/fotboll/osk/forum/5971.aspx/fotboll/osk/forum/5971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2009-05-19 00:49
Ämne: rirobban// Ja för fa....
Ja vad hände med satsningen i eskilstuna?? slig inte dom ihop sina lag (var det div 1 resp div2) för att få ett slagkraftigt lag som skulle upp i SE och AS?? Var det inte där någonstans som den gamle svartvite trotjänaren mikael danielson hamnade?
Örebro Joerny
2009-05-19 00:47
Ämne: Ämne: rirobba....
Ja visst ja. Hur kunde jag glömma. Det är ju iaf lite av ett "halvderby".
AIK Saywee
2009-05-19 00:46
Karlslund 2011?
AIK Saywee
2009-05-19 00:44
Ämne: rirobban// Ja för fa....
Åtvidaberg?
Örebro Gurra2001
2009-05-19 00:43
Kommer vi sluta i mitten eller i toppen? Det är på bortaplan det kommer avgöras. Börja vinn borta!

Forza ÖSK!!!
AIK Saywee
2009-05-19 00:41
Wivallius//
Jag åker kanske till Malmö imorgon onsdag, och "kristihimmelsfärdshelgen" samt veckan därpå blir västkustsk, så BP-matchen missar jag på vår borg, sedan är det Halmstad borta.

Men mot AIK kanske, fast då måste jag hälsa på en massa gulsvarta polare.

Vi får väl tjöta via PM, om "Späcke" (Inspektorn) och andra farliga fenomen.
Wivallius
2009-05-19 00:37
Joerny//

Motala AIF ;-)
Örebro Pras Y
2009-05-19 00:37
Vinst på onsdag skulle kännas så jävla skönt! Då ropar vi SM-guld.
Wivallius
2009-05-19 00:35
Det var en barnmorska långt i från fjärran,
som hutta' friskt när hon var ute med kärran.
När hon så hade klarat kärlekens sviter,
hon tog en jävel ur sin medhavda liter.
Örebro Joerny
2009-05-19 00:33
rirobban// Ja för fan man saknar derbyn.

Det känns väl som om Norrköping har störst chans att gå upp i allsvenskan. Detta trots deras ekonomiska situation.
- Men Eskilstuna har iaf en arena som håller allsvensk klass. Så där finns nog dom ekonomiska möjligheterna. I Eskilstuna finns det inte heller så stor konkurrens om sponsorerna.
-I Karlstad är det bara hockey som gäller, där finns inte fotbollskulturen.
-Västerås, njae. Verkar som fotbollen är död där. Finns liksom inte heller ett givet förstalag i stan.
-Borlänge. Skulle vara skitkul om brage gick upp igen. Där har vi en stad som andas fotboll. Frågan är om dom ekonomiska resurserna finns.

Har jag glömt någon stad i "närområdet"?
Wivallius
2009-05-19 00:28
Saywee//

Näst gång ger jag mig till känna på riktigt! ;-)

Morsan var också från G-hyttan och morfar var trädgårdsmästare i bruksträdgår'n.

P.S: Sorry, resten. Skall sluta med det interna nu. D.S.
AIK Saywee
2009-05-19 00:27
Wivallius, aha, vid de blå bergen?
Örebro Volyes
2009-05-19 00:25
Ämne: //Volyes

... elle....
Eller så hade man tagit Obolo och lagt han i mittfältet. Jag tror han hade skött sig riktigt bra där också. Nu när jag sitter och tänker på det. Allsvenskan har bra yttrar men ingen riktigt bra centralmittfältare. En av Riquelmes typ. Man behöver inte vara särskilt snabb. Det räcker med att du har bra kärlek till bollen och bra speluppfattning. En dirigent på planen.
Wivallius
2009-05-19 00:25
jappel m fl//

Fattar ni varför man behöver stävja "galna" supportrar i tid. Det räcker med slagsmål på Karros skolgård. Längre än så får det inte gå. Det är klubben som räknas, inget annat.

Håll ÖSK rent!!
Örebro Volyes
2009-05-19 00:24
Ämne: Jag är nöjd med året....
Jag är riktigt jävla besviken på matchen mot Elfsborg. Det känns som att det var ett gäng juniorer som inte vet hur man avgör en match och som inte vet att varje läge kan resultera i mål. Elfsborg fick ett läge och de gjorde mål. I Gefle matchen så var hela laget dåliga. Brist på motivation. Men mot Elfsborg, då var laget taggade, hade målchanser, kunde ha vunnit matchen lätt, men vad gör man?
AIK Saywee
2009-05-19 00:24
jappel, jag vet inte om det var i "målställningens kryss" nedanför norra stå eller om det var i "södra´s målställnings kryss" ;-)
Wivallius
2009-05-19 00:23
//Volyes

... eller Bajrami
Wivallius
2009-05-19 00:22
Garphyttan ligger väl ca 37 mil nordost Varberg, cirka!
Örebro jappel
2009-05-19 00:22
intressant sätt att försöka h(St)jälpa sitt lag.
Hur tänker man när man vandaliserar sitt egna lags klubbhus??
Örebro Volyes
2009-05-19 00:21
Obolos mål var riktigt fin. Härligt att se sånt i Allsvenskan. Hade vi haft Obolo i vårt lag. Då hade vi nog kunnat tala om gulddrömmar. Men om man ska börja fantisera och välja 1 spelare i Allsvenskan som skulle värvas till ÖSK så är det knepigt. Obolo är en fantastisk forward men ÖSK behöver förstärkning på annat håll. Jag tror, för att ÖSK ska kunna bli ett lag som kan kontrollera matchbilder att vi behöver en spelare av Nordins karaktär som kan dominera matcher på egen hand. Labinot Harbuzi hade inte varit fel.
Wivallius
Jag är nöjd med årets säsong hittills. Av 9 matcher har ÖSK spelat 8 OK matcher. Bara Gefle-matchen var usel. Vi har haft oturen med oss i tre matcher som givit knappa förluster men på det hela taget känns det som vi är tillbaks vid 1998 års form eller änneu mer försilvrade årgångar.

FORZA SVARTVITT!

Äntligen har jag fått ett bord på O'Leary's inför matchen på onsdag. Däng dit Borg och övriga Forward-gänget nere i Skåne, nu!
AIK Saywee
Jag såg någon som hejade på mig innan match genom getögat, kan det ha varit du? Själv var jag osäker på om hälsningen var menad till mig?

Du har väl en del rätt, jag har sällan bråttom hem oavsett reslutat.

Var ligger Garphyttan?
Örebro jappel
2009-05-19 00:17
Ämne: Wivallius, kul läsni....
"Pa Dembo rörde inte en fena, 37 meters i krysset!"
Ajaj..en 37meters..i vilket kryss?
Wivallius
2009-05-19 00:14
Saywee//

Svenska Fans är ett fantastiskt ställe! Jag har 3-5 kompisar som är härinne. Jag har ingen aning om vilket nick de har. De har ingen aning om vem jag är. Trots detta tror jag att jag har listat ut vem du är, åtminstone till utseendet. Du är garphyttegrabben, som precis som jag och min son, brukar vänta kvar ovanför spelarutgången vid sektion C för att ge Kilen, Alven och gänget en extra applåd vid avträdet av planen 10 minuter efter match.

Har jag fel?
AIK Saywee
2009-05-19 00:09
Wivallius, kul läsning av tabellen. Fotbollens huvudstad Göteborg som GT tjatar om varje dag är pinsam, men i Solna är det i alla fall ett lag som är med i topp fem. Ursäkta men vilket mål av Obolo, Pa Dembo rörde inte en fena, 37 meters i krysset!
Örebro rirobban
2009-05-19 00:07
Jönköping Södra och Åtvidaberg vore bra för vår del. Åtvidaberg skulle bli vårt nya "derby". Drömmen vore ju att lag från Västerås, Norrköping, Eskilstuna och typ Karlstad kunde komma upp någon gång.

I år ser Mjällby riktigt starka ut. De är värda en plats i allsvenskan, kommer ihåg deras sympatiska supportrar när vi låg i samma serie.

Sundsvall behövs också...
Wivallius
2009-05-19 00:04
Saywee//

Det finns "änglar" och stöttepelare bland ÖSK:s fans. Det finns också hetsare och huliganer. Det har nog du och jag lärt oss idag, om inte tidigare, med tanke på vad som hände på Karros skolgård igår (huliganer) och på Bajens forum idag (hetsare).

Heja Teknis!!
AIK Saywee
2009-05-19 00:03
I morgon är det match i den södra delen av Västkusten! Väntar med tipset ...
Wivallius
2009-05-19 00:02
LÄs Allsvenska tabellen:

Av de sju sista lagen kommer sex från Stockholm eller Göteborg (+ de svenska mästarna). Vad lär vi oss av det. Jo, att Stockolm och Göteborg, liksom Malmö, inte har talang nog att föda Sverige med bra fotbollslag. Den bra fotbollen spelas på landsbygden, liksom bandyn och puckeyn.

Välkomna upp Åtvid och Mjällby! Bye, bye Örgryte och Djurgårn!
AIK Saywee
2009-05-18 23:59
Ämne: varför är det massvi....
jappel och Wivallius//
Håller verkligen med, låt dom vara, vad är det för syfte med att tjöta i deras bedrövelse.

När händer det nästa gång att flera matchers avstängning kommer att ske för en spelare, vi har redan råkat ut för detta och det var inte roligt!

Vi fick stöd från många andra lags supportrar gentemot SvFF och det värmde lite, men denna hets mot andra lag gör mig lite besviken, vi måste väl kunna respektera att det finns motståndare, en Allsvenska med ett lag är inte å kul ;-) eller!
Annons: