/fotboll/osk/forum/5848.aspx/fotboll/osk/forum/5848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-07-20 22:42
Gurra2001//Sixten väljer alltid den bästa startelvan i varje match. Han gör de rätta byterna vid rätt tidpunkt. Spelarna är alltid maximalt motiverade. OK ?
Lägg av med bästa laget, alla fattar ju att det inte var det. Du gör bara dig dum. Kan Du visa det inlägg som krävde Sixtens avgång efter cup-matchen. Vanligt folk hade bara synpunkten att han inte talade sanning. Jag tyckte han gjorde rätt som luftade reserverna men gjorde fel som ljög.
Örebro pemo
2009-07-20 22:42
Så var då årets bottennapp avklarat. Hoppas jag. Läser lite snabbt vad som skivs här inne, men att ingen kommenterar Almebäck. Vad fan har hänt med karln? Har tempot tagit ut sin rätt? Det är nog dags att vila den gode Iron-Mike någon match. Sen skall inte Wikström ta uppspelen, men när ingen vill ha bollen.....Nordin? Var han på plan? Sätt en blåslampa i arselet på honom så att benen rör sig. Att Anttonen behövs är ju väldigt uppenbart. Menb var fan finns viljan? Inte en varning. Ligger man under med 2-1 i halvtid och möter ett lag med två mittbackar som är söligare än Kristina Lugn, då måste bollen gå snabbt efter marken.Inte lyfta hopplösa bollar i luften. Men, vi är väl inte det topplag som alla önskar. Till nästa match vill jag se lite djävlaranamma och några bensparkar. Dessutom kan vi väl sälja Kihlen till forward. Snacka om tempodödare. han försökte ett tag i början på andrda halvlek, men sen kom gå-fotbollen igen. Nä, nu skall jag stänga datorn till det är dags för ÖIS. Då vill jag se lite attityd på banan.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-20 22:40
Aspen//

Ja, du slipper bli dissad ;)). Nu är jag tillbaks i båten som just nu ligger i Västerås hamn. Var tvungen att haka på min kompis (Skägget) från Västerås som drog som en avlöning när Sixten satte in Walker ock med kommentaren att han inte ens skulle platsa i just Västerås.

Själv tyckte jag att det lös underskattning av hela ÖSK. Klart det skulle bli lätt när "B-laget nästan slog dem borta". Så nu blir det väl den vanliga 6-8:e platsen. Nej, nu har tåget gått, nästan så till och med jag längtar till Ishockeysäsongen ;((.

Jag viker mig för personalen, 1/2 får i fortsättningen gå till Fahlander o gänget. Undrar hur Sixten tänkte när han slängde in Walker istället för Porokara som var den enda som kämpade och var farlig ikväll.
Örebro Ropesin
2009-07-20 22:39
Korpen nästa!
Örebro Grixx
2009-07-20 22:37
De som inte tycker att man ska skrika och heja på laget till slutet, hur kan ni då kräva att laget ska spela till slutet. Finns många matcher som vänt sista minuterna.
Örebro Gurra2001
2009-07-20 22:35
Sixten kanske hade rätt, det bästa laget spelade i bortamatchen mot Häcken. Sixten sa att det var bästa, vissa här kastade mycket skit på honom. Verkade som vem som helst på gatan fick kasta paj på Sixten. Nu i efterhand verkade Sixten ha mer rätt än ni som 1) Fick hybris och som en simpel lekman försökte tillrättavisa en tungt utbildad elittränare o det grövsta 2) Betedde er illa med alla rop på "avgå" "lögnare" etc etc.

Det brukar vara så, små hundar skäller högst eller i detta fall, ju mindre meriter man har ju mer grisig och skit verkar man tro att man kan kasta. För övrigt var västra grym idag.
Örebro Storm_90
2009-07-20 22:29
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja, jag skrek som fan i slutet och det var verkligen inte för att hylla spelarna snarare ett annat sett att vissa min enorma ilska.
Örebro gurka
2009-07-20 22:29
hade varit bättre att stannat hemma och sett på månlandningen,det blev i allafall ingen kraschlandning
Örebro Erki
2009-07-20 22:25
Ämne: Ämne: Håller ....
Rojas// När spelarna viker ner sig och spelar pissdåligt kan det vara skönt att bara skita i matchen och göra något roligt istället, som att vifta med flaggor, hoppa och sjunga för klubben man älskar. Tro mig, det var ingen hyllningssång till spelarna...tror snarare det fick dom att skämmas lite extra.
Örebro Walter Gigena
2009-07-20 22:23
Mina ögon blöder. Det känns som om någon gnuggat en härlig blandning av grus, salt och glaskross i dom. Så j*vla illa var spelet. Laginsatsen var ännu sämre.

Men det är inte därför jag gråter. Gråten kommer från smärtan i bröstet för hjärtat är krossat. Att se spelarnas brist på vilja, kämpaglöd och spelförmåga är hjärtskärande. Jag skäms. Har vi inte bättre moral än så här?

Det var slalomåkning genom hela laget från anfall till försvar. Inte en enda markering från spelarna. Inte en enda kapning för att sätta sig i respekt och stoppa åkturen.

Godkända idag: Porokara och klacken (ni var grymma). Resten får lägre betyg än underkänd. "Det bästa laget" i nästa match innehåller inte Nordback, Astvald, Walker eller Wikström. In med Bedoya, Jidsjö, Johansson och Ze. Våga bänka "jag löper tills jag dör, men hatar när jag får bollen" Nordback. VÅGA!
Örebro deportivista
2009-07-20 22:21
Tråkigt med förlust, men det är bara att acceptera att Häcken är ett bra lag som gjorde en bra match, och framförallt var hetare i straffområdet. Skönt att vi snart får chansen till revanch!
Örebro Rojas
2009-07-20 22:21
Ämne: Håller med dig "....
Ni som anser att klacken höll hög klass idag !, imponerande när folk orkar stötta och sjunga för sitt lag när man ligger under. MEN förlorar man med 3-1 hemma ska man inte hylla eller stötta då ska man ge ris. Siktet måste vara inställt på så mkt mer än "stötta" vi är Närkes stolthet gamla fina örebro. Spelarna företräder enbart vårt lags färger , förlorar man hemma mot häcken med 1-3 så känns det FRITZL sjukt att klappa händerna o vara glad.
Örebro Ropesin
2009-07-20 22:20
Jag hade fått för mig att vi hade ett bra försvar...nu har jag nog ändrat mig. Så jävla bedrövligt. Och hur kan man skapa så få chanser trots att man ligger under i princip hela matchen?

Såg målen på TV nyss och man kan undra vad Wirtanen gör på 1-0-målet? Har aldrig sett någon sova så djupt på en fotbollsplan, snacka om missad markering...
Örebro apskallen
2009-07-20 22:20
Med dagens match på näthinnan kan vi väl konstatera en gång för alla att vi inte är ett allsvenskt topplag. Håller vi kvar vid det orealistiska målet kommer vi fans, spelare och klubben att bli fortsatt besvikna. Vi är helt enkelt inte ett lag för allsvenska prispallen, inte ännu.

Däremot kanske vi kan fortsätta sikta på en 5-6-plats. Då har vi råd att förlora nån skitmatch då och då (som idag) så länge vi vinner mot de lagen som konkurrerar som samma platser.

Men visst, spelet måste höjas rejält från det vi presterade idag.
Örebro Erki
2009-07-20 22:18
Häckens 2-0 känns som rätt klar offside, ser jag nu på reprisen.

I övrigt var det bara misär idag, klacken var väl okej vissa stunder.
Örebro Storm_90
2009-07-20 22:17
Ja idag bevisades det att klacken håller en hög klass i AS något som tyvärr inte laget gör bevisades också idag...
Örebro Karlssson
2009-07-20 22:16
Bastard on Parade//

Han har förändrat vårt rykte från att vara ett tjongbollslag till att vara ett offensivt spelande lag. Att förändra att rykte runt om i Sverige är väldigt bra gjort. Han strävar alltid efter att bli bättre och ser alltid saker som kan bli bättre. Det är så man måste jobba, man får aldrig bli riktigt nöjd. Vårt långsiktiga mål är ju att vinna SM-guld innan 2015 och att komma ut i Europa. För att lyckas med det krävs, som jag sa i förra meddelandet, kontonuitet. Titta bara på Kalmar som låtit Nanne leda laget länge och det har ju lätt till framgång även för Elfsborg. Låter vi Sixten vara kvar länge kommer vi ha en mycket bra framtid. Man måste låta honom få chansen att bygga framgång och det tar ett par år.
Örebro Kajanus
2009-07-20 22:11
Ämne: Kajanus//Samma strål....
Det var väl inte så strålande, men vi har inte hittat formen och då är ett grisspel att föredra. :)
Örebro Ståhl
2009-07-20 22:09
Alvbåge 1
Wirtanen 2
Almebäck 1
Wikström 2
Wowoah 2
Nordback 2
Nordin 1
Kihlberg 3
Astvald 1
Olsén 1
Porokara 2
Örebro Aspen
2009-07-20 22:08
Kajanus//Samma strålande spel som mot TFF
Örebro Kajanus
2009-07-20 22:01
Nu ser vi framåt istället. Skitmatcher kommer alltid för alla lag och vi är inget undantag. Så, försök lägga "expertkommentarerna" åt sidan och håll tummarna på en grisvinst borta nästa vecka och sen slår vi ÖIS hemma.
I dag var ÖSK dåliga, men det vet vi redan. Det var lagets fel och ingen annans.
Örebro Bastard on Parade
2009-07-20 22:01
Karlssson//

Nu är jag en Sixten-supporter, men jag kan inte låta bli att vara lite kritisk ändå. Visst gjorde laget än bra höstsäsong, men en halv säsong bevisar ingenting.

Frågan är hur mycket Sixten har förändrat egentligen:
* Samma jäkla problem med målskyttet år ut och år in
* Bortaspelet är lika katastrofalt som alltid
* och vi är sämst när det gäller. Precis som vanligt! När vi har chans att gå långt i Cupen, då sjabblar vi bort den. När vi har chans att haka på toppen i Allsvenskan, ja då förlorar vi mot f***ing jävla Häcken (no offens Häcken-supportrar).

3-1 på hemmaplan är inte OK.
Örebro ÖSK!
2009-07-20 21:56
USELT försvarspel idag!
Kim Olsen får inga bollar att jobba på längre, det är inte hans fel att han inte gör några mål...
Örebro Aspen
2009-07-20 21:54
Sixten sade just på TV att problemet var att vi släppte in enkla mål. Alldeles rätt !!! Det är inget problem att vi inte har något eget spel. Skönt att vi slipper se ett fungerande offensivt mittfält.
Örebro Aspen
2009-07-20 21:39
Sixten väljer alltid den bästa startelvan. Han gör de rätta byterna vid rätt tidpunkt. Spelarna verkar maximalt motiverade.
Nu slipper jag väl att bli dissad.
Spelet (eller vad det var) kände jag igen från TFF matchen
Örebro Karlssson
2009-07-20 21:32
ÖSK!!//

Jag tycker Sixten har bevisat att han har lyckats. Okej, det har inte varit så bra spelat från ÖSK dom senaste matcherna. Boström har ju bevisat att ÖSK kan spela en mycket högklassig fotboll. Så jag tycker Boström ska fortsätta, inget snack. Han håller på att bygga något stort och det är viktigt med kontonuitet för att lyckas.
Örebro Gummianka
2009-07-20 21:30
Tror jag avslutar fotbollskvällen med att kolla in Hammarbys forum. Där borde stämningen vara riktigt uppåt.
Örebro Sven Töle
2009-07-20 21:30
Walker kom in som forward
Örebro jocke.
2009-07-20 21:28
Varför i helvete får Walker komma in som ytter när vi har ex. Frempong tillgänglig?
Örebro Sven Töle
2009-07-20 21:27
ÖSK:s anfallsfotboll suger ju. Rejält.

Gåfotboll, tempofattigt, rörelsefattigt, fantasilöst, bollförande spelare kommer armarna ut i luften för han vet inte vad han ska göra, stereotypt, glor på returer osv. Och den som vill skylla allt detta på Kim Olsen tycker jag skall ta itu med sina projiceringsproblem.

Två ljuspunkter dock.

-Astvald spelar bra utifrån sin ålder och rutin
-Anttonnen kom in och visade pondus.

Det blir att åka ned och köttmura i returen och hoppas på ett turmål. Gamla goa ÖSK som Alvbåge sa.

Både BP och Häcken tycker jag visat klassen bättre anfallspel än ÖSK.
Annons: