/fotboll/osk/forum/6076.aspx/fotboll/osk/forum/6076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-04-22 00:00
... kunde inte sova vidare, hade en mardröm om att ni tjötade om Liverpool.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 23:57
Ämne: //Miroslav Kuba

V....
Ja det låter jävligt kul Även om inte jag är Liverpool suporter :) Det är oxå en ekonomisk fråga tyvärr.
Örebro Wuzac
2009-04-21 23:48
Angående domardebatten tycker jag man seriöst skall överväga två huvuddomare alternativt en huvuddomare och en assisterande huvuddomare på banan. Alltså totalt 4 domare på banan. Jag vet att det diskuterats här & där genom åren men har väl aldrig prövats (eller det kanske det har men jag vet inte var & när). Skulle vara intressant att prova det på en lägre serie för att sedan utvärdera.

Wivallius
2009-04-21 23:47
//Miroslav Kuba

Vore kul om vi kunde arrangera en stor ÖSK-resa till Anfield någon gång, kanske i ett derby, så vi får med Saywee också. Kanske skulle vi kunna få med Anttonen, Haginge och Riddez också. Liverpool-fans alla tre om jag inte missminner mig.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 23:46
Ämne: För Er som inte sett....
hahaha kul intervjuv med Bosse snacka om grinig o då hade dom inte ens förlorat än.Tycker synd om hans fru (om han har någon)Kan inte vara lätt att leva med han dom gånger inte han får som han vill.Han hade skön koll på matchen 15-0 var 5-15 KLOCKRENT!!!!
Wivallius
2009-04-21 23:42
Ämne: En sista analys av g....//Shelton

Heder! Ja, du har rätt. Det blir nog en helt annan match på Olympia i höst.

Få dina grabbar att skita i vilket underlag de spelar på, så går det nog bättre nästa år. Såg att det gått illa för HIF de senaste sex matcherna på konstgräs. Det MÅSTE bli fokus på annat än underlaget om ni skall slåss om guldet.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 23:38
Ämne: //Miroslav Kuba

D....
Torres gjorde två Benayuon gjorde två, Arsjavin gjorde alla fyra för Arsenal var rena bjudningar av Pool.Arsenal hade typ fyra målchanser matchen pool hade typ Hundra målchanser.
Wivallius
2009-04-21 23:37
Ämne: För Er som inte sett....
//Grand Rapids

Karln har ju en skruv lös!
Helsingborg Shelton
2009-04-21 23:36
En sista analys av gårdagens match på bloggen, väl mött i HBG senare i år...
Länktips: www.alltomhif.se
Wivallius
2009-04-21 23:34
//Saywee (är du vaken?)

Absolutamente
Örebro Grand Rapids
2009-04-21 23:34
För Er som inte sett intervjun med Bosse Nilsson.
Wivallius
2009-04-21 23:33
//Miroslav Kuba

Det är nog OK nu när Saywee gått och lagt sig. Ja, försvaret längtar väl efter sommaren, kanske. Arsjavin hade väl lekstuga idag, kan tänka. Vem målade för 'Pool. Torres, Kuyt?

YNWA
AIK Saywee
2009-04-21 23:32
Fast debatter om domslut, konstgräs och andra omständigheter är väl inte helt fel heller, vi måste väl kunna debattera lite av varje eller vem "bestämmer" vad som skall debatteras.

Reglerna finns här ovanför i fet stil och är ganska enkla.

Jag hoppas att det är ett stort "utrymme" i detta forum, med bredd och högt till tak, fakta blandat med lite galenskap och spontana impulser.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 23:31
Hoppas det är ok att man skriver lite om Liverpool här. Liverpool-Arsenal 4-4 andra 4-4matchen på en vecka för Pool vad händer egentligen?
Wivallius
2009-04-21 23:30
Nej, nu blev det 2-strip igen!
Wivallius
2009-04-21 23:30
//Mittåt

Jag körde den diskussionen med Helsingborgarna på deras forum men de ville inte köpa det. Skall de säga som fick 30 milj tillskänks av skattebetalarna?
Örebro Mittåt
2009-04-21 23:27
Så länge som det är kommunerna som står för nya fotbollsanläggningar så kommer det att bli nästan uteslutande konstgräsplaner. Utnyttjandegraden blir så mycket högre vilket gör ekonomin avsevärt mycket bättre.

Klubbarna själva har inte råd att betala för en anläggning som bara skall användas och generera intäkter 15 gånger per år.
Wivallius
2009-04-21 23:24
Sorry!

Dublett, sa filatelisten!
Wivallius
2009-04-21 23:23
//Mittåt

Jag håller med dig fullkomligt. Lönlöst! Spar energi till något som man kan påverka. Borde gälla spelarna med. Kul att se att domaren gav en HIF:are gult kort efter att ha klagat på det röda vid straffen. Mera sånt!

Jag har nog klagat på mycket här på forumet men aldrig på domaren. Kan dock hända någon gång i stridens hetta på Behrn. Kanske två gånger om året!
Örebro Mittåt
2009-04-21 23:22
Jag tycker att Gustaf hittills gjort ett jättebra jobb som kommentator. Betydligt bättre än Nordahls plattityder. Det gläder mig att höra hur starkt han fortfarande känner för ÖSK.

Hans karriär som spelare tog slut i Sandefjord på grund av ett knä som inte gick att reparera.
Örebro Steefen
2009-04-21 23:21
Ämne: Läste just på text-t....
Jag tror aldrig att Malmö någonsin kommer att övergå till konstgräs. Jag tror personligen inte att konstgräs kommer att bli framtiden inom svensk fotboll, men den kommer att ha en stor del. Det skulle nog fungera med en gräsmatta även på Behrn, men det skulle kräva en hel del pengar. Sen kan jag delvis hålla med Henke ang plastmattan på Behrn, det är ju inte den nyaste på marknaden. Iofs är Henke jävligt gnällig, men det är nog förlust som svider mest just nu för honom.

Ser verkligen fram emot nästa match, tror på en ganska tät match och att ÖSK går segrande ur striden. Vad är förresten den längsta sviten som ÖSK har utan ett insläppt mål? Känns som väldigt bra läge att slå det nu med Almebäck och Alvbåge!
Örebro Mittåt
2009-04-21 23:17
Debatten om dåliga domare känns ungefär lika torftig som den om plastgräset. Det är bara att acceptera fakta och gilla läget.

Det är både i princip och praktik omöjligt att få alla domslut i en fotbollsmatch rätt. Tanken att vissa domare skulle ha någon bias åt endera hållet i sina domslut är befängd. Däremot blir det fel ibland.

För övrigt så är det väl så att varje domarinsats på elitnivå bedöms av en domarkontrollant. Blir det för många fel så blir det inga fler matcher på den nivån.
Wivallius
2009-04-21 23:16
Under 800 biljetter kvar nu: 784 st, varav 262 på Norra
AIK Saywee
2009-04-21 23:10
Snälla, snälla, snälla, af Ugglas ...

... har von Crona blivit någon slags fotbollsexpert på gamla dagar i NA?

Var det inte han som skulle ut i Europa men avslutade i Landscrona?

Tack o gonatt!
Örebro singelolycka
2009-04-21 23:08
Nu kom jag på ett bevis för att Stålhammar är en dålig domare. Han hittade en straff åt GAIS i söndags - ur ingenting. Gav han inte en tveksam straff till Kalmar i premiäromgången också?
Örebro Kuhi for president
2009-04-21 23:07
Mickee? // Håller med till fullo. Finns det något jag absolut inte tål så är det filmningar. Jag skulle hoppa av glädje om filmning bestraffades med avstängning för all framtid. Men så var det ju det här med rättssäkerheten.
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-21 23:07
Läste just på text-tv att Henke fått en stor brännskada av konstgräset, snacka om vekling. Han borde istället fundera över varför inte spelarna i ÖSK, Gefle och Elfsborg gnäller över sina eventuella brännskador som spelar varannan match och alltid tränar på det underlaget.

Skall bli kul att se vad han har att säga om grusplanerna i Stockholm. Då får han väl sand i ögonen.

Konstgräs är framtiden i norden, så enkelt är det.
Örebro singelolycka
2009-04-21 23:06
Jag har just nu inga belägg för det, men Stålhammar är väl en riktigt ÖSK-hatande domare? Jag leta reda på bevis för det...
Örebro Kuhi for president
2009-04-21 23:05
- Skönt med vinst igår!

- Personligen tyckte jag det var jättekul att Djurgården förlorade en match till. Jag gillar verkligen inte Zoran. Han pratar för mycket.

- Tråkig debatt om konstgräs. Så svårt är det inte. En gräsmatta har högre högstanivå, men i vårt klimat är en plastmatta betydligt bättre över en hel säsong. Klart det finns teknik att ha gräsmatta året runt (finns ju dom som lyckas odla cannabis i garderoben), men det känns långt ifrån realistiskt. Det är en stor yta att värma!
- Jag gillar Basse skarpt! Rolig att titta på. Delar Mittåts tanke om att börja med Basse som är duktig en-mot-en, för att sedan låta Wirtanen springa ifrån sin gubbe mot slutet.
Örebro Mickee?
2009-04-21 23:04
Ämne: Jag tycker Bassomben....
Absolut inte! Jag kanske är gammalmodig men jag ser inte filming som en del av fotboll, ungefär som att dopa sig i fridrott...precis lika dåligt
Annons: