/fotboll/osk/forum/6021.aspx/fotboll/osk/forum/6021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-05-04 22:19
Största besvikelsen på ett år. Sixten måste få kritik för sin coaching. Basse som är vårt största hot byts ut är fel. Det eviga långbollandet är mot en ensam och tandlös Kim är dumt.
Örebro Mittåt
2009-05-04 22:18
Att Emra inte får spela kan väl inte betyda annat än att tränarna inte tror på honom alls eller så maskar han på träningarna eller en kombination därav. Både han och Näfver var nog i första hand med som en säkerhetsåtgärd ifall det skulle hända med förstavalsspelarna.

Å andra sidan är Emra nog betydligt farligare än Olsen i straffområdet med bollen på marken. Men där var den ju inte så ofta.
Örebro 0REBR0
2009-05-04 22:14
Nu ska här ältas lite, kolla den vänstra bilden på länktipset. Se hur lantz trycker till MFFaren i ansiktet, lägg även märke till domare Martin Hanssons position. Martin Hansson som gav Nordin rött kort mot IFK efter det "tunga" slag han utdelade, gav här ett gult kort till markus lantz... KONSEKVENT!
Örebro Mittåt
2009-05-04 22:13
Bra jobb med matchrapporten, Mackan. Tangentbordet brukar kännas fruktansvärt segt efter förluster.
Örebro Wuzac
2009-05-04 22:10
ÖSK-Karl// Fast frågan är väl om dagens uppställning skulle prestera bättre mot Halmstad än "andra-elvan" två dagar efter match? Jag ser dessutom gärna Emra från start mot Hamstad.

Örebro Wuzac
2009-05-04 22:07
Mittåt: Tänker väl mer på kanske att man skall använda matchen som en väckarklocka att börja fundera på sitt spel etc och hur det kan förändras i framtiden. Förvisso kanske vissa underpresterar men jag tycker man skall lära sig av det istället för att förneka det (glömma det) även om man kanske i stunden känner så. Är väl kanske mer tränarnas roll "att inte glömma".

Att Gefle skulle spela som de gjorde kunde man ju räkna ut med archlet.

Örebro rirobban
2009-05-04 22:05
Någon mer som ser mönstret?
Vi öppnade serien med 2 raka förluster för att sedan ta 3 raka segrar. Nu har man 2 raka förluster igen, undra då om det är dags för 3 raka segrar igen!?
Örebro Pencing
2009-05-04 22:04
Det känns tungt nu. Men man måste ändå beundra Pelle Olsson i Gefle som lyckas år ut och år in med begränsad budget och ständigt nederlagstippat. Han verkar ha känsla för att hitta bra killar också. Oremo, Jawo och Lantto.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-04 22:04
Mittåt//

Jag tycker inte det spelar så stor roll att cupmatchen mot Halmstad ligger inklämnd mellan två AS-omgångar. Cupen är det som ÖSK måste satsa på nu för att komma ut i Europa. För mig spelar det ingen större roll om vi blir fyra eller tia i AS.

Dessutom kan vi glömma SM-guld i år, så ett cupguld skulle sitta fint ;))
Örebro Wuzac
2009-05-04 22:02
Wivallius: Dricker bärs gör man när de vunnit! När de förlorat skall man pinas ;0)
Wivallius
2009-05-04 21:59
Måste börja med att be om ursäkt för att jag inte läst genom alla inlägg sedan kl 17 nu när jag yttrar mig (var tvungen att sänka förlusten med fyra raka bärs). Det kan mycket väl vara så att det jag kommer att säga i de närmaste inläggen redan är sagt.

1. Vi måste ha "ett brett arsel" till nu när Nordin är avstängd. Hur vore det med en hel Skoog att gömma bollen bakom?

2. Var var kantspelet?

3. Alvens sämsta match i år?

4. Emra är INTE lösningen på Olsens måltorka. Vi måste ha en riktig target till till i sommar.

5. Bertin, du kan, du vill, du är saknad ... men kanske inte istället för Almebäck. Testa Iron-Mike och Bärtän ihop ett par matcher och låt gamle Wiken vila sina ben.

P.S. Och för att fullborda katastrofen har jag precis fått in deklarationen och skall både till tandläkaren och bilbesiktningen i morgon.... Gråt!! D.S.
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:54
Wuzac// Kihlberg fick en fråga typ: "Har du slutat slå din fru än". Inte så lätt att besvara den frågan utan att hamna i försvarsställning.

TV-reportern frågade honom om det var något i dagens matchbild han ville ta med sig till nästa match. Att en besviken vinnarskalle då svarar att han helst av allt förtränger eländet är fullt naturligt. Dessutom fanns det väl inte så mycket att ta med sig till Hammarbymatchen.
Örebro Ropesin
2009-05-04 21:48
Ilskan har väl lagt sig lite nu och då får jag också passa på och berömma alla Örebroare på läktaren. Dom höll igång i 75 minuter och gjorde det riktigt bra. Gefle-publiken däremot måste vara Sveriges sämsta? Inte en enda sång och näst intill inga applåder. Kanske hälften applåderade en gång efter matchen var slut, annars var det knäpptyst från hemma"fansen".
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-04 21:48
När är Staaf tillbaka?
Örebro # brorzan
2009-05-04 21:41
Jag reagerar lite på hur Nordback sköter i avslutslägen. Det känns som att han blundar och kör helt på kraft så får bollen hamna lite var den vill. Något den oftast gör.

Jag spelar biljard på ungefär samma sätt, men så vill jag inte påstå att jag är biljardproffs direkt...
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-04 21:39
Skönt att ÖSK får tillbaka Gerzic och Almebäck till hammarbymatchen.
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:37
Jag tycker det sista man ska göra att "glömma matchen". Tycker det är ett konstigt synsätt.
FORZA ÖREBRO!
2009-05-04 21:35
jag måste verkligen kritisera Olsen, så j*vla ofarlig!!
Hammarby Palini
"Vår klart sämsta match i år. En stor besvikelse. Den var riktigt dålig. Den glömmer vi", säger Örebros Magnus Kihlberg.

Sämre än den mot Djurgården? Jag slår vad om att ni spelar som gudar i nästa match...
Örebro Erki
Jättesvårt att komma på något positivt att skriva om dom på planen, får väl passa på att hylla Boysarna och andra Kubaner som var på plats och höll igång bra trots att spelarna inte ville kämpa alls för dom.

Bedoyas inställning var väl det enda bland spelarna som var godkänd. Alla andra underkända!
Topp 5 kan vi glömma om man ser hur usla matcher vi gör på bortaplan, en har varit hyfsad (ÖIS) och resten riktigt dåliga.

Nästan skrämmande att det är Berra som är den enda som skapar chanser framåt, när vi har 3 "klasspelare" där framme från start.

Också skrämmande att ett allsvenskt lag inte har mer än 1! hörnvariant, spelade div 7 match igår och vi hade iaf en inåtskruvad och en utåtskruvad variant. Så vann vi också med 9-0 på bortaplan, och ÖSK föll med 0-2 borta.
Gefle Hank.B.Will
2009-05-04 21:34
Vaför spelar inte Emra? är han skadad?
Tycker han är en sveriges bästa unga forwards. Tung, stark och målfarlig.

träna på hörnor så ses vi i höst..
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:34
Mittåt: Håller med. Ingen påfyllning bakifrån - eller iaf inte tillräckligt snabbt.
Örebro rirobban
2009-05-04 21:30
Fan vad jag saknade Almebäck (som var borta pågrund av en viss domare Hanssons otroligt konstiga varning) idag. Syntes väldigt väl att Berra och Alvbåge inte hade den bästa kommunikationen. Almebäck hade också plockat bort Lantto som var matchens bästa utan tvekan.

Bedoya gjorde heller ingen bra match. Nordins frejdiga spel saknades där. Inga anfall gick ju via mitten och ÖSKs spel blev otroligt lättläst.

Sen undrar jag vart dansken som öste in mål i höstas tagit vägen? Köpte vi verkligen rätt dansk!? Jag vet att han behöver få bollar till sig, men i höstas så kunde han göra vissa saker bättre än han gör nu.

Porokara och Anttonen var hyfsade idag, resten kan få minus i betyg.

En helt annan inställning mot Hammarby krävs nu, och man får inte tro att man är bättre än vad man är!

Gefle borta är ALLTID en svår match, det har större lag än ÖSK fått befarat. Hammar kan också ÖSK in och utan.
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:29
Om inte yttrarna kommer runt och slår inlägg hjälper det inte hur nicksäker anfallare man har. Och långbollarna på djupet är rätt meningslösa om Kim skall jobba ensam mot två nickstarka mittbackar. Om dessutom ingen kommer i djupet för att plocka upp de bollar han eventuellt når så blir det meningslöst.

Motståndarna måste avsätta mer resurser för att försöka neutralisera ÖSKs yttrar. Men idag fanns det inte tillräckligt med konstruktivitet på mittfältet för att kunna ta vara på den möjligheten.
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:25
Ämne: Det enda man kan ta ....abdel seidou// Jag håller med och skrev det redan ifjol att ÖSK 4-3-3 mer liknar 4-5-1. Jag skulle också önska att ÖSK anmamade mer Barcelonas rörelsevägar (Även om ÖSK och Barca naturligvis aldrig kan jämföras som lag så kan man ju ta inspiration därifrån) och ibland lät de tre forwards spela just - forwrads och inte alltid slicka kantlinjen och istället överlämna kantspelet mycket mer åt ytterbackarna.

ÖSK är för lättlästa och nästa alla (utom Örgryte) låste/låser ÖSK kanter. Därför isoleras Olsen. Och när inte heller de centrala mittfältarna går på genombrott - inte ens Nordin gör det längre - då blir det för ofarligt. Det är därför som det genast blir mer rörigt hos motståndarna när Basse tar irrationella löpvägar (på eget initiativ misstänker jag)

ÖSK måste också hitta alternativa anfallsvägar och inte bara till Porokara/Basse och sen inspel till boxen. De måste kunna såga sig upp centralt innaför motståndarnas press med att distinkt snabb passninsgspel. Där är inte ÖSK maj 2008. och min fundering är om sådana vägar överhuvudtaget övervägs av tränarparet i ÖSK. Eller om Sixten är en "Lagerbäck".

Att ÖSK i fjol var mer statiska är ok då man spelade in grunden för ett nytt spelsystem. Men nu måste ÖSK ta nästa steg.

Personligen gillar jag inte ÖSK:s 4-3-3 modell som den ser ut idag. Då föredrar jag hellre att spela med två forwards.

Örebro igore
2009-05-04 21:24
värdelöst. bedoya var den enda som var godkänd.
Örebro Mittåt
2009-05-04 21:22
Folksam Cup matchen (finalen alltså) skall spelas den 27:e maj. Tid och plats är okända. Men motståndare är Sköllersta IF.

När det gäller årets distriktscup som heter Fastighetsbyrån-Cup så skall ÖSK möta Laxå på Ramundervallen. Men tiden är inte spikad än, verkar det som.

A-truppen går på en minisemester mellan den 1 och 8 juni, så det blir nog efter det.
Örebro Bastard on Parade
2009-05-04 21:19
Bedrövlig insats. Lyckades vi med tre passningar i rad under första halvlek?

Jag tänkte vara kritisk mot Sixtens coachning också. Varför köra långt mot Gefle när det är just det de vill att vi ska göra?

Då kom jag på att passningsspelet inte fungerade för fem öre. Bra coachat Sixten! Jag ber om ursäkt för de dystra orden jag muttrade för mig själv när bollarna tjongades framåt.

Det kan i alla fall inte bli så mycket sämre än dagens insats. Nu laddar vi batterierna och tar Bajen nästa vecka!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-04 21:17
Wuzac//

Tack!
Örebro Wuzac
2009-05-04 21:16
den 13:e
Annons: