/fotboll/osk/forum/5844.aspx/fotboll/osk/forum/5844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro skoBe
2009-07-20 21:21
haha vad jag är bra på att tippa:)fan vad dåligt... Första gången jag ser Alvbåge så dålig som idag...Jag tycker inte att man ska klaga på nån för dagens match...alla var lika dåliga och den här matchen borde vi glömma.
Vi blev helt enkelt straffade för att vi inte gör mål på våra chanser...vi hade 4-5 läge att göra mål i första halvlek, GÖR MAN INTE MÅL DÅ FÅR MAN MÅL I BAKEN :) Annars håller jag med Pelle Blom om allt annat:)
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-20 21:17
//Rocky Dennis
Wirtanen gjorde nog säsongens sämsta match?
Han missa markeringen på Henrikssons första och gick på tunneln som frispela Häckens tredje.

Wirtanen har för övrigt gjort ett bra jobb som vikarie till Anttonen, men jag väljer anttonen alla dagar i veckan som HB, men ser gärna Basse, Astvald och Wirtanen konkurrera om HY.
Örebro Grohl
2009-07-20 21:15
Ämne: Jag håller till viss....
Håller med, men första halvlek mot AIK var riktigt bra. Tyvärr så fick gnagarna ett sent orättvist kvitteringsmål och sen dess har vi varit helt värdelösa
Örebro Gummianka
2009-07-20 21:15
Tre förluster i rad mot Häcken borde vara omöjligt men nu känns det troligt. Ändra vad fan som helst så ÖSK inte blir lika sönderläst.
Örebro Conjuration ★
2009-07-20 21:14
Håller med dig "ÖSK!!" :)

Ända från scratch så försökte de bära fram laget, ett härligt tryck idag!
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-20 21:12
Jag håller till viss del med Stefano...

Nånting är fel jämfört med vårsäsongen.
Segern i TFF var en bjudning och vårt täta försvar har gjort jobbet med undantag idag. Efter 3-1 gav ÖSk upp!

I Trelle var vi nöjda med 1-0 tack vare att Trelle gav oss ett. Vi hade inget bättre anfall då heller.
AIK hemma var VM i att vara ineffektiva och Nordins flytträff gav oss en pinne.

Nej efter uppehållet som vi spelat känns det lite MFF över det. Haft full kontroll på boll, men bara förlorar eller X-ar.

Dags att börja kämpa nu! Men ÖSK har alltid tappad när man haft chansen att haka på toppen. Enda undantaget är 1994.

Hoppas på samma uppställning borta i nästa som i cupen med undantag av Alven och Khilen som spelar!
Örebro ÖSK!!
2009-07-20 21:09
Kubanerna var grymma idag. Tack för att ni finns!! Vet inte hur ni gör det, jag får knappt ur mig ett ljud i besvikens stund
Örebro Farsen fortsätter (igen)
Så dåliga!!! Inte oväntat med tanke på att det var en hängmatch till toppen.
Örebro Grohl
Ämne: Nästa match vi se Bä....
Exakt vad i Marcus Astvalds spel såg du idag som gör att du hypar honom så? Han var precis som de flesta andra idag KASS. Basse var inte alls bra han heller men han var ej heller sämre än Marcus
Örebro bison
2009-07-20 21:06
Fy fan för att hålla på ÖSK sammanfattar mitt humör just nu.
Örebro Conjuration ★
2009-07-20 21:05
Bäst idag: Kihlberg, Porokara & klacken
Sämst idag: Spelarna som gav upp efter 1-3
Örebro ÖSK!!
2009-07-20 21:04
Rocky Dennis//

Tyvärr finns dina värderingar djupt rotade i vårat kära ÖSK. Därför blir vi aldrig ett topplag. Istället ska man se det som att vi tappat poäng i alla X matcher och att vi inte motsvarar vår målsättning, topp 5 just nu
Örebro Gurra2001
2009-07-20 21:03
Hur kan det sluta så här med ett så starkt hemmalag och så svagt bortalag?? Ett mysterium!
Örebro bison
2009-07-20 21:03
Ämne: STEFANO// Kj11 menad....
Men med den inställnignen hade man ju lika gärna kunnat lira med juniorlaget.
Det är, för min del, inte förlusten i sig som är det värsta utan hur laget spelar. Nordin gjorde inte ett skit på slutet när det verkligen gällde att kliva fram, lämnade över alla bollar och allt ansvar till Kihlberg.
För övrigt ska inte Wiken sköta uppspelen, luftpastejer mest hela tiden.
Örebro Niko-ÖSK
2009-07-20 21:02
Nästa match vi se Bästa laget:
-Erik Nilsson.
-Hassan Sesay
-Michael Jidsjö.
-Peter Westman.
-Bertin Ze.
-Glenn Holgersson.
-MARCUS ASTVALD.
-James Frempong.
-Gustaf Lundholm.
-Joakim Gren.
-Per Johansson.
STEFANO!
2009-07-20 21:01
Självklart får man hamna i en formsvacka men inte så jävla djup som den här matchen! Snälla, total genomklappning och det på hemmaplan! Ingen fantasi och ingen kämpaglöd!
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-20 21:01
Om nu det bästa laget spela i cupen och vi förlora borta med bara ett-noll så hade vi vunnit lätt idag hemma med typ 5-1.
Men allsvenskan är ju inte så viktig när man byter ut sju! spelare från förra mötet med Häcken.
Vad trodde Sixten? Att vårt B-lag med khilen i spetsen skull greja detta? Sixten hade iaf rätt att det bästa laget spelade i cupen!

Med 65-35 i bollinehav i första halvlek och inte en enda, en enda passning i offensiv zon är ens nära.... Ja, tacka vet jag kubanerna som verkligen gjorde sitt jobb?

Örebro Rocky Dennis
2009-07-20 20:59
STEFANO// Kj11 menade väl inte att Örebro var bra idag? Han/hon menar bara på att våra krav och förhoppningar inte motsvarar verkligheten. Vi har ett mittenlag och därför ligger vi i, i just det - mitten. Vi har 7 matcher utan förlust, vilket jag ser som en okej ändå. Vi är inte världsmästare.
Örebro KJ11
2009-07-20 20:58
Ösk har oxå rätt att hamna i en formsvacka STEFANO. Att bygga en vinnande organisation och ett vinnande lag tar tid och tålamod är därför ett nyckelord.
Häcken Hallon.69
2009-07-20 20:58
Ja tack för matchen då! Visst känns det bra?
Örebro bison
2009-07-20 20:56
Hoppas att det var det sista man såg av Wirtanen i en allsvensk match. Kapa den finska koloninn, behåll Sixten och Roni. Nordback till Karlsund och Wirtanen till korpen. patetiskt att den enda som vågar något är Kilen, fan den enda som kommer undan med G idag (om man bortser från kapningen/filmningen som låg bakopm 0-2)
STEFANO!
2009-07-20 20:56
Ja, vi måste vara nöjda med det här KJ11! Strålande taktik i cupen, Matchen mot TFF var strålande och idag visade man vad duktiga man är att spela boll!
Örebro Mac-T
2009-07-20 20:55
Tung förlust. Trist. Mycket trist. Hur länge ska det dröja innan ÖSK lär sig att under flera matcher i rad hålla bollen efter marken. Långa höjdbollar har aldrig fungerat. Lite typiskt närkeattityd när det drar ihop sig till spel på högre nivå. "Nä dä går aldrig".
Örebro Rocky Dennis
Vissa har mycket lättare att kritisera spelare än att kritisera lagets tränare. tränaren blir ofta något av ett helgon som ingen får röra. Dagens byten anser jag vara oförklarliga. Porokara mot Walker? Anttonen är en bra spelare, men han har varit skadad en längre tid samtidigt som wirtanen var en av de bästa örebroarna på planen. Jag tycker Sixten har gjort mycket bra i Örebro, men när det kommer till byten har jag alltid varit väldigt kritisk till honom. Ofta konstiga byten, ofta vid konstiga tillfällen i matchen. Nu bör man väl knappast lasta sixten för att spelarna var paralyserade och häcken har ett bra lag förstås. Var längesen jag var såhär besviken faktiskt.

Nu tar vi nya tag borta mot häcken och hoppas på GAIS-vinst mot råttorna ikväll!
Örebro # brorzan
Idag blev det tydligt att Sixten verkligen spelade med bästa laget i cup-matchen. Synd att han inte gjorde det idag, då hade vi kanske haft en chans.
Örebro KJ11
2009-07-20 20:52
Sluta gnälla! Ösk har aldrig varit ett topplag så varför skulle det förändras över en natt? Visa i stället lite tålamod och inse att sportklubben innan denna tillställning var obesegrade de senaste 7 matcherna. Hur länge sedan var det de lyckades med en liknande svit?

Alla vinstkrav är bara naiva och vittnar om okunskap hos alla förståsigpåare. Men visst dagens match är en usel insats.
Örebro ÖSK!!
2009-07-20 20:51
Karlssson//

Ja det är riktigt. Men om man inte klarar det tycker du då man ska få fortsätta försöka. Om en kille på ett jobb ska slå in en spik i en bräda men han skruvar en träskruv i en järnbalk dag efter dag efter dag efter dag efter dag. Ska han då få fortsätta tycker du. Eller ska man kanske ge en annan kille chansen och visa va han går för?
STEFANO!
2009-07-20 20:50
Fan vad sorgliga ÖSK är! VAD FAN GJORDE MAN UNDER UPPEHÅLLET?? Ingen jävla fart över huvud taget! Dessa jävla långa bollar! Spela med fart, snabbt passningspel och kom med avslut för helvete! 2 hände ri luften vid hörnor och frisparkar! Vad betyder det?? Inga ideer??
Örebro Karlssson
2009-07-20 20:49
ÖSK//

Aa , jag är kompis med Sixten bara för att jag försvarar honom...
Örebro Karlssson
2009-07-20 20:47
ÖSK!!//

Sixten måste ju motivera dom ge instruktioner osv, men i slutändan är det ju ändå spelarna som ska utföra det. Våra offensiva spelare måste leverera mer än vad dom gör. Vi är, till skillnad från Häcken, väldigt ineffektiva.
Annons: