/fotboll/osk/forum/5953.aspx/fotboll/osk/forum/5953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-21 12:59
Estnisk likör//

Att inte Bassombeng är lika het är nog beroende på hans skadeproblem.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-21 12:56
ÖSK KRILLE//

Riddez lär ändå komma gratis till nästa år. Om det skall köpas ersättare så handlar allt om ålder, kvalité och pris.
Örebro SyreAtom
2009-05-21 12:55
Ämne: Angående gnetlag ige....
Grixx//

Håller med dig där Grixx. Så fort en sån här match är det alltid folk som påpekar allt möjligt negativt kring laget mellan himmel och jord som om det varit så de senaste två åren.

Som du säger sådana här matcher blir det vid enstaka tillfällen för de flesta lag. Malmö var grymt bra, hemmaplan och Ösk kanske inte hade räknat med en sådan press som sattes. Jag är iaf glad att vi har Kaiser Sixten vid rodret som jag är säker på fortsätter utveckla vårt grymma lag även vid sådana matcher i framtiden.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-21 12:54
Estnisk likör//

Försäljningen är inte "frivillig". Allt är redan fastlagt i Johns kontrakt. En mycket bra affär för alla parter utom Viborg.
Örebro Estnisk likör
2009-05-21 12:27
ÖSK-Karl//

Hoppas, om nu Alvbåge försvinner, att man redan börjat sondera terrängen i jakt på en ny målvakt. Vore dumt att sälja vår viktigaste spelare utan att skaffa en värdig ersättare. Westman i all ära men känns som att det behövs något starkare namn.

Trodde att Bassombeng var hetare på marknaden än Porokara fakstiskt. Känns som att Roni gör för få mål för att kunna attrahera bra klubbar. Två förra året och ett i år på nästan fyrtio seriematcher.

Bassombeng är inte mycket bäättre men har väl i alla fall ... typ... fem mål på tjugofem matcher.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-21 12:27
Ett alternativ vore väl att köpa tillbaka Riddez och flytta upp Wowoah?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-21 12:24
ÖSK-Karl//
Vet du om ÖSK ska ersätta Porokara genom att köpa/låna in någon eller ska de köra på med Frempong och Näfver?
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-21 12:19
ÖSK KRILLE//

Du behöver inte vara orolig. Spelarinvest kommer inte att sälja både Porokara och Bassombeng i sommar. Men en av dem lär det bli och då med största säkerhet Porokara.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-21 12:16
Wivallius//

Det är fler klubbar än just den specifika holländska som nu visat stort intresse. Den holländska har följt Alvbåge länge nu, vet vad han kostar o.s.v. Man kan ju knappast heller säga att Johns insattser i år gjort att de svalnat.

Jag kommer sällan ihåg namn, men klubben placerade sig rätt bra i holländska ligan trots att de släppte in otroligt många mål, så en målvakt av klass står högst på deras lista.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-21 12:09
Wuzac//

På tal om att undvika nickdueller, där måste Näfver vara oslagbar ;))
Örebro Wuzac
2009-05-21 12:03
ÖSK-Karl: Porokara undviker också nickdueller. Han försöker inte ens komma upp på bollen om det finns en antagonist som försöker detsamma. Titta nästa match. Men förvisso, han spelar inte centralt och ska suga upp bollar.
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-05-21 11:51
Tre briljanta spelare igår i ÖSK.

***Alvbåge***
***Almebäck***
***Kihlberg***

Ruggit imponerad över deras insats igår.
Satt på helspänn hela matchen, men dessa 3 herrar visade hjärta och räddade 1 poång till oss.
UNDERBART!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-21 11:47
Wivallius//

Jag vet inte hur stort intresset är? Det kan nog bara ÖSK-Karl svara på.
Wivallius
2009-05-21 11:43
ÖSK KRILLE//

Jo, det såg jag men är det allt? Ett "intresse" har vi haft förr utan att det blivit något.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-21 11:30
Wivallius//
Enligt ÖSK-Karl så ska en klubb i Holland vara intreserade!
Wivallius
2009-05-21 11:22
Varför snackar alla om att Alvbåge skall dra? Är det bara rykten eller finns det någon substans? Någon länk?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-21 11:10
Om Alvbåge försvinner i sommar så skulle jag vilja se Oscar Jansson(Tottenham) i målet! Om nu Bassombeng och Porokara drar så måste nog ÖSK köpa in någon spelare om ÖSK vill vara bland de 5 första! Skulle gärna se en ny target när Emra åker tillbaka till Zürich och om staaf inte skulle vara helt frisk.
Halmstads BK Danielos
2009-05-21 11:03
Är det sant som MFF-skribenten syrligt påpekar om Emra Tahirovic? Har han varit så dålig i år? Jag förstod aldrig riktigt mig på värvningen Lille gjorde. Visst var han lovande, men lite loj, lat och egocentrisk. En spelare som knappt är ordinarie i HBK är väl knappast redo för internationellt spel. Och nu tycks han inte platsa hos er heller!

Han hade ju åtminstone krutet torrt mot oss, dessvärre...
Örebro Grixx
2009-05-21 10:33
ÖSK-Karl// Det är ju inte omöjligt att det blir så, man har ju tidigare testat och sagt sig kunna ändra sig från match till match och även under match.

Men som vanligt vill man prova på om det vanliga vägvinnande fungerar och spec när man har några spelare borta så håller man lättare på det innötta.

Senast mot HBK i cupen såg man ju hur otroligt virrigt det kan bli vid många ändringar. Då var det många nya spelare....men med lite tur virrade vi oss till seger.

Åter till bortamatcher så kan jag tycka att vi inte är så usla, det är ju inte så många matcher vi spelat. Både DIF och IFKG var bra spel. Mot Göteborg var det mest den jäkla utvisningen som drabbade oss...men ändå spelade vi bra.

Gefle och Malmö som faktiskt ligger i samma tabellnivå som oss har vi haft tufft mot, på bortaplan....och vi tog ändock 1 p igår. Att vi spelat knackigt mot dessa lag kan inte betyda att vi är så genomusla, det är ju ändå många andra lag som haft det tufft mot dom.

Skulle vi vara solklara guldfavoriter så kan man ju vara lite besviken, inte när vi ligger på den platsen som laget siktar på.

Edit hälsar att 4 redigeringar är 4 för många i en text;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-21 10:15
Wuzac//

Min kritik av Emra igår bestod i att det syntes så tydligt att han undvikar nickdueler och helt undviker att sätta press på målvakten, det sistnämda retar jag mig även på Zlatan.

Det bedrövliga bortaspelet måste naturligtvis ändras, sämsta matchen gjordes t.o.m på konstgräs (Gefle). Förstår inte varför Sixten inte kan testa 4-4-2 borta.
Örebro Mazumba
2009-05-21 10:05
Klackspark, Charlezzz //
All heder åt hela Malmö ff som inte är något dålig förlorare. I en så stor historisk ögonblicket är det lätt att glömma detta, men jag är övertygad om att om vi inte hade kallat swedbanks STADION för swedbank arena så hade Malmö vunnit enkelt, Detta stör ju deras koncentration.
Ska ut och försätta fira.
Örebro Grixx
2009-05-21 10:02
Angående gnetlag igen så har vi ju haft ett antal gnetlag på Berna när VI pressat på, kanske gnäller deras fans på samma sätt och då är det bara att inse att AS består av en massa gnetlag ;-).

Klart som tusan att någon/några matcher per år är varje lag ordenligt tillbakapressat och i synnerhet på bortaplan. Så fort vi inte är världsmästare så tar några på sig skarprättarhuvan och påpekar några fel och brister som tydligen mycket lätt åtgärdas i träning eller på coachnivå. Aldrig verkar det som att andra laget är jävligt bra....

Sedan kan jag hålla med om att Sarp har rätt i att kommentatorn på tv i går var tydligt för MFF. Likväl som han var det så var han väldigt bra påläst och kunnig. Måhända har han varit på många Malmömatcher och fått en feeling för laget som lyser igenom.

Örebro Klackspark!
2009-05-21 09:49
Charlezzz

Glöm inte alla extrasändningar som pågått i lokalteve hela dagen, samt det faktum att alla privatanställda fått ledigt idag. 20 maj är dessutom proklamerad som allmän flaggdag, och alla med riktnummer 019 är lediga denna dag för all framtid. Var ni med och tog emot spelarna i kortegen imorse? Det var MYCKET känslosamt när Sixten höll tal till örebroinvånarna från borggården på Slottet imorse. Intet öga var torrt. Sixten blev fö utnämnd till Landshövding direkt, och den sittande landshövdingen Rose-Marie Frebran tvingades direkt att bege sig mot Arbetsförmedlingen.

Sannerligen en dag att minnas!!
Örebro Hanx
2009-05-21 09:21
Ämne: Poäng borta mot Malm....
Sist ÖSK tog poäng borta mot Malmö var 15/10 2001. Johan Paulsson gjorde 1-0 till ÖSK efter nio minuter,2-0 kom till genom ett självmål i den 35:e. Malmö reducerade efter en timme, men sen avgjorde ÖSK på straff slagen av Thomas Andersson. :)

Så ja, det var rätt länge sen ÖSK tog poäng där nere...
Malmö FF zsson
2009-05-21 08:28
Aleq//
Håller med ang Molins påhopp frustration efter det han tyckte var straff 50-50 tycker jag
Där emot har vi, tycker jag, en solklar straff när Robert Åhman-Persson blir skadad. Visst får man täcka, men man får inte täcka på det viset.
Sen tycker jag det är för tråkigt att nästan alla lag kommer till Malmö för att gneta till sig en stackars poäng.
För mig handlar det om tre poäng alla dagar i veckan
Örebro Estnisk likör
2009-05-21 08:27
Dixinho//

Jag såg ett par ÖSK-spelare som sträckte armarna i luften efter slutsignalen. Undrar om det är att det som avses med att fira som man om man vunnit ett VM-guld. Med tanke på hur matchen såg ut igår är jag inte helt förvånad över att de svartvita ansåg en poäng som en framgång.
Örebro Charlezzz
2009-05-21 07:38
dixinho//
Skoja inte!! Gator fylldes med folk, kampsånger sjöngs, diverse vattenlekar utfördes i likkistan. Jag har aldrig sett maken till så många glada örebroare. Kvinnor och barn grät, de äldre dansade och pärlband med tutande bilar ringlade som ormar runt stadskärnan... TÄNK, vi hade tagit poäng av Malmö FF, världens i särklass kanske bästa lag. De va naaajs...
Örebro Erkan
2009-05-21 07:37
BP hemma o sen HBK borta....tack tack! får man önska på 6 poäng? Absolut enligt mig!
Malmö FF Dixinho
2009-05-21 03:20
Ämne: 0-0, så gött!
Malm....
Precis som Daniel Andersson säger till mff.se:

- Det är roligt att se efteråt - trots att vi är ett sketet mittenlag så firar lagen som om de vunnit en VM-final när de fått oavgjort mot oss...

Örebro Aleq
2009-05-21 03:11
Först och främst vill jag berömma planens bästa; Domaren, domare får mycket skit men idag kan ingen ta ifrån han att han var mycket bra med endast ett misstag. Och det var det solklara röda kortet på Malmöspelaren som leker Roy Keane fast bakifrån och sparkar ned Nobbe.

Annars så var Alven och resten av backlinjen mycket stabil. Våra tre anfallare var kassa, men det betyder inte att jag tycker Emra ska hamna i frysboxen igen. Ärligt talat så kan nog ingen säga att Kim hade förändrat matchbilden. Nu drar väl Emra till Zurich snart så det är la inget större problem menmen. Var tvungen att skriva av mig lite.
Annons: