/fotboll/osk/forum/6023.aspx/fotboll/osk/forum/6023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Olsén19
2009-05-05 23:34
Det var ju mot Hammarby förra året som Olsen gjorde sitt första ÖSK-mål...

Tänkte om han kanske målar igen =)
Örebro Miroslav kuba
2009-05-05 23:06
Vart tog mitt inlägg vägen försöker igen.Imorrn får vi hoppas på ett gäng varningar på Hammarby spelare så vi slipper några på BA. Igor Armas ska tydligen ha varit bra så här långt så han får gärna ta en varning så vi får lite lättare att göra mål.Sen vill jag se EMRA!!! FRÅN START!!!! Istället för Olsen.
Örebro kenya
2009-05-05 22:44
Ämne: kenya: Vilken klubb ....
FC Honka, samma som Roni kom ifrån. Googla lite på honom och han blev tydligen "månadens spelare" i Finland. (se länk)

Han har haft lite ups and down, hade de tungt i Fredriksstad dit han blev värvad för ett par säsonger sen. Tillbaka i finska ligan verkar han ha hittat formen igen.
Örebro Wuzac
2009-05-05 22:34
kenya: Vilken klubb spelar han i idag?
Örebro kenya
2009-05-05 21:54
Skulle Kim fortsätta underprestera och Emra inte får förlängt hoppas jag på Ronis polare Hermanni Vuorinen.

Ingen aning vad det skulle kosta och Sixten har säkert bättre koll på finska ligan än mig men det är en intressant spelare med näsa för mål och rätt fysik för targetrollen.
ÖSK-Radio
2009-05-05 19:42
Ljudklipp ute från presskonferensen efter
förlusten på Strömvallen, Gävle.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-05-05 19:30
Åtvidabergs fans verkar hemskt missnöjda med Walker.
Örebro Joerny
2009-05-05 19:27
Mittåt// Japp, hela laget såg fruktansvärt slitet ut. En hel veckas vila till hammarbymatchen kommer lägligt. Nu finns det tid för både fysisk och mental återhämtning.
AIK Saywee
2009-05-05 18:52
Efter en dags hårt arbete läser jag GT-sporten.

Statistik i GT från gårdagens match PÅ Strömvallen, bollinnehav 44-56, Hörnor 5-13, offside 10-0, frisparkar 14-14 och skott 13-8.

Jag förstår inte mycket, mer än att fotbollen är rund och att tur och dagsform är viktigt, statistiskt sett alltså ?!
AIK Saywee
2009-05-05 18:21
AllanE//
Sitter dina vänner och glor på utländsk fotboll i soffhörnet, eller upplever de denna sport live?

Det är en himla skillnad!

Vi måste klara av en skitmatch, det gör de flesta, det är inte roligt, men vi kan inte deppa ihop och tro att denna enda match är framtiden, vi lärde oss nog något igår och snart blir det drag under galoscherna :-)
Örebro AllanE
2009-05-05 17:44
En dag som denna förstår jag mina närmsta vänner som endast kollar på utländsk fotboll, när jag såg denna matchen mot gefle slog mig tanken direkt att svensk fotboll suger verkligen. Förövrigt, det här med att olsen fick kontrakt hade man en aning på att han skulle känna att han inte hade lika mycket att bevisa, han är inte alls lika het som i fjol och har börjat "lugna" sig.
AIK Saywee
2009-05-05 17:24
Vi har bara spelat första "kvarten" och knappt det, åtta kvarstår innan vi mött alla lag.

Då ligger vi väl på övre halvan, topp åtta, eller?

MEN - årets AS verkar bli mycket jämn, även om klyschan (stavning) att nykomlingar startar bra verkar vara både rätt och fel.

-ÖIS har katastrofstartat poängmässigt och skademässigt.

-BP har skojat lite med proffstippare.

-De så kallade svenska mästarna har inte domsluten på sin sida.

I år avgörs Allsvenskan sista kvarten!
Örebro Quasimodo
2009-05-05 16:54
Snart vänder det!
AIK Saywee
2009-05-05 16:08
Ämne: Draken// Nordback är....
Mittåt//
"Men alla är slitna" ..., även om jag håller med om att de verkade slitna, så vilade de ju mot Gefle ...

... så nu är vi fans taggade, på vår hemmaborg och laget mer utvilat och revanschsuget än någonsin ...

Bajen är mycket välkommet!
AIK Saywee
2009-05-05 15:55
Det är inte lätt att vara target i en match (eller fler matcher?) där inte mycket stämmer. Olsen och Emra kan kanske leverera när "resten" stämmer. Fotboll är ett lagspel.

Tänker även tillbaka på "förändringen" när Abgar Barsom kom in som svartvit regent och ändrade/vände trenden för ett tag sedan.

Det är förstås svårt att ha tålamod efter 4 torskar, när målet är topp fem, men Allsvenskan har "nyligen" startat och hösten brukar vara vår tid ...?

Årets svartvita start är dock bättre än "vanligt/normalt", vi brukar sällan toppa AS under sommaruppehållet.

Nu klättrar vi åter uppåt i tabellen, efter nästa match!

FORZA ÖSK!
Örebro Mittåt
2009-05-05 15:37
Draken// Nordback är avstängd mot Hammarby. Inga skador på de som spelat hittills i år, men alla är slitna verkar det som.
Hammarby Draken
2009-05-05 15:19
Hej på er närkingar! Hur ser erat skadeläge ut? Jag kan meddela att vi har fem spelare som är ett kort från avstängning... Söderström, Armas, Johansson X 2 och Paulse. Traoré, Sema, Helg på väg tillbaka efter skador. D Johansson verkar vara borta imorgon mot kff.
Örebro Hlynur
2009-05-05 14:59
Jag saknar Kim Olsens glöd, vilja och jävlaranamma från förra säsongen. Minns när han vart inbytt i hans första match förra säsongen, och vi hade spelat skitdåligt innan han kom in, men han fick verkligen igång laget. Han visade vägen med sin spelstil och uppoffrande spel. Nu känns han tyvärr mest loj och ointresserad. Hoppas verkligen han kommer igång snart!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-05-05 14:51
Ta det lugnt! ÖSK är ett höstlag. Olsen är inte i form än, men snart förhoppningsvis. Gefle är svåra på sin hemmaplan. Verkar vara panik här inne.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-05 14:08
Alla som tycker att Olsen är värdelös! Olsen gör nog så gott han kan efter de förutsättningar han har och får! JA! Olsen är inte i form ! JA! Man får kritesera Olsen! Men är det inte Sixten som har huvudansvaret? Det är Sixten som tar ut laget och start 11:an! Det är också Sixten som ska ta ut Olsen om han inte presterar!

Jag gillar Sixten men han måste våga byta ut Olsen när han inte är i form!

Jag är övertygad om att Olsen kommer stänka in fler mål den här säsongen!

Sedan är Olsen den ända (med få undantag) som går bakom mål och tackar publiken efter matcherna!

Olsen visar oss fans respekt! Då visar vi honom respekt!
Örebro Gurra2001
2009-05-05 12:04
Det är vid sådana här tillfällen som folk som inte akn något om fotboll visar sig. Att skylla en misslyckad laginsats som igår på enskilda spelare är ju bara skrttretande. Däremot så har dansken inte varit så bra. Han mycket vinna mer boll och lyckas hålla i den mer så laget kan flytta upp. Frågan är, var det någon som var bra igår?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-05 11:46
Jag tycker att Olsen får ta för mycket kritik! Hela lag ett var uselt igår! De saknade någon spelare som vill ta tag i spelet!
AIK Saywee
2009-05-05 11:09
Vi var på G?

I Göteborg, men "Hanssons avstängda gubbar", fick inte spela i Gävle. Matchavgörande, fast i fel match, vem vet, men så här i efterhand känndes de väl saknade i går kväll?

Det är bara att ta lärdom och att inte upprepa detta en gång till.

Vi är på G!
Wivallius
2009-05-05 11:03
Ämne: Wusac, mycket tänkvä....
//wuzac

Ja, utmärkt. Bra med lite analyser i stället för enbart klankande på spelare X elller Y. Det var en taktisk triumf för Gefle igår... och Kejsaren Sixten visade sig vara utan kläder
Örebro pemo
2009-05-05 11:02
Det är dags att vakna nu. Vi betraktas numer som ett "nästan topplag" vilket får de motståndare som vi "ska ha bakom oss" att spela taktiskt mot oss. förra året trodde alla att de "bara skulle slå" ÖSK, men i år kan vi inte överraska längre. Då måste det finnas lite djävlar-anamma-tänk i laget och försöka bryta vanor. Någon måste våga hålla bollen lite extra. Ta ett skott utifrån ibland och , för guds skull, slå en kort hörna någon gång när de långa ballongerna inte fungerar. Men hav förtröstan. MFF har spelat tre matcher i rad utan att göra mål, och de har trots allt lagt upp xx antal miljoner på en målskytt som har samma form som Emra. Sen kan jag också tycka att Sixten borde bytt in Emra eller Näfver för att bryta mönstret de sista 20 minuterna. Varför är de annars med på bänken? Men mot Bajjen får vi en snabb mittback och en , förhoppningsvis, kreativ mittfältare tillbaka.
Om sedan Roni och Eric tar lite inbrytningar från kanten så kanske t.o.m Kim nickar till......
AIK Saywee
2009-05-05 10:55
Wusac, mycket tänkvärt inlägg ...
Örebro Wuzac
2009-05-05 10:49
Jag tror man skall sluta stirra på träden och missa skogen. Jag tycker det fel att så totalt hänga Olsen. Man måste se helheten och helheten var inte bra igår. ÖSK gick i en taktisk fälla varav åtminstone en del av den (låsning och press på kanterna) borde ha varit högst väntad. Fler lag kommer att möta ÖSK så. Det finns också andra detaljer som påfyllning,rörlighet bilda triangel runt pressad spelare osv. Sixten hade inget motmedel. Hammar ägde Sixten. Så var det.

Olsen isoleras oerhört på topp. Ensam i boxen för det mesta. Antingen genom att kantspelet inte fungerar eller som Mittåt skrev i går att ingen fyller på i djupet på de längre bollarna på honom.

ÖSK borde ha förstått hur Gefle skulle spela. Åtminstone på ett ungefär. Och man överraskade inte Gefle på en enda punkt. Tvärtom.

Det är Sixten och Rickard som måste ta spelarna till nivå II i spelmodellen och lära sig hitta alternativa sökvägar uppåt och ändå hålla bollen på backen. Laget måste röra sig både i djupet och bredd oerhört mycket bättre om man vill kvalificera sig som ett top 5 lag. Vad jag sett hittills på BA ligger Kalmar och Elfsborg en hel klass över i detta.

Men självklart har spelarna stort ansvar också. Ibland måste de tänka lite själva ute på banan.

Jag ser det inte som ett individuellt problem utan ett kollektivt problem. Eller problem och problem. Jag ser det som en utbildning som måste till i kollektivet.

AIK Saywee
2009-05-05 10:47
Efter svartvit bedrövelse och en regnig natt/morgon, så tittar faktiskt solen fram över Kattegatts kustlandskap.

Blåvitt, på toppfemplacering har tre torskar medan vi har fyra efter sju omgångar, lite statistik är sällan fel ;-)

Undrar förresten var eleganternas match mot Bajen skall spelas? SvFF har nog inte bestämt detta ännu (tabell och resultat, kommande matcher). Tror det beror på nya rön och upptäckter - konstgräset har börjat växa!

Ett av många bra talesätt (skrivsätt?) är väl detta att "Tiden läker alla sår". Det är ofta grymt jobbigt så här nära inpå en tråkig händelse, vad det än vara må, men med tiden fyller vi på med nya glädjeämnen "å dä träliga" trycks sakta bort, eller?

FORZA ÖSK :-)
Örebro Disasterpiece
2009-05-05 10:17
Fan vad jag längtar tills mål-göran kommer till spel igen.
Örebro Aleq
2009-05-05 10:01
Ämne: Ämne: Ämne....
Okej då det kom med av bara farten, ska jag vara ärlig kommer jag dock inte på någon spelare som jag kollat på som är så konstant dålig. Nedim var i ungefär samma klass bara att man slapp höra typ "Alltid livsfarligt när danskdynamit är i boxen" Hur många nickmål har 2metersmannen gjort? 2?

Jag ändrar det jag skrev nu med den värsta ilskan borta Kim kanske inte är den absolut sämsta fotbollsspelaren genom tiderna, men han är fan en av de sämsta "professionella" fotbollsspelare jag någonsin sett. Vilket är jäävligt illa då jag har sett sjukt mycket fotboll i mina dar...
Annons: