/fotboll/osk/forum/6068.aspx/fotboll/osk/forum/6068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-04-23 23:29
Oerhört bra svar från Sixten på alla skitfrågor om "kontroverserna" i veckan på presskonferensen (länken)
Örebro Wuzac
2009-04-23 23:21
Tycker faktiskt Kalmar var spelmässigt bättre än Elfsborg. De är tunga men samtidigt väldigt bra rörlighet. Särskilt framför ÖSK:s straffområde där man flyttade runt väldigt fint och hade farliga instick speciellt i slutet på första halvlek. Men också bra kantspel och har inte sett Anttonnen haft sådana problem tidigare. Han får väl inte heller särskilt mycket hjälp av Basse utan det var ganska stort glapp ute på vingen mellan dem. Tycker också deras backlinje var duktiga och Porokara neutraliserade man ganska väl. De hade större problem med Bassonbeng idag.

Kalmar saknar en killer. Påminner lite om ÖSK våren 08.

Kalmar bjöd upp till match verkligen. Jag trodde de skulle backa ned i skyttegravarna anno 2005-2006 för att vända trenden med uteblivna resultat.

Att Kalmar spelar så bra (förutom avsluten) och ÖSK ändå vinner säger mycket om ÖSK. Tycker kim börjar hitta rätt i luften. Nu når han bollarna iaf med pannan. Lite kalibrering och nickmålen kommer. Sammy kommer allt starkare i defensiven och jag måste erkänna att den kritik jag hade under försäsongen (som jag tycker stämde då) inte längre är lika befogad. Sammy klarade sig faktiskt bättre än Patrik idag. Kan ju förvisso bero på vad de hade emot sig.

Wivallius
2009-04-23 23:05
Jag måste få säga några ord om Vovven som jag tyvärr tidigare i år tyckt få spela för dåligt utan att bli utbytt (ingen konkurrens på vänsterbacken). Idag slog han de allra flesta hörnorna fantastiskt. Två mål och en ribbträff från hans hörnor. Stort!
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-04-23 23:02
Ämne: Adamski

Du är för....
Har någon bett dig?
Örebro Erki
2009-04-23 23:00
5 ramträffar på två matcher från Nordback? Måste vara något slags rekord. Unnade verkligen honom att få sätta en!
Helt ok drag idag på klacken, men vi kan givetvis bättre. Lite skrämmande att ett räcke lossnade från betongen mitt på läktaren vid 2-0 målet, man vågar knappt tänka på vad som kan hända om räcket längst fram på läktaren lossar.
Hoppas ÖSK undersöker hållbarheten på de här räckena och åtgärdar ev. svagheter snarast. Nästa gång kanske det inte går så bra som idag.
Örebro GT
2009-04-23 22:57
Basse och Wernbloom avstängda på tisdag.

Rätta mig om jag har fel !
Henrik-Åtvid
2009-04-23 22:55
Storspel av Walker när ÅFF slog Ljungskile.
Örebro Hanx
2009-04-23 22:55
Skönt att vara svartvit!! :)

Senast ÖSK vann tre raka i Allsvenskan var faktiskt så länge sen som 2004, då man avslutade med fyra raka segrar.
Örebro Sekt. E
2009-04-23 22:54
Personligen tycker jag det var ganska länge sedan fokus förflyttades från måndagens match mot Helsingborg. Förstår inte riktigt varför det ska ältas både här och där. Många härifrån tycker annorlunda gentemot många därifrån. Det visste vi nog innan matchen också och något koncensus kommer inte att uppnås. Så låt det bero tycker jag.

Dagens match var jäkligt skön! Nästa match blir säsongens svåraste såhär långt. En pinne tar jag osett.

Support your locals.
Örebro Olsén19
2009-04-23 22:54
Längtar oerhört mycket tills Olsen kommer igång ordentligt!! Vem vet, han kanske sänker gbg med tanke på de 2(3) förra målen mot gbg som på Behrn Arena 2008...?
Örebro Grixx
2009-04-23 22:52
Adamski// För i helvete håll käften med sådant dravel på andras sidor!!!!!
Örebro Dejmon
2009-04-23 22:50
Adamski//
Domaren denna gång..
Örebro Dejmon
2009-04-23 22:49
Henrik(ÖSK)//
Själv tycker jag det är patetiskt att du (och andra) försvarar dom så som dom beter sig.. Kan man inte ta mothugg så är det lika bra att hålla käften från början!
Helsingborg HIF Forever
2009-04-23 22:47
Adamski

Du är för pinsam lägg av nu för ingen har bett dig om dina komentarer.
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-04-23 22:45
Stolt, så stolt så stolt!
Fan vad jag mår bra just nu.
ÖSK känns så grymt stabila just nu. Fortsätt så här är ni snälla!
Örebro foppa!
2009-04-23 22:41
IFK borta blir riktigt tufft. Jag är grymt nöjd med 1 pinne såhär innan match. Kan nog vara årets svåraste bortamatch som du säger Viktor!
Örebro Adamski
2009-04-23 22:40
Undrar vad nissarna i Henkeborg klagar över nu. Radiovågor i luften? För högljudd bortapublik? Att motståndarlaget fick mål godkännda? Att gräset är för långt?

Hur som helst. Härligt med tre pinnar. Nu tar vi poäng i Göteborg av bara farten. Ingen respekt, full fart frammåt!
Örebro Chipset
Kristianstad laddar redan...
Helsingborg zigzag
Era "poeter" fortsätter att skita ner vårt forum:
"Namn: Adamski » Svara inlägg
Sänt: 2009-04-23 22:34
Ämne: ADMIN!!!!!
Jag håll.... (2 inlägg)

Jag är er ADMIN. Har blivit ÖSK:are nu..

Henkeborg åker ur i år. Det kommer bli så skönt att bli av med ett gäng gnälliga dansktalande bönder och fiskare. Skit ner er.

Namn: skoBe » Svara inlägg
Sänt: 2009-04-23 22:32
hade jag haft makten så skulle jag lägga konstgräs i hela Sverige...för att gräset i Sverige är skit....och det är mkt skönare att spela på konstgräs i det här landet än på vanliga gräset...
Örebro Grixx
2009-04-23 22:39
Det kommer alltid att finnas en massa fjårtisar som omoget måste pissa ner sig själva i andras forum, tyvärr även bland oss.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-04-23 22:38
Nu känns det onekligen gött att vara närkebo. Fixar vi poäng mot IFK börjar jag hoppas alldeles för mycket på en topplacering.

Trist förresten med alla fåntrattar som skämmer ut sportklubben på HIF:s sida. Glädjer man sig mer åt andras olycka än den egna klubbens framgångar? Patetiskt var ordet.
Viktor-Z
2009-04-23 22:37
Vi ska komma ihåg att IFK Göteborg är grymma på hemmaplan, dem körde över Djurgårn med 6-0, typ årets svåraste bortamatch!
Örebro Grixx
2009-04-23 22:36
Eric "Run Rudolph Run" Bassombeng en så otroligt duktig internationell stjärna han skulle bli om han skulle tuffa till sig och bli lite hårdare.

Forza Basse!!!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-23 22:34
BBB//

Tror du Henkes brännskada hämmade HIF ikväll? Starkt gjort att spela med tredje gradens!

Med tanke på alla glidtacklingar som var på BA ikväll så är det väl fullt på RSÖ-akuten nu.
Örebro M!ke
2009-04-23 22:33
Hääääärligt..!!!! 2-1 som tippat.. Aldrig har sista minuterna gått så långsamt som idag, men tyckte dom höll bra koll ändå :) Grymt skönt! Nu kör vi på med 4a raka.. Forza Svertvitt! :D
PS. Cudos till klacken också, tyckte ni verka vara jävligt många idag :P kul o se o höra :)
AIK sirSixten
2009-04-23 22:33
Ämne: Ni vinner mot Kalmar....
Jag tycker också att det är löjligt med den här pajkastningen mellan våra forum. Men det som gör mig ledsen är det här danskhatet som alltid ska fram när vi möter skånelag! Jag fattar det inte, visst ska vi retas med våra nordiska grannländer osv, men när en av våra stjärnor är dansk, hur smart är det att skrika negativa saker om danskar hit och dit då? det är alltid samma sak hos alla lag. Och det var samma sak i ngn match förra året, när någon smart lirare skriker "dansk-jävel" mot ngt skånelag. Men visst, vi kan ju skrika "08- h**a/idiot" eller vad man nu vill när bajen kommer hit, när vi själva har den briljanta 08:an Almebäck som fullständigt dominerar...

I hope I made myself clear.
Viktor-Z
2009-04-23 22:32
Nordbacks nya roll verkar ha gett honom en nytändning! Han verkar vara riktigt på G. Kul att han fick sätta en boll idag, tror han kommer näta 5-10 gånger denna säsong!
Örebro Olsén19
Jag säger det igen, Signa Sixten omgående!
Örebro Grand Rapids
Bra drag på klacken i dag. Rättvis seger mot Kalmar som verkligen är uddlösa. Hade de någon vettig kvitteringschans över huvud taget?

Bäst i ÖSK tycker jag Nobbe och Bassombeng var.

Skönt att vinna utan att spela speciellt bra.

Men tydligt är att domaren är rädda för att hängas ut av Rydström i hans blogg.
Örebro go_osk
2009-04-23 22:28
Riktigt starkt av ÖSK att kunna vinna utan att spela på topp. Påstår absolut inte att ÖSK var dåliga idag, men det finns helt klart en ytterligare växel att lägga i.
Annons: