/fotboll/osk/forum/5967.aspx/fotboll/osk/forum/5967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-18 23:03
Jag såg andra halvlek ifrån Olympia idag, som Helsingborg spelade verkar det som att de lagt ut konstgräs!
AIK Saywee
2009-05-18 23:02
Ämne: Saywee// Ja om nu de....
Kan faktiskt hålla med dig och jag tror att vi inte skall jämföra med tidigare års straff i år är toleransen annorlunda.

I år har SvFF´s videogrupp ett stort jobb framför sig i varje match, tror jag.

"Ribban", som jag tjötar om ligger mycket lågt, men Lagrell har fortfarande en möjlighet att ibland påverka straffen, lag för lag.

Som tidigare skrivet, skall bli intressant att följa fortsättningen, för man kan väl inte höja ribban, eller sänka den ?!

Lagd ribba ligger!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-18 23:01
Om det är någon bajen fansen ska vara arga på så är det väl Charlie Davis! Det är ju inte ÖSK som anmält Davies! Men att skylla på andra lag/spelare när det går dåligt är väl lättare!
Örebro rirobban
2009-05-18 22:59
Söderst@dions stolthet//
Handlar nog om att Khilberg stänger Paulse löpväg lite och då slänger han ut armen. Straffet förmildras nog för Khilbergs lilla "fuling".
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-18 22:58
Söderst@dions stolthet//

Du behöver inte förklara för oss att det inte finns någon rättvisa hos Svff, det har vi levt med i flera år.

Förklara istället vad vi har med avstängningarna att göra? Dina bröder verkar ju se det som vårt fel.

Är det vårt fel också att ni snart är av med elitlicensen?
Örebro Majkälangälo
2009-05-18 22:57
Söderstadions Stolthet//

Jag tycker inte det är samma sak. Paulse blir lite provocerad av ÖSK-spelaren och det känns som en "matchsituation" på ett helt annat sätt. Davies sänker en motståndare helt avsiktligt när bollen är på andra sidan av planen. Där tycker jag den stora skillnaden ligger. Men tycker också man skall skala av några matcher på bägge straffen. Paulse hade räckt med en. Davies kanske tre.
Hammarby Söderst@dions stolthet
2009-05-18 22:56
Saywee// Ja om nu detta gav 5 matcher så har ju SvFF ju satt sig i ett knepigt läge. Om man går ut så jäkla hårt nu. Var ska det sluta? Vad ska ge 1 match? Sparkat undan bollen? tycker själv att både Paulse och CD borde enbart fått 3 matcher. för varför skulle CD:s anses vara värre?
Örebro jappel
2009-05-18 22:55
Ämne: Tycker ni ska kolla ....
vad har detta med ÖrebroSK att göra??
Kan dock hålla med om att det borde gett några matcher, 2-3 kanske. det var trots allt en matchsituation nära boll och inte tillnärmelsevis lika beräknande och utfört i löndom som Davids eget överfall.
Men armbågar i ansiktet på motståndare är aldrig acceptabelt. Bra att förbundet försöker få bukt med detta ofog.
2009-05-18 22:51
ÖSK-Kalle// Menade inte det, utan bara att du skulle förstå att vi inte direkt känner rättvisa i det som sker.
Örebro Majkälangälo
2009-05-18 22:50
Söderstadions Stolthet//

Usch, riktigt fult. Sett till vad Davies fick för amrbågen borde det där ge ungefär lika mycket (eventuellt mer). Men tycker ändå att fem matcher är för tufft för CD.

Förstår dock inte detta agg mot ÖSK. Vad beror det på? Det var ju INTE ÖSK som anmälde det hela.
AIK Saywee
2009-05-18 22:48
Egentligen känns det lite konstigt i "debatten" med Bajenfansen. Vi skall väl inte behöva be om ursäkt för vad SvFF´s trojka bestämmer.
Dessutom kan ju inte Almebäck rå för att hans läpp knockade Davis armbåge så hårt att den gick sönder så blodet rann.

Sett till jämförelsen med Nordin´s straff tycker jag inte att det är för hårt dömt, men ribban verkar ligga lågt i år, skall bli intressant att följa förtsättningen, lag för lag!
Örebro ÖSK-Karl
Söderst@dions stolthet//

Och....? Tror du det är ÖSK som tar beslut om avstängningar?
Örebro rirobban
Ämne: Tycker ni ska kolla ....
Söderst@dions stolthet//
10 matcher skulle jag säga. Riktigt fult är det där, speciellt eftersom Charlie är påväg framåt och kan ta riktigt stor skada av en smäll i ansiktet där.

Förbundet verkar dock ha tagit krafttag mot sådana hära saker i år...
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-18 22:46
rirobban//

13:e september, tror du de har pengar så de finns kvar då ;))

Sedan är det ju helt otroligt att vissa av dem ser avstängningarna som ÖSK:s fel, undrar vad vi gjorde för fel? Så trött på IQ-befriade Fjollträskare.
2009-05-18 22:45
Tycker ni ska kolla denna länk. Hur många matchers avstängning? 0!!!!
Örebro rirobban
2009-05-18 22:45
Finns i alla fall (minst) en vettig och bra Bajare och det är Lasse Anrell...

Även Pernilla Olsson på deras redaktion är sakkunnig och sympatisk...
Örebro rirobban
2009-05-18 22:40
För tillfället finns det inget lag jag önskar mer olycka än för Hammarby. Först skämmer supportrarna ut sig efter förlusten på Behrn arena. Sen går de på vår dialekt, vår stad, våra spelare och hotar oss inför returen på SöS den 13:e sep eller när det nu var. Undra om de själva tror att de kan skrämma ÖSK från att inte komma ditt och spela sk*ten ur dem på deras hemmaplan i år också!
Örebro Mazumba
2009-05-18 22:32
Ämne: Tror aldrig att det ....
Alphonse
det är klart ni inte skulle anmälla. Ni är ju tuffa grabbar:)
För överig håller jag med er, sen när får man inte dela ut armbågar på plan?? Det är bara larv, klart man ska få göra det. Jag menar, det är tuffa grabbar från stockholm vi pratar om....
AIK Saywee
2009-05-18 22:30
MaltaBajen, skall vi diskutera yrken och dialekter.

Utan sörmländska bönder svälter vi ihjäl i ett I-land!

Den pinsammaste dialekten är nog trots allt en överdriven stockholmska, låter oftast som någon snubbe med förstoppning sitter på stolen och försöker säga något ...

... och en masssa ähum, ähum, ähum.

Men har du inget gästinlägg som kan anknyta till fotboll?

Har du inte det, så förstår jag dig ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-18 22:30
MaltaBajen//

Bönder, vad fyndigt av dig! Har du kommit på det själv? Jag är uppväxt och har bott i Örebro hela mitt liv, ändå har jag missat bondgårdarna.

Vad är det förresten för fel med bönder som du verkar använda för att nedvärdera? Har du funderat på varifrån maten och drycken du förtär kommer ifrån?
Örebro rirobban
2009-05-18 22:28
Man har väl aldrig kunnat diskutera något vettigt på Hammarbys forum i alla fall. Mer enögda supportrar får man leta länge efter.

MaltaBajen//
Hmmm, ja er dialekt är ju j*vligt "sexig", haha eller inte...
Örebro ÖSK!
2009-05-18 22:23
Alphonse // Det är inte vi som gör det sämre för Bajen, det är ju ni själva. Visst vi fick våra tre poäng, men bara för att man ligger under betyder det inte att man får göra vad man vill på planen. rätt ska vara rätt, Davies ska vara avstängd.
Örebro Sekt. E
2009-05-18 22:21
Va fiffigt att kalla oss lite skönt nedvärderande för tjejer.
Örebro fohlis
2009-05-18 22:20
sluta gå in på hammarby forumet o skriv ni ÖSK:are som gör det. Just nu är det bara provocerande att göra det. Vänta med att diskutera till imorgon.
Hammarby MaltaBajen
2009-05-18 22:19
Fan tjejer, ni är ju här. Iallafall ett par tre stycken av er. Resten verkar vara på vårt forum för att leka stora och kaxiga. Lägg ner. Ni är och förblir bönder med en otroligt pinsam dialekt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-18 22:17
Grixx//

Vilken bojkott? Märkte du något förra året ;))
Örebro svénovic
2009-05-18 22:15
Videogranskningsnämnden har inte fått in någon anmälan från ÖSK, dom kollar upp sånt där själva. Det är liksom deras jobb...
Alltså är det inte ett jävla larv från våran sida, utan flitigt arbete från videogranskningsnämdens sida.
Örebro rirobban
Läs på lite innan eller ta ditt slödder och dra dig tillbaka till erat klagoforum...
Örebro ÖSK-Karl
Alphonse//

Är du inte läskunnig? ÖSK har inte anmält någonting, sånt får ni i de otroligt stora städerna hålla på med samtidigt som ni förgyller bottenstriden.

Skyll istället på Degen-Tony som ser till att era spelare alltid är övertända till matcherna mot oss, det räckte visst inte med att ni sparkade vår målvakt medvetslös för något år sedan.
Örebro Joerny
2009-05-18 21:59
Saywee// Tack, jag hittade. Det var strax före halv fem.
Annons: