/fotboll/osk/forum/5933.aspx/fotboll/osk/forum/5933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2009-05-27 14:23
Ämne: Sersant, angående U2....
Närheten till de andra arenorna. :)
Örebro Wuzac
2009-05-27 14:04
Slutligen en av mina favoriter:

'Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i den andra halvlek byter jag ut er direkt.'
Rolf Zetterlund kräver mycket av sina spelare
Örebro Wuzac
2009-05-27 14:03
I floskerlistan:
'Domaren väntar med att blåsa igång matchen så att alla matcher får
samma startdatum.'
Speakern på Eyravallen överskattar nog publikintresset kring ÖSK -
Degerfors
AIK Saywee
2009-05-27 13:25
Tänkte på detta med U21 och hamburgarproblemet. Det är väl inte så att Sköllervallen också har problem, med Körven alltså ;)
Örebro Joerny
2009-05-27 13:11
Fungerande vägbeskrivning till sköllervallen
Örebro Wuzac
2009-05-27 13:06
Trodde jag, det fanns en knapp för vägbeskrivning men sedan ledde den till ingenting. Men Sköllersta - Kan inte vara svårt att hitta en IP i den hålan
Örebro Wuzac
2009-05-27 13:05
vägbeskrivning på länktipset
Örebro Chipset
2009-05-27 13:02
Folksam kan vara en skön aptitretare för CL. Är det någon som kan ge en vägbeskrivning till fotbollsplanen i Sköllersta?
Örebro Mittåt
2009-05-27 12:28
Det är samma cup med en ny sponsor.
Örebro Joerny
2009-05-27 12:17
ÖSK öster, Mittåt// Tack! Tänkte inte på att det var förra årets serietillhörighet som räknades.
En annan sak jag tänkte på är om Fastighetsbyrån cup är samma cup men med nytt namn? Eller är det en ny cup?
Örebro Wuzac
2009-05-27 12:08
Inför CL finalen mellan Barca-Man U: Ni som är lite intresserade av spelsystem och taktik. Titta gärna lite extra, som kuriosa, hur Barcas modell av 4-3-3 ser ut jmf med Sixtens modell av d.s.

Notera främst att kantspelet och inspelen i mycket större utsträckning sköts av ytterbackarna (nästan helt och hållet) istället för ytterforwards. Att själva forwards trion ofta, men inte alltid, ligger närmare varandra för att ge varandra stöd och sätta mer press på backlinjen. Sättet ger också en bättre bredd. Likaså hur de lägger mer tonvikt på att ha ytan mellan motståndarnas backlinje och mittfält som plattform för avslut (skott/instick/överlapp/underlapp/vägg) som är trenden just nu (MFF,Elfsborg,BP mfl söker denna yta) internationellt.

Jag försöker inte jämför Barca och ÖSK som lag givetvis. Utan modellerna av 4-3-3.

TV6 ikväll 20:45
Örebro Mittåt
2009-05-27 12:03
Anledningen till att det är fem straffar och inte fyra som det borde vara för ett div 3-lag som möter ett allsvenskt lag är att detta är förra årets turnering. Då spelade Sköllersta i fyran.

Den något utdragna turneringen gör att det kommer att finnas en spelare som på sätt och vis skulle kunna göra anspråk på DM-titeln oberoende av vilket lag som vinner. Det är Daniel Björnqvist som förra året spelade i Sköllerstas lag och som i år representerar ÖSK.

Om ÖSK vinner idag skall man sända en tacksamhetens tanke till Stefan Rodevåg. Han gjorde två av målen i 3-3 matchen mot Lekeberg (Samuel Wowoah gjorde det tredje som framtvingade straffsparksläggningen). Stefan gjorde även 3 mål mot IFK Kumla då ÖSK krossade kumlingarna med 8-1.
På delad andraplats i den interna Folksam Cup skytteligan finner man Adam Botvidsson (2 mot Grönbo), Boris Lumbana (1 mot Grönbo, 1 mot Rynninge) och Emra Tahirovic (2 mot Rynninge). Adam, Boris och Emra är alla med mot Sköllersta i kväll och kommer alltså att han möjlighet att bättra på sin målskörd.
Örebro ÖSK öster
2009-05-27 11:52
Sköllersta får fem straffar, men högst räkna tre mål.
Örebro Joerny
2009-05-27 11:32
Ang SIF vs ÖSK: Är det en bonusstraff för varje division som skiljer ikväll? Och hur många eventuella mål får dom tillgodoräkna sig?
AIK Saywee
2009-05-27 11:15
Ämne: Pras Y//
Detta svar....
Nu bemöter jag mitt egna inlägg.

Jag beskrev att "Betongkubanerna" hade två banderoller, men efter att ha tittat på Erki´s "Klackfilm" ser jag i avslutningen att det bara är en banderoll, såg väl i kors tidigare ...?

Tycker verkligen att det är otroligt trevligt att ÖREBRO äntligen har en klack som förgyller matcherna på väg mot guldet?!

FORZA KUBANERNA!
AIK Saywee
2009-05-27 10:24
Sersant, angående U21 på Örjans Vall, närheten till vadå?
AIK Saywee
2009-05-27 10:21
Erkan, jag tror på dig!

Ville bara bemöta ett inlägg från Storm_90, man behöver ju inte nödvändigtvis närvara för att ha åsikter om händelser. Jag behöver inte heller veta vem det är om han beter sig som beskrivet.

Västkusten bjuder nästan på stormvindar, hoppas vinden mojnar till på söndag, då giganterna besöker Halland.
Örebro Sersant
2009-05-27 09:10
Ämne: Max-restaurangen på ....
Örebro var väl aldrig ens påtänkt som arangör för U21 matcher. Sen skulle det inte från början ha spelats på Örjansvall utan på Borås Arena men då Fifa krävde att dem skulle stänga MAX restaurangen i arenan så flyttades matchen till Halmstad.

Det var inte McDonalds som krävde att MAX skulle stänga, som jag förstod det hela så hade dem inget emot att MAX hade öppet precis som vanligt men FIFA ville inte att dem skulle ha öppet.

Sen att det blev Örjansvall har antagligen med närheten att göra, anars finns det ju inte så många alternativ speciellt då Örebro inte är ett då dem också har ett MAX inbyggt i arenan.
Örebro Erkan
2009-05-27 02:20
Ja ni killar - varför skulle jag hitta på??
Har tametusan varit kuban i x antal år. Upplevt mycket härliga resor o stämning på vallen med kubanerna MEN nu senast mot BP ändrades detta väldigt fort.
Skyller inte på Kubanerna, tycker de gör ett kanonjobb o försöker bidra till bra stämning på arenan MEN det jag fick se uppleva o höra mot BP. Jag tycker det är förjävligt rent ut sagt. Hur i hela friden kan en person va så totalt oansvarig o få för sig o skälla på x antal personer bara sådär....nej för mig är det helt obegripligt o kommer få konsekvenser i form att jag kommer varna folk för att stå där så länge han är kvar i klacken o styr o har sig som han verkar göra. Varför inte någon säger till han kan man undra, var detta första gången han betedde sig så här?? Hur som helst så kräver jag en ursäkt....va som sen händer vet jag inte, tror inte att jag kommer rekommendera folk o stå där iaf, o detta läser ju inte bara folk jag känner utan folk kanske tvekar o ställa sig där när man kan bli påhoppad verbalt så här. Va personen sa vill jag inte gå in på men det hör absolut inte till vett o säga till en person.
AIK Saywee
2009-05-27 00:51
Härligt Erki, den svartvita kubanklacken och the latvian boys, detta sover jag gott på ...

... hopppas att "eventuella" rötägg håller sig utanför!

FORZA KUBANERNA!

Äntligen har ÖSK fått en klack som stöd!
Örebro Erki
2009-05-27 00:44
"The Latvian Boys" kan man se i videon på länktipset, från Yunus-tifot igår.

Kul att jag lyckades få klacken att skrika Latvia! *klappklappklapp*
Latvia! *klappklappklapp*
Latvia! *klappklappklapp*

Dom på östra såg ut att uppskattad det :)
AIK Saywee
2009-05-27 00:43
Det Erkan skrev om T, om det stämmer, så ställer jag upp till hundra procent på det han tyckte, och anser själv i så fall att det måste rensas (eller vidtalas) medan tid är!

Men om det Erkan skrev inte är sant, ja då är jag åter på ruta ett, utan synpunkter alls!

Så enkelt kan det vara.

MEN, jag vill bara att Kubanerna med "omgivning" skall bli allsvenskans BÄSTA klack!!!!!
AIK Saywee
2009-05-27 00:35
OK Pras Y, varsågod, men det blåser så in i Hisingen vid Kattegatt ...

... får väl värma en kopp Roiboos-thé och ta en leverpastejmacka innan jag smyger in under täcket.

Men, men FORZA SVARTVITT!
Örebro Storm_90
2009-05-27 00:32
Ämne: Erkan, jag vet inte ....
Tror mig veta vem han syftar på om T nu står för första bokstaven i namnet? Och han är verkligen INTE en anledning till att folk inte står i klacken tvärtom bidrar han med stämmning.
Varför håller du med till 100% när du inte vet vem det är eller vad han gör?
Är inte säker på att vi menar samma person men men
Örebro Pras Y
2009-05-27 00:31
Saywee

Tack, du gjorde "Veckans: Topp5 plus 3" komplett nu =)
AIK Saywee
2009-05-27 00:31
Skägget, OK, då kan jag förstå, men ändå inte, vilka bedrövligt dåliga inskränkningar eller regler eller kapitalistfasoner eller dumheter? Vem bryr sig om Hamburgare när det spelas fotboll? Inte jag i alla fall, varken före, under eller efter match!

Vart är vi på väg egetligen, petitesser avgör, om det serveras Sibyllakorv i halvtid, är det ok, eller? För att inte tala om (förlåt skriva om) Ahlgrens bilar i små plastpåsar ...

Jönsiga regler!
Örebro Skägget
2009-05-27 00:24
Max-restaurangen på BA hade faktiskt med att göra att Örebro inte fick några U21matcher. Det är McDonalds som sponsrar evenemanget och krävde att Max i Örebro och Borås skulle stänga ner sin verksamhet under de två veckorna.
AIK Saywee
2009-05-27 00:24
Erkan, jag vet inte vem T är, men håller med dig till 100%, sådana måste "vidtalas" omedelbart!

Klacken behöver inte den typen av "människor" eller "män i skor" i sin omgivning, tvärtom, de bör pyssla med något helt annat!

FORZA KUBANERNA!
AIK Saywee
2009-05-27 00:17
Pras Y//
Detta svar "grundar jag mig på" efter att ha sett bl.a banderollen ..

"The Latvian Boys"

... dessutom hade de en annan med texten "ÖSK Forever"

De e goa gubbar de! Betongklacken alltså ...
Örebro Erkan
2009-05-27 00:15
Bort med T. från klacken - förstör för så många!!
Förstör ni inte att folk flyr klacken p.g.a. sånna som honom!? Ta ett snack med han eller så kommer det lämna folk....bara o välja.
Annons: