/fotboll/osk/forum/6036.aspx/fotboll/osk/forum/6036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg Albino-Leffe:
2009-04-29 12:06
Varför hetsar ni mot Sella? Han kallar Nordin för fi*ta, åker på ett litet tjuvnyp och domaren ger ett för hårt dömt rött kort till Nordin.

Domaren-Nordin-Sella borde väl vara hackordningen där.
Örebro Ropesin
2009-04-29 12:06
Tycker det är helt ofattbart att en domare kan göra så fel som Hansson gjorde vid Almebäcks varning. Det var den renaste och mest shyssta brytningen under hela matchen. Hur fan kan han ge ett kort? Ofattbart! Avgå!
Örebro Sekt. E
2009-04-29 12:04
Congratulations Alejandro!
Örebro Sekt. E
2009-04-29 12:03
Tror inte vi kommer att få veta helt vad som sades. Dumt av Nordin och eventuellt riktigt ojuste av Sella.
IFK Göteborg Cadfael
2009-04-29 11:58
dp.
IFK Göteborg Cadfael
tp.
IFK Göteborg Cadfael
Vet du att förtal är olagligt?
Örebro Osvaldo
2009-04-29 11:53
Ämne: En kompis som satt o....
Han är alltså inte bara skattesmitare, han är även sexist.
IFK Göteborg Cadfael
2009-04-29 11:45
En kompis som satt ovanför ert avbytarbås sa att ett par av era spelare snackat om vad Sella sade och att den ene svarat att han sa: "Men skrik inte som en fi*ta för det!"
Örebro Sekt. E
2009-04-29 11:35
Spännande med en ny ösk-låt istället för fejkad mopperock.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-04-29 11:31
Millencollins låt var riktigt riktigt bra,kommer bli sjukt underbart om vi kan stämma upp i kör på den.
Örebro M!ke
2009-04-29 11:28
Kunde tyvärr inte åka ner till Bernhs för premiären av Milencollins nya ÖSK låt :(
Men tänkte då höra ifall nån vet vart man kan hitta den på internet o lyssna på den? :D Måste ju höra den :P
Örebro Joerny
2009-04-29 11:27
Happy birthday, Ale!!

..Och grattis i efterskott, Rosen!!
Örebro Mittåt
2009-04-29 11:19
pemo// Stjärna blir en fotbollsspelare mer eller mindre per automatik då han hamnar på en löpsedel eller i en rubrik.

Speciellt i kvällspressen och i samband med "dåliga nyheter". Det handlar väl om ett sätt att försöka trigga uppmärksamhet och intresse.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-29 11:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Det stämmer faktiskt: "Stefan 'Sella' Selakovic (b. 9 January 1977 in Varberg) is a Swedish football midfielder/striker of Serbian descent"
2009
2009-04-29 11:03
Maste saga det ni sakert redan vet..men ni har allsvenskans basta malvakt fan vad bra han var igar Alvbage
Örebro pemo
2009-04-29 11:01
konstig rubrik på "Fotbolldirekt" ÖSK:s stjärna fick hjärnsläpp. Sen när blev Nordin ÖSK:s stjärna? Snacka om dålig fantasi eller kvällstidningsrubrik. Nordin är en duktig spelare och i vissa stunder bland lagets fyra bästa, men att uppgradera honom till stjärna är väl ett underbetyg på kunskapen om ÖSK. Men det skulle vara kul att veta vad Sella sa eftersom Nordin reagerade så hårt. Du får ju inte kalla färgade personer för vissa saker ( rasism ? ) men är det OK att uttrycka sig nedvärderande om fd Jugoslaver? Spännande inför Gefle-matchen att följa Sixtens laguttagning. När släpps biljetterna till cup-matchen? för jag antar att säsongsbiljetten inte gäller då.
Örebro Osvaldo
2009-04-29 10:54
Typ så.
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-29 10:51
Aspen//

Det att linjedomarna var från Göteborg är mycket märkligt. Den allsvenska linjemannen ifrån Kumla får nämligen inte dömma ÖSK i AS och cupen.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-29 10:48
aha, och du menar eftersom Nordin är Bosnier..? Det skulle ju isf kunna ge en ledtråd..
Örebro Osvaldo
2009-04-29 10:45
Ämne: Ämne: STEFANO....
Är inte skattesmitaren serb?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-29 10:38
Ämne: STEFANO!// Vad sa ha....
"tio gånger värre" enligt NA och "ta det gånger två" enligt AB (se länk). Någonting riktigt illa med främlingsfientlighet och könsord i stark kombination lär det ju iaf ha varit...
Örebro ÖSKare i exil
2009-04-29 10:30
Att en förlust ALLTID gör så ont. Det fanns både positivt och negativt i gårdagens match sägs det men jag kommer bara ihåg målet, utvisningen, Iron-Mikes gula kort. Det är tagelskjortan i själen som sitter på och jag piskar mig själv trött. Geflematchen kan inte komma snart nog.
Örebro Erki
2009-04-29 10:21
STEFANO!// Vad sa han till Nordin då? Vore kul att få veta det faktiskt, tycker det är så fjantigt att hålla på att säga att "det går inte att publicera i tidningen" det är ju bara att hänga ut Selakovic om han har betett sig som ett svin.

Det finns ingen anledning att skydda motståndare om de gör vidriga saker, tio gånger värre än Materazzi om man får tro Alven.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-04-29 10:19
Problemet nu är väl att alla lag i fortsättningen kommer att ge sig på Gerzic verbalt...
Örebro zxcv
2009-04-29 10:16
Jag gillar Olsen men igår var han direkt dålig.
Jag vill se Berra på topp mot Gefle.

Edit: men kom på att Almebäck är avstängd då :-(
Örebro Aspen
2009-04-29 10:14
Från NA om konstgrästester:
Vad säger du om den debatt som åter blossat upp om konstgräset?
– Tja, så fort Henke Larsson säger något blir det väldigt stora rubriker. Men jag tycker det är lite konstigt. En bra fotbollsspelare ska kunna anpassa sitt spel till alla underlag.
– Det måste ju en spelare göra om ett naturgräs är gropigt, torrt eller regnigt. Konstgräs är i alla fall likartat oavsett väder.
STEFANO!
2009-04-29 09:49
Det gerziz fick höra av selakovic är för jävligt! Klart man reagerar. Ett litet slag mot armvecket och selakovic filmar dessutom! Så jä'vla förbannad. Blåvitt har så många spelare som snackar så mycket skit på plan! HATA SELAKOVIC!
Örebro jappel
2009-04-29 09:33
Sitter och läser ikapp lite efter gårdagen, och får nästan behagfulla rysningar av alla lovord från änglarna. Det är man inte bortskämnd med. Stort, och trevligt att fans kan umgås utan att håna och trycka ner.
Förlusten är bara att lägga bakom sig, nu gäller det att fortsätta att vilja vinna varje match varje närkamp trots att motståndet på pappret är lättare än de senaste matcherna.
Härligt att se att ÖSK håller uppe spelet trots 10man under större delen av andra. Verkar ha varit en rejäl press mot deras danske burvaktare mot slutet.
ÖSK mot SM-guld 2009
Örebro Thlumman
2009-04-29 09:11
Nordins utvisning är det väl inge snack om? Almebäcks varning däremot... Som om domaren bara förutsätter att Robin är snabbare, vilket han inte är.
IFK är det första laget som faktiskt var bättre än oss denna säsong och då med en spelare utvisad halva matchen. Saknade Basse otroligt igår. Han är en otroligt bra kontringsspelare och tar sig förbi sin försvarare 70% av försöken. Längtar redan till returen på BA då jag tror vi kommer vinna.
IFK är imo den hetaste guldkandidaten och om inte ÖSK vinner sm-guld hoppas jag att dom gör det!
Annons: