/fotboll/osk/forum/5890.aspx/fotboll/osk/forum/5890.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK TyresöGnagaren
2009-07-06 15:30
Här snackas det knappt fotboll, bara hur dåliga alla AIK:are är. Kan väl kontra med att en förfriskad ÖSK:are i sin finaste Stone Island-tröja mer än gärna ville bråka på eran sektion.

Till matchen, tycker att 1-1 var rättvist. Ni var bättre i början, men AIK såg ut att hantera det hela ganska bra, förutom Walid Atta som knappt sprang någonting.

I andra spelade vi stundtals väldigt bra, men som vanligt detta år så kommer vi inte till några bra avslut. 11 mål på 13 matcher talar sitt tydliga språk...

Ni är ett stabilt mittengäng som garanterat kommer att spöa både bajen och dif.

Örebro Mittåt
2009-07-06 15:28
Hassan har rehabiliteringstränat medelst löpning under den gångna veckan. Han är knappast i spelbart skick på onsdag.
Wivallius
2009-07-06 15:24
pemo//

Minns inte om han spelade mot Halmstad i cupen. Om han gjorde det så gjorde han ju uppenbarligen inte bort sig. Däremot var han dålig i träningsmatchen mot Karlslund på försäsongen.
Örebro pemo
2009-07-06 15:15
Ämne: Mittåt, Farsen forts....
honom har jag glömt. Aldrig sett honom spela. Hur är han?
Kan man inte göra en "Anttonen" av Näfver och spela in honom som vänsterback? Fast Wovven lär väl ha fler år kvar som ohotad vänsterback. Han spelar lite farligt ibland, men trots allt väldigt säker med bollen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-06 15:15
Wivallius// I andra halvlek tyckte jag inte det var någon i ÖSK som fick fram en passning. Trist för dina bekanta då det uppenbarligen fanns plats.
Wivallius
2009-07-06 15:12
Förstår inte hur så många kan hylla Kihlen efter gårdagens match. Han spelade ju fram AIK:are ett halvdussin gånger. Det är livsfarligt att tappa boll på mitten som han gjorde i går massor med gånger.
Wivallius
2009-07-06 15:09
Mittåt, Farsen fortsätter//

Jo, mig närstående fick vända i biljettluckorna när de sa att biljetterna var slut.

pemo// Hasan Cesay kan spela VB
Örebro pemo
2009-07-06 15:05
Så har då allsvenskan äntligen dragit igång igen.1 -1 känns väl så där. Trodde faktiskt att Sixten skulle släppa in Bedoya tidigare. Men första halvlek gav lite hopp inför resten av säsongen. Nu är det bara att hoppas på vettigt bortaspel också. Funderar lite på hur ÖSK resonerar kring cupen. Det blir tätt med matcher för startelvan om man inte gör större ändringar till onsdag, men jag har svårt att se en kedja bestående av Näfver Jidsjö och James. Mitten med Walker Bedoya Per. Backlinje med Green, Berra Oscar och tja, vem skall spela vänster? Så det blir väl några spelare som får slita hårt nu. Men det känns viktigare att spöa Trelleborg.....Till sist måste jag bara säga att jag saknade Anttonen väldigt mycket igår.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-06 15:00
Mittåt/ Märkligt.. De ropade ju inte ens i högtalaren att man skulle trycka ihop sig lite.. hade lätt gått in fler på ståplats.

Angående Nordin så tror jag varken han eller ÖSK vill att han hamnar i en annan allsvensk klubb. Blir det nåt så är det troligtvis utomlands. Men DIF få ju gärna vara intresserade. Skadar ju inte oss.

Jag har tjatat i 2 säsonger nu om ÖSK;s otroligt dåliga hörnor. Varför gör de ingen bra variant? Helt ofarliga!
Örebro Hlynur
2009-07-06 15:00
Tror inte Djurgården är ett alternativ för Nordin.

* De är de ett sämre lag än ÖSK,
* De har en sämre arena
* Alla ÖSK:are som gått till DIF tidigare bör fungera som avskräckande exempel. Ex Haginge, från bäst till sämst.
* I ÖSK är han en stjärna, i DIF en i mängden.
Örebro Mittåt
2009-07-06 14:49
Tvärsnytt skriver att det var slutsålt på Behrn Arena igår. Något hundratal personer fick gå hem igen istället för på matchen.
Örebro Ösk_#09
2009-07-06 14:48
var inte köpenhamn och andra klubbar intresserade i nordin redan i vintras ...8-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-06 14:37
Om Nordin fortsätter spela som han gjorde igår och väntar till säsongen är över så väntar det betydligt bättre klubbar utomlands (utanför norden)som vill signa honom.
Örebro Aspen
2009-07-06 14:32
Jag vill se Berra, Bedoya och Jidsjö från start på onsdag mot Häcken !!!
Örebro Aspen
2009-07-06 14:30
Djurgården har genom sitt interna strul med ordförande, sportchef, kanslipersional, tränare och inte minst hanteringen av Haginge gjort sig helt ointressant som blivande klubb. Vad har dom gjort av Oremo?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-06 14:17
Jag skulle vilja se Nordin och Bedoya tillsammans på mittfältet!
Örebro Erki
2009-07-06 14:14
Om ÖSK säljer en av sina bästa spelare till ett Allsvenskt bottenlag är det skandal.
Men jag hoppas och tror att Nordin har betydligt högre mål än så, ska han säljas så ska det vara till utlandet.

Finns ingen anledning till att Nordin, när han är given i ÖSK och på väg uppåt i karriären ska göra samma misstag som Haginge och byta ner sig och stanna upp i utvecklingen.
Örebro rirobban
2009-07-06 14:09
Ämne: Vi har råd. Har prec....
Ni kanske har råd med hans lön, men har ni råd att lägga ca 8 miljoner kronor på en spelare i dagsläget? Mindre tror jag inte att ÖSK vill ha för Nordin...
Örebro Sven Töle
2009-07-06 14:07
Ämne: om Nordin skulle gå ....
De tre stora Stockholmaslagen har alltid rad. De skaffar de pengar de behover sa ar det. Nordin gjorde ju en groda nar han sa att det vore en ara att spela or AIK. Jag tor att han drar om DIF erbjuder den ratta lonen.

A andra sidan star han under kontrakt. Det skulle sakert innebara en prislapp pa lagst 3- 7 mille och kanske ar det vart det?

Bedoya ar en framtidsspelare och jga tror OSK behover ett visst tillskott i kassan och sa javla bra ar inte Nordin som vissa sager, enligt min synpunkt. Han ar framtradande i vissa matcher men helt osynlig i andra. HAn har en lag lagsta niva.

Sammanfattningsvis: Det vore inte en katastrof att salja honom.
Örebro Sekt. E
2009-07-06 14:05
Hyfsat ologiskt om Nordin skulle gå till just dif. Tror han siktar lite högre än så och det borde han göra.
Djurgården Woody
2009-07-06 14:03
Vi har råd. Har precis gjort oss av med två tunga löneposter i Komac och Rihilahti. Skulle även Sjölund lämna har vi ännu mer att lägga på lön till en ny spelare.

Sen om det blir Gerzic eller någon annan mittfältare som värvas återstår att se.
Örebro skoBe
2009-07-06 13:43
om Nordin skulle gå till Djurgården måste han få en dröm kontrakt:) VILKET JAG INTE TROR DOM HAR RÅD MED... hehehe skitsnack!!!!
Örebro Ösk_#09
2009-07-06 13:35
Ämne: Nordin Gerzic till D....
Varför skulle nordin vilja gå till djurgården för?
Som du säger INTE troligt.
Örebro MSLink
2009-07-06 13:29
Här kommer bilder från matchen ÖSK - AIK

http://msun.se/foto/osk5juli09.html
Örebro Sven Töle
2009-07-06 13:27
OSK-Karl: De svinande AIK:are maste inte ha varit inne pa puben. De ar inga problmem att ta in flaskor om man gar in som "vanlig" askadare.

Jocke59:Det finns regler vid biljettforsaljning. Alla fans som kommer (alltsa i bortatrojor osv helt uppenbart ett fan) hanvisas alltid till borta laktaren. Men det finns inga mojligheter att hinda en vanlig Stockholmare att kopa en sittplats bland alla andra. Hur skulle en sadan regel se ut? Skall vi krava folkbokforingsintyg pa var de bor? Bara "uppenbara fans" kan hanteras och det gors. Tro mig.

Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-06 13:04
Nordin Gerzic till Djurgården? Tycker inte det verkar troligt!
Örebro Sven Töle
2009-07-06 12:55
Missade tyvarr matchen da jag befann mig pa en flight da. De jag bor hos har en mac och jag haller pa bli galen pa hur allt funkar. Inga tangentkombinationer (alt tab t ex) man ar van vid fungerar (det gar inte ens backa i browsern som man ar van vid)

Har last lite har inne och pa NA. 1-1 far val anses godkant anda mot AIK. OSK ar ett mittenlag sa ar det.

Vill besvara Freddan ÖSK: Du forsvarar Kim med att stackaren har ju tva duktiga mittbackar mot sig. Men snalla du, han har alltid tva duktiga mittbackar mot sig i alla matcher. Det blir sa nar man spelar med en forward. Det ar hans jobb att prestera mot det. Och Kim har en vaaaaaaaldigt lang formsvacka. Eller da kan han faktist inte mer an detta.

Windstar: Jag haller med dig. Almeback spelstil ar tuff och priset blir att han ibland drar pa sig frisparkar. Det bara ar sa.

Kul att Porokra verkar ha vaknat!

Nu ska jag forsoka overleva bland detta vodkadrickande folk (jag haller en del snapsar i blomkrukan men blir anda stupfull. Fattar inte hur de pallar) Men denna javla MAC driver mig till vansinne.

Ha det!
Örebro Ropesin
2009-07-06 12:27
Riktigt tråkigt att ÖSK inte kunde hålla i det fina spelet från den första halvleken även i den andra halvleken. Efter 1-0 hade jag rejäl segervittring och tänk om Nordins skott bara någon minut efter målet hade gått in? Då hade det varit godnatt AIK. Nu fick dom istället ett mål som var psykologiskt viktigt för dem. Kan hålla med om att det inte var speciellt bra av Almebäck att ta den frisparken, han är lite opolerad fortfarande. Andra halvlek var bara tråkig.

Trots allt riktigt roligt att se Roni Porokara totalt förvirra bort Walid Atta gång på gång. Atta framstod som en korplagsback och vann inte någon 1 mot 1-situation mot Porokara. Härligt att se Nordin också, bara att hoppas att dessa två fortsätter som igår, dom är viktiga för offensiven. Hoppas att Bassombeng hittar formen snart också, hans inhopp igår var inte alls bra.

Jävlar vad sugen jag är på semifinal i svenska cupen, så nu är det full fokus mot Häcken som gäller!
Örebro Sogen
2009-07-06 11:39
Otrolig skillnad att spela tufft och hårt, mot att dumt dra på sig en helt onödig frispark. Det var inte äns ett farligt läge men det blev tack vare Almebäck. Målet är helt klart hans fel (dock är det naturlig orutin för en 20åring och inget att älta vidare).
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-06 11:19
Opus klon//

Du har rätt förutom en punkt. ÖSK har inte direkt någon vikande pulik. Dessutom jämförde jag då med året innan. Nu var alla sugna på att se AS efter ett långt uppehåll.

Med tanke på hur ni uppförde er hade en bojkott varit att föredra, jag har utan att lyckats sökt kansliet för att få reda på vilket företag som har de 7 platserna där det nu satt AIK:are och milt sagt svinade sig. Med tanke på att de var betydligt fullare i andra så hade de varit inne i puben och måste haft inre cirkelnkort.

Nej, inga bortasupportrar från Stockholm på Norra och Västra tack. De skall ha Östra och flanken på Södra.
Annons: