/fotboll/osk/forum/588.aspx/fotboll/osk/forum/588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2016-08-16 20:09
@Erik Wärlegård:

Gött! Fråga gärna vilka fler klausuler som finns i övriga kontakt samt varför vi ytterligare en gång har ljugit om en kontraktslängd.
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 19:49
@Asbjörn#10:

En sån makalöst träffande beskrivning!
Örebro Asbjörn#10
2016-08-16 19:21
Tar det aldrig slut? Är så trött på känslan av att man lever i ett förhållande där man ständigt blir misshandlad mentalt men inte har orken att lämna.

Stämmer nu dessa uppgifter är det givetvis helt horribelt agerat från Sköldmark. Det går aldrig att försvara att ge en spelare sådan frihet över sitt egna kontrakt med klubben.

Jag VET att det inte bara är vi supportrar som ställer oss frågande till hur Sköldmark sköter sitt arbete.

Jag VET dessutom att ÖSK sedan tidigare har dragit sig från att göra sig av med personal man inte varit nöjd med. Man har istället snällt avvaktat tills dessa tack och lov själva har lämnat för andra arbeten.

Hur fan ska vi kunna ta nästa steg om vi inte ens vågar spetsa vår egna organisation på det sätt vi egentligen vill!?

Nu inte bara önskar jag en intervju eller ett Sportklubben med Sköldmark där de kort som kan läggs på bordet kring en hel rad med spörsmål som många av oss har. Jag tamejfan kräver det som medlem och årskortsinnehavare!!
AIK Nissesson
2016-08-16 19:10
Det kanske bara är en hönsfjäder, ingen vet, inget officiellt.

Många "spyr" hit och dit, på Sköldmark och eller Broberg.

Men för tusan kommunicera, snabbt !!!
Örebro T8
2016-08-16 19:05
Har ni missat att Sköldmark sagt till NA att allt är spekulationer? Säger inte att det är sant och att vi ska tro ÖSK. Men de har uttalat sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Erik Wärlegård
2016-08-16 19:03
Jag läser här som ni vet. Tar med mig frågorna!
AIK Nissesson
2016-08-16 18:54
@Tokaij Azsu:

Verkligen, våga kommunicera !!!
Mäster Estragon
2016-08-16 18:47
Har han avgått än, Sköldmark?
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-16 18:41
@DaSa:

Om ÖSK inte petat DG,Crespo med flera när de inte velat förlänga så kommer man inte göra det med Broberg. Vi är schyssta klubben, inte konstigt vi inte kan konkurrena lönemässigt när vi är hopplösa på sälja spelare (Absolut Rinne men där försvann alla pengar) dem som lämnat nu i sommar tänker jag inte ens räkna som riktiga försäljningar. Något är väldigt konstigt när Falkenberg och Gefle kan år efter år med flertal klubbar sälja spelare. Med mycket mindre resurser än oss. Det är precis sånt här som gör att sponsorer och fans suckar i stan och gör att man inte orkar gå på matcher. När ÖSK är i toppen då släpper man plötsligt halva sin trupp, de kanske är att hårdra det men det är inte långt därifrån.
Örebro Schmacke
2016-08-16 18:06
ÖSK, ge oss mer information i Brobergärendet! Varför gör man så här? Varför tror man inte tillräckligt mycket på spelarna man värvar, utan skriver in/går med på sådana klausuler? Om jag minns rätt hade väl Astrit något liknande när han fick till IFK? Som nämnts nedan av annan skribent är ju risken stor (nästan 100%) att någon part vill aktivera en sådan klausul. Hur kan man gå i fällan igen att man får så många utgående kontrakt samtidigt? Hur går det med RÅPs kontrakt? DB? Moberg? Kommer dom lämna? Kommunikation tack! Nä, jag tar mig nog inte de där 13 milen enkel resa för att se ÖSK i helgen. Det är för många lösa trådar just nu för att det ska vara godkänt tycker jag.
Örebro pemo
2016-08-16 17:53
Sebbe är avstängd mot AIK
Örebro DaSa
2016-08-16 17:44
Det som gör mig mest förbannad i Broberg-affären är att ytterligare en gång så pissar ÖSK på sina fans och ljuger om en kontraktslängd. Trodde att det var slut med sådant efter Simon kom in, för jag tror inte att Sköldmark har befogenheter att acceptera sådana klausuler.

Varför kan de inte säga att kontraktet är 2+2 år? Förmodligen för att det är värdelöst att skriva sådana kontrakt då i 99% av fallen så är en part missnöjd och väljer att bryta för att sedan omförhandla.

Hoppas att Axén börjar bygga för nästa säsong och låter Broberg värma bänken och läktaren om han inte förlänger. Däremot så tror jag inte att han kommer att förlänga, att han tackade nej till bud innan är garanterat för han hade en masterplan att gå som bosman till hösten. Tyvärr...

4-4-2 mot AIK:
Jansson
Dajje/Lorentzson - Iron - Moberg - Sebbe
Maic -RÅP-Nordin - Besara
Astrit - Sköld

Sen kastar vi in Ayaz och Omoh när vi leder med ett par bollar:)
Örebro DaSa
2016-08-16 17:29
Börjar ogilla agentsidan fotbolldirekt riktigt mycket. Lovar att det inte är en slump att DG kom med i veckans lag några gånger innan det var klart med Elfsborg. Sen kan ni gissa vem som kom med i veckans lag denna vecka!?
Örebro Sparkabolleninimål
2016-08-16 17:21
Hoppas vi kan få mer information från alla parter så fort som möjligt! Helst idag. Kan ju dock vara så att förhandlingar pågår och det är därför det är tyst.
Örebro Karlstruum
2016-08-16 17:16
Varför "hänger" ni Broberg? Inte hans fel att han kan utnyttja en klausul (om den nu finns). Hade gjort likadant, du kan gå gratis till en utländsk klubb och få miljonbelopp i bonus för att du är gratis. Är inte direkt Zlatanlöner gubbarna har och att få en möjlighet att få ett helt hus betalt och en fin bil och kunna spara lite för framtiden. Förstår hans situation, men förstår inte alls hur ÖSK kunde hamna i denna situationen? Han är fortfarande Örebroberg för mig.
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 17:13
Ska vi behålla Broberg (om inget annat redan är klart) krävs nog att en extern finansiär träder in.

I ett sådant läge hoppas jag hellre man lägher pengarna på Astrit.
Broberg är nog historia. Frågan är från när...
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-08-16 17:11
Bra skrivet av Mittåt. Tyvärr kan man väl säga dock, eftersom att lönebalanseringen är fakta.
Örebro Pedretti
2016-08-16 16:51
1908
//
Tror nog att det är som du säger, man har ju inte precis känt av att Broberg vantrivs eller något sådant han sätter bara press på klubben för att få ett nytt och fetare kontrakt.
Örebro Vinnartradition
2016-08-16 16:50
Mittåt sammanfattar det bra:
"Så länge som ÖSKs löpande intäkter är statiska kommer klubben att ha väldigt svårt att förnya kontrakt till förbättrade villkor. I princip innebär varje löneökning, att någon annan i truppen måste få en sänkning av samma storlek."
Örebro 1908
2016-08-16 16:42
Det är väl mest troligt agenten som spridit lös detta rykte. Fotbolldirekt och Fotbollstransfer är ju perfekta fönster för agenter. Förmodligen är det för att sätta press på ÖSK i en förhandling om löneförhöjning. Agenter gör vad som helst idag och hittar knep i det mesta. Får Broberg inte den lönehöjning som han kräver, bryter han kontraktet och går till en annan klubb, helt enligt en klausul som finns.
Örebro Tokaij Azsu
2016-08-16 16:40
Ett uttalande från klubben vore på sin plats!

ORKAR INTE!
Örebro ösk supporter
2016-08-16 16:40
Det var tråkiga nyheter men vill han inte vara i Ösk så hejdå. Den dagen vi har 22 spelare som verkligen vill vara i Ösk det året tar vi guld. Kanske så ökar det här chanserna till att Åhman eller Astrit förlänger nu när det är en lönepost mindre.
Örebro malge
2016-08-16 16:39
Oh herregud vad det börjar kännas som att vi går mot två säsonger liknande 2010-2011. Ena året en topplacering för att därefter bli av med halva startelvan pga dåliga affärer och kontrakt och åka ur året efter. Förlåt för negativt inlägg
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 16:37
Vilka fler i laget tror ni har denna geniala klausul?
Örebro Minatankar
2016-08-16 16:36
Mambo Mumba Ujujuj // Jag har inte försvarat och inte heller dömt någon för något jag inte har inblick i. Det är detta jag ifrågasätter och det har inget med Sköldmark att göra.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-16 16:36
Blir bara trött på ÖSK. Väljer o lämna forumet för idag. Blir inga fina ord annars
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 16:33
Men vad skulle syftet vara med att skriva in en sådan här klausul? Varför skriver man då inte bara ett kortare kontrakt?
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-16 16:29
Patetiskt amatörmässigt om detta är sant! Bastard on Parade lämnade detta forum för att ÖSK var så klumpiga i sina kontraktsförlängningar och hur de skrev kontrakt, om detta stämmer med Broberg är det ska dal, det hade varit så typiskt Örebro. Att MinaTankar ens ska försöka försvara det är ännu mer patetiskt. Det handlar om att ibland stå för sina gärningar och då kan man inte gömma sig bakom sånt här. Amatörmässigt!
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 16:22
Ösk kanske ok:ade och att det var Broberg som tackade nej. Annars hade de väl inte kunnat ta kontakt med Martin...?
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 16:19
Mittåt har en något mer sansad syn på saken.

Jag förstår ändå inte varför man framställde det som att man ratade fina bud på honom i vintras... eller minns jag fel?
Annons: