/fotboll/osk/forum/6069.aspx/fotboll/osk/forum/6069.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Einar B
2009-04-23 12:46
Kör hårt ikväll. Jag håller ställningarna i Södertälje.
Får bli efterhandssändningen 22.00. Tyvärr.
Till matchen serveras 1 st kall 3,5:a Norrlands Guld samt Lagavulin.
Kom igen ÖSK!

Örebro Walter Gigena
2009-04-23 12:44
Synd att Bedoya petas. Känns som att han aldrig riktigt får chansen. Per Johansson är dock inget dåligt alternativ, han har ett bra skott och en tuff spelstil. Tyvärr så har vi ju redan Nordback med de egenskaperna så det känns något defensivt från Sixten.
Örebro Mittåt
2009-04-23 12:38
Att Oskar hamnar hos Karlslund är inte så konstigt. Almebäck sågs ju till att börja med som en temporär lösning under Glenns skadefrånvaro. Men när man nu behåller honom, så får man samtidigt en mittback för mycket - minst.
Wivallius
2009-04-23 12:28
,,, och, återigen enligt NA, Oskar Johansson lånas ut till KIF. Det var som f-n.
Wivallius
2009-04-23 12:24
Bedoya petad av Per Johansson (enligt NA)
Örebro rirobban
2009-04-23 12:21
Johansson in på bänken istället för Bedoya. Kanske är rätt med tanke på "kriget" som förväntas idag, men hade gärna sett en kreativare spelare som Bedoya på hemmaplan. Ifall spelet låser sig så tror jag att Bedoya hade kunnat komma in och förändra det... men men, Johansson är värd chansen också.
AIK Pecani
2009-04-23 12:15
Kom igen ÖSK, Krossa Kalmar FF!

Ge dom ännu en förlust!
Örebro rirobban
2009-04-23 12:07
Ämne: Med tanke på Henkebo....Enligt Elfsborg så är vårt konstgräs bättre, detta trots att de lagt ett nytt. Henkeborg har alltid klagat på konstgräs när de kommit hit. Det är inget ovanligt, men i år förstorades det hela av någon anledning. Sen kanske "gräset" är slitet, men jag själv skulle nog föredra att spela på det än något av Stockholmslagens såkallade gräs på sina arenor.

Jag drömde inatt att det var stora hål på Söderstadions gräsmatta som var fyllda med vatten. Haha:)
Wivallius
2009-04-23 12:06
Det är bra att bara bo 100 meter från Behrn som jag, då är det inga problem med riktningen när man skall ned på knän och huvud och be om goda resultat
Wivallius
2009-04-23 12:05
Abbsolut!

Men den kalla vår är förbi nu, låt den dock förbli torr. 18 grader och strålande sol i Sveriges Mekka.
Wivallius
2009-04-23 12:04
Japp! Jag går runt i solskenet och räknar varje halvtimma. Som Konserthustrappan i Stockholm ungefär ser det ut :-D
AIK Saywee
2009-04-23 12:03
Nej förlåt, förlåt, förlåt Wivallius jag bara larvade mig, är så himla taggad.

Bewara
från fahra
I allan tijdh

... gäller ÖSK förstås!
AIK Saywee
2009-04-23 12:00
Wivallius, va, redan så många på norra, matchen börjar ju om 7 timmar ;-)
Wivallius
2009-04-23 12:00
431 på Södra = 611 totalt
Wivallius
2009-04-23 11:53
180 på Norra nu
Örebro Mittåt
2009-04-23 11:49
Jag tror att Kalmar kommer att formera sig defensivt idag. Det har spekulerats en hel del om en återgång till 4-3-3 alternativt 4-5-1 efter det att man misslyckats med 4-2-3-1. Samtidigt har Nanne sagt att det bästa sättet att komma tillrätta med måltorkan är att förbättra försvarsspelet. Kanske framförallt på mittplan där det är dyrt att förlora boll.

Ett oavgjort resultat mot svårspelade ÖSK i lejonens kula är nog sett från Kalmars horisont ett godkännt resultat som kan användas för att höja moralen i truppen.

Samtidigt känns väl inte Mendes och Dauda som några utpräglade defensivspelare. Risken sett ur Kalmars synvinkel är att de inte ger sina backar tillräckigt understöd mot Eric och Roni. Det skall blir intressant att se hur Nanne löser det problemet. Vem vet, han kanske väljer andra mer defensivt inriktade yttrar.
Kalmar kapten bölja
2009-04-23 11:39
frrreddo,
Japp. Han har suttit i Nannes frysbox ett bra tag nu. Har inte övertygat alls sedan han kom till Kalmar. Känns som en kalkonvärvning.
Örebro Walter Gigena
2009-04-23 11:38
Tror även jag på islossning. Får vi bara in första målet tidigt kommer det rulla på då Kalmar måste gå för 3p. Kalmar kommer dock göra allt för att gneta till sig poäng så det gäller att vi trummar på i högt tempo.

Jämför minut 1-15 mot Helsingborg och minut 30-45. Vi fick ruggigt tryck när vi hade hög press.
Örebro frrreddo
2009-04-23 11:35
kapten bölja

är smylie utanför startelvan?
Örebro Disasterpiece
2009-04-23 11:33
Vad mesiga alla är med sina tippningar.. Så då fläskar jag på med: 5-0 till ÖSK
Kalmar kapten bölja
2009-04-23 11:32
Med tanke på Henkeborgs gnäll. Är ert plasgräs av sämre kvalitet än Gefles och Ellos?

Har inga större förhoppningar inför kvällens match. Vi har en lång väg att vandra innan det blir ordning på spelet, medan ni har en uppåtgående trend. Kanske Stefan Larsson kan blixtra till. Han gillar verkligen att spela mot er. ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-23 11:32
Jag är säker på att ÖSK kommer vinna! 3-0 blir det ikväll. :)
Örebro frrreddo
2009-04-23 11:31
blir nog tufft ikväll,,tror på 1-0 seger

olsen på nick!
Örebro Örebro-SK
2009-04-23 11:29
Lär bli en väldigt tuff match. Hoppas Kihlen och Nordback är på topp så de kan ta hand om Rasmus Elm. Kalmar har många duktiga spelare som Rydström, D.Elm, R.Elm på mitten, Almebäck/Wikström grejar Mendes lätt hoppas jag. Deras försvar håller lika hög klass som vårat så det kommer smälla på ordentligt ikväll tror jag. Tror att vi måste vara beredda på detta ikväll. Men vi har hemmaplan och fördel. Jag tror inte det kommer bli målsnålt ikväll som många andra gör utan tippar på 3-1 till Ösk.
Forza svartvitt
Alla till BA ikväll......
Örebro E.Shams
2009-04-23 11:27

Det känns inte så bra inför denna match. Känns som att Kalmar kommer åka hem med poäng.
Örebro Kronblom
2009-04-23 11:21
Ämne: Viktig och svår matc....
tuff match att vänta sig trots att kalmar ligger där de ligger i tabellen,känns ändå mer optimistiskt än vad det brukar göra inför ett möte med kalmar som ÖSK brukar ha svårt för,defensivt släpper man inte till ngt i nuläget och anfallsmässigt blir det bättre och bättre,måste spetsa till effektiviteten lite bättre bara!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-23 11:18
Ämne: Orkar inte kolla ige....
-=joth=-// Otroligt egentligen när man skådar publikstatistiken: En match mot Surahammars IF kommer på tredje plats i all time high-listan!!! Inte nog med det, en match till, platsnotering 95 finns med på hundralistan! Undras hur mycket folk dagens "Sura" skulle dra till BA?
AIK Saywee
2009-04-23 11:16
Hoppas att Kim har som plan att köpa ett par hamburgare ikväll, gärna tre ...?
AIK Saywee
2009-04-23 11:14
Ämne: Saywee//

Visst är....
Jaa du, ÖSK-Karl, även Anttonen och Sixten vill vi har kvar några år till!

Packar just nu lite i Halland för att så småningom resa mot Närke och målet är Behrn Arena :-)

19.00 börjar showen!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-23 11:12
Ämne: Wuzac//Kanske skulle....
-=joth=-// För oss exilare med koppling till hembygden i form av sommarstugor o annat känns ju veckomatcherna som lite mobbing ;-)
Inte alltid lätt att ta en semesterdag för att stanna kvar (o sas förlänga helgen) o se t ex en måndagsmatch..
Annons: