/fotboll/osk/forum/5860.aspx/fotboll/osk/forum/5860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-07-16 12:22
ÖSKs kontraktsläge verkar vara rätt ljust annars, enl aftonblade bara fyra spelare med utgående kontrakt. Ingen av dessa 4:a skulle vara särskilt tunga förluster.

Peter Westman, Glenn Holgersson, Robert Walker, Joakim Gren.
Av de fyra är det nog Robbo jag helst vill ha kvar. Men det kanske finns fler utgående kontrakt som AB missat?
Örebro Sven Töle
2009-07-16 12:12
DaSa // Håller med dig fullt ut på alla punkter. Inte köpa "gamla" spelare för positioner som redan har "gamla" spelare.

Håller med dig angående truppstorleken också. Eftersom de andra nästan ändå aldrig får spela. Inte ens under försäsongen.
Örebro DaSa
2009-07-16 11:58
Känns ju onödigt att värva Riddez nu när vi har Wovven, varför ha två "gamla" likvärdiga spelare på samma position?!

Om det finns pengar att värva spets för så hoppas jag att det blir ytterligare en klassmittfältare.

När skall man betygsätta en sportchefs arbete? Vilka parametrar styr hans betyg?
- kontraktskrivande
- "ekonomisktrupp" (korta kontrakt = lägre löner)
- värvningar (pris, andra spelare på samma position, långsiktig strategi på positionen, klasuler)
- kontakter (fler kontakter = bättre affärer?)

Känns som som man inte har alla pusselbitar för att veta om Sjögren skött sitt jobb, men att förlänga Anttonens kontrakt t.ex. borde ha gjorts. För han sitter väl inte med ngn joker på väg in som också är landslagsmässig högerback?!

Om jag fick välja skulle jag nog vilja ha en mindre trupp med mer spets och längre kontrakt samt unga lovande spelare på bänken. Vid långtidsskador så får man låna/köpa in nya spelare.
Örebro Rasberg
2009-07-16 11:32
Läste precis lite i Statistik 2009 som lades upp här på sidan. Såg att man missat o ge Astvald en ass från AIK-matchen. Vet inte varför jag skrev det här. jaja, nu är det gjort
Örebro SyreAtom
2009-07-16 11:21
ÖSK-Karl//

Håller med om att saker är segdragna när det gäller att förnya kontrakt, det tror jag de flesta har varit överens om. Fast någonstans måste det ju finnas en tanke bakom... och isåfall kan det till och med vara bra på flera sätt? Jag har en tanke kring det som jag gärna diskuterar.

Aspen//

Vad har då dessa sagt eller menat som gör att han inte skulle "platsa".. skulle vara intressant att veta?
Örebro Sekt. E
2009-07-16 10:34
Bra med Astvald-grejen. Ger rätt signaler.

Fö anser jag att Häcken ska klippas.
Örebro Grohl
2009-07-16 09:56
Känns ju riktigt positivt om det nu är som NA påstår att ÖSK tänker förlänga med Astvald nu iaf.

Även om jag föredrar Bassombeng än så länge så är det svårt att inte se Astvalds talang och potential
Örebro Brinkewall
2009-07-16 09:36

Deportivista; Klok som vanligt! Jag håller med dig hela vägen.

Dessutom skulle jag gärna se Tjernström tillbaka som just en sådan "attitydspelare". Därmed inte sagt att alla gamlingar ska tillbaka... Då blir vi för ålderstigna igen.
Örebro deportivista
2009-07-16 09:16
Jag håller med de flesta här inne om att det är bätte att fortsätta att satsa på våra "egna" unga spelare, och jag skulle gärna se Bengtsson som vänsterback nästa år (om han lyckas peta Wovve).

Men, man ska inte underskatta värde att ha några äldre spelare "som har varit med" för att säkra attityden hos ungdomarna - därför tror jag att Kihlen och Wovven är otroligt viktiga spelare för att talangerna ska ta nästa steg. Av samma anledning så skulle jag gärna se Mattias Johnsson tillbaka i ÖSK (om så bara som inhoppare) och även f d lagkaptenen Riddez... om priset är det rätta.
Örebro Enof
2009-07-16 00:43
Var på ungdomslandskamp nere i Laholm igår och blev väldigt imponerad av Simon Leonidsson, som tidigare har tillhört klubben men som nu spelar i forward. Killen är 17 bast och raketsnabb, så jag undrar om han bara är utlånad eller såld, samt varför det inte har satsats på honom, han är nästan jämnsnabb med Wirtanen.
Örebro Sven Töle
2009-07-16 00:32
Och här lyfter Endeavour....
AIK Saywee
2009-07-16 00:24
Ämne: Att vi bor i Gnällbä....
Kärrafjorden, ja så är det nog, själv är jag vid gattet och hör inget gnäll i det underbara sommarvädret.

... snart kommer väl "Lille Både" in?
Örebro Sven Töle
2009-07-16 00:18
jappel // Ja det stämmer, det var i en blaska jag läste det. Naturligtvis kan det bara vara en platsannons från Riddez så klart. Men samtidigt är ju han en Stockholms kis så helt orealistiskt är det ju inte om bara ett anbud kommer så. Riddez lär väl ändå tillföra mer än Tauer anser jag. eller vem man just nu använder sig av.

Och med tanke på att Riddez närmar sig pensioneringen så kanske det är dax för honom att börja se om sitt hus var han vill bo och avsluta sin karriär. Visst, det är inte omöjligt att han vill det i Örebro. fast jag har en känsla av att han hellre avslutar den i Stockholm. Men det är som sagt bara en känsla.

Skillnaden mellan DIF och ÖSK är att just nu måste DIF tänka kortsiktigt till skillnad mot ÖSK. För DIF är prion nu att hänga kvar och då kvittar det om spelaren är 40 år.
Örebro Sven Töle
2009-07-15 23:55
Nja, att byta ut Sammy 34 mot Riddez 30 tycker jag inte är så långsiktigt tänk. Halva startelvan är 30+. Det räcker. Sen in med Tjerna också så har vi verkligen framtidslaget. Eller hur IFK blåvitt?

Astvald har ju verkligen bevisat för oss att truppen behöver fler äldre rutinerade spelare i 30-35 års åldern.

Vem vet, Hasse Bergren eller Mattias Johnsson kanske kan röra på sig också bara pengarna är de rätta?

Jaja - Vi får se var de hamnar. Förhoppningsvis inte hos oss. Prio måste vara att hitta en klasspelare på mittfältet anser jag. Och ev en klassforward. Men jag tror inte ÖSK kommer att köpa något förrän efter säsongen. Om det inte ramlar inte nåt billigt men lovande.

För övrigt håller jag med Kärrafjorden ;0)

Och vill ni se VERKLIGT GNÄLL. Gå in i Djurgårdens forum, som f.ö har stängts för utomstående kommentarer. Där råder domedagen.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-15 23:55
Att vi bor i Gnällbältet märks verkligen när man läser här. Och jag gnäller också. Så allt är som det skall.
Örebro jappel
2009-07-15 23:04
Ämne: Riddez vill till Sto....
Jag har på känn att du baserar denna gissning på en artikel i någon av våra sämre kvällstidningar där han på direkt fråga om han kunde tänka sig att spela i dif självklart svarade jag. varför skulle han stänga dörren till sin förra arbetsgivare genom att säga nej?? Han har aldrig sagt att dif ligger bättre eller sämre till än något annat lag. Jag tror att ÖSK ligger minst lika bra till.
Har väl visserligen släkt i stockholm, men tiden i ÖSK var trots allt det som lyfte honom så pass att han kom till norge. Sedan är det väl mer tveksamt om han verkligen kommer tillbaka till AS, han borde kunna få anbud från danmark, holland och även England (andraligan i alla fall)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-15 22:43
100år//

Riddez kontrakt går ut efter denna säsongen och det är inte skattemässigt lönsamt att spela mer än tre år i Norge. Mig veterligen så har familjen lägenheten kvar i Örebro.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-15 22:40
Aspen//

Det stämmer mycket bra, vi behöver en duktig sportchef för att ta sista steget, titta bara på Elfsborg och Kalmar, orter som är mindre än Örebro och inte heller har någon direkt konkurrans av andra sporter.
Örebro Sven Töle
2009-07-15 22:27
Riddez vill till Stockholm i första hand vad jag läst.

Jag har också utgått ifrån att Holger kickas efter säsongen men om Berra vägrar ta en säsong till på bänken är jag inte lika säker.

Örebro Aspen
2009-07-15 22:23
SyreAtom//Att sportchefen inte platsar i ÖSK finns det ett antal exempel i form av externa kontakter han haft. Jag fick höra det första exemplet på detta när företag flyttade in i norra läktaren. Jag själv sett exempel i samband med match.
Sedan är det bara att följa hans jobb (brist på jobb) år efter år.
Örebro 100år
2009-07-15 22:20
Hur går det för Riddez? Är han bänkad?
Isåfall vore det lite av en drömvärvning.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-15 22:08
SyreAtom//

Nej, jag vet inte på långa vägar allt, mesta informationen kommer via Spelarinvest men folk på kansliet är mäkta irriterade på att spelare i princip skall få böna om att få komma till förhandlingsbordet.

Exempel från förra året är Anntonen, Wickström och Nordin, räcker det?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-15 22:04
Erki//

Ja, men det är i första hand en kostnadsfråga. Om Spelarinvest haft en duglig kassa så hade Bengtsson varit en given satsning, Riddez lär inte behöva någon signpeng och för min egen del tycker jag att han är bättre än Vovven.
Örebro SyreAtom
2009-07-15 22:02
ÖSK-Karl//

Vet att du sponsrar, men du lär ju inte få all inside-info för det antar jag. Du är ju inte direkt anställd där och vet exakt vad som händer och vad sjögren & co har gjort på arbetstid.

Du är väl knappast deras chef de rapporterar till varje vecka?
Örebro Erki
2009-07-15 21:59
Hellre Bengtsson än Riddez.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-15 21:52
Det är nog så gott som uteslutet att Holgersson får nytt kontrakt nästa år.

In kommer med största säkerhet Riddez eller Bengtsson.

Men det viktigaste just nu är att Sjögren får arslet ur vagnen och förlänger med Astvald och Anntonen.
Örebro Brinkewall
2009-07-15 21:21
Bengtsson vore en bra värvning. Jag har sett runt 10 AIK matcher i år samt 4 på försäsongen när han var ordinarie. Det finns mycket potential där. Dessutom är han från Örebrotrakten vilket rimmar väl med ÖSKs strategi.

Killen är ung och har ruskiga toppar i sitt spel. Något ojämn, men det kommer med rutinen.

Jag ser Pierre som en mycket potent värvning.
Örebro Lekiller
2009-07-15 19:58
Pierre är ifrån Kumla.

Han brukar vara hemma titt som tätt. Längtar kanske hem??
Örebro Gurra2001
2009-07-15 19:51
Om ÖSK vill och Pierre vill så borde det gå tycker man.
Örebro Mittåt
2009-07-15 19:39
Grohl// Det är hans far som tränar Forward.
Annons: