/fotboll/osk/forum/6015.aspx/fotboll/osk/forum/6015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Joerny
2009-05-07 14:40
Hlynur// nu klockan ca 14.30 finns det endast 26 biljetter på norra läktaren. På södra finns det 97 platser lediga. totalt 123 platser.
Örebro Wuzac
2009-05-07 14:33
Saywee: Jag jämför faktiskt inte med sista matchen mot Gefle. Inte en chans ÖSK drar upp det tempot, rörelsen och passningsspelet Kalmar visade upp mot Hammarby. Dessutom på bortaplan. Inte någon dag i veckan. Det har jag inte sett sedan 1994. Möjligen enstaka matcher när vi var som bäst under Jingblad och hade spelare som Skoog, Kenyanerna och Rubart mfl. Då kunde det går undan stundtals.

ÖSK har ju inte ett kortpassninsgpel värt namnet överhuvudtaget tycker jag. Ok då, mellan backarn i sakta mak. En och annan skarvning. En och annan lång fin pass till stillastående Basse/Porokara från Nordin.

Kolla sammandraget på Matchen Hammarby-Kalmar på webben.

Edit: Det är klart ÖSK har ett visst passningspel.
Men jag tror de flesta förstår vad jag avser. Tom Sammy sa i en intervju att det inte är så lätt när det inte finns någon att passa (Ingen rör sig ,ligger i skugga eller vill ha bollen). Sen kan man ändå vinna matcher med bra målskyttar, bra försvar (med målvakt) och individuella prestationer.

AIK Saywee
2009-05-07 14:25
Wusac, det var inget illa menat med mitt inlägg, jag hoppas faktiskt att Sixten kollar i KFF´s match mot Bajen av flera orsaker, men det var väl den enda hittills under de sju omgångarna som bottenlaget KFF presterat något bra, eller?

Jämförelsen är naturligtvis att vi, ÖSK, presterat en bottenmatch nyligen, det gör vi inte om en gång till?!

Vad sådant beror på, dvs enstaka avstick från form, svackor eller vad som helst är inte lätt att gissa?

Årets AS avgörs sista kvarten!!!
AIK Saywee
2009-05-07 14:03
Fast du Wusac, Traktorn ligger före Ferrarrin i loppet än så länge ;-)
Örebro Wuzac
2009-05-07 13:55
Satt och tittade på matchen Hammarby - Kalmar. Vilken intensitet och rörlighet Kalmar har i sitt passningspel och djuplöp. Så jävla distinkta avslut.

ÖSK ligger ljusår efter på den biten. Som att jämför en traktor med en ferrari.

De bitarna går så oerhört mycket långsammare i ÖSK.

AIK Saywee
2009-05-07 13:53
Ämne: Det låter på Emra so....
Joerney, då var vi iallafall två som var lite skeptiska i vintras och min skeptimism blandas av optimism och realism fortfarande och även av förväntningar.

Det är kanske lite sent påkommet av Emra att börja kämpa nu, men fullt förståeligt eftersom tiden rinner iväg och han måste kanske börja orka lite mer än tidigare, ja vad vet jag, det är ett mysterium?

Hans "kroppsspråk" säger mig en hel del ...

... MEN, jag vet att han kan, om han bara orkar och om viljan finns!

Snart är det dags för förlängning eller köp eller lån eller vad det kan bli ...
Örebro Henke(Old Boys)
2009-05-07 13:48
Ämne: På bifogad länk kan ....
Jag lämnade in ett förslag på 6-10 :)
Örebro P-51
2009-05-07 13:45
Är det någon som vet något om biljetter till Svenska Cupen?
Örebro Gurra2001
2009-05-07 13:20
Hlynur//Kuba måste ju vi bara ha en buss som heter ;)
Örebro Hlynur
2009-05-07 12:41
På bifogad länk kan man skicka in förslag på vad de nya stadsbussarna ska heta. Vore kul om bussarna fick namn efter några av våra svartvita legender. Passa på och skicka in lite förslag!
Örebro Joerny
2009-05-07 12:35
Det låter på Emra som han fått en tankeställare efter flytten tillbaka till Örebro. Om det inte bara är tomma ord så verkar det som han är villig att kämpa för speltid. Kanske är det tryggheten här hemma som gjort att han blivit mer ödmjuk och släppt på prestigen? Jag var skeptisk till lån av honom i vintras, men jag tycker han har gått framåt sedan han kom.
Örebro Hlynur
2009-05-07 12:31
Endast 158 sittplatsbiljetter kvar till bajen matchen nu. 57 på norra och 101 på södra.
Örebro Einar B
2009-05-07 09:05
Då så. En bil klar från Södertälje.
Måtte jag vara gladare än min resekamrat på vägen hem...
Wivallius
2009-05-07 08:03
Kif Örebro vill bli en del av ÖSK-familjen (se länken)

... och Zürich vill ha tillbaks Emra snarast för han fått för lite speltid, enligt pappers-NA. Där säger också Zürich tydligt att Emra misskött sin träning innan han kom till ÖSK trots påstötningar från klubben. Hur proffsigt är det av en högavlönad fotbollsspelare? Han är inte tonåring längre.
Örebro Erkan
2009-05-07 03:32
Hellre Poppen än Rami. Högre nivå på Rami i grunden. Men vi tar Bajen ändå. Viktigt med bra start MEN det allra viktigaste som saknades mot Gefle: att spelarna visar Hjärta på måndag!!
Örebro Grand Rapids
2009-05-07 01:56
Rami Shaaban missar matchen mot ÖSK. Synd.
Wivallius
2009-05-07 00:57
183 biljetter kvar: 70+113
Örebro GT
2009-05-06 23:53
De bägge storlagen Öjs & Barca hade i kväll hela två saker gemensamt:

- Ett skott på mål

- 1-1 i slutresultat

GRATTIS !
Örebro Bastard on Parade
2009-05-06 23:41
I vanliga fall så gillar jag inte att man byter spelsystem vid en eller två motgångar, men jag tror det skulle kunna vara värt att testa 4-4-2 i någon match nästa vecka. Nobbe får ofta skit för att han inte producerar tillräckligt mycket framåt, men jag tror att han är ruskigt viktig för ÖSK i vårat 4-3-3.

Olsen har inte fått tillräckligt mycket understöd på sistone så han har inte haft det lätt där uppe. Jag tycker även han har fått lite fel bollar att jobba med. Mot Gefle fick han några löpbollar mot hörnflaggorna till exempel...

Jag tror att ett 4-4-2 skulle kunna funka. Vi såg senast hur illa det gick när Kihlen isolerades på mitten. Nu kan Kihlen och Nordin båda gå ned och hämta boll och fördela den till kanterna. Uppspelen kan varieras bättre genom att slå en hög boll på Olsen som skarvar den vidare, eller slå den längst backen till Emra som är bättre på att ta emot bollen och hålla i den. Jag tror det skulle kunna fungera riktigt bra för ÖSK och att vi skulle kunna få lite längre anfall också.

Olsen kan fokusera på det han är riktigt bra på: spelet i boxen. Emra kan hålla i bollen, dra sin gubbe och vänta in Porokara, Gerzic och Bassombeng i andravågen.

Vi skulle bli vassare vid inläggen också med två spelare inne i boxen. Vårat 4-3-3 har i år varit mer likt 4-1-2-2-1 med två kantslickare som inte gärna tagit sig inåt i banan.

Mitt förslag på startelva mot Bajen:

Alvbåge
Anttonen-Almebäck-Wikström-Wowoah
Bassombeng-Kihlberg-Gerzic-Porokara
Olsen-Tahirovic

Jag tror dock att det blir den vanliga elvan, men att Johansson ersätter Nobbe.
Örebro Conjuration
2009-05-06 23:19
Äntligen får vi spela mot Bajen utan PETTER ANDERSSON!
Örebro Mittåt
2009-05-06 23:14
Fredrik Söderström.
Örebro Miroslav kuba
2009-05-06 23:08
Var det några bajenspelare som blev avstängd i nästa match?
AIK sirSixten
2009-05-06 21:56
Ämne: Skulle gärna se Bert....
Jag och en kompis har länge diskuterat Berra som defensiv innermitt. Nu vill jag inte peta varken Kihlen eller Nobbe, men lek med tanken med:

Berra
Bedoya Gerzic

Någon mer som tänker?:

Yaya Touré
Iniesta Xavi

??

Örebro kenya
2009-05-06 21:53
BP är ju TOTALT överlägsna mot ÖIS...
AIK Saywee
2009-05-06 21:47
När det gäller stockholmslagen så är väl som förväntat lagen norr om Norrtull på den övre halvan och lagen söder om Norrtull kämpar kring de nedre strecken, eller?
Örebro Mittåt
2009-05-06 21:43
Det blev Bengan till slut i alla fall. Han har släppt in ett. En snygg styrning i krysset av en av mittbackarna. 1-1 står det nu.
Örebro svénovic
2009-05-06 21:42
"Sorgligt att ett så litet lag som Örebro har ett MYCKET bättre lag än vad vi har. HUR KUNDE DET BLI SÅ FEL? Vi kommer att bli rövknullade av Örebro på måndag, tyvärr. "

- Hammarbysupporter från deras forum på svenskafans.com :))

Nu kör vi över hammarby hemma :)
Örebro Walter Gigena
2009-05-06 21:42
Riktigt synd att inte Shaaban gjorde sin allsvenska comeback mot oss. Nu kommer dessutom Björklund vara tok taggad på måndag.

Sjukt bollinnehav Barcelona har. Gissar på 30-70. Har aldrig sett Chelsea så utspelade på hemmaplan. Men dom lyckas ju göra mål...
AIK Saywee
2009-05-06 21:39
Hur går det för det andra Ö-lagets målvakt, håller nollan kanske?

Om, isåfall tightar AS ihop sig lite efter sju omgångar, 15 p i topp och 3 p i botten, det är bara 12 poäng, dvs 4 matcher "som skiljer".

Ingenting är omöjligt i denna galna säsong!
Örebro kenya
2009-05-06 21:18
Chatta med Alven.(LÄNK) Vet inte om de varit uppe på forumet tidigare.
Annons: