/fotboll/osk/forum/6013.aspx/fotboll/osk/forum/6013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 12:48
Martin Hansson gör det inte lätt för sig! Han lär inte var populär när han går in på Behrn Arena!
Örebro Mittåt
2009-05-08 12:47
ÖSK har nu lagt upp biljettbokning för Cupmatchen på hemsidan. Prissättningen är densamma som för en div 3-match på Behrn Arena. De onumrerade biljetterna kostar 50 kronor. En serviceavgift på 10 kronor tillkommer.
Örebro Grand Rapids
2009-05-08 12:47
Någon som vet, kan vi kalla hem Erik Nilsson till matchen på måndag? Även om han inte tar plats från start så vore han värd en plats på bänken.
Örebro Grand Rapids
2009-05-08 12:46
Mittåt//

Du vet att Gefle använder samma retorik i dag. Det var inte Blåvitt som var bra. Det var Gefle som var dåliga i går. :)
Örebro Grand Rapids
2009-05-08 12:39
Fy f-n för SvFF. Två matcher för den grejen? Man kan ju bli konspiratorisk för mindre.

Gurra2001//
Du har många poänger i det du skriver men att vi inte drar samma slutsats om Olsens vara/icke vara i startelvan i nuvarande formläge för dansken är en annan sak. :)
Örebro Mittåt
2009-05-08 12:39
Gurra2001// Jag tyckte att det var en bra analys av hur matchen såg ut och varför det blev som det blev.

Om man läser omdömen och kommentarer efter matchen, så får man helt olika bilder av den beroende på om den som skrivit har ett Gefle- eller Örebroperspektiv.

Från Geflehåll framhävs de egna tränarnas taktiska triumf i väldigt hög grad. En del spelare hyllas givetvis också, men de fick ju det utrymme de behövde tack vare den valda taktiken.

Örebrotyckarna nämner knappast ordet taktik utan koncentrerar sig så gott som uteslutande på hur fruktansvärt dåligt laget var, hur mycket vilja som saknades, vilka spelare som var speciellt ruttna etc. Att Hammar och Olsson manövrerade ut Boström och Nilsson nämns knappast alls.

Vad jag tycker att du lyckades bra med var att knyta ihop de två olika förklaringarna på ett bra sätt. Kortversionen skulle kunna vara: Örebroarna var inte dåliga för att de är dåliga, utan för att Gefle inte tillät dem att vara bra.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 12:38
Den där jävla Martin Hansson!!! Uch fy fan vilken skit domare!!! Det är väl Lars Åke(Diktatorn)Lagrell som ligger bakom?
Örebro SyreAtom
2009-05-08 12:35
Ämne: Jag tycker att vi ÖS....
Karlsson//

Håller med!

Vi borde visa mer uppskattning till Kaiser Sixten! Banderoller och sånger om våran fantastiske tränare!!

Forza Kaiser Sixten!!!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-08 12:34
Ämne: Va fan nu går det vä....
Horribelt!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 12:30
Va fan nu går det väl till överdrift!
Örebro pemo
2009-05-08 12:20
Det är kanske så enkelt att Sixten måste få igång Kim och vet att Emra flyttar tillbaka i sommar. Därav den lilla speltiden. Det hade varit tungt om Emra gått in och dominerat för att sedan bara dra efter maj månad. MEN, som åskådare vill jag gärna se Emra på planen för det händer alltid något när han väl får bollen vid fötterna. På måndag överraskar Sixten med en taggad Näfver på mitten i stället för Nobbe. Sedan går Kim ut i halvtid ( ont i huvudet ) och Emra kommer in och gör ett äkta hat-trick.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 12:19
Jag tror inte Emra klarar 90 minuter! Han är för otränad! Men 70 minuter ska han nog orka med!
Örebro rirobban
2009-05-08 12:09
Ämne: Emra har inte gjort ....
Olsen har heller inte gjort mycket rätt förutom 2 mål men med betydligt mycket mera speltid än Emra. Tycker folk här inne verkar ha svårt att inse att Emra inte fått chansen! Tror inte många gnällt på honom ifall Olsen inte hade stått i vägen mot Elfsborg när Emra fick till en raket som kanske letat sig in i det bortre krysset och räddat en poäng.

Emra har inte gjort bort sig, det har han inte hunnit göra på den lilla speltiden han fått. Tror snarare att han gjort fler mål än Olsen om han haft samma speltid som honom.

Borta mot Gefle fanns det ingen anledning att inte testa Emra. Så dåligt som svartvitt spelade där uppe så hade vem som helst kunnat gå in och göra det bättre. Varför inte testa Olsen och Emra tillsammans där uppe i anfallet ifall inte målen börjar komma snart!?
Örebro Gurra2001
2009-05-08 11:53
Mittåt//Jag har nu hängt med ett tag här på forumet men aldrig sett dig uttrycka dig med begrepp som "klockrent". Var detta ironi?
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-08 11:50
När ÖSK spelade som Gefle säsongen 2003 blev vi kallade fotbollsmördare... andra anser att det var taktiska vinster. :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 11:42
Glömde länken!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 11:40
Jag tycker vi supportrar ska försöka påverka Martin Hansson på måndag! Han vet hur jävla fel han hade när han gav ett helt felaktigt gult kort på Almebäck och utvisningen på Gerzic är ett (i mitt tycke) gult kort!
Wivallius
2009-05-08 11:39
//Hlynur

Märkligt! Nu flera platser kvar än tidigare: 21+56=77
Örebro Bastard on Parade
2009-05-08 11:29
ÖSK KRILLE//

Äcklig NA-rubrik.
Jag bifogar en kortare video med trevligt budskap till deras rubriksättare.
Wivallius
2009-05-08 11:15
Även om han har talangen så har inte Emra psyket och beslutsamheten som krävs för att lägga ner den mängd träning och slit som krävs för att bli bra. I det ingår dsciplin med kost etc för att inte lägga på vikt mellan säsongerna, så tid får läggas på att få ner vikten i stället för vettigare sysselsättningar.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 10:54
ÖSK:s sportchef: "Emra borde bli bättre"
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-08 10:51
Emra har inte gjort mycket rätt för utom ett mål. Om Emra ska spela från start då får han fan visa vad han går för! Emra lär åka tillbaka till Zürich i sommar! Om Staaf inte är fit for fight när Emra drar så måste ÖSK värva/låna en ny Target!
Örebro Mittåt
2009-05-08 10:41
Gurra2001// Klockrent!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-08 10:17
Ämne: Kan se att vissa &qu....
Gurra2001// Håller på det hela stora med om din analys. Gefles taktiska dispositioner gjorde ÖSK dåliga och ÖSK hade inget motdrag och det motdrag som sedan gjordes, gjordes för sent. Intressant var ju att höra Sixten vråla: " - Spela framåt, ni spelar ju för f-n bara bakåt" under första halvlek. Problemet var ju bara att det inte fanns några "framåt" att spela till då Gefle under i princip hela matchen hade hela laget mellan bollen och egen kortlinje..
Wivallius
2009-05-08 09:55
Oavsett om Kim varit dålig eller bra så är fotboll en lagsport där alla spelare har roller. Kim blir definitivt inte bättre av att Nordin, Nobbe, Basse och Roni inte ger det understöd som krävs.

Om ni nu får in Michelingubben Tahirovic i anfallet som ni vill, och han visar sig vara ännu "sämre" än Kim på att nicka ner bollarna till mittfältarna och yttrarna. Vilka schackdrag har ni då?
Örebro Hlynur
2009-05-08 09:47
Endast 51 sittplatsbiljetter kvar nu. 16 på norra och 35 på södra!
Örebro Mazumba
2009-05-08 09:27
Gurra2001
kul att det finns en som är fotbollskunning då, och tack för att du dela med dig av dina kunskaper till oss icke kunniga, än så länge har jag lärt mig bara att dem som gör mer mål vinner.
Men nu vet vi att det är Sixtens fel att amrikanen ligger fel i positionen, eller Kim vinner inte en enda nickduell under hela matchen, att Porokara gjorde i stor sätt ingenting.
Skärp dig själv för fan
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-05-08 09:09
Är det så att Hammarbysupportar kommer och ställer sig på Västra Stå så får vi väl helt enkelt se till att dom inte vill stå kvar!
Dom har inte ett skit att göra på VÅRAN läktare.
Örebro Grand Rapids
2009-05-08 08:32
Gurra2001//

Men vad säger du till oss som tycker att Kim varit USEL i sex matcher av sju denna säsong? Tycker att Kim var hyfsad i bortamötet med Örgryte men i övrigt har han var långt ifrån godkänd. Snarare riktigt, riktigt dålig.

Är det ok att tycka att han skall petas eller måste vi ge honom fyra, sju eller tolv matcher till innan det är "tillåtet" att önska att ÖSK petar honom?

Tack för att du finns och ställer allt tillrätta.

PETA DANSKEN!
Örebro _Adde_
2009-05-08 07:19
Det är tur att vi har dig Gurra2001...
Annons: