/fotboll/osk/forum/5999.aspx/fotboll/osk/forum/5999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-05-12 01:03
Dejmon, jag har läst tidigare inlägg men det jag såg, det såg jag på Restalund, tog mig faktiskt tid att kolla in läget efter en match för en gångs skull riktigt ordentligt. Men det var trots allt relativt lungt. Vilka det var som ville bråka vet jag inte, men jag såg vilka färger de "gömde" sig bakom, både och alltså. Klena typer!
Örebro Dejmon
2009-05-12 00:55
Saywee//
Se tidigare inlägg. Och nej, det var inte ÖSK'are som var ute efter att bråka.
Djurgården kim for ever
2009-05-12 00:54
Får gratta till segern idag men om sanningen ska fram så gjorde ni en horribel insats. Klart det skulle till en gammal järn-kamin för att få lite ordning på sakerna.

// Väl mött
Örebro Hanx
2009-05-12 00:53
Bedoya om matchen.
Örebro Walter Gigena
2009-05-12 00:50
Det var minst sagt ett steg i rätt riktning för Olsen. Men han befinner sig ofta på fel plats i straffområdet. En riktigt striker ska kunna lukta sig till målchanser och gärna gå mot främre stolpen. Får han inte bollen har han förhoppningsvis ändå dragit med en försvarare ner och skapat yta för någon annan.

Olsen var inte dålig ikväll, men han var minst bra i Ösk. Emra fick väl 5-8 minuter någonting och rörde väl aldrig bollen. Inte heller så vidare värst. Men det är svårt att producera som inhoppare när man bara får max 10min på sig.

Min röst läggs på att vi jagar en snabb, teknisk anfallare under sommaruppehållet.
Örebro foppa!
2009-05-12 00:46
Orkar inte skriva mer nu innan läggdags än att den här segern var guld värd. Mycket stabilt mittfält som stod upp och krigade. Men visst kändes publiksiffran lite konstig?

FORZA SVARTVITT

Wivallius
2009-05-12 00:44
Någon som vet hur allvarlig Anttonens skada är. Han behövs verkligen, framförallt offensivt, och Wirtanen är en nödlösning.
Örebro Dejmon
2009-05-12 00:43
Kolla precis sammanfattningen på csports.

Om det inte blir MINST 2 matchers avstängning på N.P. iom armbågen är det inget annat än en praktskandal! Olsen borde nog punkterat matchen. Tony G verka lite bitter i slutet :P. Glömde Samys frispark. Den satt verkligen där den skulle!
Örebro Pras Y
2009-05-12 00:35
Kim gör en av sina bättre matcher men han vinner tog för lite uppspel med huvudet. Idag hade han en stark Igor emot sig men det krävs att Kim minst vinner 50 % vilket han inte gjorde. Han började bra dock. Sedan har han en fin nick som var omöjlig att få på mål men som när slank under ribban, en fin löpning på främre, patenterat Olsen, men dock ej i mål.

Med lite tur hade han tryckt dit en men men...
Han är dock inte lika kraftfull som tidigare, tror mycket handlar om självförtroende.
Förra säsongen spelade han för ett sista bra kontrakt, minns ni hur många gånger han låg liggandes, blödande, hjärnskakning etc, efter nickdueller. Hittills har han knappt legat kvar i någon situation, så nog handlar det lite om självförtroende + motivation.
AIK Saywee
2009-05-12 00:30
Den Polska byggtolvan är inte polsk, utan de är "The Latvian Boys". De fick tas undan lite inledningsvis för att inte "oroa" Bajanfansen.

Vid ÖSK´s 1-0 mål inträffade någon slags "olycka" på södra, med flera sjukvårdare jobbande därefter, vad hände egentligen?

Bajenklacken jobbbade röstmässigt helt OK och hejade på sitt lag riktigt bra, trots flera motgångar, genom i stort sett hela matchen.

Efteråt stannade jag kvar en stund i Restalund och det var oroligt men inga större grejer, men som vanligt ville en del småungar och andra idioter söka konflikt, från båda sidor. Att dom bara orkar svärta ned sina lag!

Kubanerna gjorde oxå en mycket bra match, även om flera ramsor riktades mot motståndarna, känns på något sätt ganska meningslöst.

Viktigast av allt var en underbar trepoängare, men det visste jag ju redan innan :-)
Örebro rirobban
2009-05-12 00:25
Ämne: Ämne: Ämne....
Frågan är snarare om du såg första halvlek?
Andra var inte Kim lika framträdande, men han gjorde en bra första halvlek. Han sprang idag och hjälpte till i pressen mot Bajens försvar. Han vann nickdueller och han spelade enkelt efter backen till framstormande yttrar som sagt... det är exakt det hans roll går ut på, och även göra sig farlig i straffområdet. Det sista har han lite kvar att jobba med, men idag var Kim bra ute på planen och det var längesen han var!

Det är min åsikt!
Örebro Aleq
2009-05-12 00:22
Ämne: Ämne: Till at....
Kolla vi på samma match? Kolla på matchen en gång till, sen får du gärna ta ut sekvenser där Kim presterar något som inte vilken vuxenmänniska utan störningar skulle klara av.

Wivallius självklart vill ja att ösk ska vinna så mycket som möjligt, enligt mig och många andra som inte vågar stå för sin åsikt så kan det inte skada att ge Emra eller varför inte en skadad Mål-Göran chansen i alla fall en match.

Får jag då se att Kim gör något som de inte klarar av så lovar jag att sluta klaga på denna värdelösa köttklump.
Örebro Fang
2009-05-12 00:19
Aleq: Nu tycker jag nog att du är lite hård emot Olsen. Angående nickduellerna så får han ju inte om man bortser från hörnor speciellt många inlägg eller långbollar att ta ner. I den här matchen var det inte för att yttrarna var dåliga utan för att de sökte andra alternativ än inlägg.

Tyckte Olsen var inblandad i ganska många fina kombinationer längs backen i första halvlek där han tar emot boll och levererar den till rättvända spelare. Porokaras mål är väl om jag inte missminner mig ett pass ifrån honom. Det enda man saknar från honom idag är ett mål men det känns som att denna match var ett stort steg i rätt riktning för Olsen om man jämför med de senaste matcherna.
AIK Lysekil Bulldogs
2009-05-12 00:18
Detta tackar vi ödmjukast för och nu får vi alla lägga på ett extra kol för att skicka ner Bajen i träsket dom hör hemma efter 12 års våldgästande av Allsvenskan. Bajen åker ur i år =) ÄNTLIGEN!!
Örebro rirobban
2009-05-12 00:18
Ämne: Till att börja med F....
Idag var Kim fan bra!
Han vann höjddueller, satte de enkla passarna till framstormande yttrar och visade en helt annan inställning.

Idag insåg jag att det var samma dansk som vi köpte in från förra säsongen. Första matchen han visar samma klass som i höstas. Hoppas han fortsätter med det för då kommer målen.

Forzzzzzzzza ÖSK!
Forzzzzzzzza Kim!!
Wivallius
2009-05-12 00:14
aleq//

Kim var betydligt bättre idag än de senaste två-tre matcherna och formen är säkert på väg. Stöd honom i stället!
Örebro rirobban
2009-05-12 00:14
I övrigt, en mycket härlig seger. Den kändes aldrig hotad på något sätt. Bajen var lika dålig som man trodde innan matchen. Som jag skrev så tippar jag 1-1 för det är då ÖSK har vunnit:) Hade också på mig min gamla ÖSK-tröja = lyckotröja

Sen kan Bajensupportrarna stanna hemma. Vi hade ju fan ungefär 650 personer fler på hemmamatchen mot Bajen förra säsongen när de bojkottade!

Publiksiffror:

2008: 9 667 (med bojkott, alltså inga supportrar från Bajen)

2009: 8 987 (utan bojkott och med en stor Bajenklack)

Alltså tjänar vi bra mycket mera på att de bojkottar...

Örebro Aleq
2009-05-12 00:11
Till att börja med FAN VA SKÖNT med seger, bara hoppas det fina hemmaspelet håller mot både Gais och Halmstad nu så kommer man kunna sova riktigt gott sen.

Dock känner jag som många gånger nämnt förr att vi har ett problem, Kim Olsen.

Tidigare har ni Kim lovers skyllt på att "laget har varit dåligt och då blir Kim dålig" eller "han fick inte de rätta bollarna" etc etc...

Idag fick han de rätta bollarna och laget spelade sjukt bra men likt fan händer det inget i mitten där fram. Räkna till 2st(!) nickdueller som han vann till en lagkamrat, sen kanske han "vann" 3st till som han nicka till en för dagen svartgul spelare.

Alltså misslyckades han i centertank-rollen. Mannen är kass i djupled och timingen är så dålig så man blir gråhårig.

Från alla spelare i ÖSK begär vi att de ska prestera förutom Olsen, där är vi nöjda om han (för att citera en person på läktaren) "nära att nästan göra mål" Hur kan man vara nöjd med en spelare som man köpt för DYRA pengar enbart för att han ska vara spetsen, som sedan misslyckas match efter match.

Personligen är jag SJUKT trött på Kim och får det gärna förklarat en gång till va ni ser i den; otekniske, oexplosive, ej hoppkunnige dansk...
Örebro rirobban
2009-05-12 00:09
Dejmon//
Håller med dig helt.
Bajens supportrar skämde ut sig som vanligt. En idiot kom över till kubanerna typ 6-7 minuter efter slutsignalen och började rycka ned banneroller osv. Hur moget är det på en skala!?

Jag hoppas verkligen att Bajen åker ur, men tror att de klarar en kvalplats i år faktiskt.
Örebro Dejmon
2009-05-12 00:02
Erkan//
Tycker du det är "beundransvärt" med en klack som tar sönder delar av vår arena redan efter 1-0 (grinden)? Eller att dom tog sönder reklamskyltarna efter slutsignalen? Kanske när de slängde in saker vid hörnan eller när de fick för sig att boxas med julgranar och poliser efter matchen?

Alla vet att Bajen har en röststark klack men min egentliga fråga måste nog ändå vara, var vi på samma match du och jag?

Ni "ösk-supportrar" som hyllar bajenklacken efter dagens match får mig att vilja spy.
Wivallius
2009-05-11 23:55
Vad har hänt med ÖSK-hataren Laul. Så här skriver han i sin senaste blogg: "Det är en sak att Hammarby är i kris – men 0-2 mot Örebro är inget fiasko. Det vore vilseledande och respektlöst mot ÖSK. Jag utvecklar den tanken i papperet i morgon tisdag." Se länken
Hammarby Natobb
2009-05-11 23:53
Grattis till segern, helt rättvist.

Med det här spelet åker vi ut...
Örebro Grand Rapids
2009-05-11 23:52
F-n vad skönt. Totalt rättvist mot Bajen som vi skall slå på hemmaplan.

Bedoya, Per J och Wovven bäst i ÖSK. Riktigt skönt att Iron-Mike är tillbaka också. Han gör verkligen en skillnad.

Vad är chansen att man kan få Igor Armas avstängd i efterhand? Nu gynnar det inte ÖSK i och för sig men man skall inte få armbåga motståndare blodiga. Speciellt om inte bollen är i närheten.

Mosa HBK! :)
Örebro Volyes
2009-05-11 23:51
Skönt med en 2-0 seger. Roni gjorde en av sina bästa matcher för ÖSK och Bedoya gjorde framsteg. Mest imponerad var jag utav Per Johansson som visade att han mycket väl kan slå sig in i startelvan till nästa säsong
Örebro Erkan
2009-05-11 23:47
Så go seger ikväll!!!
Stabilt mot ett mycket tråkigt Bajen som tjongade o spelade fult.
Wivallius
2009-05-11 23:47
Gillar Pers låga tyngdpunkt. Han blir stabil och svår att möta och bör kunna ha potential att bli en bra bollhållare.
Wivallius
2009-05-11 23:43
Bäst idag: Per Johansson. Han blir mogen att ta över efter Kihlen nästa år. Tror inte Kihlens fötter håller ett år till.

Vad kommer det sig att jag har så ont i halsen? Kan jag ha skrikit för mycket på matchen, månne?
Örebro Grixx
2009-05-11 23:42
Bara att instämma om Per och Bedoya. Riktigt bra insatser. Fart och fläkt från Bedoya, och någon boll borde ha fått passerat mållinjen.

Per J visade oerhörd stabilitet och STYRKA, och kämpade till sig bollen några gånger och skapade chanser på ren styrka, härligt.

Jag skrev att Basse borde blivet matchens lirare, men jag förstår även de som håller på Roni...självklart.

Kul att se att vi fortfarande har ganska lätt för Hammarby, det har varit så några år nu fast det är inte alltid som vi dragit längsta strået som idag.
Örebro Dejmon
2009-05-11 23:37
Efter att ha hört Örebro-låten live lägger jag nog min röst på "Svartvit är vår kärlek" ändå. Synd att det säkert lagts en jäkla massa pengar på denna och att styrelsen nog redan bestämt sig. Passar bättre som "mållåt" eller nått.
Örebro Kramelet
2009-05-11 23:36
Kul att vi äntligen sätter en frispark! tänkte inför matchen skriva om att ja tycker att vi saknar barsoms långskott o frisparkar i mål men nu när äntligen Wowoah börjar skjuta in sig och Bedoya vågar testa lite långskott så tror ja de kan bli ganska bra även utan abgar.
Annons: