/fotboll/osk/forum/6047.aspx/fotboll/osk/forum/6047.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bleke
2009-04-28 21:11

Örebro bison
2009-04-28 21:11
Ämne: Det var inte kontakt....
Var du fjärdedomare eller?
Hur fan kan du veta det?
Örebro bison
2009-04-28 21:10
Om Almebäck ska ha kort borde han väl rimligtvis ha fåttt ett rött för friläge?
Känns som att Sebastian Eriksson som nästan drar tröjan över huvet på Porokara i första drar något mer i tröjan.
Rätvist resultat sett till halva matchen, fram till skämt-Hansson drar fram det röda. För övrigt kan Stefan "Skattesmitarn" dra åt helvete, jag blir så trött på spelare som nör nån petar på de ser ut som att de fått en slägga i magen.
Örebro Mittåt
2009-04-28 21:08
Bra att några av våra duktiga reserver får en chans till matchspel. Berra och Wikström skall inte ha några problem mot Gefle och Bedoya behöver speltid.

Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:08
Jag tycker inte IFK var bättre än oss och vi förtjänade ett kryss!!!!

Jag tar inte ifrån IFK segern då dom vann och fick spela andra med en man mer.
Efter att ha sett repriser och hörst Sixten så tror jag det röda var rätt.

Det svider men grattis IFK till segern som jag tror hade blivit ett X om vi spelat 11 mot 11. Vi pressade IFK duktigt sista 10 och hade taktpinnen fram till paus, eller utvisningen om ni så vill.

ÖSK blir top 4! Vi har förlorat borta mot 1:an i serien med 10 man och förlorat hemma på ett "offsidemål" mot 2:an. Sen slutar ÖSK 3a!
Örebro Gurra2001
2009-04-28 21:07

Trist med fölust men tuffar förluster har man varit med om. I ärlighetens namn som var detta inte en 3 poängsmatch utan mer 1 poäng. Dessa matcher kanske är de svåraste i Allsvenskan, det är inte just dessa vi ska vinna. Det är bara att sikta vidare. Känn er inte nerslagna mina vänner.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2009-04-28 21:06
Förlust men samtidigt en förlust jag tror spelarna kan bära och gå in till nästa match med samma självförtroende. Vi blir inte krossade varken spel- eller målmässigt.

Jämför man med för säg ett år sedan är det som jag börjat hålla på ett helt annat lag. Sättet man (vågade) pressa fram på mot slutet med en man mindre var härlig. Det behövs något extra i ett lag för att man ska kunna göra så tror jag.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-28 21:03
Ämne: herr Hansson var kan....
Det har du rätt i. Vi Glömmer detta o Krossar Gefle i nästa istället.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-04-28 21:03
Joerny//
Skyller inte ifrån mig på något sätt, IFK förtjänade segern, tycker bara det röda var pinsamt så länge det inte var något annat inblandat.

Som sagt, skön kämparinsats och Alven visar ännu en gång att han är Sveriges och Allsvenskans bästa målvakt.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:02
ÖSK Var bättre än IFK idag. IFK vann på sin kontring. Ett kryss hade varit rättvist!

Alvbåge var Landslagsklass!!!
Örebro Grixx
2009-04-28 21:02
Joerny// Tycker att vi kunde fått spela om det på lite mer fair villkor.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:01
Det var inte kontakten som gav Nordin rött. Som jag skrev innan så sa han något till domaren och jag tror att bl.a F ordet är förenat med rött. Dessutom gick Nordin av plan utan protest innan kortet så han visste att det skulle bli rött. Detta är dock min personliga tolkning!

Däremot tycker jag Almebäcks kort är helt felaktigt!
Örebro Grand Rapids
2009-04-28 21:00
Nåväl, nu lägger vi detta åt sidan. Kämpainsatsen var fantastisk och Alvbåge fick visa alla blävita vilken otrolig målvakt han är. Retar mig lite på Wikströms agerande vid målet men, men.

Almebäcks kort är helt sjukt. Som kommentatorn sa är det en riktigt bra brytning och den där lilla hemmaspelaren är för tunn helt enkelt.

Bedoya, Bassombeng och Berra mot Gefle!
Örebro kenya
Hur vanligt är det med att man kan få gula kort borttagna i efterhand? Almebäcks jag tänker på...
Örebro Pencing
Det här är ändå en av seriens svåraste matcher borta mot blåvitt i bra form. Vi är med och till och med bättre i långa stunder av matchen och kan nästan kvittera i slutet trots tio man. Vi gör en bra match. Nu är det bara att ladda om för Gefle och inte tro att vi vinner den på beställning.

Vi måste ändå se vilken markant förändring det finns i vårat ÖSK i år jämfört med tidigare.
Örebro Joerny
herr Hansson var kanske inte helt klockren idag men jag tycker inte vi sjunka till Helsingborgnivå o skylla ifrån oss. Göteborg var redan innan utvisningen snäppet vassare än oss.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-04-28 20:59
Var det lilla kontakten som resulterade i rött så kan jag säga att jag hittade ungefär 30 situationer som skulle gett rött. Om han inte sa något så är det röda en fet skandal!
2009-04-28 20:59
Du har rätt Wuzac.

Och det fanns ju positiva saker att ta med sig. hur ofta har vi kunnat säga det efter en bortamatch mot GBG?
Örebro Wuzac
2009-04-28 20:58
En annan fråga är väl hur länge man ska ha tålamod med Kim Olsen..
Örebro Grixx
Tror bra att Sixten inte vill delta i domargnäll.
I vart fall inte innan allt är "klarlagt"
IFK Göteborg ellet
Tack för en god match idag. Måste säga att ni stod upp väldigt bra trots 10 man på banan. Alvbåge är en riktig guldklimp måste jag säga, såväl som bloggare som målvakt! Kul att möta lag som spelar en positiv fotboll.
Örebro M!ke
Synd att domarn skulle förstöra matchen med sin skitutvisning! Aldrig att det var utvisning.. Varning på sin höjd, men ändå klantigt av Nordin :| Almebäcks varning var också katastrof :/ Skitsamma bara o ladda om. Alvbåge var bäst i världen i mål :D o hade vi inte fått en utvisning emot oss så hade vi fan fått ett bättre resultat för Göteborg var fan inte så bra..
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 20:57
Stefan Rehn tycker IFK vinner rättvist. Konstigt, då dom fick spela med en man mer och hade 2-3 chanser mer (som kanske borde vara mål) Men alven är en av 11....

Han berömde ÖSK spel efter matchen.... men vem f-n bryr sig!!!!
Örebro foppa!
Egentligen kom Almebäcks kort rätt passande. Vi möter Gefle nästa (som iofs börjat rätt starkt, så då kan Berra få gå in och lira. Blev man av med hans två varningar innan.

Vi krossar dem hemma på Behrn!
Örebro Henrik(ÖSK)
Ojoj...nu bubblar jag fortfarande av ilska men jag ska försöka behärska mig och sammanfatta:

1. Martin Hansson är en riktig jubelåsna till domare.

2. Inget snack om segern, även om ÖSK lirade stundtals bra och framförallt kämpade fantastiskt. Det här laget kan nå ruskigt långt.

3. Martin Hansson hoppas jag aldrig dömer ÖSK igen.

4. Martin Hansson borde återgå till brandmansjobbet.

5. Vi vinner mot Gefle med 6-0, trots Hanssons presenter i form av horribel utvisning och ännu mer horribelt gult kort på Almebäck.
Örebro Joerny
Sjuhelsikes kämpainnsats! Tyvär räcker inte alltid det..
Örebro Wuzac
2009-04-28 20:56
Tycker man skall fokusera på det positiva istället. Jämför denna match med utskåpningen i fjol. Göteborg är väl närmare 2-0 än vi 1-1 i andra men det beror kanske mer på utvisningen och innan Sixetn får ordning på uppställningen. Vi får tacka Alvbåge för flera fantastiska räddningar.

Och nu kommer det väl hagla inlägg om konspirationsteorier och orättvisor i världen som drabbar ÖSK inne på blåvitts forum från svarvita. Som om de skulle skulle kunna göra något åt det.

Örebro kenya
Håller med flera stycken här nedan, röda kan jag förstå. Har sett många liknande fall, spelar ingen roll hur hårt eller i vilket läge. Man ska inte ens måtta ett slag mot en annan spelare.

Det gula på Almebäck däremot, BLICKLÖST!
Örebro Fang
Helt okej resultat ändå. Inget att skämmas för. De tar dem hemma i höst istället så är det utjämnat! Nu närmast är det 3 poäng i Gefle som gäller.
2009-04-28 20:55
Intressant! Boström tyckte inte utvisningen var nåt att diskutera.. Då får man förmda att han vet att Nordin sa nåt jävligt dumt... Och då blir utvisningen korrekt om än jobbig. (är det den lilla kroppskontakten som ger det röda är det däremot larvigt). Jag hoppas ärligt talat det var nåt snack så man kan skaka det av sig...
Annons: