/fotboll/osk/forum/587.aspx/fotboll/osk/forum/587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Columbus
2016-08-20 17:17
@Nissesson:

Ta det lugnt, bättre med dubletter än inget alls!

Fortsätt som du har gjort de senaste tio åren. Dina tiotusentals inlägg med dubbla radavstånd är mumma för folket!
AIK Nissesson
2016-08-20 16:57
Blev en dubbel, men fortsätter att heja på ÖSK!
AIK Nissesson
2016-08-20 16:57
Starka nykomlingar denna säsong,
skönt att vi inte "harvar" på nedre halvan!

Kämpa för Europaspel, tillsammans grejar vi det :)

ÖSK
Örebro Erik Wärlegård
2016-08-20 14:50
Nicka i ribban // Får hjälp efter helgen. Ser till att bjuda in ett par spelare när vi fått ordning på det!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-08-20 13:12
Vinnartradition,
oj vad jag gillar ditt engagemang och din positiva inställning!

Vilken fotbollsfest det kommer att bli:)
Örebro Vinnartradition
2016-08-20 12:22
Matchtröjans dag - Uppladdning inför Örebro-AIK, söndagen den 21/8

ÖSK stod för en imponerande försvarsinsats i den senaste omgången då tre blytunga poäng bärgades. Segern innebär att ÖSK har bra häng på den tredjeplats som innebär spel i Europa nästa säsong.

I kommande match tar ÖSK emot en av de främsta konkurrenterna om ovan nämnda europaplats och vi på läktarplats ska dra vårt strå till stacken.

Stödet från Västra Stå har varit bra i år men vi vet att vi har mer att ge. Imorgon är det dags!

Utöver ett ökat fokus på att lyfta stämningen ytterligare uppmanar vi samtliga ÖSK:are som ska gå på matchen att stolt bära matchtröja. Detta då söndagen den 21/8 är utlyst till matchtröjans dag.

Inför matchen bjuder vi in samtliga ÖSK:are till en stor uppladdning på Harrys.

Vi kommer bland annat att gästas av Alexander Axén och Erik Wärlegård som kommer att intervjuas om säsongen i stort.

Harrys slår upp portarna för oss kl. 14 och på menyn står följande:

Ostburgare 109 kr
Ceasarsallad 109 kr
Pasta Rosini 109 kr
Vegetariskt alternativ 109 kr

Falcon export/Cider 40 kr
Örebro Bitter 70 kr
Alkoholfria alternativ finns

Barn och minderåriga är välkomna i sällskap med målsman.

Stöd ÖSK i kampen om spel i Europa – bär matchtröja på imorgon!
AIK Nissesson
2016-08-20 11:38
Nikolai, Örebro :)
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-08-20 11:16
@Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro):

Ja, nu har YR ändrat till mulet men uppehåll
AIK Nissesson
2016-08-20 10:24
Guldtankarna har jag lagt lite åt sidan, men bara för tillfället.

Peking och Knallskott FF verkar ha bra lag, stolpe in och domarna på sin sida.

Imorgon är det dock en viktig match för framtida matcher, Europa, ekonomin, publiksiffror/stämning, höstens fortsättning etc etc,

Det finns så mycket att spela för!

Missa inte festen:)
AIK Nissesson
2016-08-20 09:50
Sparkabolleninimål,

Ja, sådana är vi fotbollssupportrar, vi har ibland svårt att acceptera feldömda händelser, men det var många svartvita som inte klagade på domarinsatsen.

Själv är jag nöjd med tre pinnar, fel domslut hit och dit brukar jämna ut sig, skriver några och så är det nog.

Fast det vetetusan hur bra det är, vore bättre om rättvisan skipas direkt, men det är väl en omöjlighet, eftersom vi alla tycker så olika om samma händelse.

Men att vi hakar på möjligheten till Europaspel är hu kul som helst.

Hösten är vår, publiken kommer inte att svika, i morgon blir det väl ett femsiffrigt åskådarantal!
Örebro Sparkabolleninimål
2016-08-20 08:53
Häcken diskuterar fortfarande domarinsatsen från vårat möte... allt från Crespo inte skulle haft gult kort för att det var Oscar som manglade ÖSKaren till att storlagen alltid får med sig domaren. Skön inställning! :)
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-08-19 21:20
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Vi kör på SMHI:s prognos.....där är det uppehåll. :-)
2016-08-19 21:03
Inget vidare väder på Söndag om YR prognos står sig :0(
Örebro T8
2016-08-19 21:03
Möts på stan och snacka ut vettja om ni inte kan hålla er till fotboll. Med tanke på att varken ÖSK eller Broberg dementerat uppgiften helt så får vi väl räkna med att det är sant. Sen är frågan om det handlar om omförhandling eller hej då. Vill han bort tycker jag ÖSK kan släppa på en gång.
2016-08-19 21:02
@flesklepp:

Ja vi gör det ;=) Blev lite osäker om du tolkade mitt inlägg fel
Örebro flesklepp
2016-08-19 21:01

Oooops, det är väl inte riktat till någon person/nick, men bör väl ses som ett stöd till dig. Du fick skit för ditt inlägg, vilket jag stödde. Det, att du fick skit reagerade jag mot. Kanske dags att lägga ned detta för nu?
2016-08-19 20:59
Fått spader detta
2016-08-19 20:59
.
2016-08-19 20:57
@flesklepp:
Vem är inlägget riktat till? Nissesson eller mig?
2016-08-19 20:51
@flesklepp:

Vem är inlägget riktat till? Nissesson eller mig?
Örebro Columbus
2016-08-19 20:39
Mig veterligen har ÖSK aldrig kommunicerat längden på Brobergs kontrakt. Inte ens i gårdagens podd. Jag undrar varför?
Örebro T8
2016-08-19 20:30
Tack Columbus. Forumet gick från krig till fredagsmys så jag trodde att jag missat nåt viktigt. :)
Örebro Chris P. Bacon
2016-08-19 20:16
@Roswall:
Med tanke på att Örebro är betydligt större än Borås så bör vi ha ett bättre snitt. Undantaget fotbollstokiga Norrköping så ligger vi där vi borde vara i publikligan, då vi är den största Allsvenska staden efter Stockholm, Göteborg och Malmö. 10100 åskådare mot AIK så tar vi oss över 9000-strecket.
Örebro Nicka i ribban
2016-08-19 19:21
Erik, om du läser det här (och har fått ordning på tekniken) så vore det trevligt med ett studioprogram med 2 nyförvärv. Förslagsvis Ayaz och Besara, som säkert kan bjuda på en del intressant från Turkiet.
Örebro flesklepp
2016-08-19 18:47
Klassisk härskarteknik att förlöjliga en annan människa som framför en åsikt som man själv inte delar eller som riktar kritik mot en själv. Som i detta fall att antyda att du skulle sitta o tumma upp 30-40 gilla på ditt eget inlägg. edit: sorry om detta kunde tolkas som riktat mot Arsène, det var inte meningen, utan det var mot Nissessons antydan om att Arsène tummat upp sitt eget inlägg. Sorry att det blev otydligt, förstår det nu.
Örebro Columbus
2016-08-19 18:40
@T8:

De sade inget av värde när det gäller Brobergs kontrakt. Vare sig tydligt eller otydligt. Wärlegård lät bli att ställa de där (obekväma) följdfrågorna som kan vara ack så viktiga ibland....
2016-08-19 18:38
@Minatankar:
Tack för ditt omdöme och jag är lite system/taktik/pedagog nörd. Så blir att jag försöker läsa sådant när tillfälle ges. Däremot är jag helt eller ganska borta på spelare i andra klubbar. Såg att Asbjörn mfl diskuterade ytterbackar i andra lag och där skulle jag göra bort mig om jag lade mig i ;) Är imponerad av deras koll. Beror nog att jag nästan aldrig ser annan fotboll utom ÖSK, EM och VM Apropå Dortmunt och historien bakom spelsättet försöker jag hitta en utomordentligt läsvärd artikel jag läste för ett par år sedan men har misslyckats än så länge. Men hittar jag den skall jag tipsa dig.
2016-08-19 18:31
@Nissesson:

Bara för att rätta men man behöver inte vara inloggad för att "tumma". Vilken läsare som helst kan det.

Vet också att det går att manipulera tummandet men det är tidskrävande att sitta och radera cookies hela tiden

AIK Nissesson
2016-08-19 18:28
@Roswall:

Absolut :)
Örebro Roswall
2016-08-19 18:13
Kul att vi i nuläget ligger före Elfsborg i hemmasnitt, både den ledningen och tabelledningen utökar vi på söndag!
Annons: