/fotboll/osk/forum/5965.aspx/fotboll/osk/forum/5965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bleke
2009-05-20 11:59
Ämne: cd i örebro hahaha
....
det är ju det han gör...
Örebro Wuzac
Vore rätt coolt om Sixten "chockade" Malmö med att starta upp med Berra. Tror mittbackarna i Malmö skulle bli konfunderade.

Eftersom jag utgår ifrån att Malmö kommer att föra spelet kommer ÖSK tryckas tillbaka. Tidigare tendenser är att ÖSK då börjar spela långt och då är det oerhört viktigt att det finns någon däruppe som kan ta emot och hålla i medan resten av laget flyttar upp. I luften kommer då Berra utan tvekan att ha fördel, frågan är bara hur väl han sedan kan hålla i för tillbakaspel.

Sedan när nån halvtimmer är kvar slänger vi in Emra. Ligger vi i underläge behåller vi både Emra och Berra på topp.
AIK Saywee
barbRa//
Va, är inte cd med i ett damlag? Då måste jag ha missat något, eller!
Hammarby barbRa
2009-05-20 11:56
cd i örebro hahaha
han spelar inte med kärringar
juveboy
2009-05-20 11:53
Hmm, matchen ikväll är väldigt svårtippad! Kan ÖSK få igång sitt spel på bortaplan ikväll? Isåfall kommer vi ge Malmö en ordentlig kamp om alla 3 poängen. Vi är ett lag med vind i seglen och det är lite fördel oss faktiskt!
AIK Saywee
2009-05-20 11:50
Vilken spännande kväll, rent "taktiskt offensivt" alltså, för bakåt gäller väl vårt betongförsvar och på mitten har vi väl Sverige´s bästa mittfält?! Sixten, vår egen professor, hur formar han laget framåt?

Kanterna känns givna ... men mitten, target, målet, målen?

Emra är en trollgubbe som utrustats med en målnäsa, men tyvärr (kanske inte tyvärr?) har han inte ork 90 minuter. Hans teknik kan förbrylla MFF till vilka försvarsmissar som helst.

Berra, med sin längd och spänst blir hur farlig som helst vid höga inlägg mot boxen.

Bedoya´s ettrighet och skott kan göra vem som helst trött och förvånad.

Astvald, den unga talangen, är säkert hur tänd som helst att visa vad han går för.

Vilken bredd, vilken trygghet, vilken förhoppning!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Sekt. E
2009-05-20 11:47
Go Berra!
Örebro jappel
2009-05-20 11:43
Ämne: Svårt att se vem som....
Berra skulle sitta riktigt fint att slänga in som centertank, lång och spänstig, och med förvånansvärt god teknik för att vara back.
Örebro Wuzac
2009-05-20 11:43
Saywee: Absolut.
AIK Saywee
2009-05-20 11:40
Wusac, han kanske kan vara en släpande forward, Bedoya alltså, han har sådan ork och energi och vilka skott!
Örebro Wuzac
2009-05-20 11:39
Svårt att se vem som egentligen skulle kunna täcka upp Emra ikväll.Porokara har provat också men inte heller klarta det särskilt bra. Astvald är för orutinerad för att möta boll med två mittbackar i ryggen,

Den enda jag kan se som kan gå upp och byta av Emra av de spelare som åkte ned är Berra.

Sen får vi se om Sixten mörkar lite och iaf låter Olsen ta en halvlek. Vårsäsongen är snart slut. En spruta och han klarar en halvlek.
AIK Saywee
2009-05-20 11:38
jappel//
Du får mig ännu mer optimistiskt än jag redan är, i år har vi en otroligt bra "bredd" i laget, finns ofta flera alternativ och ingen ångest om någon är avstängd eller småskadad eller behöver vila (idag gäller det Kim, fast det kanske bara är ett spel i spelet?). Astvald (utöver mina tidigare nämnda, Räkan Berra den Räkeln, Blodhunden Bedoya) kan göra jobbet när Emras ork tagit slut.

FORZA ÖSK, UPRISING!
Örebro Wuzac
2009-05-20 11:36
Bedoya spelade forward i några träningsmatcher under försäsongen med mindre lyckat resultat. Han kom i princip aldrig till överhuvudtaget. I en intervju senare sade han att han vantrivdes på den positionen och absolut inte ville spela där men att han gjorde det pga av alla skador.
Örebro jappel
2009-05-20 11:29
Bedoya eller Astvald skulle faktisk inte heller vara tråkigt att se som centertanks i afton.
Ingen av dom är kanske det man ser framför sig när man säger centertank. Men jag har på känn att båda skulle kunna överraska mff försvaret och trycka dit ett par bollar.
Örebro jappel
2009-05-20 11:26
alla gånger....
Kim har inte riktigt kommit upp till samma nivå som han hade förra hösten, så det avbräcket blir kanske inte så stort ändå. Emra Tahirovic är inte fel att slänga in på hans position. Han har en oerhörd målnäsa.
Malmö FF framåt himmelsblå
2009-05-20 11:20
Tycker att ni har ett spänannde lag, vi får se hur stor Olsens betydelse är ikväll, kanske större ön vad man tror?

spelar Bassombeng och Porokara?
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-20 11:13
Sekt. E//Tror du missförstod mig... det pågick två diskussioner om Hammarby. Jag ser inte som Davies som avdankad. :-)
Örebro Sekt. E
2009-05-20 10:59
CD från bajen känns långt ifrån avdankad. Tvärtom intressant tycker jag. I deras läge ekonomiskt kanske det finns utrymme för oss att locka honom till slätten? Tror att det skulle kunna ge AB en boost också.

Support your locals.
Örebro jappel
2009-05-20 10:58
Ämne: Ämne: Ämne....
Visst är det skillnad, men porokara har betydligt mycket mer fotboll i sig. Utan någon tvekan.
Oavsett vilket vill jag både se honom kvar hela säsongen men ändå se honom såld, i alla fall om det är sådana summor som ges.
AIK Saywee
2009-05-20 10:53
-=joth=-
Du har rätt i det du skrivit i dag och jag kan bara instämma.

Funderar dock på en liten, kanske i detta sammanhang oväsentlig framtidsgrej, men bygger inte Alvbåge hus någonstans norr om stan och dessutom har hans familj släkt och många vänner i Örebro med förorter. Hans familj blir snart större, men är kanske flyttbar, fast sådan "rastlöshet" sliter ju lite?

Stanna kvar John, vi vill ha dig kvar i vårt betongförsvar!
2009-05-20 10:34
För övrigt verkar det vara som man misstänkte i Alvbåges fall att han har någon form av klausul som ger honom rätt att gå i princip när han vill och då även få en del av kakan. Det blir nog ingen förlust affär för ÖSK och vi har ju haft bra nytta av John både på plan och PR-mässigt. :-)

Å andra sidan ska vi inte måla kon på isen och tro att våra favoritspelare är förlorade. Det är ju trots allt börja på "silly" season.
2009-05-20 10:31
ÖSK!!// Det Handlar även om att respektera spelarnas vilja. Att respektera dem är väldigt viktigt för en klubb som vill profilera sig som ett bra avstamp för klubbspel i Europa. Så vill de gå ska vi inte bromsa dem för mycket.

Jag tror att Fotbollsutkottet är väl medvetna om vilka som kan gå i sommar och de har nog trevliga planer för att ersätta förluster. Som Lennart nämnt tidigare så jobbar det året om för att hitta bra nyförvärv till Sportklubben.

Lämnar Porokara och Alvbåge ÖSK till sommaren ska vi vara bra stolta att de har representerat oss. Och även om Alvbåge skulle lämna oss är jag helt säker på att det i alla fall inte skulle vara sista gången han spelar i ÖSK-tröjan. Kärleken är ömsesidig i det fallet. :-)

BBB//Med tanke på att Hammarby har gjort sig av med den ledare som haft hyfsat koll på scouting verksamheten så verkar det väl mest som att de kommer att fortsätta att dras med gamla avdankade spelare som kostar mer än det smakar... så värvningar från Hammarby är nog i fortsättningen ett steg tillbaka. -P
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-20 10:15
Ämne: BBB//Beror på hur ma....
joth// Mitt minne säger mig detsamma som ditt: Helsingborg och Köln. Han gick väl från HIF som Bosman och retade upp dem ordentligt då, helsingborgarna alltså. Sedan gick han väl som Bosman igen från Köln efter en mindre lyckad karriär(?) där?
Se det såhär istället: Framgent kan/ska ju "att gå från Hammarby till ÖSK" vara/bli det enda sättet att komma ut i Europa och spela i CL och andra större sammanhang! ;-)
Örebro ÖSK!!
2009-05-20 10:04
Skulle vi sälja både Porokara och Alvbåge i sommar så säljer vi samtidigt chansen till en Topplacering. Men det är väl risken man tar när vi är ett bolag vars affärsidé är att tjäna penar på spelarförsäljningar. Tror ändå att det ger mer än det kostar. Hoppas jag. . . . .
AIK Saywee
Nu kommer ett underligt inlägg från mig igen, men det handlar i grunden om våra kameruanska lejon.

Pandalus Borealis (Nordhavsräka) är lite av min favoriträtt på "olika sätt", reggae är en av mina många gillade musikgenrer, rastakulturen med love, peace och respekt är också tilltalande.

Tar dock avstånd från den enda inom rastakulturen "godkända rastadrogen" marijuana, det är helt enkelt bäst för kroppen att inte röka alls!

Kolla in Wikipedia om Kamerun, där finns mycket som man inte hade en aning om, t.ex ...

"Portugisiska upptäcktsresande nådde kusten på 1400-talet och kallade området Rio dos Camarões ("Räkornas flod"), varifrån namnet Kamerun härstammar."

FORZA BERRA!
BBB//Beror på hur man ser det...värva från Hammarby måste väl vara den "sista" utvägen, tror att våran scouting verksamhet kan bättre. Så med andra ord vore det bra om Dan var den sista. ;-)

Fursth var väl i Helsingborg och Köln mellan ÖSK och Hammarby om jag inte googlar helt tokigt. :-P
Örebro Hanx
2009-05-20 10:02
Alvbåge inför matchen.

FORZA!!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-20 09:52
Ämne: BBB//Dan Sahlin var ....
-=joth=- (Old Boys)// Vi får kanske hoppas att han inte var "den sista", utan bara den senaste!? ;-)
Den senaste (sista?) som gick motsatt håll lär väl ha varit PFO, men innan dess kan jag inte komma ihåg. Måste vara långt bak i historien? Christer Fursth kan väl knappast räknas, för han hade ju representerat många (2?) klubbar mellan ÖSK och Hammarby..
Örebro bleke
2009-05-20 09:49
hinner jag med ett hattrick?
Örebro bleke
2009-05-20 09:49
man kan säga vad man vill om Emra, men målet hittar han :)
Annons: