/fotboll/osk/forum/6044.aspx/fotboll/osk/forum/6044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grand Rapids
2009-04-28 23:18
Olsen måste få något att jobba med, han kändes väldigt ensam på topp i dag.

Retar mej mer på Almebäcks varning än på Nordins röda.

Bedoya, Bassombeng och Berra mot Gefle. :)
Örebro Ropesin
2009-04-28 23:10
Utvisningen var den mest horribla jag någonsin har sett? Varför? Han knuffar till Selakovic, som sin vana trogen givetvis slänger sig och ropar efter mamma. Knuffar sker hundratals gånger per match, framför målet vid hörnsituationer till exempel. Däremot brutala tacklingar och liknande straffas inte ens med en ostskiva ibland. Därav en horribel utvisning. Almebäcks skiva är lika illa det, en klockren brytning. Han vinner löpduellen och snor åt sig bollen, sen när är det otillåtet?

/Ny domardiskussion?
Örebro Aleq
2009-04-28 23:09
Okej sammanfattningar:
Megativt
1 Olsen är så JÄVLA dålig, har sagt innan säsongen att han skulel floppa och mycket riktigt hade jag rätt, sämre "nickare" får man leta efter med den längden, vann han en enda duell idag? Klart sämst på plan, till och med värre än dommaren.
2 Det röda kortet som många säger klantigt av Nordin _katastrofalt_ av domarn, om han nu inte gjorde något mer än klappen på armen.
3 Nobbe, har antagligen gjort sin bästa säsong på mycket länge idag var även han kass.

Positivt
1 Man försöker in i det sista Berra gör ett bra inhopp och vinner många nickdueller.

2 ÖSKs spel i första halvlek, tycker man faktiskt är det lag som har pressen i alla fall tills 1-0 målet som var IFKS första chans?

3 Vi tar 3poäng i nästa match och kampen uppåt fortsätter!

Örebro Miroslav kuba
2009-04-28 23:08
Bättre att Almebäck är avstängd mot Gefle än mot Bajen. Med d sagt så menar jag inte att vi ska underskatta Gefle dom är bra hemma. Men Charlie Davies är väl snabbare än Hasse Berggren? :)
IFK Göteborg Andreas #1
2009-04-28 23:06
Nästa overkligt vilken sansad ton det är här. Annars brukar det ju alltid vara fullt sjöslag på det förlorande lagets forum. Alvbåge... sjukt bra idag.
Örebro SyreAtom
2009-04-28 23:04
Appropå Olsens totalt osynliga närvaro på plan så funderar jag lite:

Kan konkurrenssituationen med Emra vara av det kärvare slaget mellan dem som påverkar Kim negativt..?

Ibland undrar jag.
Örebro ÖSK Fans
2009-04-28 23:01
Wikström får ta på sig målet och är förmodligen allsvenskans söligaste mittback, skrämmande att se en spelare så trög!

Olsen!! var du med på plan?!?!

tycker vi ska spela in Berra som target kan bli hur bra som helst!
Örebro Erki
2009-04-28 22:59
I och med att Almebäcks varning var så uppenbart felaktig kan det ju inte vara några problem att få den borttagen av förbundet? Å andra sidan kanske det är lika bra att nollställa hans varningar nu mot Gefle.
Örebro Erki
2009-04-28 22:57
Ängel_Skåne// Bland supportrarna har Sixten fått all den cred han förtjänar. Han blev t ex årets Örebroare ifjol. Säger en hel del när vi håller jämna steg (nästan) med en guldfavorit på bortaplan och fortfarande inte är nöjda med spelet. Sixten har förändrat ÖSKs attityd.
Örebro Windstar
2009-04-28 22:57
Tror att domarkåren måste vänja sig med att ÖSK har en sprinter i backlinjen, Iron Mike gav Söder 10m sprang ikapp tog bollen, dom har aldrig sett sådant förut, men vi får hoppas att Hansson och hans vänner tittar på reprisen ...
Örebro kenya
2009-04-28 22:54
Tar tillbaka det jag skrev förrut, kollade Nordin vs Sella situationen igen och det där är inget rött kort!

Rivaldo fick väl 50 000 kr i böter för sitt agerande vid hörnflaggan VM 2002. Att Sella tar sig för bröstet när man ser att Nordin "nuddar" armen är bara pinsamt.
IFK Göteborg Ängel_Skåne
2009-04-28 22:53
Ska Nordin ut så blir det många utvisningar i Allsvenskan i år... Det skumma är, som ngn påpekade, att han går mot bänken och förstår attt han ska bli utvisad före kortet kommer. Ngt mer måste ha hänt.

Förstår inte att ni hackar så mycket på Olsen, han får ju inget att jobba på, tacka fan för att man tappar sugen efter ett tag. (har dock inte sett era andra matcher i år).

Det ser ljust ut för er oavsett, och jag är sjukt imponerad av vad Sixten gjort hos er, han har inte fått tillräckligt med cred för det.
Örebro Mittåt
2009-04-28 22:49
Jag tror inte att det spelar så stor roll hur hårt Nordin slog. Han riktar ett slag mot Selakovics mellangärde. Denne låtsas att det gör jätteont, men det ändrar inte på det faktum att Nordin slår en spelare när spelet är avblåst.

Förhoppningsvis lärde han sig att hantera sådana situationer bättre i framtiden.
Örebro Mittåt
2009-04-28 22:47
Almebäck drar på sig en hel del gula kort och det kommer han nog att fortsätta att göra. Om man får välja om han skall vara avstängd i matchen mot Gefle, Hammarby eller GAIS så känns nog ändå Gefle som det minst dåliga alternativet. Mot Hammarby och Charlie Davies vill jag absolut ha honom på plan.
Örebro Erki
2009-04-28 22:46
Okej, smällen Nordin ger är max gult kort. Men Nordin får fan tänka till lite innan han slår till en motspelare, riktigt idiotiskt agerat och han sabbar resten av matchen för sina lagkamrater. Riktigt dålig stil.
Örebro Walter Gigena
2009-04-28 22:43
Det som svider mest är Almebäcks gula. Tror vi får det tufft mot Gefle utan hans snabbhet.
Olsén har sett blek ut i alla 6 matcherna. Idag var han osynlig igen. Såg honom inte ens i defensiven. Men vem ska vi sätta in istället? Emra gjorde inte mycket när han kom in. Kanske läge att pröva Wirtanen på en central anfallsposition och satsa på djupbollar bakom backlinjen.

Skönt att vi har Alven och Kihlen som alltid håller hög nivå. Men det krävs att 9 spelare till levererar.
Örebro Miroslav kuba
Ämne: Mittåt//

Tack, ve....
Jag tror det är så att när nån åker ut direkt så blir det granskning o sen avgörs det hur många matcher det blir beroende på hur allvarligt det är. Alltså så lär det bara bli en match avstängning.
Örebro Mittåt
Nordin är automatiskt avstängd i nästa match. Dessutom kan Diciplinnämden lägga ytterligare sten på börda om de anser det motiverat.
IFK Göteborg Budgie
2009-04-28 22:39
Smått imponerad av Er insats idag. Sådant tryck i slutminuterna trots decimerat manskap.
Alvbåge var dock omänsklig idag!
Sämst på plan var domaren. Utan tvekan.
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-28 22:35
Mittåt//

Tack, vet du om det är en eller två matchers avstängning som gäller när någon åker ut utan varning innan?
Örebro Mittåt
2009-04-28 22:31
Om Alvbåge på IFKs officiella:

- Vi hade en bra period där och en bit in i andra halvlek. Vi hittade aggressiviteten och vårt passningsspel.

Samt skapade chanser, vilket gav exängeln John Alvbåge möjlighet att visa vilken fantastisk målvakt han är.

Det finns skäl att tro funktionärerna på den nya arenan åtminstone vid tre tillfällen var mycket nära att knappa in 2–0...

48: "Sella" tog sin in i banan från sin kant, spelade ut bollen till en rusande Adam Johansson, vars inlägg var helt perfekt. Det var även Jakob Johanssons nick. De båda får dock ursäkta. Sekvensens prestation stod en ÖSK-keeper för.

62: Nytt strålande inspel från planens enda svenska a-landslagsman. Den här gången skallade "Tobbe", men fick se Alvbåge reagera blixtsnabbt.

83: Söder stoppades ojust. Frisparken från Hysén såg ut att gå in i burens högra kryss, men ni förstår förstås vem som dök upp...

- Vad säger man? En levande vägg. Alvbåge var fantastisk, berömde IFK-Jonas.
Örebro Mittåt
2009-04-28 22:30
Nordins gula kort påverkas inte av det röda kortet. De finns fortfarande kvar i räkenskaperna.
Örebro Walter Gigena
2009-04-28 22:26
Ämne: Alldeles oavsett: lä....
Håller med. Även om utvisningen var jävligt billig så är det ohyggligt orutinerat av Nordin att ens bry sig om Selakovic. Förmodligen sa retstickan/filmaren Selakovic något provocerande och Nordin gick på det direkt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-28 22:23
Vad händer med Nordins varning från tidigare match nu när han blev utvisad, raderas den?

Får han en eller två matchers avstängning när han åkte ut direkt utan varning innan?
Thomaz76
2009-04-28 22:20
John Alvbåge, vilka räddningar! Grym målvakt.
Örebro ernot
2009-04-28 22:20
Måste bara säga att Alvbåge va fantastisk idag... in med honom i landslaget!
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2009-04-28 22:19
Alldeles oavsett: läropeng.. slå/daska/klappa inte motståndarna efter avblåsning... Vi (inklusive jag själv) har lagt mycket på domare Hansson och en del är befogat medan annat inte är det. Men när skallen svalnat lite så är det ju trots allt väldigt onödigt agerat av Nordin... Även om Selakovic filmar eller överdriver så varför ens ge honom chansen att göra det?
Don't poke the badger...
Örebro Bastard on Parade
2009-04-28 22:17
Inte en chans att Nordin blev utvisad för den där "smällen". I sådana fall ska Kim Olsen, Nobbe, Kihlen och mittbackarna bli utvisade vartenda match. Jag tror till och med att domaren fick mer ont den gången Nordin försöker trycka ned det gula kortet.

Nordin måste ha sagt någonting, annars är utvisningen horribel.

Nåväl, vi torskar inte matchen där. IFK var bra de få minuter jag lyckades se och de kommer vara oerört svårslagna på hemmaplan.

Hur tyckte ni kantspelet såg ut i första? Det verkade fungera hyggligt (de få minuter jag kunde se matchen) så jag förstår inte riktigt varför Sixten fortsatte med 3 man på mitten när Nordin visades ut. Lyckas vi komma runt på kanten några gånger så söker sig bollen till Olsens panna förr eller senare. Vem ska servera honom bollarna från mitten när Nordin är utvisad?

Nya tag på mot Gefle. Ska bli intressant att se vilka som får spela och vilken taktik som används.
Örebro Evigt ÖSK
2009-04-28 22:14
Olsen måste bänkas. Så osynlig är nästintill straffbart. Han får visserligen itne många bollar som är något att jobba på, men i övrigt bidrar han inte heller till något. Mycket besviken på hans inledning av säsongen. Han ser bara jävligt slö ut och uppgiven, hänger med huvudet och bidrar inte till laget nämnvärt. BÄNK.
Wowah, har ABSOLUT INGET I ALLSVENSKAN att göra. Byt bort, köp nytt.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 22:14
Nu slår vi Gefle. Hoppas Berra går in för Almebäck och man tyar hem Oscar på bänken. Bedoya måste gå in på mitten istället för Gerzic. Basse tillbaka så har vi 3p. =)
Annons: