/fotboll/osk/forum/6026.aspx/fotboll/osk/forum/6026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:54
Wuzac// Kihlberg fick en fråga typ: "Har du slutat slå din fru än". Inte så lätt att besvara den frågan utan att hamna i försvarsställning.

TV-reportern frågade honom om det var något i dagens matchbild han ville ta med sig till nästa match. Att en besviken vinnarskalle då svarar att han helst av allt förtränger eländet är fullt naturligt. Dessutom fanns det väl inte så mycket att ta med sig till Hammarbymatchen.
Örebro Ropesin
2009-05-04 21:48
Ilskan har väl lagt sig lite nu och då får jag också passa på och berömma alla Örebroare på läktaren. Dom höll igång i 75 minuter och gjorde det riktigt bra. Gefle-publiken däremot måste vara Sveriges sämsta? Inte en enda sång och näst intill inga applåder. Kanske hälften applåderade en gång efter matchen var slut, annars var det knäpptyst från hemma"fansen".
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-04 21:48
När är Staaf tillbaka?
Örebro # brorzan
2009-05-04 21:41
Jag reagerar lite på hur Nordback sköter i avslutslägen. Det känns som att han blundar och kör helt på kraft så får bollen hamna lite var den vill. Något den oftast gör.

Jag spelar biljard på ungefär samma sätt, men så vill jag inte påstå att jag är biljardproffs direkt...
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-04 21:39
Skönt att ÖSK får tillbaka Gerzic och Almebäck till hammarbymatchen.
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:37
Jag tycker det sista man ska göra att "glömma matchen". Tycker det är ett konstigt synsätt.
FORZA ÖREBRO!
2009-05-04 21:35
jag måste verkligen kritisera Olsen, så j*vla ofarlig!!
Hammarby Palini
"Vår klart sämsta match i år. En stor besvikelse. Den var riktigt dålig. Den glömmer vi", säger Örebros Magnus Kihlberg.

Sämre än den mot Djurgården? Jag slår vad om att ni spelar som gudar i nästa match...
Örebro Erki
Jättesvårt att komma på något positivt att skriva om dom på planen, får väl passa på att hylla Boysarna och andra Kubaner som var på plats och höll igång bra trots att spelarna inte ville kämpa alls för dom.

Bedoyas inställning var väl det enda bland spelarna som var godkänd. Alla andra underkända!
Topp 5 kan vi glömma om man ser hur usla matcher vi gör på bortaplan, en har varit hyfsad (ÖIS) och resten riktigt dåliga.

Nästan skrämmande att det är Berra som är den enda som skapar chanser framåt, när vi har 3 "klasspelare" där framme från start.

Också skrämmande att ett allsvenskt lag inte har mer än 1! hörnvariant, spelade div 7 match igår och vi hade iaf en inåtskruvad och en utåtskruvad variant. Så vann vi också med 9-0 på bortaplan, och ÖSK föll med 0-2 borta.
Gefle Hank.B.Will
2009-05-04 21:34
Vaför spelar inte Emra? är han skadad?
Tycker han är en sveriges bästa unga forwards. Tung, stark och målfarlig.

träna på hörnor så ses vi i höst..
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:34
Mittåt: Håller med. Ingen påfyllning bakifrån - eller iaf inte tillräckligt snabbt.
Örebro rirobban
2009-05-04 21:30
Fan vad jag saknade Almebäck (som var borta pågrund av en viss domare Hanssons otroligt konstiga varning) idag. Syntes väldigt väl att Berra och Alvbåge inte hade den bästa kommunikationen. Almebäck hade också plockat bort Lantto som var matchens bästa utan tvekan.

Bedoya gjorde heller ingen bra match. Nordins frejdiga spel saknades där. Inga anfall gick ju via mitten och ÖSKs spel blev otroligt lättläst.

Sen undrar jag vart dansken som öste in mål i höstas tagit vägen? Köpte vi verkligen rätt dansk!? Jag vet att han behöver få bollar till sig, men i höstas så kunde han göra vissa saker bättre än han gör nu.

Porokara och Anttonen var hyfsade idag, resten kan få minus i betyg.

En helt annan inställning mot Hammarby krävs nu, och man får inte tro att man är bättre än vad man är!

Gefle borta är ALLTID en svår match, det har större lag än ÖSK fått befarat. Hammar kan också ÖSK in och utan.
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:29
Om inte yttrarna kommer runt och slår inlägg hjälper det inte hur nicksäker anfallare man har. Och långbollarna på djupet är rätt meningslösa om Kim skall jobba ensam mot två nickstarka mittbackar. Om dessutom ingen kommer i djupet för att plocka upp de bollar han eventuellt når så blir det meningslöst.

Motståndarna måste avsätta mer resurser för att försöka neutralisera ÖSKs yttrar. Men idag fanns det inte tillräckligt med konstruktivitet på mittfältet för att kunna ta vara på den möjligheten.
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:25
Ämne: Det enda man kan ta ....abdel seidou// Jag håller med och skrev det redan ifjol att ÖSK 4-3-3 mer liknar 4-5-1. Jag skulle också önska att ÖSK anmamade mer Barcelonas rörelsevägar (Även om ÖSK och Barca naturligvis aldrig kan jämföras som lag så kan man ju ta inspiration därifrån) och ibland lät de tre forwards spela just - forwrads och inte alltid slicka kantlinjen och istället överlämna kantspelet mycket mer åt ytterbackarna.

ÖSK är för lättlästa och nästa alla (utom Örgryte) låste/låser ÖSK kanter. Därför isoleras Olsen. Och när inte heller de centrala mittfältarna går på genombrott - inte ens Nordin gör det längre - då blir det för ofarligt. Det är därför som det genast blir mer rörigt hos motståndarna när Basse tar irrationella löpvägar (på eget initiativ misstänker jag)

ÖSK måste också hitta alternativa anfallsvägar och inte bara till Porokara/Basse och sen inspel till boxen. De måste kunna såga sig upp centralt innaför motståndarnas press med att distinkt snabb passninsgspel. Där är inte ÖSK maj 2008. och min fundering är om sådana vägar överhuvudtaget övervägs av tränarparet i ÖSK. Eller om Sixten är en "Lagerbäck".

Att ÖSK i fjol var mer statiska är ok då man spelade in grunden för ett nytt spelsystem. Men nu måste ÖSK ta nästa steg.

Personligen gillar jag inte ÖSK:s 4-3-3 modell som den ser ut idag. Då föredrar jag hellre att spela med två forwards.

Örebro igore
2009-05-04 21:24
värdelöst. bedoya var den enda som var godkänd.
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:22
Folksam Cup matchen (finalen alltså) skall spelas den 27:e maj. Tid och plats är okända. Men motståndare är Sköllersta IF.

När det gäller årets distriktscup som heter Fastighetsbyrån-Cup så skall ÖSK möta Laxå på Ramundervallen. Men tiden är inte spikad än, verkar det som.

A-truppen går på en minisemester mellan den 1 och 8 juni, så det blir nog efter det.
Örebro Bastard on Parade
2009-05-04 21:19
Bedrövlig insats. Lyckades vi med tre passningar i rad under första halvlek?

Jag tänkte vara kritisk mot Sixtens coachning också. Varför köra långt mot Gefle när det är just det de vill att vi ska göra?

Då kom jag på att passningsspelet inte fungerade för fem öre. Bra coachat Sixten! Jag ber om ursäkt för de dystra orden jag muttrade för mig själv när bollarna tjongades framåt.

Det kan i alla fall inte bli så mycket sämre än dagens insats. Nu laddar vi batterierna och tar Bajen nästa vecka!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-04 21:17
Wuzac//

Tack!
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:16
den 13:e
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:15
Det blir nog ett B-lag i cupen från båda håll. Inklämd som matchen ligger mellan två allsvenska matcher samma vecka.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-04 21:15
Mittåt//

Vilket datum spelas cupmatchen mot Halmstad?
Örebro Grixx
2009-05-04 21:14
Ingen tar bollen när Kim nickar ner den. Ingen slår passen till Kim som förra året...inte konstigt att han inte gör mål.
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:13
scerban// Nej, det var ingen höjdare. Men vi tar er hemma i stället. Bättre med tre poäng var än med två. Gefle var klart bättre idag. De kändes farligare i anfallen och hade mer betong i försvaret.
Örebro ÖSK-Karl
Nu gäller det att satsa på cupen. Dessutom skulle självklart Per Johansson startat istället för Bedoya.
Örebro Joerny
abdel seidou// Instämmer ang. Bassombeng. Vi måste bli mer svårlästa och fylla på med mer folk i boxen. Det duger inte att skicka in en snöboll och tro att Olsen ska göra allt själv.
Örebro Conjuration
Fick ont i ögonen av att se på matchen. Porokara & Kihlen var bra i mitt tycke - DE FÖRSÖKER IALLAFALL! Basse har aldrig imponerat på mig, han förlorar allt på sin kant. Olsen sluta jogga och börja KÖTTA!
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:12
Pluxen// Jag skulle tro att Staaf kan vara spelklar efter uppehållet. Men då är han ju matchotränad.

För några dagar sedan såg jag honom springa eller kanske snarare lufsa runt Behrn Arena på en träning. Jag frågade honom hur det kändes och han sa att det var ok.
Gefle scerban
2009-05-04 21:10
ojsan så det kan gå. inge vidare det där va
Örebro Pencing
2009-05-04 21:09
Jag skrev innan matchen att dagens kamp på nåt sätt kommer visa om vi är ett topplag eller mittenlag. Tyvärr är vi det senare. Tror inte vi kommer dras in i bottenstriden. Men topplagen blir nog svåra att hänga på med insatser som dagens.
Örebro Pluxen
2009-05-04 21:09
Skitmatch!! Hur går det för Staaf är han nära träning än?
Annons: