/fotboll/osk/forum/6006.aspx/fotboll/osk/forum/6006.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2009-05-30 10:44
Bastard on Parade: I regel får han får med sig bollen så länge han får operera "ostört". Det är sant. Men flera matcher där jag sett motståndaren taktiskt stänga våra kanter har han fört en synnerlig anonym tillvaro vid sidlinjen,eller iaf inte gjort något större avtryck.

Här har Bassonbeng lyckats bättre eftersom han helt enkelt, precis som du skriver, är mer irrationell och därmed svårare att bevaka. Han rör sig precis som man ska göra och går in i banan mer (och därmed in i andra zoner för motståndare än i den "bevakade" vilket försvårar för de som är satta att stänga kanten hur de ska agera. Följa med inåt och öppna för Antonnen? Eller ligga kvar?). Och det skall han också göra oavsett om man "kantbevakas" eller ej. Detta har Roni betydligt svårare för, än så länge, eftersom han positionellt är så statisk.

Det enda laget hittills som inte explicit satt in särskilda åtgärder för att få stopp på ösk:s kantspel är Örgryte, och där gjorde Roni sin hittills bästa match. Jag säger inte att Roni varit anonym i alla matcher utom den. Men han har haft stora problem och fånga eller få bollen rättvänd i fart. Det händer då & då. Men inte alls som tidigare. Just för att ÖSK är såååååå lästa idag.

Roni är jättebra- Älskar den spelartypen. Men Sixten måste förändra ett och annat. Vem vet, kanske han redan gjort mot Halmstad imorgon.
Örebro Chipset
2009-05-30 09:14
Jag lägger ner mitt Häcken-tjat nu. Ett så ineffektivt lag har fan inte skådats på länge. Först lyckades Djurgården komma undan med blotta förskräckelsen och sedan gårdagens två frilägen mot Elfsborg som gav två mål för lite. Ska man vara med måste man kunna göra mål.
Örebro Bastard on Parade
2009-05-30 00:38
Wuzac//

Menar du att han inte gör det? Han får ju nästan alltid med sig någonting. Antingen kommer han runt sin försvarare och fixar ett farligt inspel, eller så väntar han in medspelarna så att vi kan skapa ett tryck. Roni är även en mästare på att få med sig inkast/frisparkar för att lyfta laget. I mitt tycket så är han viktigare för vårat anfallsspel än vad Bassombeng är, men Bassombeng kan nog vara mer irrationell och skapa fler chanser på egen hand.

Angående Nordin så känns det som att han har hamnat i ett slags ingemansland i många matcher den här säsongen. Kanske är det en liten formsvacka som haft som gjort att han hamnat i ofarliga ytor? Hur som helst, han har inte legat tillräckligt högt upp för att hota på offensiv planhalva och han han har inte fördelat tillräckligt mycket boll från defensiv planhalva. Jag tror Nordin skulle kunna göra mycket nytta längre ned i planen när Kihlberg så tydligt skärmas av, men jag vill å andra sidan se honom högre upp i planen. Det är där han slår de avgörande passningarna och det är därifrån han tar löpningarna in i straffområdet på Porokaras och Bassombengs inspel.
Örebro Volyes
2009-05-30 00:24
Ämne: Och Porokara känns f....
Det Roni gör är perfekt. Han gör inget fel. Felet ligger hos Nordin och Basse som inte ser till att vara placerade i straffområdet när inläggen kommer in. Jag börjar bli allt mer skeptisk mot Nordin.
Örebro Pras Y
2009-05-29 23:29
Och Porokara känns för ensidig. Han siktar allt för ofta på att ta sig igenom längs linjen och slå inlägg. Basse däremot kan röra sig både in i plan och ut mot linjen för inlägg eller inspel.

Vet inte varför men Porokara känns för endimensionell...
Örebro Pras Y
2009-05-29 23:27
Wuzac// Jag tror också ÖSK får det svårt mot mindre lag med skickliga tränare. Gefle presenterade ju melodin för att slå ÖSK med sämre trupp.
Låsa kanterna, skärma av Kihlen och hota med omställningar.

Det har blivit för tydligt vad som är vår sårbarhet. Vi måste kunna hitta andra alternativ.
Tror faktiskt att en spelare som Nordin skulle med lite slipning kunna bli en bra balansspelare alá Pirlo eller varför inte Anders Svensson.

Om han lär sig positionsspelet och närkampspelet lite mer så skulle han kunna briljera med fina raka passar och crossar ut till våra yttrar.

Det ger ju en ide om att Nordin söker sig ner i plan för att ta hand om uppspelen. Visst gör han sig bäst när han kommer rättvänd på offensiv planhalva men det har inte hänt så många gånger i år. Och när han inte får springa rättvänd med boll är han ingen klassspelare utan medelmåtta.

Låt han då sköta uppspel när Kihlen sätts under press... Det är ju bara Nordback från mittfält som orkar ta löpningar in i straffområdet ändå.
Örebro Wuzac
2009-05-29 23:24
Bastard on Parade: Killen kan väl röra på sig? För understöd och passningsalternativ kommer han inte att få som sagt.
Örebro Bastard on Parade
2009-05-29 23:12
Wuzac//

Det är inte så att det beror på bristande understöd och att han måste vända hemåt igen? Porokara har nästan aldrig några passningsalternativ framåt så han måste vänta in förstärkning, och det gör han enklast genom att täcka bollen med så som han gör. Bassombeng gör inte så, men då tappar han bollen farligt desto fler gånger.
Örebro Osvaldo
2009-05-29 22:35
Som s.k. "reklambyråman" och svartvit i själ och hjärta torde Lagrell inte hitta mycket hos mig att gilla. (Även om jag inte är den "reklambyråman" han avser.)
Örebro Rojas
2009-05-29 22:23
Jo sant Sixten måste kunna vara mer oförutsägbar, och han är lite feg i bytena men framförallt han verkar sakna den där extra känslan av vilka byten som kan vända matchbilden. I princip alla byten han har gör resulterar oftast inte i ett shit. Men han har gjort ett jävligt bra jobb med 4-3-3 (4-5-1)
Örebro Wuzac
2009-05-29 22:19
Porokara är den enda flankspelare i Allsvenskan som spelar mer med ryggen mot motståndarna än rättvänd
Örebro Wuzac
2009-05-29 22:16
Hisingen vet hur ÖSK spelar. Skall vi gissa att.....Vad sägs om att Halmstad och Häcken försöker låsa våra kanter, skära av centrala uppspel och tvinga Wikström tjonga uppspel? Vad sägs om....Att "Taktiken överraskade Sixten"?

Alvbåge i bloggen dagen efter: "Vi rörde oss för tok för lite och vi slarvade i passningsspelet"
Örebro Rojas
2009-05-29 22:03
Ranegie:s form kommer garanterat att svikta snart, Chatto har inte levererat han blir snart en ny sidleds danne version B ,med snabbt kantspel ska vi ta 3 poäng mot Hisingen
Örebro Miroslav kuba
2009-05-29 21:08
Häcken-Elfsborg 1-1 Fan vad Häcken plockar mycket poäng av bra lag. Lite orolig blir man eftersom vi snart ska möta dom tre gånger på kort tid.Vi har ju Häcken i dubbelmöte efter uppehållet efter AIK matchen om jag inte minns fel.Sen har vi dom borta i cupen oxå. Det krävs full laddning om vi ska spöa Häcken sen krävs det nog att Porokara o Basse blir kvar.Häcken lär väl inte tappa nån spelare eller? Raniegi värkar het som fan.
Örebro Chipset
2009-05-29 20:53
Ämne: Vågar man tippa på e....
Nej, spar dina pengar. ÖSK borta är inget att hänga i julgran. Hemma är vi dock spelbara. Nästan säkra pengar.
Örebro Rojas
2009-05-29 20:35
Ämne: Vågar man tippa på e....2-en självklar sådan !
SyrianskaIF
2009-05-29 20:27
Vågar man tippa på er på söndag?
Örebro Rojas
2009-05-29 20:04
Stendött här inne , tillägg vad ska vi med Bamberg till han är knappast i sitt livsform. Vi borde köpa in unga hungriga killar a la gefle stil från superettan och div 1. Sen raka vägen till guldet 2010 och CL :)
Örebro Rojas
2009-05-29 17:32
Kennedy Igboanike född 1989 som spelar i Vasalund är en intressant spelare ,tvåfotad anfallare från Nigeria. Han skulle vara intressant att se i SvartVitt
Örebro Pras Y
2009-05-29 15:53
Problemet med att sitta på pengarna är ju att dem placeras i annat hål. Sedan skulle ju en försäljning av våra yttrar sänka kvaliten i truppen och spelet skulle bli annorlunda. Vi skulle i alla fall inte kunna spela med 4-3-3 på samma sätt.

Har man en väl genomförd scouting på någon spelare och priset är det rätta kan man lika gärna slå till i samma veva som man säljer. Vi är mer sårbara på vänsterkanten men vår bästa ytter spelar till höger för tillfället.
Örebro Wuzac
2009-05-29 14:39
Tänkte bara på att om Bambergs kontrakt går ut i höst så kanske han blir klart billigare i sommar jämfört med i vintras då ÖSK ville ha honom.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-05-29 14:06
Lagrell till Behrn! Låt oss visa våran kärlek till det flinande arslet.
Örebro Gurra2001
2009-05-29 13:45
Inga köp över 2 miljoner. Köp ingen bara för att någon lämnar. HÅLL I PENGARNA!
Örebro Miroslav kuba
2009-05-29 13:40
Hur stor är risken att vi tappar Basombeng o Porokara i sommar? Jag tyckte Bamberg visade förra säsongen att han inte klarar AS. Ska vi ta en Pekingspelare tycker jag vi ska ta Dybendal istället.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-05-29 13:21
Matta// Reagerade också på Lagrells beskrivning då jag tydligt kommer ihåg er korrenspondens och L-Å:s formuleringar som ruuuuskigt tydligt manifesterade Lagrells ogillande av ÖSK:s "ej klassiska fotbollsledare". Far karln med osanning borde han ju få mothugg, gärna i NA.
Örebro Wuzac
2009-05-29 11:46
Nån som har någon koll på hur det går spelmässigt för Daniel Bamberg personligen i IFK?

Går hans kontrakt ut i höst? Håller han för allsvensk nivå?
Örebro Matta
2009-05-29 11:04
Lagrell vad säger man om den mannen.
Man i alla fall inte beskylla honom för att
ha någon vidare känsla för det där med att tala
sanning.

Han påstår att jag skickade 12-13 mail. De var fyra. Han påstår att hans svar skickadas runt till olika tidningar, de skickades till en, NA.

Man blir bara trött på karln. Att han orkar...
Örebro jappel
2009-05-29 09:57
Fast nu är detta rättsövergrepp glömt igen, från min sida i alla fall.
Är på alldeles för gott humör för att låta detta störa mig idag.
Snart helg och solen skiner från en blå himmel, termometern letar sig redan nu på morgonen upp mot 20grader, sommar sommar sommar. En match kvar innan uppehållet och ÖSK har levt upp till förväntningarna. (frånsett två olycksfall i arbetet) Dock känns uppehållet lite väl långt, men det är bara att gilla läget.
Örebro jappel
2009-05-29 09:16
Ämne: Pras Y//
Fantastisk....
Lagrell är och förblir den falskaste och mest manipulativa brottslingen som svensk fotboll kommit i kontakt med. Och som vanligt lyckas denna typ av personer alldeles för ofta ta sig till beslutsfattarpositioner.
Jag kan förstå att han inte hinner läsa in sig i alla sakfrågor med tanke på den mängd poster han sitter på i diverse styrelser, men det förlåter inte inkompetensen och okunskapen, det förklarar den bara.
Avgå Lagrell.
AIK Saywee
2009-05-29 09:05
Ämne: Saywee//

Det är t....
ÖSK-Karl//
När jag skrev mitt inlägg tänkte jag inte på Superettan där Karlslund kommer att spela, utan jag tänkte på division 1 om Forward hänger kvar förstås ;-)
Annons: