/fotboll/osk/forum/5905.aspx/fotboll/osk/forum/5905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2009-06-17 11:42
Hur seriös är matchen i kväll? Enligt NA-papper så skall alla som inte har haft landslagsuppdrag var med. Men här inne verkar den vara totalt ointressant. Kan man gissa på följande lag:
Westman
Green ZE Wickström Wovven
Bedoya Nordin Nordback
Eric Kim Näfver

Örebro Mittåt
2009-06-17 11:41
Det är svårt att ta ut ett lag för ikväll med tanke på alla småskador, känningar och frånvaron som laget dras med för närvarande. På träningarna har det den senaste veckan bara varit ett tiotal spelare med. Inte samma jämnt, men ändå. Min gissning skulle kunna bli att det kommer att se ut ungefär så här.

Målvakt: Peter Westman
Backar: Joakim Gren, Bertin Ze, Magnus Wikström, Samuel Wowoah
Mittfält: Alejandro Bedoya, Fredrik Nordback, Per Johansson
Anfall: Kristoffer Näfver, Kim Olsen, James Frempong

Bänk: Axel Svedberg, Johan Bolin, Edvin Möller, Robert Walker, Nordin Gerzic

Jag tror inte att man tar med KIF-lånen Erik N och Oskar J för en jubileumsmatch mot Forward.

Oklart med statusen för Nordin och Walker. Därför har jag satt dem på bänken. Men det är möjligt att Nordin spelar från start.

Johan Bolin och Edvin Möller är avstängda och kan inte spela mot syrianerna i kväll.

Axel Svedberg därför att Peter R och Nils C är uttagna till ÖSK U:s matchtrupp.

För högerytterplatsen finns det ingen given kandidat. Mackan har känningar i en vad som ett minne från landslagsturneringen och spelar säkert inte. Tommy är inte spelklar än och Eric har inte "dykt upp". Därför har jag satt Näfver där. Han klarar den platsen bra, anser jag.
Örebro Joerny
2009-06-17 11:12
Någon som har koll på en tänkbar startelva till ikväll?
Örebro Sersant
2009-06-17 10:05
Ämne: Ämne: Jag gil....
Hans dotter pluggar på Örebro Universitet, så hon finns i Örebro men hans nuvarande fru (inte hans dotters mor) ska befinna sig i Finland.

Som jag förståt det så vill Sixten ha ett nytt kontrakt för att ta över henne också.
Örebro BabyKladde
2009-06-17 09:43
Ämne: Jag gillar logiken h....
..vet inte om hans familj följt med över till sverige till 100% ännu.. för i så fall är ju det en orsak till att han avvaktar. Har för mig att hela familjen flyttat över, men deras åsikt spelar ju in också.
Örebro Charlezzz
2009-06-17 08:52
Jag gillar logiken hos Sixten. Att först gå ut och säga att det går segt i kontraktsförhandlingarna för att stunden senare mena att bollen ligger hos honom, fick åtminstone mig att dra på smilbanden.
Örebro Sven Töle
2009-06-16 22:06
jobbet? Har de inte semester? ;)
Örebro Mittåt
2009-06-16 22:04
Det borde kunna bli en hel del AIK-supportrar både på stå- och sittplats.

Matchen ligger närmast idealiskt till för en söndagsutflykt (avspark 18:00). Folk kommer iväg utan några problem med jobbet och kan räkna med att vara hemma igen utan att det hunnit bli mitt i natten.

Det har gått rätt bra i serien för AIK, vilket bör göra att ett örebrobesök känns extra motiverat. Dessutom blir det väl första matchen i omstarten för deras fd. förlorade son Dulee. Det bör kunna locka en hel del.

Slutligen så är det här en match som AIK de senaste åren har vunnit besvärande lätt. Vilket säkert även det lockar att se årets avrättning av sko- och kexlaget på plats.
Örebro Sven Töle
2009-06-16 21:57
Förra året, när AIK support bojkottade matchen, satt jag på norra läktaren (sektion F) och hade Stockholmare överallt runt mig som hade åkt dit privat. Varje gång AIK målade åkte mobilerna fram och hemrapporterna startade. Har för mig att det var runt 10 000 totalt på BA då.

För övrigt den matchen som Bassonbeng gjorde riktig entre samt Kim Olsen och Staaf (inför hemmapublik). Det var Westmans sista match hittills i AS och han krökte rygg rätt ofta. Han var inte bra i den matchen och matchen var väl också ödesmatchen för Näfver som byttes ut tidigt och aldrig kommit tillbaka på allvar sedan dess.

En enda känsla har gnagt i mig sedan den utskåpningen för andra året i rad: REVANCH!!!
Örebro BabyKladde
2009-06-16 21:49
jag talar om det mål som Black Army har.. sen som ni nämner så finns det många "under-grupperingar", den ni inte nämner som är bland dom största, Dalagnagarna.. så totalt kan det bli uppemot 20 bussar säkert, sen finns alla spontan-supportrar/bonde-supportrar som någon vill kalla det.
Örebro ÖSK öster
2009-06-16 20:53
Man vet väl aldrig med aik, de har ju en mängd supporterorganisationer (smokinglirarna, ba, sol invictus osv). För att inte tala om alla "bonde-gnagare" hehe
Örebro Rojas
2009-06-16 20:52
Ämne: Ämne: AIK kom....
500 typ , de brukar väl vara mellan 1-1500 ungefär
Örebro Disasterpiece
2009-06-16 19:59
Ämne: AIK kommer komma med....
10 bussar, hur mycket folk är det ungefär? Inte så mycket som dom brukar komma med va?
Örebro Sven Töle
2009-06-16 12:33
Vad jag hört så började det väl hyfsat för honom men sedan försvann han mer och mer ur spelet. Sista matchen byttes han in i 90:e minuten. Två mål på 11 matcher är väl ingen höjdare för en toppforward. Kan väl förvisso kompenseras med massa framspelningar men han hade endast två assist.

Tror att det i huvudsak är Åtvid som inte är intresserad.

Se: http://svenskfotboll.se/superettan/person/?playerid=4288

Bra site
Örebro pemo
2009-06-16 11:47
OK Då får jag väl vara uppmärksam på spelet och se ev. repriser hemma i TV:n. Så nästa fråga,: Vem skall man tro på? I NA står det att Walker är tillbaka därför att han inte platsade i ÅFF, medan FotbollDirekt skriver att han var en viktig kugge i ÅFF:s topp-placering i superettan. För min del får de gärna spela in Walker som frisk back-up till Kim eller göra def. mf av honom. Snabb är han väl inte, men har en bra krigarinställning. Kanske ett fynd för IFK Norrköping? Det är väl ett tänkbart alternativ till "farmarklubb". Skicka dit Frempong, Walker , Näfver och Jidsjö så att de får spela lite och samtidigt rädda kvar IFK i superettan.
Örebro Mittåt
2009-06-16 10:34
I det ursprungliga förslaget från arkitektbyrån hade man satt storbildsskärmen på taket till läktaren.

Men enligt vad jag hört så visade sig denna lösning vara alldeles för dyr. Det skall ha handlat om sjusiffriga belopp.

Därför blir det nog även i fortsättningen så att man kommer att hänga upp en skärm någonstans.
Örebro Sven Töle
2009-06-16 10:23
Eller nu vart jag osäker...Hittar inte bilden där jag har för mig att jag såg skärmen på taket
Örebro Sven Töle
2009-06-16 10:15
Den ska väl sitta ovan på nya östra stå/sitt av att döma av bilderna på officiella
Örebro pemo
2009-06-16 09:39
Avdelningen egoism: Någon som vet var bildskärmen kommer att placeras? Som det är nu så ser vi som sitter på gamla läktaren ingenting av bilderna. Kan ju vara kul att få repriser på alla mål.....
Örebro BabyKladde
2009-06-16 09:13
AIK kommer komma med supportrar, cirka 10 bussar är målet. Black Army kommer även satsa på att ha ett eget "fan-zone" utanför arenan. dom hade det förra året när dom spela mot norrköping borta och detta vart mer än lyckat enligt min AIK-vän med god insyn.. Denna "Fan-zone" är för att samla alla på ett ställe, och det är bara positiva fördelar då bråk på stan undviks, polisen behöver inte vakta hela city, utan kan hålla sig runt Behrn Arena redan från start. Hur det blir av med detta får vi se, men jag ser det bara som en fördel.

SOM flera nämnt så kommer Östra läktaren vara klar för användning till 5 Juli, i alla fall för ståplatspubliken. Invändigt och utseendemässigt görs klart under året fram till premiären 2010.
Örebro Mittåt
2009-06-16 07:52
Matchen spelas på Trängen - det är ju Forwards jubileumsmatch. Efter att ha sett uppslutningen på träningarna de senaste dagarna är väl det största frågetecknet om ÖSK kommer att kunna mönstra en matchtrupp på 16 man.

Någon form av förstärkning (antalsmässig) från talangtruppen kan man inte räkna med. De spelar samtidigt mot Syrianerna på Örnsro.
Örebro Kramelet
2009-06-16 00:33
Dags att peppa inför Forward matchen, kommer den spelas på BA eller trängen?

Vem vinner mittfältsmatchen, Klingberg eller Kihlberg? Kommer porokara ha någon chans att komma förbi Axel Kjell i försvaret? o kommer Kuhi springa 8or runt Almebäck?

Va tror ni? länge sen de va match senast.
Örebro Sven Töle
2009-06-15 23:09
Walker...Nja...Han lär inte få förnyat kontrakt efter denna säsong. Helt riktigt också.
Örebro Joerny
2009-06-15 21:49
Åtvidaberg köper inte loss Walker. Känns bra att få tillbaka honom. Han representerar en spelartyp som inte finns i ÖSK idag. En som kan ge mittfältet energi och fighting spirit samtidigt som han kan göra mål. Han är väl lite av en mer hårdbarkad version av Bedoya.
Edit:
www.atvidabergsff.se ska det förstås vara;)
Örebro malge
2009-06-15 19:47
ja vad jag fattat så ska den vara matchklar, men hela läktarn ska vara klar till premiären nästa år
Örebro ÖSK KRILLE
2009-06-15 19:37
Kommer Östra läktaren vara till Tillgänglig när alla AIK fans kommer?
AIK Saywee
2009-06-15 19:27
Vet inte om "BA" bojkottar matchen, men det spelar kanske inte så stor roll, AIK har många sympatisörer runt om i landet och många är sugna på fotboll efter fotbollslovet, plus Dulee Johnsons återkomst ...

... har hört detta från flera fotbollsvänner.

Storpublik är att vänta den 5 juli på "BA"!
Örebro Disasterpiece
2009-06-15 18:46
Någon som vet om black army ska bojkotta matchen på BA?
Örebro Mittåt
2009-06-15 17:02
crille.// Detsamma. Det är alltid trevligt att träffa personen bakom signaturen. Det kommer så småningom ett litet bildreportage från dagens talangträning på officiella.
Örebro crille.
2009-06-15 16:40
Mittåt.. Kul att träffas! Hoppas att du såg nått intressant idag...
Annons: