/fotboll/osk/forum/5935.aspx/fotboll/osk/forum/5935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro S E
2009-05-26 17:57
Erki//Vilka nötter.

----------------------------------------

Känns lite tungt idag, tråkigt spel och bara en poäng. Spelare och en tränare påväg bort.

Även om jag hoppas att ÖSK-ledningen lyckas med en försäljning till utlandet så känns det ändå lite surt. Man vill ju ha ett bra lag hela säsongen, men som svensk får man tyvärr finna sig i situationen.

Nu vill jag att ÖSK går för 3 poäng mot Halmstad. Inget deff-skit som mot Malmö, anfall är bästa försvar.
AIK Saywee
2009-05-26 17:50
apskallen//
Jag tjötar fortfarande att Emra är en gåta och han blir inte mindre gåtfull av att nu börja skylla på publiken.

Publiken har väl alltid applåderat den avbytta och den inbytta, och hoppats på, att nu jäklar kommer det in en utvilad måltjyv.

Han har verkligen inte motsvarat mina förväntningar oavsett speltid. Hans gestikulerande gör mig också ofta konfunderad.

Jaja, snart öppnar ett litet "silly fönster" under juni varma månad, skall bli intressant att se vad som kan tänkas hända inför "hösten", som i år börjar redan tidigt i juli.

Fast först tar vi tre poäng på Örjans Vall till helgen så att vi kan koppla av ett tag i "toppen" med typ 20 pinnar och "målplus" ?

FORZA ÖSK!
Örebro Erki
2009-05-26 17:44
apskallen// Fint bemötande att folk skriker att man är sämst och en oduglig tjockis så fort han kommer in och rör bollen? Det är skillnad på kritik och rena påhopp.
Örebro apskallen
2009-05-26 17:21
Emra känner sig motarbetad av publiken på Behrn Arena säger han. Jag tycker faktiskt att han fått ett oväntat fint bemötande trots omständigheterna kring hans flytt. Sedan att han verkar ha helt omöjligt för att komma ner i matchform måste han ju acceptera att folk kritiserar.
Örebro orebrotjejen
2009-05-26 15:56
är det nån om ska till sköllersta imorrn ?
Örebro SM-Guld 07
2009-05-26 15:51
Man måste börja ta poäng och göra mål borta nu. 1 borta mål duger inte och detta mot örgtyte. Nu måste vi anpassa spelsystemet för borta spel ocksåå
Örebro Henke(Old Boys)
2009-05-26 15:36
Ämne: Problemet med alla a....
2010.
Örebro Mittåt
2009-05-26 15:35
Stark trupp till finalen i Folksam Cup.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-05-26 15:14
Problemet med alla allsvenska lag att så fort en spelare är någorlunda bra så sticker de utomlands. Nu är det dags att ÖSK gör allt vad de kan för att hålla kvar Poro och Bassombeng. De får sticka i framtiden, kanske efter säsongen, men inte nu i sommar.

Kan tillägga att jag inte har någon större koll på deras kontrakt. Kan någon vänlig själ berätta hur mycket dem har kvar?
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-26 14:38
Ingen Alvbåge i landslaget. Eddie och Isaksson gick tydligen före...
2009-05-26 14:12
Mittåt//Tack!

EDIT: Då blir det Glanshammar på torsdag. :-)
5 mål på 6 matcher måste ju vara godkänt.
Örebro Mittåt
2009-05-26 14:10
joth// Träningsmotivationen är det nog inga problem med. Det är en positiv och ambitiös kille. Han spelar i allmänhet anfallare bredvid Tobias Johansson. Beträffande spelschemat: se länk.
2009-05-26 14:02
Mittåt//Tror mycket på den killen. Hoppas att han håller träningsmotivation uppe och förbättrar fysiken... Vilken position spelar han på i ÖSK Söder? Och sista frågan: vart hittar man ÖSK söders spelschema om man är lat?
Örebro Mittåt
2009-05-26 13:54
joth// Han gör en del mål, men det är för ÖSK Söder. Väldigt bra bollkontroll, men inte tillräckligt mycket fysik än, tycker jag. I div 3-laget har han varit med på bänken någon gång, men han är ännu långt från en plats från en startelva på den nivån. Men han är ju bara 17 i år, vilket man kanske inte tänker på.
2009-05-26 13:50
Mittåt//Hur går det för Anel Coralic i ÖSK Ungdom?
2009-05-26 13:36
Såg förresten Forward möta Enköping för någon vecka sedan. Enköpings vänstermittfältare Andreas Ljunggren Eriksson såg intressant ut, han skulle passa bra som ersättare för Roni tror jag.
Örebro ÖSK!!
2009-05-26 13:33
Wuzac// Håller med, straffen kändes tveksam live men den är ju solklar. Hade det varit tvärtom och vi inte fått straff hade jag blivit galen och troligen utkastad från arenan!!
2009-05-26 13:32
Estnisk likör//Precis, det handlar om att värva in spelare i vår spelmodell. Inte som en del andra klubbar, dvs värvar spelare och sedan försöka skapa en spelmodell efter dem.

Runnemo är intressant men jag tror att han skulle bli för "dyr" jämfört med vad vi får. När en spelare är i Allsvenskan kostar dom helt plötsligt flera miljoner. En annan spelare som skulle passa i ÖSK är Erik Sundin, men det är nog samma sak där. Frågan är om man verkligen vill ha den filmande divan i ÖSK. ;-)

Tycker vi skickar Arvid Taaler till Afrika med en gång. :-)
Örebro Wuzac
2009-05-26 13:32
Estnisk likör: Jag håller med, även om jag tror Runnemo kommer att hamna i en Stockholms klubb.

Annars kan vi ju be Gefles Per Olsson hämta Div II talanger åt oss näst intill gratis ;) Men han är en fena att hitta talanger djupt nere i systemen.
Örebro Gurra2001
2009-05-26 13:22
Mittåt//Tack för det.

Wuzac//"Tycker att liggande hands är tillräcklig"? Visar väl hur mycket du förstår om hur saker fungerar. Hitta på egna regler bara så där. Jaha, då har man hör allt då.
Örebro Estnisk likör
2009-05-26 13:22
Joth//

Men det borde finnas billiga svenska spelare att tillgå. Titta på en sådan som Joakim Runnemo på BP:s vänsterkant i går. Riktigt duktig och skulle kunna vara en spännade spelare på vänsterkanten om Porokara drar. Jag förstår att ÖSK inte gör DIF-värvningar (Ekong för 4 millar, Oremo för 10) etc.. men det handlar ju om att värva rätt. KFF tog Tobias Ericsson från Giffarna för ett par mijoner. Ett riktigt bra köp.
Örebro Wuzac
2009-05-26 13:14
ÖSK!: det är Na:s matchbilder. Det är inte helt enkelt och se och man måste titta fler ggr. Jag tyckte (men var osäker) att jag såg den handsen live och när hands två kom så tänkte jag att detta är straff. (Men jag tycker iofs att den liggande handsen är tillräcklig. Det vet jag att inte alla håller med om och orkar inte starta en argumentation en gång till om det med någon)
Örebro Mittåt
2009-05-26 13:09
Gurra2001// I papperstidningen poängsätts Sixtens insats på samma sätt som spelarna. Igår fick han en etta (underkänt). Motiveringen var att han inte lyckades tända spelarna och att han bytte in Bedoya för sent.
Örebro ÖSK!!
2009-05-26 13:02
Wuzac//

Har du nån länk till vart vi ska se och döma själva?
Örebro Wuzac
2009-05-26 12:51
Tänkte lite på straffen igår (hehe)..Men jag tycker faktist att Wikström tar den med händerna två ggr. Först rullar bollen upp på magen/bröstet och där stoppar han bollen med armarna. Sedan återigen då han svänger runt och ligger ned då så kommer nästa.

Jag tyckte det såg ut så från läktaren också men var osäker. Men nu har jag tittat på straffsituationen 7-8 ggr och jag tror banne mig det är dubbla handssituationer.

Se och döm själva.
Örebro SyreAtom
2009-05-26 12:00
Jaha är Sixten på väg bort nu också?

Va kul...inte.

2009-05-26 11:53
Estnisk likör//Känner jag vår organisation rätt så jobbar dom åre runt med att hitta förstärkningar, dock handlar det inte om dyra förvärv utan mer i stil med Roni och Bassombeng fynd.
Jag tror inte att man kommer att gå ut och inpuls handla spelare för miljoner. Skulle vi få in pengar så skulle det vara en buffert tills rätt spelare/tillfälle dyker upp.

Vi ska nog vara väldigt tacksama för att vi harde personer vi har i fotbollsutskottet. Inget förhastat där inte som sätter oss i en Hammarby situation med en massa dyra spelare som inte presterar. :-)

ÖSK mår bäst av spelare som vill vidare i fotbollslivet och som bör prestera 110% både på matcher och träningar. Inga dyra spelare på väg ner i karriären.
Örebro Estnisk likör
2009-05-26 11:47
joth//

Glöm inte Astvald. Men ok, inte redo för allsvensk startplats ännu kanske. Men låt säga att vi skulle få 15 millar för Bassomebeng och 8 millar för Roni. Då skulle det ge 23 miljoner. Tror du inte några av dessa återinvesteras i laget under sommarupphållet i så fall Joth?
2009-05-26 11:40
Försvinner Roni och Bassombeng kan det mycket väl vara aktuellt att gå över till 4-4-2 om vi inte förstärker laget under sommar fönstret. Hela vårat 4-3-3 system bygger på snabba/tekniska yttrar som kan göra sin gubbe.

------JoAl---------
PaAn-MiAl-MaWi-SaWo
ToWi-AlBe-MaKi-NoGe
-----EmTa-KiOl-----

Mittfältet är riktigt svårt att ta ut i en 4-4-2 uppställning... :-(
Örebro Gurra2001
2009-05-26 11:23
Domaren var godkänd förutom straffen. Det räcker inte med att bollen tar med på armen. Ingen straff för det. I princip alla var dåliga igår. Samma som mot Gefle. När ytterbackarna och Kihlberg får så pass mycket press på sig så får ÖSK stora problem. Nordback var knappast bra igår. Han var ofta stressad igår som många andra och slog bort bollen för ofta. Varför spelade ÖSK så pass dåligt? Kanske för att man alltid spelar exakt på samma sätt och med samma spelare. Kanske FÖR lite förändringar. Förutsägbart. Efter ett tag kan man läsa ÖSK? Snacket om slitage på spelarna kanske beror på att man spelar samma spelare? Är Sixten en helig ko? Tjatet om vilka fel vilka spelare gör hör jag alltid här. Kan det inte vara så att Sixten också kan göra en dålig match? Varför tar ingen upp det här? på NA? I matchrapporten här på svartvitt? Tänk om Sixten hade bytt system i matchen när det verkligen hade låst sig. Spelat med två anfallare. 4-4-2. Gjort 3 byten i halvtid eller liknande. Spelarfixeringen är maximal. Fotboll är trots allt det gröna fältets schack. Vi måste öppna upp våra perspektiv, för mycket tunnelseende just nu.
Annons: