/fotboll/osk/forum/5906.aspx/fotboll/osk/forum/5906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro micro_42
2009-06-14 05:39
Detta tycker jag är den naturliga ÖSK-ingångslåten
Örebro Sven Töle
2009-06-14 02:30
Omöjligt att spela sig in - Omöjligt att spela sig ur
Örebro Sven Töle
2009-06-14 02:29
Får ni också Lagerbäck vibbar mot Sixten?
Örebro Sven Töle
2009-06-14 02:20
För ett spelande lag ja, och dit räknar jag knappast ÖSK. Men annars tror jag att han kunnat bidra mer än vad Emra gjorde. Och det var väl precis så att på långa bollar ensamt jagande han INTE kom till sin rättvisa..
Örebro Pras Y
2009-06-14 01:05
Orka tjata om Rodevåg. Han var inte någon allsvensk spelare. Det bevisade han under två säsonger. Han är för oteknisk och enkelriktad för ett spelande lag. Kanske gör han sig mer rättvisa i ett defensivt balanserat lag som kickar höga bollar på chans...
Örebro Einar B
2009-06-13 22:55
Enligt Fotbollsbladet ryktas det inte om att Eidur är på gång till ÖSK. Vad händer??
Örebro Wuzac
2009-06-13 22:44
Och Peking loosade idag igen mot Landskrona. De är något fundamentalt fel i den klubben..
Örebro Einar B
2009-06-13 22:17
Dags att lägga huligansnacket på hyllan ett tag va??
Match mot mina förväntade seriesegrare den 5.
Vad har vi för feelings?
Örebro Storm_90
2009-06-13 21:39
Ämne: När ÖSK:are skriver ....
Är inte det jag blir förbannad över. Det jag blir förbannad över är att vissa här inne anser att de har rätt att styra över andra människor bara för att de råkar hålla på ÖSK och att de köper medias snack helt ut lärde ni är inte att vara källkritiska?!
Vill förtydliga att jag är emot våld och tycker det är förjävligt men jag anser att jag inte att har rätt att bestämma vad andra Örebroare får gör och vilket som är bra eller inte.
AIK Saywee
2009-06-13 19:47
Olsén19//
Jag tror att våld, slagsmål eller liknande händelser engagerar många att ha olika åsikter ...
AIK Saywee
2009-06-13 19:37
Dessa jönsiga fega mygghjärnor som slåss, varför gör de det på en grusplan i närheten av Behrn Arena?

Det är så puckat så det är helt otroligt, varför ta samhällsresurser i anspråk, media och polis och förvånade boende, vilka hjärnbefriade dårar!

Om de tycker det är så himla kul att slå varandra medvedslösa så kan de väl göra detta uti skogen långt borta från civilisationen!
Örebro Olsén19
2009-06-13 19:13
sandlåda...
Örebro Grixx
2009-06-13 19:09
När ÖSK:are skriver om att de är irriterade på att folk slåss så blir andra fans fly förbannade på dom...och inte ett dugg på dom som slåss.

Istället försöker man hitta alla jävla undanflykter till att det var ok eller nästan ok till bråken.

Jag säger att det är SKIT både med bråken och att några blir så helvetes förbannade över ÖSK:are som tar avstånd från bråken!!!!!

Känns jobbigt att stå så ensam i dessa åsikter. Jag antar att jag är en dålig supporter som tycker det här...rent av urusel och jävligt enögd.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-06-13 19:08
en halvskadad rodevåg på 11 matcher i SE1 hittils?
5 mål 5 assist..
emra? buuu
Örebro Rojas
2009-06-13 18:16
Jävlar vad mkt man har missat här !
Örebro Gurra2001
2009-06-13 17:34
Bastard on Parade// Du har misstolkat mig. Vet inte om det är omedvetet eller ej.

Jag pratar om "huliganism" du tolkar det som "fimraslagsmål".

Du skriver att Kubanerna är oskyldiga. Jag har inte ens nämnt de.

Jag menar att personer som använder våld strax utanför arenan har mycket högre sannolikhet till att göra samma sak innanför arenan.

Konstigt dock att skriva ett sådant långt inlägg där du är kritiskt till det mesta men aldrig är kritisk till folk som bråkar.

Jag är även en av det första som skriker om jag ser vakter med ett våldsamt beteende. Min vän vart hårt tagen av en vakt förra säsongen så där är jag lika kritisk.
Örebro Bastard on Parade
2009-06-13 17:17
Gurra2001//

Jag antar att du kan komma med tydliga källhänvisningar till dina påståenden?

"Vidare så har många oskyldiga personer kommit till skada i samband med huliganism."

Jag är ytterst tveksam till detta påstående. Det är väldigt sällan oskyldiga personer drabbas av uppgjorda firmaslagsmål oavsett om det sker på en parkering utanför en arena eller i en grusgrop.

I och för sig så kan ditt påstående stämma. Det är många som blir, helt felaktigt, utpekade som huliganer och kan dessutom straffas för detta med den nya lagstiftningen. DET är de oskyldiga som straffas... eller när NA visar bilder på klacken/Kubanerna vid första bästa incident och får folk att göra den associationen. Kubanerna är oskyldiga. Skilj på äpplen och fiskrens för i h-vete!

"Vidare kan personer som bråkar strax utanför en arena visst bråkan innanför densamma."

No shit Sherlock? Vad får dig att dra denna fantastiska slutsats? Folk gör massvis av saker utanför arenorna, innebär det per automatik att de lika gärna kan göra det innanför grindarna?

Jag antar att du kan kalla mig sjuk också för att jag inte sveper allt det vidriga som NA, Expressen och Aftonbladet skriver om.

Jag respekterar att ni inte gillar våld, det gör inte jag heller, men oerhört många här inne har en vidrig syn på saker och ting. När ordningsvakter tar fram betonger och i princip bryter av armar på oskyldiga ÖSK:are är det inte en jävel som bryr sig, men när ett fåtal individer väljer att slåss mot ett annat gäng helt utan anslutning till fotboll så är jordens undergång nära.

Vad har hänt med Svartvitts forum de senaste åren? Utvecklingen äcklar mig, men jag ska sluta bry mig. Den interna jargongen mellan ÖSK:are blir bara jobbigare att beskåda och jag blir bara förbannad på hur enögda vissa kan vara.

Nej, det får vara bra för mig nu. Tack och hej!
Örebro Gurra2001
2009-06-13 16:59
Bo Robin// Du har inte ett barn. Alla som har barn vet att man tar inte ens en promille risk. Därför kan du inte förstå hur en person som har barn tänker.

Bara för att X är bättre än Y så behöver man inte acceptera X. Pågår det slagsmål i områden som Wivallius befinner sig rätt ofta med sitt barn så påverkar det hans vilja att komma till samma område. Vidare så har många oskyldiga personer kommit till skada i samband med huliganism. Vidare kan personer som bråkar strax utanför en arena visst bråkan innanför densamma. Detta är dessutom inte osannolikt på något sätt.

Angående medias makt så är det nationens tredje statsmakt med mycket stora friheter. Att du kallar Wivallius för "DEN VÄRSTA SORTENS HULIGAN" säger du att det är värre än de som bråkar.

Vi andra tycker att de som bråkar är värst men de kanske inte är så farliga i dina ögon. Istället för att kritisera de som bråkar vi Behrn Arena så väljer du att attackera "media" "Wivallius" och alla andra.

Visst är det så, det är inte dom som bråkar det är fel på utan alla de andra.

Du är i minoritet här kompis, är de någon som är sjuk så är det du!
Örebro Mittåt
2009-06-13 16:40
Lite smolk i segerns glädjebägare var att Johan Bolin, Moses Reed och Edvin Möller alla fick sina tredje varningar och därmed missar onsdagsmatchen mot Syrianska.

Så man får väl hoppas på en riktigt tuff match i kväll då Syrianerna möter Rynninge. Det skulle inte sitta helt fel med några avstängda hos dem också.
Örebro abdel seidou
2009-06-13 16:37
Ämne: Någon som har en ani....
Han spelar kvar i Sundsvall men han är bänkad nu tror jag. Dom har väl Wallerstedt och Linus Hallenius som starters eller om dom spelar nån form av 4-2-3-1 med Wallerstadt ensam längst fram.

I Giffarnas bortamatch mot Syrianska som gick på tv4 sport för nån vecka sen fick Sigurdson iaf bara hoppa in på slutet för att stå och hålla i bollen vid hörnflaggan och säkra segern.
Örebro Mittåt
2009-06-13 16:37
Ja, det stämmer. Det var en rätt jämn första halvlek men för omväxlings skull var det ÖSK som gjorde målen och gästerna som missade. Fast ÖSK missade nog minst lika många som FBK.

Matchen avgjordes nog redan i den andra övertidsminuten av första halvlek. Edvin Möller och FBKs målvakt fick var sitt gula kort för gruff, men eftersom målvakten redan skaffat sig ett i samband med den första straffen så åkte han ut.

4. 1-0 Ett snyggt anfall efter vänsterkanten. Matheus klackar bollen till Simon Karlsson som kommer med full fart efter kanten. Simon slår ett inlägg som FBKs försvar inte kan rensa. Istället håller sig Christopher Kilgård framme och föser in bollen.

29. 2-0 FBKs målvakt drar ner Boris. Simon slår en stensäker straff i mål Fast egentligen borde inte domaren ha blåst straff. Christopher Kihlgård hade redan skjutit bollen i mål efter att han fått tag på den som andraboll.

70. 3-0 Edvin Möller är igenom och drar målvakten som i sin tur drar honom i benet. Solklar straff och varning som nog egentligen borde ha varit mathens andra målvaktsutvisning. Men domaren nöjde sig med att visa det gula korten.

Bra i ÖSK var alla. Speciellt bra var backlinjen med Johan Bolin som tog hand om allt som kom centralt. FBK har ett av seriens giftigaste anfall men de blev ändå nollade.

Viktor Lindqvist borde snart vara mogen för mer träningstid med A-truppen som han spelar. Det ser inte märkvärdigt ut, men han vinner så gott som alla dueller på mittfältet. En riktig liten ettrig damsugare.

Edvin Möller borde väl ha fått några assistpoäng men hans lagkamrater missade varje gång han frispelade dem. Christopher Kihlgård går från klarhet till klarhet. Nu börjar han se ut som han gjorde i Söder förra året. Bra som target och effektiv i forecheckingen.
Örebro Kärrafjorden
2009-06-13 15:10
Enligt svff blev det 3-0 till ÖSK U i dag mot serieledande FBK Karlstad.
Örebro SyreAtom
2009-06-13 14:49
Det där radioinslaget med migrationsverket och Yunus var fan det värsta jag hört. Det är så IQ fiskmås som det kan vara.

Tycker vi ska tipsa Aftonbladet, Expressen om radiolänken så får de höra hur det går till på migrationsverket och i fallet Yunus mfl.

Någon som vet var man ska skicka länken till kvällstidningarna?

En JO-anmälan vore inte helt fel heller.

Hur skickar man tips till tidningarna..någon som vet?

PS. Låt oss alla skicka denna radiolänk så lär det hända grejer, för detta var det mest inkompetenta jag hört från en statlig myndighet. DS

//
Örebro Bo Robin
2009-06-13 13:23
Wivallius // Hur f*n har du drabbats av huliganismen? Om folk slåss UTANFÖR på en folktom parkering där INGA oskyldiga kommer till skada så är det väl bättre än att dom bråkar inne på arenan?

Vem fan har gett media rätt att kalla bråkstakarna ÖSK anhängare? Jag skulle vilja kalla dig för den värsta sortens huligan, du förstör ju mer för klubben genom att lyssna på medias skitsnack genom att ha funderingar på att sluta stödja ÖSK? Det är tamefan det sjukaste jag hört alltså!! Ska du låta dem vinna eller?
Örebro Joerny
2009-06-13 13:08
Quasimodo// Det är ÖSK:aren Emil Ronneman som skrivit artikeln. Förmodligen därför han benäms med smeknamnet Iron-Mike. Antagligen därför det också är så många ÖSK-spelare som nämn i artikeln.
Örebro Mittåt
2009-06-13 10:24
Eftersom det inte är någon TV-fotboll idag kan man passa på att se riktig fotboll. ÖSK Ungdom möter kl 13:00 FBK Karlstad på Behrn Arena.

Motståndarna är obesegrade i år och leder serien med fem poäng före KBK, Rynninge och Örebrosyrianerna. ÖSK Ungdom ligger sex poäng efter. Så det är vinst som gäller för talangerna om man vill vara med och slåss i toppen i år. Senare på eftermiddagen möts så Rynninge och syrianerna på Grenadjärvallen.

Karlstad BK möter "målmaskinen" IFK Örebro (9 mål på de senste två matcherna).

Så mycket av hur serien kommer att utvecklas sig avgörs idag.
Örebro Chipset
2009-06-13 09:53
Aspen// Säg inte det. Hon kanske inte kan få något annat jobb? ;-). Skämt åtsido. Detta är inte något hon personligen driver.
Örebro Wuzac
2009-06-12 23:35
Ja, som dessutom våra politiker skapat. Samma politiker som sedan står och skriker att migrationsverket är för stelbenta.

Migrationsverket har mycket tuffa uppgifter och får ofta kritik för att de följer det ramverk som riksdagen instiftat. De översvämmas av uppdrag som de inte är dimensionerade för. Många gånger tycker jag de får oförtjänt kritik. Visst, de kunde kanske ibland vara lite mindre fyrkantiga, det skall erkännas.

När det gäller asylsökande måste man veta att 90% av alla som kommer till Sverige (enligt intervju av tulltjänsteman i svt 2006) "tappade sitt pass eller identifikationshandling" på väg till Sverige. Detta ger migrationsverket oerhört svåra och digra uppgifter att utreda. Att köpa Somaliska papper är ingen konst alls i ett land i fullständig anarki. 500 spänn runt hörnet. Det är heller inte alls ovanligt att länder som flyktingar "rymt" ifrån helt plötsligt förklarar att man inte alls vet vem vederbörande är ifrån. Alltså återstår ett detektivarbete för migrationsverket . Och det är inte lätt. Särskilt inte för ett land som enbart i Södertälje kommun tar emot fler Irakiska flyktingar än vad hela USA gjort. Då förstår ni vilka gigantiska uppgifter det står inför.

Däremot tycker jag att man i fall som t ex Yunus kan ta till humana skäl. Har man inte "lyckats" utvisa en människa efter så lång tid borde man släppa fallet och ge uppehållstillstånd. Särskilt också när det finns barn i bilden.

Och för er som twistar till detta inlägg från mig som något främlingsfientligt kan jag berätta att jag är sambo med en invandrarkvinna och vi har barn tillsammans. Och jag har självklart skrivit på för Yunus.

Vi har haft en del med migrationsverket att göra och blivit bemötta korrekt och smidigt och snabbt. Inga problem. Men då så har vi haft korrekta papper samt identifikationshandlingar som är spårbara.

Glöm inte att de följer de rutiner och lagar som blivit dem ålagda av våra politiker. Vill ni förändra, angrip dem, inte budbäraren.
Örebro Aspen
2009-06-12 23:12
Chipset//Svårt att tycka synd om Karin F. Det är ingen som tvingar henne att jobba där.
Problemet är dubbelt - regelverket som riksdagen beslutat om och migrationverket som tydligen fabriserar påhitt om asylsökande.
Örebro Chipset
2009-06-12 22:37
Ämne: Lyssna på när Migrat....
Yunus verkar tyvärr ha blivit ett prestigeärende. Stackars Karin Fährlin på migrationsverket som ska svara för vårts samhälles kanske mest korkade regelverk.
Annons: