/fotboll/osk/forum/5951.aspx/fotboll/osk/forum/5951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-05-21 00:46
Om Olsens skada håller i sig till måndagen ska det bli intressant att se Emra i ett spelförande lag som fyller på med mycket folk mot ett BP i svag form.
Jag är övertygad att Emra kommer lyckas bättre i en sån match, och konditionen borde ju bli bättre och bättre.
Örebro Wuzac
2009-05-21 00:38
ÖSK:s presslinje måste ha legat på 25% när man egentligen mot ett lag som Malmö måste ha den på 75% med starkt styrspel för att överhuvudtaget vara nära poäng. Jag skriver nära poäng trots att ÖSK tog poäng. Men under normala omständigheter förlorar man en sådan här match utifrån hur den såg ut. Det är bara försynen som räddar laget. Vi kommer inte för evighet ha Alvbåge i laget.

Jag skrev innan matchen att ÖSK måste ha någon som kan hålla boll högt medan laget flyttar upp. För att medelst kortpassningar såga sig upp centralt i tempo saknas kompetens (dvs icke inövat eller inövat men spelarna klarar inte det) och jag misstänkte denna matchutveckling. Alltså finns bara alternativet att spela långt på ensam central forward eftersom kanterna ligger låsta för 18:e gången i rad på bortaplan (vilken jävla chock för Sixten och Rikard). Det blir ju inte bättre av att både Bassonbeng och Porokara är oerhört rigida i sina utgångspositioner och ligger kvar väntande även om så hela Kinesiska befolkningen står bredvid och bevakar. Och i en sådan situation är Bedoya ett katastrofalt val som bollmottagare. Emra inte bra men bättre, Olsen i höstform den bästa. Nu valde inte ÖSK att försöka spela långt när de vanliga kant-spel-uppspelen misslyckades utan man försökt nå felvända stillastående mittfältare som svor varje gång de fick ett uppspel på halsen.

Och det är bara att inse fakta. Vi har ingen annan än Olsen i 08-höstform som potentiellt klarar det. Men inte ens han klarar det för tillfället för det mesta. Däremot snubblar han in ett mål var tredje match. Och det är gott nog. Många forwards gör inte ens det.

Många skäller på Emra och kanske är han värd skäll. Jag vet inte. Tyckte iaf inte att han fick många bollar att jobba på och att vara ensam forward i ÖSK:s 4-5-1 spelsystem är inte lätt i en bortamatch mot Malmö 2009 när resten av laget står i eget straffområde och använder tiden för att pusta ut istället för att fylla på. Möjligen kunde han rört sig bättre men saknar å andra sidan spelvana med A-laget.

Jag är medveten om att jag kanske är oförtjänt negativ till laget. Men jag har sett detta spel på bortaplan ända sedan 70 talet och jag kan faktist förstå att ÖSK blir kallade för ett gnetlag. För det förtjänar de att bli kallade titt som tätt och det är inget undantag under Sixten. Jag längtar till ett ÖSK som kan ta initiativet även på bortaplan. Som har en spelide som är dynamisk och under ständig utveckling. Likt Nannes filosofi.

Forza SvartVitt!! ÖSK är laget i mitt hjärta och du agar den du älskar!

Malmö FF Toby i exil
2009-05-21 00:37
Joerny//

Är det ett sammanträffande att den är rödgul - Skånes färger? =)
Tror nog man ser bättre därifrån än från många andra lags bortasektioner.
Örebro S E
2009-05-21 00:36
Joerny// HAHAHAHAHAH
Örebro Joerny
2009-05-21 00:35
Nu är bortasektionen på Behrn arena färdigbyggd. Tycker att den blev bra:p
Malmö FF Toby i exil
2009-05-21 00:33
Är naturligtvis väldigt bitter över att vi för andra matchen i rad inte lyckas göra mål trots stort spelövertag.

Men man märker ändå idag att ni är ett betydligt bättre lag än Hammarby, och sett till er säsong i helhet så är ni garanterat ett lag för övre halvan. Hade inför säsongen tippat er som 7a, men ni har all möjlighet att hamna högre upp än så. Om vi inte börjar göra mål snart så kommer ni garanterat hamna ovanför oss i tabellen i slutändan också. Dessutom unnar jag er all framgång då ni länge haft bra fans på hemmaplan. Kanske börjar bortaresultaten komma när ni får lite bättre stöd från fansen även utanför Örebro? Ser faktiskt fram emot när vi möts igen, kommer nog ta mig upp.

Tack också för era trevliga och ödmjuka inlägg på vårt forum. =)

Och slutligen; även om Sandqvist gör en bra match idag, så måste man ju fråga om Alvbåge är till salu? =) Med honom hade vi haft 0-0 på Söderstadion också. =)
Örebro rirobban
2009-05-21 00:26
EDIT:
Är trött:)
Ska nog sova
Örebro S E
2009-05-21 00:22
Jag såg inte matchen idag (pga Cramo road show, måste ge dem lite reklam pga all gratis bärs jag fick). Men jag har sett tillräkligt många bortamatcher för att veta att ÖSK måste höja sig för att ta en femte plats.

Bortaplan är den enda motståndare ÖSK har när det gäller målsättning och eventuell bonus. ( plats bättre än 5:a)
Örebro rirobban
2009-05-21 00:21
Ämne: ÖSK poäng idag "....
Nu sa jag inte att det var det. För jag har som sagt inte sett matchen. Men Chelsea var också totalt utspelade på Nou Camp, men då började en del snacka om att det var taktiskt trumf. Ja om det var en taktiskt trumf att bli utspelade mot Barcelona, ja då kanske det var det att bli det mot Malmö också.

Men som sagt, ingen koll på matchbilden, menar mest på att bland annat media ser fotboll på ett väldigt konstigt sätt.
Örebro Wuzac
2009-05-21 00:17
ÖSK poäng idag "taktiskt trumf"? Hehe..Ja...Man kan se fotboll ur många perspektiv. I mitt kallas det "total utspelning men Sveriges bästa målvakt och köttlinjen framför räddar poäng". Allt handlar om perspektiv...
Örebro Estnisk likör
2009-05-21 00:11
Jag har nu sett matchen i repris (tack Mackan för DVD:n). Håller helt med Sarp om kommentatorn som inte bara agerade domare till MFF:s fördel från sin kommentatorsposition, han hade NOLL inlevelse och ... intervjun med Almebäck. Tja, det var inte sportjournalistik i sitt esse direkt. Hoppas man aldrig mer få honom på en ÖSK-match.
Örebro rirobban
2009-05-21 00:04
Vad sa Hedman i intervjun med Almebäck?
Örebro Gurra2001
2009-05-21 00:04
Jag håller med Sarps reflektioner i alla punkter förutom "Kommentatorn".
FORZA ÖREBRO!
2009-05-21 00:00
Poäng borta mot Malmö!! när hände det sist? haha. Bra kämpat ÖSK!!!!
Malmö FF sir winalot
2009-05-20 23:53
Swedbank STADION, inte Arena, ändra snarast
Malmö FF superemil
2009-05-20 23:46
Swedbank STADION, inte Arena, ändra snarast
Malmö FF SkånskDynamit
2009-05-20 23:44
Jag vet vem Michael Almebäck är, visste dock inte att han var såå snabb! Så därför blev jag lite fundersam..
Ruskigt bra lirare!
Örebro JoKa
2009-05-20 23:43
Skärp dig Sarp Yesil! Kommentatorn hade blå tröja under skjortan och det märktes särskilt i intervjun med Almebäck!? Knappast säger jag! Kommentatorn var för en gångs skull riktigt bra, engagerad, kunnig och avslappnad. Dessutom hyllade han Almebäck och pratade om honom som ett namn för U21-EM. Var inte så förbannat enögd Yesil!
Örebro ÖSK öster
2009-05-20 23:35
SkånskDynamit // våran gåva från BP, Michael Almebäck, aka Iron-Mike. En stor talang född -88.

Lycka till i Zürich, Emra.
Örebro rirobban
2009-05-20 23:34
Ämne: I dagens match tyckt....
Michael Almebäck, ny från BP för året och har gjort storsuccé hittills. Vi vill gärna se honom i u21-slutspelet, men det är tuff konkurrens.
Örebro Brus-Nilsson
2009-05-20 23:33
Ämne: I dagens match tyckt....Michael Almebäck...kan någon undgått honom efter 10 omgångar? ;-)
Örebro rirobban
2009-05-20 23:33
Såg som sagt inte matchen, men pinsamt att vissa ÖSK:are går in på Malmös forum och beklagar sig över att vi tog en poäng och att de inte gjorde mål. Då kan man undra vilket lag de egentligen håller på.

Man kan uttrycka på andra sätt men ändå behålla klubbkänslan. Djurgården och Elfsborg stal poäng för oss i början, då är det väl dags att stjäla tillbaka lite!? Eller?

Som sagt, poäng borta mot Malmö är bra. Men också 4:e raka nollan (med svenska cupen inräknad).

Hade det varit en storklubb så hade spelet idag kallats taktiskt trumf (läs Chelsea borta mot Barcelona i första semi-finalen). Nu kallar skitbladet det för ett "snålspelande lag" som släpper in få mål. Jaha, och!? Journalisten i fråga kan ju inte ha sett de andra matcherna där ÖSK tryckt tillbaka lag efter lag som kommit på besök till Behrn arena. Bortaspelet har alla lag i princip svårt med.

Man tar och man ger poäng. ÖSK har grym defensiv just nu, längesedan man såg den så sammansvetsad. Hoppas verkligen att det fortsätter på det viset!

EDIT: Hehe vi har ju vunnit borta mot ÖIS också. Glömmer alltid den segern.
Malmö FF SkånskDynamit
2009-05-20 23:29
I dagens match tyckte jag att jag såg en spelare i ert lag som var jävligt snabb, och la sedan märke till att han var mittback! Vem var det?
Örebro rirobban
2009-05-20 23:15
Sportbladet:

"då snabbe ÖSK-backen Magnus Kihlberg hann emellan med en brytning i sista sekunden."

Jag såg inte matchen idag, men var Kilen back idag? Var han snabb också?
Örebro _Adde_
2009-05-20 23:02
Tycker det är skrattretande alla tränare som gnäller om lag som bara backar hem, senast i raden Malmös Roland Nilsson.

Va 17 väntar dem sig? Att motståndarna ska komma ner till Stadion bocka och ta i hand och tacka för att man fick komma på besök? Dessutom ska man visst släppa igenom motståndarnas attacker eller varför inte lämna walk over som tack för att man fick komma? :S
FORZA ÖREBRO!
2009-05-20 22:55
Lagerbäck ring Almebäck genast!!
Örebro Rooka
2009-05-20 22:53
Ämne: Synd att det tuggas ....
Det är rena fakta att vi måste höja oss ett bra snäpp på bortaplan. Offensiven fungerar tyvärr inte alls där. Så det är inget att orda om direkt anser jag. Har man en annan uppfattning är man väldigt subjektiv.. :)
Örebro Grixx
2009-05-20 22:36
Synd att det tuggas om att gneta osv och att vår bortastatistik är så usel. Hur nära var det inte att vi vann borta mot DIF...en enda rutten match och bortastatistiken hade varit i toppen istället....

Tycker att vi ska vara glada över poängen och att hela laget kämpade för den vi ska inte be om ursäkt för den. Malmö har ju bevisligen svårt att fixa mål.
IFK Göteborg -=AngelDust=-
2009-05-20 22:35

Riktigt fin poäng i afton, stort grattis!

Örebro Nubbli
2009-05-20 22:29
Ämne:
Spela fotboll för ....
Gör mål förhelvete! Eller ni kanske inte kan?
Annons: