/fotboll/osk/forum/595.aspx/fotboll/osk/forum/595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2016-08-14 16:42
Omoh och Sköld i anfallet. Astrit börjar på bänken.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-14 16:35
Läs Malmös forum.. Älskar och se hur löjligt onyanserade de är. Värre än Sthlm lagen.
Örebro Alltid Örebro
2016-08-14 16:07
@jpsvartvitt:
Som sagt... Jag buar gärna ut han! Tror dessutom han har fel... Elfsborgs tid som storlag är slut, tror ÖSK har nått mer spänande på gång en dem.
Örebro jpsvartvitt
2016-08-14 15:42
"Du tror alltså att du har större chans att ta guld i Elfsborg? – Ja, lite så är det. Örebro hamnar ofta i mitten, i år kanske lite bättre. Men Elfsborg är ofta med i toppen, säger han. En annan skillnad är ekonomin. Örebro har visserligen repat sig efter utebliven elitlicens och tvångsnedflyttning till superettan 2005, men är inte i närheten av stabila Elfsborg. – Visst finns det ekonomiska aspekter. Örebro har inte så mycket pengar, medan Elfsborg är en stor klubb, säger han. I dag åker Daniel Gustavsson för första gången i Elfsborgsbussen till Stockholm. Djurgården väntar på Stadion." En del av intervjun i Sportexpressen.. Har ni appen så är det bara klicka in på Allsvenskan så kommer hans intervju !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2016-08-14 15:30
[QUOTE=Ståplats är bäst]visst är det pengar som styr i den tid vi lever i men att DG skulle få ett lönelyft i Ellos tror jag inte på...iaf inte med det marknadsvärde DG håller i skrivande stund. [/QUOTE] Han dubblade sin lön mer eller mindre.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-08-14 14:34
Jag vet inte riktigt om Crespo körde fast eller inte fick några chanser. Chanser fick han, på bekostnad av en spelare i bättre form. Att han plockades av efter en 6 matcher utan att komma någonstans och övergick till att bli inhoppare var därför helt logiskt Men däremot syntes det efterhand att han blev allt vassare i sina inhopp och jag tror att han hade startat mot Malmö borta om det inte vore för att han skulle till Häcken. DG väljer pengarna utan tvekan. Kalle tror jag faktiskt största motiveringen är sportslig och att han hoppas få komma till ett bra lag där han kan få förtroende på riktigt. Att han inte fick chansen som 9:a när han var i sitt livs form var nog rätt bittert. Men kanske kände han också att han fastnat i utvecklingen och att ett miljöombyte skulle göra honom gott. Jag spekulerar om allt så klart.
AIK Nissesson
2016-08-14 14:05
@Nicka i ribban

Tackar, då har jag lite bättre koll:)
Örebro Alltid Örebro
2016-08-14 14:02
Tycker i ärlighetens namn bara att det är Kalles övergång som vart "snygg"... Tror inte Kalle lämnade utan snarare att ÖSK gjort sig av med han, Därför önskar jag honom lycka och kommer applådera när han kommer på besök... Crespo är jag likgiltig för... Han har fått mycket av ÖSK men fick samtidigt inte spela och har talat varmt om ÖSK efteråt. Otacksamma och giriga spelare som DG, som fått förtroende, chans till förlängning men ändå lämnar utan att tacka klubben som gett han chansen utan snarare förminskar den genom att påstå att han byter till en bättre klubb när alla vet att det är pengarna det handlar om ger jag inte mycket för. Han är jag gärna med och psykar ut genom burop vid varje bolltuch när vi möter Elfsborg.
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-14 13:42
[QUOTE=Hitta avslut!!]Ståplats, Klart DG får ett lönelyft. Omkring det dubbla har jag hört av tillförlitliga källor. [/QUOTE]visst poängmässigt har han varit bra men han har också fallit bort vissa matcher. ..så frågan är om han är värd de pengarna?
Örebro Nicka i ribban
2016-08-14 13:28
@Nissesson Häcken vill gärna ha snabba anfallare. Waris Majeed var typexemplet, men även Owoeri man har nu har sin styrka i djupled. Crespo har en oöverträffad fysik och borde således passa in mycket bra i deras spelsätt. Kalle springer och sliter och ska nog ersätta Totte Nyman när han drar utomlands. DG kommer att ta över Simon Hedlunds roll när han drar, men det är inte omöjligt att han tar den andra ytterplatsen redan nu.
Örebro Hitta avslut!!
2016-08-14 13:21
Ståplats,

Klart DG får ett lönelyft. Omkring det dubbla har jag hört av tillförlitliga källor.
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-14 12:15
visst är det pengar som styr i den tid vi lever i men att DG skulle få ett lönelyft i Ellos tror jag inte på...iaf inte med det marknadsvärde DG håller i skrivande stund.
AIK Nissesson
2016-08-14 12:05
@Nicka i ribban:

Man kan ju undra vad Häcken, Norrköping och Elfsborg ser i dessa spelare i sitt eget spelsystem, vilket jag har allt för liten koll på?
Örebro Nicka i ribban
2016-08-14 11:30
Crespo kör fast och sitter på bänken innan han lämnar för bättre pröjs. Kalle blandar starter med inhopp innan han lämnar för bättre pröjs. DG är konstant i startelvan innan han lämnar för bättre pröjs. Ju mindre de spelade, ju mer tackade de ÖSK och Axén för chanserna de fått av klubben och tränaren.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-14 11:27
@jpsvartvitt:

Vilken artikel?
AIK Nissesson
2016-08-14 11:15
Onödigt av DG, men att Elfsborg kanske är en bättre klubb ekonomiskt, kan jag förstå, fast efter en titt i tabellen så är de ju inte en bättre klubb än ÖSK, sportsligt alltså ...
AIK Nissesson
2016-08-14 11:13
MMU

suck tebax ...
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-14 11:05
klubbyte ska det stå.
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-14 11:04
jo det är trist att se Daggen resonemang.han hade kört fast i AIK och fick ett lyft i Sportklubben.men ser man framförallt på Kalles och Dagges klubben så ser jag deras hunger på att vinna titlar och det tror jag ÖSK kommer få leva på även i framtiden. ..man får fram bra spelare men man vinner inga titlar.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-14 11:02
@Nissesson:

Suck.
AIK Nissesson
2016-08-14 10:53
Apropå DG

Ja jo, så är det nog, pengarna "drar" och klubbhjärtan därmed, men vi får väl tacka för alla mål och målpass, för utan dessa hade vi nog haft lite kvalångest.

Spelare byter klubbhjärtan flera gånger under karriären, det är surt som supporter att inse detta, men så är det nog innerst inne hos de flesta, eller?

Man behöver ju bara gå till sig själv, en extra slant i framtiden, är ju inget man säger nej till, om man inte är Zlatan förstås.

Alltså ? Är alla som lämnar klubben skit?
Örebro jpsvartvitt
2016-08-14 10:40
Asså DG kan dra någonstans.. Läste en artikel nyss och han kunde inte ens tacka Örebro.. Utan oss hade han inte varit där han är idag.. Han påstår att Elfsborg bara är ett bättre lag och skit ..
AIK Nissesson
2016-08-14 09:13
Tippar

Både Örebro och Häcken, verkar jobba efter att anfall är bästa försvar, typ gamla tiders Hammarby. Tror det blir målrikt ..
2016-08-14 00:25
@Pedretti:

CEH gjorde ett bra intryck under försäsongen. Jonis är historia efter denna säsong. Han har lämnat 0 avtryck
AIK Nissesson
2016-08-13 23:40
Arsène, ja, klubben börjar nog hitta rätt i en snabb kontinuitet och ser till
att kontraktslängder anpassas bättre till framtiden.

Men, hur mycket man än planerar, långsiktigt och kortsiktigt, så är det en fördel att få en bra start, stolpe in, flyt med domslut, inte alltför många skador och inga onödiga avstängningar, etc etc.

Hoppet finns trots allt random, alltid smygande ...

Europaspel 2017 !!!
2016-08-13 21:33
@Nissesson:

Som sagt, det gäller att sprida kontrakten. Kanske kan man förlänga med några efter 2 år
Örebro Pedretti
2016-08-13 21:32
@Karlstruum:

Sen var det ju deras första match i Rynninge också, man kan nog döma deras vara/ickevara i ÖSK först efter några fler matcher i Rynninge-tröjan men man tycker ju att spelare som på förhand aspirerar på platser i en allsvensk trupp ska kunna gå in och vara mer än "stabila" i ett bottenlag i division 2 norra Götaland.
Örebro Karlstruum
2016-08-13 21:24
Kollade på Rynninge idag när dom spelade borta mot Skoftebyn. Att många vill att "Jonis" får mer chanser förstår jag inte. Syntes inte alls till förutom en gång då han hade en fin sekvens. Men annars, mellanmjölk. Blev chockad när jag i halvlek såg att det var han och Ekstrand Hamrén som lirade. Hamrén stabil men att både skulle kunna göra någon skillnad i ÖSK idag, big no no no. Syns man inte ens i en div.2 match så blir det tufft att komma in i allsvenskan. Hamrén såg stabil ut som sagt, men dominerade inte. Kluven på nytt kontrakt där alltså. Jonis lär nog få fortsätta i Rynninge när kontraktet går ut.
AIK Nissesson
2016-08-13 19:42
Om spelaromsättningen fortsätter i samma takt, kan man fundera över vilka 2 från dagens trupp som är kvar om 3,5 år ...?

Kanske lill-Ajdarevic och en till.

Ett helt nytt lag vart 4:e år,
men alla supportrarna består:)
Örebro Columbus
2016-08-13 19:26
Efter att ha sett lista på alla 21 namnen i den A-lagstrupp vi hade i april 2013 och jämfört med vilka vi har idag tre år och fyra månader senare, drar jag slutsatsen att det inte blir så värst många av de 8 utgående spelarkontrakten som lär förnyas. Endast två (2) spelare som spelade för ÖSK i april 2013 är kvar idag: Oscar Jansson och Patrik Haginge. 2 av 21, alltså.

Förvisso spelade vi i Superettan 2013 och har behövt höja "kvaliteten" till i dag, men en spelaromsättning på (beroende på hur man räknar) 90,4 procent på mindre än 3,5 år är rätt saftig.
Annons: