/fotboll/osk/forum/5909.aspx/fotboll/osk/forum/5909.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Volyes
2009-06-09 19:09
Ämne: på tal om Dalkurd, h....
I toppmötet mot Gamla Uppsala SK där Dalkurd vann med 1-0 så gjorde Nedim målet. Målet ser du under "länk".
AIK Saywee
2009-06-09 18:54
Storm_90//
Dina inlägg vid flera tillfällen, genom årens lopp, visar var du står när det gäller "SUPPORT" och jag orkar snart inte bemöta dina fåniga inlägg, som har en underton att det verkar vara OK att härja fritt och slåss, fegt som attan med klubbens färger som sköld ...
Örebro Joerny
2009-06-09 17:26
Kanske har Näfver insätt att ett steg ner i seriesystemet kan vara ett steg framåt i karriären. Går han till en klubb där han får starta regelbundet kan han på sikt förhoppningsvis komma tillbaka i samma slag som innan alla skadebekymmer. Fysiskt är han redan i form men självförtroendet är väll inte det bästa efter att blivit petad ur truppen i två klubbar.
Wivallius
2009-06-09 17:23
Storm_90//

Jag tror det är dags för dig att tystna nu i den här frågan. Det är bättre att vi andra får leva i osäkerhet om din dumhet än att du fortsätter bekräfta den för oss.
Örebro Storm_90
2009-06-09 16:45
Visst känns det viktigt att veta vilket ev favoritlag han har? så den klubben blir nersvärtad exakt samma sak.
Örebro pemo
2009-06-09 16:42
på tal om Dalkurd, hur går det för Nedim? springar han fortfarande offside?
Örebro Storm_90
2009-06-09 16:42
Men de vissar ju inte att de är ÖSK fans! isåfall är det media och polisen somn går ut med det varför de nu måste göra det räcker väl med att säga att det var slagsmål så får folk spekulera.
Och jag fick inget svar på satin frågan det är en nyckelfråga i hela situationen.
Örebro Peter Prospar
2009-06-09 16:32
Näfvers problem är att han inte kan förstå varför han inte är ordinarie i ÖSK. Samtidigt är han beredd att spela i superettan... Jag anser att hans problem sitter i huvudet, han hämmar sin egen utveckling. Tråkigt men förmodligen sant. Emra hamnar nog i Dalkurd inom ett år...:)
Örebro pemo
2009-06-09 16:23
Har väntat hela dagen! Ingen reaktion på NA:s artikel om Näfver?
Eller är alla så trötta på honom att ingen orkar bry sig? Det måste ju finnas någon hund begraven mellan honom och lagledningen eftersom han inte verkar vara i närheten av plats. Trots riktigt bra matcher på försäsongen och i cupen. Någon som vet vart Emra tog vägen? Skall man hålla på Degen eller Forward i kväll?
Örebro Peter Prospar
2009-06-09 16:22
Gör som 10-tals andra, följ och stöd stadens hetaste fotbollsblogg!

http://nyheter24.se/allsvenskan24/klubbloggar/orebro-sk/
08 Fotboll PelleT
2009-06-09 15:58
Nu måste vi vinna matchen imorgon! Såg att man kunde spela på Sverige - men du kan inte förlora. Sjukt bra deal. Och alla får en landslagströja. Fett grymt.
http://adserving.unibet.com/redirect.aspx?pid=18482&bid=6901

Fattar dock inte hur det går ihop men jag har spelat 4-1 till Sverige.
Örebro yeeah örebroare
2009-06-09 15:37
alvbåge kung
Örebro apskallen
2009-06-09 14:56
Storm_90//
Självklart svärtar det ner klubben, att ens påstå något annat tyder på okunskap. Att t.ex. barnfamiljer drar sig för att gå på fotboll när AIK kommer på besök är ju helt beroende på att "fansen" missköter sig. Men det är ju klubben och varumärket AIK som har en dålig stämpel. Och i just AIK:s fall står ju dessutom flera spelare, t.ex. Djordic, och uppmuntrar detta så att särskilja laget och fansen går inte.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-06-09 14:52
Märks att det är uppehåll. Orka diskutera några muppars beteende. Ingen som har lite inside info om hur det står till med truppen. Skador, transfers osv?
Wivallius
2009-06-09 14:37
Storm_90//

Så fort idrottsklubbar nämns i sammanhanget, t ex ÖSK, så är det inte längre deras ensak om de vill slåss. Då är det allas vårt problem eftersom det sätter en stämpel på vår klubb.
Örebro orebrotjejen
2009-06-09 14:30
är det nån som vet vilken tid matchen mot BK forward är ? =)
Örebro Storm_90
2009-06-09 11:29
Ämne: Ämne: Saywee/....
Men seriöst. Även om jag inte uppmuntrar folk att slås så tycker jag inte att de svärtar ner klubben. Det är väl deras eget val om det får en kick av det och inte drabbar någon oskyldig så får de hålla på tycker jag. De har knappast något med ÖSK att göra såg för ett tag sen en Djurgådare som ville slå till en ÖSK:are på käften på Satin. Svärtar det när Djurgården? Folk är fria oavsett vilket lag man håller på även om jag anser det är fel att använnda våld så är det den enskillda individens val om nu alla är med på det så att säga.
Örebro Hlynur
2009-06-09 10:50
Någon som vet om ÖSK kommer att bjuda in talanger från närområdet till träning nu till sommaren (eller hösten?) som man gjort tidigare år?
AIK Saywee
2009-06-09 09:40
Ämne: Saywee//

Har följ....
Wivallius//
Detta har du helt rätt i, det är bara så att jag "är mer fotboll än bandy", men det är precis så som du skriver och klubben, märket svärtas oavsett det är svartvita eller gulsvarta så kallade "ÖSKare".

Nej nu skiter jag i dessa idioter, hoppas att dom har ont som attan, ruskigt ont dessutom, det har dom förtjänat!

Förresten finns det något positivt på gång, vad gör "våran startelva" och "bänklirare" mot AIK, har dom semester eller laddar dom batterier?

FORZA SVARTVITT!!!
Wivallius
2009-06-08 23:04
Pluxen//

Har svårt att se Degerforsare slåss mot Karlstingar och dessutom åka till Örebro för att göra det ... tyvärr!
Wivallius
2009-06-08 23:03
Saywee//

Har följt både svartvita och gulsvarta ÖSK:are i decennier och vilka det än är som huliganat, så är det ÖSK som svärtas.
Örebro Pluxen
2009-06-08 21:13
Ämne: De som eventuellt sk....
När du lägger upp det på det där sättet så gissar jag på att det var utklädda Degerforsare.

Menar hjärnkapaciteten är inte allt för stor där borta.. =)
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-06-08 20:42
håller med saywee, tragiskt!
AIK Saywee
2009-06-08 20:18
De som eventuellt skulle komma på idén att svärta ÖSK Fotbolls eleganta lirare, den fina fotbollsklubben, de svartvita färgerna och det underbara klubbmärket, måste vara totalt befriade från en förmåga att förstå vad support innebär!

Hjärnkapaciteten är helt enkelt alldeles för låg i dessa fall, om den överhuvudtaget finns :-(((

Hoppas att det var bandydårar i gulsvart ...
AIK Saywee
2009-06-08 20:10
Borde vara lätt för snutarna och NA att se om det handlade om svartvita eller gulsvarta ÖSKare ...
Wivallius
2009-06-08 19:31
Deemus//

Det sägs inte att de ÖSKare det är frågan om är bandyfolk. Boltics bandyfölje är kända för att vilja slåss men det är inte Svampen (ÖSK Bandys supporterklack) kända för. Risken är att det är "fotbolls-ÖSKare" som varit i farten.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-06-08 19:08
wuzac inblandad? ;)
Örebro Deemus
2009-06-08 18:26
Ämne: Nu får man skämmas f....
Så det är det här som är SILLY season i bandyvärlden?
AIK Saywee
2009-06-08 18:25
Det irriterande är att NA skriver att "Det skall röra sig om ÖSK:are"!?!? Varför? Klädde dårarna sig i de svartvita färgerna?

Det kan väl inte vara ÖSK:are som agerar mygghjärnor?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-06-08 16:55
Tycker inte man ska skämmas för att vara ÖSK:are. Snarare de som slåss som ska skämmas för att använda den svartvita fanan som symbol för sitt gäng.
Annons: