/fotboll/osk/forum/5870.aspx/fotboll/osk/forum/5870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 01:34
Walter Gigena//

Jag reagerade också på Sixtens uttalande om bortaspel i Sverige. Hur många utländska klubbar försöker spela precis lika borta som hemma? Borta sjunker ju hela laget ner och stackars Olsen får jaga ensam på topp, ja, eller, Walker, han är ju tydligen bättre just nu.

Det innebär att vi har fem mittfältare som yrar omkring, backklinjen hos motståndarna kan rulla upp bollen ostört. Om vi spelade 4-4-2 borta så skulle samma backlinje utsättas för en mycket bättre och högre press.
Örebro GT
2009-07-13 00:20
Domare i Trelleborg är Martin Ingvarsson, senast vi såg honom var i GAIS-matchen hemma 17:e maj.
ÖSK vann med 2-0.
Örebro orebrotjejen
2009-07-12 23:50
nån som vet om anttonen spelar imorrn ?=)
Örebro Erki
2009-07-12 22:57
"Annat kan man säga om Näfver. Killen ser ut som en köttbulle. Minst tio kilo överviktig. Jag förstår inte hur en elitspelare kan få se ut på det viset – än mindre hur han kan få starta i det tillståndet." från Assyriskas matchrapport.

När blev Näfver tjock?
Kul start för honom annars med missad straff och förlust.
Örebro Walter Gigena
2009-07-12 22:40
Intressant intervju med Sixten i NA. Han nämner (enligt NA) att bara några få lag i Sverige har modet att stå upp för sitt spel oavsett hemma- eller bortaplan.

Läge att ändra på detta tills imorgon. Ingen har mer koll på laget än Sixten (enligt Sixten) och borde således kunna ändra på vårat fega bortaspel som hittills varit riktigt riktigt bedrövligt.

Med alla utvilade spelare, Sixtens koll på laget och insikt i vikten att våga spela modigt på bortaplan kan det inte bli annat än seger.
Örebro Mittåt
2009-07-12 22:24
gurka// Varken eller. Det var ett ironiskt försök att pressa upp hjärtat i våra halsgröpper från Aspens sida.
Örebro Mittåt
2009-07-12 22:21
Aspen// Det var skönt att höra. Jag blev riktigt orolig beträffande vänsterbacken. Bedoya kan nog klara mittfältet även om det blir en annan karaktär där om Nordin inte spelar. Vilket inte behöver vara någon nackdel.

Beträffande Wowoah är han ofattbart slitstark och definitivt inte skadebenägen. Förra året missade han visserligen tre minuters allsvenskt spel (HBK hemma), men det kan ha varit något taktiskt övervägande. I år blev han utbytt med 10 minuter kvar mot ICA-laget. Men det var väl i samband med slutforceringen.
Örebro gurka
2009-07-12 22:16
är nordin sjuk eller är han på väg nån annanstans
Örebro Aspen
2009-07-12 22:14
Mittåt/Jag var bara ironisk. Men som du analyserar så tog Sixten en risk med att låta Wowoah spela mot Häcken. Dålig backup på vänsterbacken.
Örebro Mittåt
2009-07-12 22:07
Om inte Wowoah spelar får Sixten och Rille en del att fundera på. Det är ont om spelbara defensiva vänsterfötter för tillfället:

Per Johansson. Känns som förstekandidat till jobbet som ersättare. Men Per tillbringar nuförtiden sin träningstid med att jogga runt Behrn Arena med en fotskada, som tar tid att läka.

Hassan Sesay. Har aldrig varit någon vänsterback och kommer förmodligen inte att bli det heller. Trivs definitivt bättre ju högre upp på planen han kommer. Är dessutom matchotränad och just tillbaka efter en fotskada.

Glenn Holgersson. Har spelat 10 minuter det senaste året. Det var visserligen i onsdags, men frågan är om det räcker. Dessutom: Har han har tillräckligt med matchtempo i kroppen. Frågetecken för konditionen.

Omflyttning. Är nog det troligaste alternativet. Berra kan ta mittbacksjobbet och sedan får Iron-Mike och Turbo-Tommy komma överens om vem som skall spela till vänster.
Örebro Aspen
2009-07-12 20:46
Vovven och Nordin inte med på bussen till Trelle. Utslitna efter två matcher på en vecka?
Örebro Chipset
2009-07-12 20:20
Nu är Näfver körd hos Assyriska också. Han var tydligen rätt dåligt i premiären och sumpade en straff (Ja, ni hörde rätt, Näfver tog straffsparken). Vågade knappt läsa om vad de skrev om honom på assyriskas forum.

Edit: Han var tydligen helt ok innan straffmissen.
Örebro Chipset
2009-07-12 20:14
Normalt är detta kanske en av de tre tuffaste bortamatcherna för ÖSK. Nu verkar det som Bengtsson missar och Andersson är avstängd + någon till. Kan bli en del rokader i TFF. Läge för ÖSK?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-12 20:04
Spelar nog ingen roll vilket lag vi har imorgon. TFF blir jävligt svåra att ens ta poäng av. De har på 6 hemmamatcher vunnit 5 och kryssat 1. Men som sagt så BÖR ÖSK vinna om vi ska komma topp 5.

Ganska bra resultat idag för ÖSK:s del. GAIS-HBK 1-1. BP-MFF 1-1.
Örebro Klackspark!
2009-07-12 18:33
Kör vi med bästa laget imorgon, eller är grabbarna fortfarande slitna efter semestern?
Örebro Yeah
2009-07-12 18:05
Ämne: Eftersom Westman ans....
Antar att du fiskar efter att vi har allsvenskans bästa målvakter?
Örebro ÖSK!
2009-07-12 12:13
Imorgon är det match igen :D hoppas på en halvrepris av förra året... dvs TFF - ÖSK 0-3.
Kommer Bassombeng kunna spela från start imorgon?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-12 10:42
Lekiller//

Den dagen Hagge kommer tillbaks hoppas jag det blir som högerback (Anttonen är bättre). Håller med dig om att han var överskattad som mittback. Men en helt ok AS-högerback.

Men frågan är om vem som skall spela högerback nästa år med bromsklossen Sjögren som inte haft tid ännu att tala med Anttonen och Hagge finns det inga pengar till att lösa.

Det skulle vara kul att följa Sjögren en dag på jobbet, för mig är det ofattbart han han är en så upptagen man, Nordin höll han ju också på att tappa förra året, vi kanske behöver ha två sportchefer eller ännu bättre, byt till en effektivare.
Sverige Pat
2009-07-12 10:38
Eftersom Westman ansågs vara starkaste keeper mot Häcken, så utgår jag från att den är han som står imorgon mot Trelle. Annars är jag grymt oroad över kontinuiteten hos våra keepers: AIK - Alvbåge bäst. Häcken - Westman bäst. TFF - Alvbåge bäst. Det inom loppet av mindre än två veckor.

Givetvis fiskar jag efter något. .
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-12 10:28
Conjuration//

Måste vara skönt att kunna släppa cupfiaskot, själv har jag inte ens glömt Dalas debakel när vi spelade i Europa sist. Sixten blir förlåten om vi kommer trea i AS detta år. Jag hade hellre sett "B"-laget mot TFF om det nu är så viktigt att alla måste spela.
Örebro Lekiller
2009-07-11 23:50
Stora frågan om Hagge kommer tillbaka är väll OM han tar en plats!

Jag är tveksam!

Har alltid tyckt att han varit lite överskattad.
Öreskå
2009-07-11 19:38
Om Hagge mot förmodan kommer tillbaka till Sport. Så hoppas jag att det inte är tänkt som högerback.
Hellre någon som kan slå ett inlägg.
Örebro Sersant
2009-07-11 19:30
Ämne: Om nu DIF åker ur.. ....
Motagandet skulle nog inte vara några problem, frågan är om han vill spela andra fijol till Anttonen :).
Örebro Dejmon
2009-07-11 19:29
Ämne: Ämne: Om nu D....
Det borde gå att få loss han för en billigare peng än vad vi fick för han, om dom nu skulle åka ner. Skulle dessutom kunna bli en riktigt bra affär om han hittar tillbaka till sitt gamla spel. Men det är kanske lite överbefolkat på backsidan..? Offensiven är ju det som behöver ses över nu men verkar inte som vi kan räkna med nån förstärkning redan denna säsong..

Om Anttonen lämnar efter denna säsong kanske Hagge blir mer intressant..? Men det var ju en del som blev besvikna när han lämnade för DIF men situationen såg ju lite annorlunda ut då..
Örebro Mittåt
2009-07-11 19:24
– Jag räknar inte med någon av dem på måndag, säger Tom Prahl.

Dessutom är Magnus Andersson avstängd. Nu väntar vi bara på att Drugge skall rulla ur sängen.
Malmö FF Chicko
2009-07-11 19:18
Mittåt: Tackar för infon. Man saknar Mål-Göran lite.

Skåne ÖSKare: Härligt!

Rojas: Härligt att lite folk kommer. Hur många kan det bli? Alltid skönt med lite folk.
Örebro Dejmon
2009-07-11 19:17
Från trelle-forat:
"Namn: Forza_trelle » Svara inlägg » Tippar TFF-ÖSK 2-0
Sänt: 2009-07-11 10:30
Rasmus Bengtsson missar ÖSK matchen pg.a smärtor i låret, Paulinho riskerar att missa pga ont i låret."
Örebro TICTICTAC
2009-07-11 19:06
Ämne: Om nu DIF åker ur.. ....
en allsidig back kan aldrig vara fel. Dock är väl bekymret mer att producera mål där vi snart är på nedflyttningsplats om man ser på gjorda mål.
Örebro Dejmon
2009-07-11 18:55
Om nu DIF åker ur.. Hoppas inte.. Vad händer med Haggen då, Stannar han kvar där? Finns det plats för han i ÖSK och hur skulle han bli mottagen?
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-07-11 18:53
EFTERLYSES:

Plats i bil till Trelleborg på måndag....
Annons: