/fotboll/osk/forum/5988.aspx/fotboll/osk/forum/5988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2009-05-14 21:26
Ämne: När det gäller löpst....
Samtidigt så ska man ha i åtanke att löpstyrka inte spelar någon som helst roll så länge man inte löper rätt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-14 21:16
Mittåt//

Vet du hur det går med rehabiliteringen för Jidsjö och Staaf?
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-14 21:07
-=joth=- (Old Boys)//

Det du skriver om att vi enkelt ställer om till 4-5-1 när vi behöver försvara borta stämmer inte. Jag tycker inte det funkar alls, Bassombeng klarar inte av att försvara. 4-3-3 är perfekt hemma, men jag är övertygad om att 4-4-2 skulle fungera bättre borta och då med Kim o Emra på topp.
Örebro Walter Gigena
2009-05-14 20:28
Ämne: När det gäller löpst....
Men de har ju snarlik löpstyrka. Skillnaden är att Bedoya är snabbare, mer teknisk har bättre skott. Nordback har styrka, rutin och pondus.

Bedoya istället för Nordback tack.
AIK Saywee
2009-05-14 20:25
När det gäller löpstyrka Bedoya/Nordback så kan det kanske ha med åldern att göra.

Framtiden spelar dock in en hel del, hur länge orkar dessa behålla löpstyrkan eller till och med förbättra denna, ja, inte vet jag?
AIK Saywee
2009-05-14 20:21
LIKSU, det där är inget nytt, han har faktiskt blivit "bättre" på svenska, i "inledningen" var det till och med, att att att, och och och, etc etc etc

Svenska och Finska är inte speciellt likartade språk, klurigt som attan att översätta.

Yxi kaxi kolme ;-)

Det är liknande när en amerikan eller en stockholmare letar efter ord, det blir en massa ähum, ähum, ähum ...

Sixten är kung, han håller på att för första gången på flera decennier få bort tråkstämpeln över ÖSK´s spel - all heder för detta!!!
Örebro Sersant
2009-05-14 20:07
Ämne: Matta//Men Nordback ....
Efter att ha kollat lite på Aftonbladet Zoom så har dem ungefär samma löpstyrka.
Örebro LIKSU
2009-05-14 20:06
Ämne: Hahaha har märkt en ....
Här är länken.
Örebro LIKSU
2009-05-14 20:05
Hahaha har märkt en rolig sak:)
Kolla ordentligt när Sixten ger intervjuar, han säger ju hela tiden För för- att att- vi vi-och och-.

Han upprepar ordet minst två gånger.
AIK Saywee
2009-05-14 20:01
Bedoya kan både blogga och jogga på ett fantastiskt sätt :-)
Örebro Sersant
2009-05-14 20:00
Ämne: Sersant// Oscar Jans....
Skulle gärna se Oscar i svartvitt, men som sagt så e han kanske dyr :(. Men man kan ju hoppas att ÖSK håller kontakten med killen iallafall, unga spelare brukar väl inte vara så dyra att köpa loss?
AIK Saywee
2009-05-14 19:59
Bedoya är kanske en lovande offensiv "nordback" på mittfältet i ett framtida ÖSK som jagar guld?!?!
Örebro Gurra2001
2009-05-14 19:53
Matta//Men Nordback spela ju inte den matchen. Har för mig att Nordback ligger däromkring annars.
Örebro Matta
2009-05-14 19:51
Gurra2001/
Mitt svar är ja. Kolla Aftonbladet ZOOM från Hammarbymatchen. Nästan 14 000 m och klart mest i matchen.
Örebro Joerny
2009-05-14 19:51
Sersant// Oscar Jansson kan vara en kortsiktig lösning om Alven säljs i sommar. Men det enda som ÖSK har råd med är nog ett lån. Det går förresten bra för Spurs u18-lag. Se länk.
Örebro Gurra2001
2009-05-14 19:47
Bedoya kan bara inte ha någon fiende. För skön kille det där. Frågan är om han inte skulle springa mer än Nordback under 90 minuter.
AIK Saywee
2009-05-14 19:45
Wusac//
Bedoya kanske har ändrat uppfattning om trivselfaktorn och försäsong är försäsong, men i går kom han till ordentligt :-)
Örebro Mittåt
2009-05-14 19:42
joth// Ljumskproblem, enligt uppgift i NA för några dagar sedan. Han skulle egentligen ha spelat igår.
Örebro Sersant
2009-05-14 19:37
Om vi skulle tappa någon av Roni, Nordin, Basse så tycker jag vi har ganska bra ställt i truppen för tillfället och borde slippa leta desperat efter en ersättare.

Astvald, Näfver, Frempong och Wirtanen kan fylla ytterpositionen medans Per, Bedoya och Nilsson kan få chansen på mitten.

Dock om vi tappar Alven så bör det köpas in någon ny förstemålis.

men detta beror även på tabellpositionen, är vi i toppen eller i botten så gör det inget med ett bra nyförvärv :).
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-14 19:31
Saywee//Inget jag har i alla fall...

För övrigt var det som sagt längesedan jag kände mig så trygg med en trupp där vi har mycket intressanta seplare som knackar på dörren till startelvan. Möjligtvis målvaktspositionen som kan kännas lite svag ifall Alven får ett drömerbjudande från Barcelona eller liknande.

Mittåt//Hur är det med Oscar Johansson?
Örebro Wuzac
2009-05-14 19:29
Bedoya har testas som anfallare under försäsongen och han uttryckte att han inte trivdes på positionen. Han kom heller inte till särskilt ofta.

Örebro Mittåt
2009-05-14 19:29
joth// Bedoya spelade väl anfallare i några försäsongsmatchen utan att göra något större väsen av sig. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är en så bra idé att göra honom till en renodlad anfallare. Gör man det så förlorar man en av hans starka sidor, nämligen att han är kapabel att operera från det ena straffområdet till det andra.
AIK Saywee
2009-05-14 19:25
-=joth=- (Old Boys)//
Bedoya som anfallare ...
Intressant, borde kanske testas vid rätt tillfälle. Han är som du skriver kanske inte den nickande målgöraren, men skotten och arbetkapaciteten har väl ingen missat?!

Förresten du får mig att tänka på statistik, hur många mål "per lag och säsong" görs som nickmål? Mål på hörna, frispark, straff, spelmål etc, finns sådan statistik "per lag"?
Örebro Mittåt
2009-05-14 19:25
I ÖSK Elitfotboll fanns det vid årsskiftet 7 mkr bokförda under rubriken kassa och bank. Detta betyder dock inte att hela eller kanske ens det mesta av detta belopp kan användas för spelarköp. Det fanns en hel del obetalada kortfristiga skulder också och så måste bolaget även hålla en viss likviditetsreserv.

I Spelarinvest fanns det ca 3 mkr i likvida medel. På skuldsidan finns den ouppklarade skatteskulden på 0,8 mkr.

Gissningsvis kanske 1,5 till 2 mkr är tillgängliga för nyinvesteringar via Spelarinvest. Hur mycket man törs investera direkt från ÖSKs sida är det svårt att ha någon uppfattning om. Men det kan kanske i bästa fall röra sig om 2-3 mkr. Men det är en ren gissning från min sida.
Örebro Joerny
2009-05-14 19:21
DaSa// Jag vet inte hur mycket pengar det finns men det är iaf inga stora summor. Dock tror jag inte man är villig att satsa en enda krona om man inte först säljer någon. Delägarna i spelarinvest investerar inte bara i spelare för att dom gillar ÖSK utan dom vill ju se lite avkastning också. Då går det inte bara att köpa, man måste sälja också för att tjäna pengar. Ganska självklara saker kan tyckas men ÖSK har inte direkt gjort sig kända för att göra bra försäljningar.
2009-05-14 19:15
Vad tror ni om Bedoya som anfallare... han kanske inte är den nickstarka typen men han har ett jäkla skott och arbetskapacitet som en häst. Han lär ju kunna peta in några inspel från Porokara och Bassombeng.
Örebro DaSa
2009-05-14 18:58
Hur mycket cash finns det i kassan idag som kan läggas på värvningar? Spelarinvest plus ÖSKs alltså...
Örebro DaSa
2009-05-14 18:57
För att släppa Emra/Olsen diskussion en stund, vilka nyförvärv vill vi se om ngn av våra anfallare skulle lämna klubben eller bli skadade?!

Vasalund skall tydligen ha en eftertraktad talang (se länk) och Erton F i Mjällby är ju också en supertalang man gärna skulle ha sett i klubben (men kostar där efter). Om Basse försvinner så skulle Haris R från Åtvid kunna vara en spännande ersättare. Skulle Porokara försvinna så finns det ju en allsvensk talang som har spelat i ngr av ungdomslandslagen och varit aktuell för Deportivo som skulle kunna vara intressant.
2009-05-14 18:54
ÖSK har fått mycket beröm för att man har en klar och tydlig spelmodell. Vi har ett 4-3-3 som vi enkelt varierar till 4-5-1 i försvarspel. Att byta till 4-4-2 hoppas jag verkligen inte att man funderar på.

Om Emra lovar på heder och samvete att ge 100% i närkamperna och spela till domaren blåser så får han gärna starta mot GAIS för mig.
AIK Saywee
2009-05-14 18:53
Miroslav kuba//
Troligtvis kan det vara så, men hur många är fulla en lördagseftermiddag?

Polisledningen i Göteborg hade i veckan (GT) bl.a. en idé om att matcher skulle spelas på vardagseftermiddagar för att slippa jobba med huliganer och fylla. Ojojoj, är de med i verkligheten, eller vill de bara få bort publiken från våra arenor?

MEN, jag kan till viss del förstå, för i Göteborg blir det ofta en massa onödingt strul!
Annons: