen Hasan är väl inte ens tredjealternativ...
Örebro Pseudonymen
2009-04-21 19:35
Meh, här är man lite trigger happy och helt plötsligt har man postat två gånger.
Örebro Pseudonymen
2009-04-21 19:35
Riktigt pinsamt av Bosse Karlsson.
Örebro jappel
2009-04-21 19:22
Ämne: "Domarbasen kri....
Bosse Karlsson, antingen är han dum, eller så är han mutad av Helsingborg när han går ut och skickar ett brev till John för att han har uttryckt sig skämtsamt på en blogg. Allvarligt skärpning Bosse. Ni måste väl kunna ta att folk skämtar kring domarbesluten. Kan man inte göra det så kommer det bli ännu hårdare klimat för de så kallade proffsdomarna. Vill domarförbundet se karantän av både domaren som person samt kontroll av samtliga deras tillgångarunder den aktiva kariären?? för är ämnet så här kännsligt ligger det en hund begravd. alla gånger.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 19:06
Bosse klagade ju inte så mycket på konstgräset på sin blogg som jag trodde han skulle göra BRA BOSSE!!! Det var iofs lite gnäll på domaren 0-1 målet var fel och utvisningen var fel hade straffen gått i mål så hade säkerligen det varit fel med straff oxå men men Bosse måste ju få gnälla lite haha jag hade ju inte förväntat mig att han skulle skriva ÖSK var bättre än oss dom vann rättvist :)Bosse Nilsson AS tjurigaste tränare eller?
Wivallius
2009-04-21 19:00
"Domarbasen kritiserar Alvbåge: Skadar fotbollen" (se länk)

Hur kan puckona missa att Alvbåge skämtar? det står ju flera gånger i bloggen!
Wivallius
2009-04-21 18:56
//Schella

Sen Per kom till ÖSK har testats max någon halvlek som vänsterback. Tror inte Sixten alls ser honom som vänsterback
Örebro worldfarm
2009-04-21 18:56
Singelolycka //
Kolla in den här Facebookgruppen:
http://www.facebook.com/group.php?gid=56604598374
Örebro nibor
2009-04-21 18:42
Ämne: Har en fråga bara , ....
Det är Sportbladets bindel som visar vilken spelare i laget som har blivit tilldelad mest pluspoäng! Och där bindeln sitter nu så kan man ju inte klaga på hur de har satt betygen.
Örebro Schella
2009-04-21 18:07
Wivallius// Per känns väl ändå som den bästa back-up:en till vovven i dagsläget?
Örebro singelolycka
2009-04-21 17:57
Nu börjar reprisen av "krisderbyt". Undrar hur nöjd Haginge är med sitt klubbyte egentligen? Inte för att vi har någon plats för honom nu ändå, men i alla fall.
Örebro Mittåt
2009-04-21 17:53
Fredrik gjorde rätt bra säsonger både år 2005 och 2006, tycker jag. Han spelade 21 resp. 23 matcher i superettan de åren. Det var väl efter det att Magnus Samuelsson gått sönder, som han fick sin andra storhetstid.

Men hans spelstil var rätt primitiv och byggde framför allt på hans fysiska attribut. Det fungerade bra i Superettan, men räckte inte till i allsvenskan. Dessutom hade han ovanan att nästan i varje match slå en eller två indianare, som kunde ställa till det för laget.

Han spelade under sina år i ÖSK 135 tävlingsmatcher, vilket han skall ha all heder av. Numera är han mittback i Brage och kommer alltså att komma på örebrobesök två gånger under säsongen. Väl värd en extra liten applåd om ni skulle vara på plats.
Örebro twilightzone
2009-04-21 17:42

sänkt biljettpris för kubanernas resa till
göteborg!!!! se länk
Örebro singelolycka
2009-04-21 17:27
Alla exilare i Gbg//
Finns det någon pub som sänder matchen på torsdag?
Ringde nyss Plains Kitchen, men där kommer det vara fullt av Änglar eftersom att Blåvitt spelar borta.

PMa gärna :)
Örebro singelolycka
2009-04-21 17:18
Ämne: Skända inte Fredde!!....
Masen med det roliga håret. Han var väldigt bra 2002 innan han gick sönder vill jag minnas!

På tal om Fredrik Jansson, så tittade jag på lite bilder från avancemanget 06 och hittade den klockrena bilden på just Fredrik och Joel Riddez, med den fetaste prillan man kan tänka sig, sittandes i omklädningsrummet. Någon som minns den? Underbar bild hur som helst :)
Annons: