/fotboll/osk/forum/5919.aspx/fotboll/osk/forum/5919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-06-03 10:01
Walter Gigena//Astval tunn i anfallet? Och Per där i stället? Dax för besök hos optiker?
När det gäller Gren är väl problemet skador och matchträning.
Örebro Walter Gigena
2009-06-03 09:55
Tråkigt tråkigt med Wirtanen, och typiskt. Vem blir trolig ersättare på bänken/plan? Borde inte Per J behärska ytter + högerback positionen? Astvald vore naturlig som ersättare i anfallet och Gren på backen, men båda känns något tunna fortfarande. Nu blir det garanterat så att vi plockar hem Walker.
AIK Ålandsgnagaren
2009-06-03 09:19
Sorgligt med Wirtanen, att skylla felet på Boström är väl fel, kanske det var Wirtanen som borde tackat nej, har ha inte spelat från start i de två senaste matcherna för er?
Örebro Chipset
2009-06-03 08:56
Jocke Green är plötsligt högerbacksalternativ. Känns inte hett.

Däremot kan Astvald mycket väl fungera som avbytare till Bassombeng. Inte mig emot att vi ger honom ytterligare chanser.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-06-03 08:55
ÖSK-Karl: Nej,jag har inte sett Thomas Nordahl mfl spela då det hände före min tid. Jag är 24 år,diskvalificerar det mig från att tycka? Störtlöjligt!
Örebro Chipset
2009-06-03 08:54
Aleq// Jag håller med om att Wirtanen visst kan få lira lite fotboll med sin gamla klubb. Vad säger att risken är större för att bli skadad på Åland än i Örebro? Detta var en olyckshändelse helt enkelt. VI är inte Man U, vi är Örebro.
Wivallius
2009-06-03 08:17
Enligt pappers-NA har Alvbåge blivit belagd med temopär "munkavle" under landslagssamlingen av Lagerbäck och gänget. Han fick inte uttala sig om uttagningen för NA och jag antar det innebär att det inte kommer någon blogg på ett tag.
Örebro Aspen
2009-06-03 06:37
Aleq//Ett forum bygger på att man säger vad man tycker. I Kina och Nordkorea tycker alla lika. Inte i Sverige och västvärlden. All utveckling avstannar om man inte kan diskutera förbättringar.
Örebro Yeah
2009-06-03 02:01
//Mittåt
Tack för infon!
Måste kila ner på nån träning. Hoppas ju att Jidsjö ska vara den som växer in i laget som det naturliga alternativet till Kim. Som andra också skriver här tycker jag Staaf mest är en jokeravbytare som kan spela på alla anfallspositioner, men inte är renodlad någonstans i 4-3-3. Men men, hoppas han kan bevisa att jag har fel!
Örebro Aleq
2009-06-03 00:18
Ämne: Idiotiskt av Sixten ....
Spelarna i ÖSK är också människor, jag VET att Wirtanen har kontrakt med ÖSK men om han en gåg i livet får chansen att spela mot världsstjärnor så tycker jag att han ska få ta den chansen. Skadan är ytterst olycklig men inget som kan hjälpas. Ser inget fel i att Tommy får matchträning nu när det ändå är uppehåll.

Ne att klaga på Sixten för att han släppte Tommy att spela en jippomatch mot A-Madrid är att söka fel. Men nu när Emra är borta måste väl ni tomtar hitta något nytt att klaga på. Fan vi kallas inte gnällbätet utan anledning!
Örebro Mittåt
2009-06-03 00:04
Yeah// Jidsjö går (eller snarare springer) för fullt på träningarna. Är med på alla moment. Tycker själv att han behöver bättre på sin kondis ordentligt.

Staaf har jag inte sett med boll än. Men jag är ju inte så ofta på träningarna så det kan ha undgått mig. Han syns dock inte särskilt ofta.
AIK sirSixten
2009-06-03 00:03
Ämne: Staaf får gå ner som....
Oj vad Astvald är bättre än Staaf på en kant alla dagar i veckan. Jag fattar inte riktigt varför alla haussar Mål-Göran så hårt. Visst, han är en bra goal-getter, men han passar ju verkligen inte i ett 4-3-3 som startspelare. Varken snabb eller stor och stark så varken kant eller center passar honom. Däremot klockren att kasta in med tio kvar om man ligger under.
Örebro Yeah
2009-06-02 23:19
Har inte vart aktiv läsare på länge. Finns det nån uppdatering om skadeläget. Då tänker jag framförallt på anfallssidan, Jidsjö och Staaf?
Örebro Estnisk likör
2009-06-02 23:15
Peter//

Ja, han räddade oss verkligen. Tänk sen att han var ännu bättre mot IFK och MFF. :)
Halmstads BK Peter
2009-06-02 22:40
Mycket välförtjänt uttagning av "Alven". Herregud vad bra han var i söndags.
Örebro Wuzac
2009-06-02 22:35
Jaha - Wirtanen en fraktur i benet. Lär väl innebära två månader innan han är helt spelklar igen.
Örebro Joerny
2009-06-02 22:20
Skägget// Vi spelar mot BK Forward 17:e Juni och Assyriska 27:e juni
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-02 22:17
Skägget//

Det är lugnt ;))
Örebro ÖSK KRILLE
2009-06-02 22:12
Enligt sportnytt har ÖSK en målvakt som heter Johan Alvbåge :)! Hur svårt är det att säga john?
Örebro Skägget
2009-06-02 22:07
ösk-karl: Hoppas du inte tar det personligt att jag gått hårt åt dig senaste dagen. Bara kul att diskutera...:)
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-02 22:06
Idiotiskt av Sixten att släppa Tommy till en jippomatch. Som sagt, även Sixten behöver utvecklas.
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-02 22:04
Skägget//

Jag anser att Isaksson p.g.a sin rutin skall stå, men kan han inte det borde Alvbåge vara given.
Örebro Skägget
2009-06-02 22:04
Har ÖSK några träningsmatcher inplanerade i uppehållet? Hörde nåt om Assyriska eventuellt...
Örebro Skägget
2009-06-02 21:57
ösk-karl: Tycker du inte rutin spelar nog roll för en sån viktig match som mot Danmark? Anser du att Alvbåge som endast stått i mål i landslaget i nån sketen januariturné är minst lika bra som Isakssson som spelat VM och EM? Rutin betyder något enormt i såna här lägen, och Alvbåge har noll rutin i såna här lägen.

Jag tar Isaksson hundra gånger framför Alvbåge i en sån här match.

...men låt Alvbåge stå mot Malta...;).
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-02 21:56
Förstår inte varför man släpper spelare till jippomatcher för andra klubbar, tur är att vi har en bred trupp.

Men försäkringen (tre månadslöner exkl. F-kassan) lär väl ÖSK få stå för. Det skulle förvåna mig mycket om Lennart skrev något med Mariehamn innan han godkände spel för Tommy.
Örebro Rojas
2009-06-02 21:50
Staaf får gå ner som inhoppare på högerkanten då, och Astvald såklart . Kommer jävligt olägligt om Basse drar i sommar dock....
Örebro Quasimodo
2009-06-02 21:42
Wirtanen verkar ha blivit skadad under matchen.
Örebro preske
2009-06-02 21:42
Ämne: Någon som vill delge....
Tyvärr skadad, i värsta fall en fraktur...
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-02 21:39
Tänk om Isaksson inte kan stå, ja då kommer man att vara skraj med Eddie Gustavsson i målet.

Om Alvbåge skulle stå vore jag lugn som en filbunke. Tur att Raban är skadad, annars hade säkerligen han blivit inkallad.

Förövrigt anser jag Alvbåge vara minst lika bra som Isaksson.
Örebro K8
2009-06-02 21:38
Någon som vill delge en rapport om hur Wirtanen skötte sig mot Atletico? Missade tyvärr matchen.
Annons: