/fotboll/osk/forum/6007.aspx/fotboll/osk/forum/6007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-14 11:55
Wivallius//

Håller med i allt det du skriver om Emra.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-14 11:52
Vilken skillnad det är på förlorare och förlorare under, efter och på vårt forum efter matcherna.

Här kommer Halmstad-fans in och hoppas att vi skall vinna cupen, stort! På planen uppträdde Halmstads spelare exemplariskt.

Vilken skillnad mot när vi slog Henkeborg och Hammarby.

TACK HALMSTAD!
Wivallius
2009-05-14 11:32
Emra är en gåta. Han har en genialisk målnäsa och en fantastisk teknik. Samtidigt är han väldigt trög och orörlig, har fel temperament och kan ibland vara klapprutten i "det normala spelet".

Jag vet inte vad man gör med karln men han bör nog få mer speltid ändå tack vare att han gör det som räknas, d v s mål. Kanske kör man med Kim en halvlek och fixar han inte att leverera så tar man in Emra efter 55-60 min när motståndarna börjar tröttna och man måste ha något som kan förändra matchbilden.

Han kan också var någon som man byter in när motståndarlaget ligger på stenhårt. Får han chansen i boxen mot bara en eller två försvarare så gör han ju odiskutabelt mål.
Örebro Thlumman
2009-05-14 11:25
Håller med dig Mittåt. Emra är i nuläget ingen spelare för startelvan. Frågan är om han kan komma in när vi ligger under med ett mål och motståndarna backar hem och uträtta något. Tveksamt. Då ser jag hellre Kim som är en stark huvudspelare. Målen jag sett Emra göra är när motståndarna trycker på och han fått ett friläge. Jag är mycket tveksam när det gäller Emra, tror inte att han passar i ÖSK kort och gott. Hoppas dock att han visar att jag har fel!
Örebro Mittåt
2009-05-14 11:18
Jag hade hoppats att NA skulle ha en del rörliga bilder från matchen, men så verkar det inte att bli. Med största sannolikhet är det så, att det är TV4 som äger filmrättigheterna till matchen och de släpper inte in någon annan även om de själva inte är där och filmar.
Örebro Mittåt
2009-05-14 11:11
Jag tillhör ju inte direkt Emras beundrare, men man måste ge killen full kredit för att han faktiskt gör mål. De ser ofta rätt enkla ut, men det är knappast en slump att han är på rätt plats vid rätt tillfälle.

Kommer ni ihåg hur det var i Superettan. Han kom ofta in sent som avbytare men hann ändå med att göra sitt mål. Spelade man honom från start var han ofta iskall och kom inte till sin rätt.

Men som en supersub skulle han nog kunna fungera utmärkt. Ge honom 20 minuter efter det att Kim mörat upp försvararna under 70 minuter, så kommer det att bli fler mål.
Örebro Mittåt
2009-05-14 11:05
En rätt kul grej med gårdagens match var att så många av spelarna kommer från ÖSKs egen talangverksamhet:

- Joakim Gren
- Erik Nilsson
- Fredrik Nordback
- Emra Tahirovic
- Kristoffer Näfver
- James Frempong
- Marcus Astvald

Och om nu någon vill protestera mot att jag tog med Nordback på listan, vill jag påpeka att han bara var 16 år då han kom till Örebro.
Örebro Radion
2009-05-14 11:04
Nu kommer jag få jävligt mkt skit av alla andra för att jag kritiserar den "fantastiska" Emra :P
Örebro Radion
2009-05-14 11:04
Jag har skummat genom all text angående matchen. Jag satt och kollade på Emra så fort vi fick anfall. Han visar djupledslöpningar och vill vara delagtig i spelet. Men så fort han inte fick en pass exakt som han ville så slog han ut med armarna och började klaga! Tycker inte han var bra. Visst gör han två mål och en fin assist. Men jag tycker inte att nån av målen är hans, utan Bedoya som slår 2 bra passa (första gången var Näfver på den men Bedoya slår passen). Men assisten är inget att att snacka om att den var mycket bra.
Men han ska dominera hela planen, vilket han verkligen inte gör! Han står och sover i 70 min. tycker inte att han var topp 5 i ösk idag.

Jag håller med Dannieboy. Visst är det bra att gör 2 mål, men han var inte bra resten av matchen och jobbade inte för laget, utan klagade och jobbade inte hem.
Örebro Mittåt
2009-05-14 10:59
Matchen igår gav väl en del tydliga besked:

* Emra skall inte spela på mittfältet
* Joakim Gren skall inte spela mittback
* James Frempong skall inte spela center
* Emra är fortfarande klinisk om man kan få honom i skottläge i boxen.

På sätt och vis var det lite märkligt att se hur laget i takt med omdispositioner och byten bara blev starkare och starkare.

- Mittfältet tjänade definitivt på den energidos det fick då Per kom in, även om det tog ett tag innan han och bollen blev vänner.

- Anfallet tjänade definitvt på att ha en tung och rätt trög Emra i mitten i stället för en kvickfotad Frempong, som dock aldrig kunde få kontroll på bollen.

- Mittförsvare blev ramstarkt igen, då Mange kom in. Samtidigt som Joakim Gren verkade att trivas bättre som ytterback.

Mittfältet blev ytterligare ett snäpp bättre, då Bedoya kom in med sin mål-till-mål kapacitet. Det var ju en riktig monsterlöpning han tog vid 1-0 målet.
Örebro D. McGrain
2009-05-14 10:53
Bedoya visar potential, liksom Astwald. Han levererar och arbetar hårt, ser riktigt spännande ut. Erik Nilsson visade också lovande tendenser. Emra kan diskuteras men han gör sitt jobb - mål. Det är det han ska göra och han levererar. Näfver är bra när han får bollen på offensiv halva och ingen back stöter på han... Hans "alibi"-defensiv där han springer bakom bollhållaren ett tag och sen ger en lätt knuff i ryggen duger inte för Allsvenskan. Han håller helt enkelt inte för Allsvenskan och kommer förmodligen gå till Rynninge lr liknande när kontraktet gått ut...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-14 10:53
Någon som vet om det finns rörliga matchbilder från ÖSK-HBK nånstans? Kollade NA och hittade inget där..
Örebro Kronblom
2009-05-14 10:51
Ämne: Erik Nilsson var bäs....helt rätt,Emra var bra men Nilsson var bäste ÖSKare,trodde innan han skulle krokna i andra men slet på och vann bollar på ett imponerande sätt.Nilsson måste vara med på bänken på söndag.Har inga problem med att Emra inte firade målen,verkar som detta är en prestige grej för många här om han skulle ha ÖSK-hjärta llr ej,hela resonemanget är pinsamt och vill se Emra från start mot Gais!
Örebro Volyes
2009-05-14 10:34
Ämne: Erki// Ja, pissdålig....
Att det var mycket folk på Sirius - AIK är enbart för att alla studenter som tog sig till matchen såg matchen som en förfest utan alkohol.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-14 10:07
Majkälangälo//
Fakta:
Emra har ett fåtal matcher kvar på kontraktet.
Kim har väl tre år kvar.
Örebro Majkälangälo
2009-05-14 09:52
Fakta:
Kim har på 783 minuter i tävlingsmatcher i år gjort TVÅ (!) mål.

Emra har på 230 minuter i tävlingsmatcher i år gjort fem mål. Om vi räknar bort matchen mot Kristianstad (som bara var division 1-motstånd) blir det tre mål på 170 minuter mot allsvenskt motstånd.

Kims förtroendekapital måste vara enormt. Men han var också något bättre mot Bajen än han varit tidigare så han får väl spela igen mot Gais.

Att Thlumma klassficerar gårdagens match mot HBK som en B-lagsmatch säger egentligen det mesta om hur dåligt uppbyggda hans argument är. Vi är tre matcher från att nå Europa nu. Men det kanske inte är något att sträva efter.

Hade din morfar Jinko satt straffen mot HIF som Kim lyckades missa?
Örebro Thlumman
2009-05-14 09:39
När vi ändå ska byta ut Kim kan vi väl sätta in Näfver istället för Roni, Näfver gjorde ju en också flera mål i B-lagsmatcher....
Morfar Jinko hade gjort mål på Emras chanser igår. Har ni sett Emra spela eller?! verkar fan inte som det

Sixten vet vad han gör
Örebro Aspen
2009-05-14 09:32
Mitt tips ÖSK-GAIS 1-0 gäller utan Emra i startelvan. Med Emra tippar jag 3-0.
Örebro Aspen
2009-05-14 09:30
Eftersom att göra mål är så viktigt i fotboll måsten Sixten och Richard ta sig en funderare om man använder Emra rätt.
Jag tycker Emra har sett tung och klumpig ut men måste se till vad han gjort. Och det är många mål något som vår startelvan inte lyckats med.
Emra måste testas på riktigt - i startelvan mot GAIS tycker jag vore det rätta. Orkar han inte hela matchen så sätter vi in Kim.
Örebro IQ-Armas
2009-05-14 09:25
Vi vann med 3-0. Han gjorde två mål och frispelade Bedoya till det första. Ändå har folk mage att klaga på honom för att han slår ut med händerna när han inte får en passning. Blir så less på alla ******.
Örebro Bastard on Parade
2009-05-14 09:23
Bra inlägg av Pras Y!

Jag ser inte det konstiga i att Emra inte vill fira sina mål. Han gick från bänken i Superettan till ett proffsäventyr genom Halmstad så han har dem att tacka för mycket. Att han reagerar på det här sättet betyder inte att han är en diva, utan i mitt tycker tyder det mer på att han faktiskt har mognat enormt sedan han lämnade oss senast. Det måste vara jobbigt för Emra att han inte får mer speltid än vad han fått fastän han producerat framåt, men att han köper anledningen är starkt.

Nu gjorde Olsen en bättre match senast så det är väl inte läga att peta honom, men jag tycker Emra har gjort sig förtjänt av mer speltid i alla fall.
Örebro Thlumman
2009-05-14 09:14
Erik Nilsson var bäst på plan! Det enda Emra gör bra är att han sätter sina frilägen. Annars slöar han mest runt och gestikulerar sitt missnöje mot sina lagkamrater när han inte får en passning han velat ha. Samtidigt springer han runt och dräller med bollen själv utan att passa. Kände nästan att det tog emot att skrika "TAHIROVIC" när han gjorde mål och jag hörde på publiken att folk kände likadant. Jag kanske är lite hård nu. Men känner någon likadant? Lite i ändring i hans attityd tycker jag krävs för att ta en plats i ÖSKs startelva!

Tänkte även på att Näfver va den enda som inte vände sig på presentationen mot kubanerna och klappade.
AIK sirSixten
2009-05-14 09:02
Ämne: Grattis till segern!....
Ja, visst dominerade ni bollinehavet. Men att säga att ni hade 10 heta målchanser tycker jag är att ta i. Jag tycker nog, och nu får folk rätta mig om jag är helt ute och cyklar, att ÖSK hade fler bra chanser och HBK hade snarare väldigt få bra och vassa målchanser (?)

Men att HBK skulla vara tyngre och äga matchen kändes inte konstigt med tanke på att de spelade med nästan ordinarie lag (förutom raketen Salomonsson på h-backen och Bahne i mål?).
Halmstads BK Svensson
2009-05-14 08:47
Besviken på att vi förlorade men rätt spelare sänkte oss, Emra kommer alltid vara en liten kultspelare i HBK för mig.

Hoppas ni tar hem det hela.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-14 08:31
Erik Nilsson och Marcus Astvald var ju lysande. Jag är mycket imponerad över deras sätt att gå ut på plan och spela så moget. Där har vi framtiden.

Skönt att Bedoya fick göra mål det är han värd.

Emra gjorde mål men jag tycker fortfarande att han spelar mer för sig själ än han spelar för laget. Ofta lägger han av att spela när han blir av med bollen och vädjar till domaren efter frispark. Han pysslar med trollkonster och blir av med bollen när vi endast leder med 1-0.

Emra besitter en enorm talang, MEN han måste börja vårda den bättre och bli en lagspelare.
Örebro IQ-Armas
2009-05-14 08:08
Kajanus// Trots två mål och en assist i en 3-0-seger tycker du alltså inte det innebär att man är en av de fem bästa. Hassan var ju usel i början dessutom.
Örebro Kajanus
2009-05-14 04:21
Dagens cupmatch var en lustig tillställning. Halmstad var överlägsna i större delen av spelet, men lyckades inte göra mål på grund av ett par anledningar.
Westman var superb i målet när chanserna kom och Bertin Ze var i vägen för det mesta.

Men de fem bästa spelarna var:

+++++ = Erik Nilsson
++++ = Marcus Astvald
+++ = Peter Westman
++ = Alejandro Bedoya
+ = Hassan Sesay

De fem var de som syndes mest under matchen och Nilsson var ren och skär A-lagsklass. En perfekt insats utan ett enda direkt fel. Ett par matcher till och han kan ta Nordbacks plats permanent.
Örebro Pras Y
2009-05-14 03:12
Dannieboy// Ditt inlägg är det mest ogenomtänkta och smått dumma jag läst här inne på länge.
Att Emra kommenterar varför han inte firar sina mål Halmstad är inte konstigt alls. Han var bänkvärmare i Superettan innan Halmstad köpte in honom och senare sålde han till en proffsklubb. Sedan hade han nog sagt samma sak om ÖSK om han nu gått till någon annan klubb så det är inget konstigt.

Du skriver också att han utstrålar en diva. Men jag vet inte om någon håller med dig. Han är kanske besviken på speltiden men vilken spelare i hans situation är inte? Men han formulerar sig helt rätt och visar att Sixten bestämmer. Sedan behöver inte en diva alltid vara något negativt. Vi kan ju inte ha en massa Wikströms i laget heller.

Han platsar inte för att han inte är i fysisk form. Det anmärkningsvärda är hur grym han vore om han hade varit det. Han har på få minuter gjort fler mål än Olsen och i helhet skapat mycket, mycket mer. Men det är svårt att peta en dyr kille som Olsen som förra hösten gjorde 8 mål på 14 matcher eller vad det var. Emra drar ju också om 2 ½ månad så det spelar nog också in.

Men tro som fan på att Emra petat Olsen om han hade varit i bättre fysisk form och längre kontrakt.

Hm, ska vi räkna upp alla divor i fotbollsvärlden? Shit, snacka om jantelagen trycker upp forumet långt in i ****.
Örebro Dannieboy
2009-05-14 02:54
Jag vet inte men rätta mig gärna.. / när jag kollar på emras klipp och på hans kroppsspråk på fan tv så utrålar det bara EN DIVA !! som enbart spelar för sig själv och inte för laget. Han säger Halmstad är hans klubb i sitt hjärta utan halmstad så är inte emra emra / men va fan vad är då ÖSK ? utan ösk så hade väl inte emra ens vart på någon tapét / jag förstår varför han inte får dirket någon speltid, för han platsar inte i det kolektiv Ösk är idag. bara rata denna diva förstår varför Kim Olsen spelas hela tiden..
Emiloo
2009-05-14 00:30
Grattis till segern! Vi är naturligtvis jättebesvikna efter att ha skapat 21 avslut och 10 heta målchanser men idag har vi inte den turen vi haft de senaste matcherna.

Hoppas ni vinner Svenska Cupen!
Annons: