/fotboll/osk/forum/5913.aspx/fotboll/osk/forum/5913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-03 14:52
Möjligheterna att rädda Alvbåge kvar hela säsongen har förbättrats tack vare finanskrisen. Fick reda på det för två minuter sedan.

Den Holländska klubben som hela tiden varit hetast försöker pruta och ligger nu under det belopp som ÖSK måste släppa Alvbåge för.
SM-GULD2009
2009-06-03 14:50
Porokara på väg till ÖIS!
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-03 14:41
apskallen//

Du behöver inte vara orolig. T.o.m Qviding går ju bättre utan Zoran.

Skall bli spännande att se vad damtränaren nu skall komma med för mirakel i DIF ;))
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-03 14:37
Henrik(ÖSK)//

Nja, det är väl en smaksak tycker jag mellan Arnor o Kuba. Om jag vetat hur ung du var hade jag naturligtvis inte ifrågasatt ditt hyllande av Arnor, hoppas du förstår det!

Angående Näfver så har alltid varit lite av en gnällspik. En annan rolig eller orolig grej om honom, när han spelade finalen i Sköllersta sprang han under matchen och frågade flera spelare bl.a om det skulle bli förlängning och i så fall paus eller straffar direkt. Han ville till varje pris hellre se matchen mellan Barcelona-Manchester U. Det var viktigare, att det sedan blev straffar direkt och ÖSK förlorade tror jag inte han brydde sig det minsta om.

Påminner en hel del om Emra, med den skillnaden att Emra säkerligen inte ens visste om att det gick en stor final på TV ;))
Örebro Wuzac
2009-06-03 14:35
En skyttekung är väl också nyttig för laget?
Örebro Walter Gigena
2009-06-03 13:48
Ämne: Då har ju ÖSK ett al....
Och så ringer vi in Sören Åkeby också..

..eller så låter vi bli att fördärva klubben och skiter i båda
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-06-03 13:29
ÖSK-Karl/ Kuba i all ära men lika viktig som Arnor var för laget kan jag inte i ärlighetens namn gå med på.

Angående Näfvers senaste utspel måste man fråga sig vad han tror sig åstadkomma.
Örebro KJ11
2009-06-03 13:29
Känner mig inte ett dugg orolig inför framtiden då jag ser Astvald som ett lysande alternativ på högerflanken!

Skador och eventuella försäljningar ger öppning för spelare som Astvald får vi hoppas.
Örebro apskallen
2009-06-03 13:25
Ämne: Då har ju ÖSK ett al....
Om Zoran kommer till sportklubben så funderar jag allvarligt på att helt säga upp kontakten med fotbollen.
Örebro Wuzac
2009-06-03 13:08
Då har ju ÖSK ett alternativ om Sixten drar. Samma spelsystem och allt
Örebro Wuzac
2009-06-03 13:07
Zoran Lukic lämnar Djurgården
Örebro jappel
2009-06-03 12:18
Ämne: Tjenixen!

Angåend....
Hoppas du får som du önskar. Håller med dig helt.
Självklart bättre att spela in en yngre och enligt mig redan bättre målis än eddie som backup till Isak.
Hammarby FloMo
2009-06-03 12:15
Tjenixen!

Angående matchen på lör: Vore kul om Alvbåge fick stå, om nu Isak lämnar återbud. Eddie Gustavsson har inte märkbart mer rutin från dessa sammanhang, även om han är äldre. Och med Rami ute ur leken känns det som ett bra tillfälle att spela in en back up som kan vara med ett par år och utvecklas ytterliggare. På så sätt får landslaget en säker andremålis som på sikt kan konkurrera med Isaksson, istället för att hela tiden tvingas kalla in det "minst dåliga" alternativet när han blir skadad.
Örebro jappel
2009-06-03 12:09
Ämne: Ämne: Tråkigt....
låter konstigt att dom skulle välja att inte förlänga, han har ju gjort succe där.
Däremot kan jag mycket väl tänka mig att Robbo vill hem till ÖSK och visa att han kan prestera även i allsvenskan. Han verkar ha hittat en god målform i åff i alla fall.
Örebro Chipset
2009-06-03 11:41
Mittåt// Jag tyckte också Green var helt ok förra året. Men i matcherna mot Rynninge, Sköllersta och framförallt HBK i år har han sedan oerhört darrig ut. I nuvarande skick kan han inte spela allsvenskan.
Örebro ÖSKare i exil
2009-06-03 11:29
Näfver till ÖIS kanske. Efter Näfvers vår förstår jag att han är besviken på speltiden. Hoppas han får gå i sommar och hamnar nånstans bra för honom.
Örebro Aspen
2009-06-03 11:24
Blir Wirtanen ok på 2 veckor är det bra. På semesterveckanfår han väl sitta i vilstolen. Inte mycket att orda om. Shit happens.
Örebro Wuzac
2009-06-03 11:18
Håller med de som tcyker att man skulle släppa Wirtanen till matchen. Fin gest till Mariehamn också. För han kom väl som Bosman? Bara bra att odla vänskapsbanden till både spelare och klubbar. Man har igen det på sikt. Maximal otur att han skadades bara. Och nu var det ju inte lika illa som befarat.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-06-03 11:17
Stå på dig Näfver!
Sixtens gullande med sina finländare som för mig visar ingenting
Nordback, ja han har spelat upp sig men tycker Per är bättre altenativ, Nordbacks agerande när han åkte till Viborg var för mig oförlåtligt.
Wirtanen? visst han gjorde ett mål senast men tycker inte annars han är något o hurra över,
Skulle valt Näfver alla dagar i veckan framför Wirtanen.
Porokara? Poro är ju farlig, men dags o låta han få sitta en match på bänken för nytändning?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-06-03 11:02
Kristoffer Näfver vill byta klubb igen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-03 10:58
Aleq//

Det blir vanligare och vanligare att klubbar inte ens vill släppa sina spelare till träningslandskamper. Men vi är ju lilla Örebro och skall tänka helt annorlunda, så visst är det självklart att våra killar skall spela jippomatcher, eller.....?
Wivallius
2009-06-03 10:58
Ämne: Tråkigt tråkigt med ....
Walter Gigena//

Enligt ÅFF:s forum har den klubben redan tagit beslutet att inte föränga lånet med Robbo, så honom får vi nog tillbaks honom vare sig vi vill eller inte. Jag tror han kan passa som inhoppare för Kim. Han har ett bra skott så jag hoppas han skjuter mer än vanligt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-03 10:46
Henrik(ÖSK)//

Självklart får du tycka vad du vill. Men det du skrev om Arnor var så konsekvent att jag tog för givet att du sett ÖSK:s andra stjärnor genom åren, det hade du kunnat svara att du inte gjort, ok? Då har du väl inte ens sett Kuba när han var som bäst?
Örebro jappel
2009-06-03 10:41
Och härligt att Alven får chansen att visa upp sig på några träningar med landslaget nu.
Om isak inte kan spela tror jag faktiskt att John har stor chans att få stå. Vem är eddie?
Örebro jappel
2009-06-03 10:40
Ämne: Tommy Wirtanens befa....
Skönt att det inte var värre med Wirtanen, det lät inte så farligt när man läste den första artikeln heller. Han gick ju av planen självmant. Och det var ingen speciell smäll som orsakade smärtorna. Förslitningsskada kanske.. oavsett vilket var det nog kul för honom att spela mot atletico och om han är tillbaka i träning igen om 2-6 veckor så är missar han ju inget alls. Vila skulle han ju ändå.
Örebro Joerny
2009-06-03 10:40
Wuzac// Skönt att det inte verkar vara så farligt med Wirtanen. Har vi tur så är han tillbaka redan till 5 Juli. Det är ju nästan fem veckor kvar tills dess.

Analysen kring 4-3-3 verkar rätt rimlig. I ÖSK:s fall har det i vissa matcher visats sig extremt tydligt att passningsspelet inte har funkat. Med ett sånt offensivt speltänk som ÖSK har så ställs det mycket höga individuella kvalitéer. När det inte fungerar så blir det otroligt genomskinligt tyvvär.
Örebro ÖSKare i exil
2009-06-03 10:31
Ja där var man sen såg jag. Ang. att att Barcas modell skapar mål så tycker inte jag den skiljer sig på den punkten från de andra lagen. Skulle de inte ha det passningsspel och den rörlighet de har skulle de inte heller göra de mål de gör.
Örebro ÖSKare i exil
2009-06-03 10:26
Tråkigt för Tommy som var på gång. Tur i oturen att det är uppehåll. Ser inte att Tommy borde tackat nej eller Sixten skulle stoppat honom. En inhoppare som får chansen mot stjärnor.

Sett ur ett ÖSK perspektiv så har vi just Astvald och Gren som konkurrerar på de platserna. Gren är väl tillbaks från sin skada och Astvald har ju sett allt hetare ut.
Örebro Wuzac
2009-06-03 10:25
F.ö diskuterades "en-forward-system" på aftonbladets webbtv med Laul & co (vår älskade ;) ) oavsett om man kör 4-3-3 (Sixtens modell, ej Barcas modell) eller 4-2-3-1

Generellt har målsnittet sjunkit vilket delvis tros bero på det (inte bara i Sverige utan i hela Europa)

Förutsättningarna för att klara spel med en forward anses vara att laget besitter ett mycket gott passningspel. Svagheten anses att om inte det uppfylls tenderar spelarna högst upp (För ÖSK:s del då Po-Ol_Ba) att bli isolerade från övriga spelet.

Tycker deras analys stämmer ganska bra (översatt till vad man sett hos ÖSK). Notera - Laul stod inte för analysen utan hans gäster

Örebro Wuzac
2009-06-03 10:17
Mittåt: Ja, Gren överraskade mig med sitt fina spel i höstas. Starkare än Wirtanen defensivt men sämre offensivt. Fina svepande passningar.

Han var dock riktigt rostig mot Halmstad även om han då fick spela mittback.
Annons: