/fotboll/osk/forum/5842.aspx/fotboll/osk/forum/5842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gurra2001
2009-07-20 23:55
Mittåt// Håller med dig.
Örebro Mittåt
2009-07-20 23:51
ÖSK klarar inte av att vara det spelförande laget. De trivs bäst då man försvarar sig och kan spela på kontringar. Då fungerar också spelidén rätt bra.

Sixten borde nog fundera på att ställa över Nordback i de matcher då ÖSK skall vara det spelförande laget. Hans passningsspel räcker inte till. Idag hade förmodligen Erik Nilsson med sitt smarta passningsspel fungerat betydligt bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-20 23:47
Walter Gigena//

Ja, rent privat talar Thomas alltid rakt ut, men mediatränad som han är så håller han sig lugn inför kameror och bandspelare.

Vad som gör Thomas Nordahl riktigt stor i mina ögon förutom hans fotbollskunskaper är att han är den enda spelaren i klubbens historia som själv köpte sig loss från sitt proffskontrakt för att få spela med ÖSK igen, det kallar jag klubbhjärta.
Örebro Chipset
2009-07-20 23:41
Jag har tjatat om Häckens kapacitet sedan mars. Denna match har dock inget med Häcken att göra. Det var vi som var dåliga. Vi som underpresterade. I sanningens namn ser vi trötta och handlingsförlammade ut. Dax för ösk att grisa i returen.
Örebro Gurra2001
2009-07-20 23:34
Erki// Alvåges retur på 2-0 målet var inte bra men det var en bra frispark av duktige P. de Oliviera samt solen skapade en del problem. Men Alvbågde försökte. Övriga spelare som SKALL gå på reuturen försökte inte. 2-0 målet ser helt sjukt ut med en massa Häckenspelare som springer mot bollen medan ÖSKspelarna bara står på hälarna och tittar på.
Örebro TICTICTAC
2009-07-20 23:31
Det positiva i ÖSK idag hände på Rosta Gärde där P15 laget inledde med seger 3-1 mot ett av Stockholms bästa 15-årslag i Elitturneringen Elite hotel cup. Ny match imorgon igen.
Örebro Erki
2009-07-20 23:26
Jag tycker Alvbåge är kung i målet, och en härlig kille och allt sånt där...men vad sysslade han med idag? Såna returer som han släpper vid de två första målen, främst det andra, får han bara inte släppa. När dessutom backarna står och sover är det inte svårt för Häcken att göra mål.
Örebro Walter Gigena
2009-07-20 23:25
Ämne: Gurra2001//

Tja, ....
Jo tack. Hörde en brutal sågning av Nedim Halilovic från Nordahls sida under en allsvensk match för några år sedan. Den var knappast ödmjuk men ytterst ärlig. Alla som hörde konversationen nickade instämande. Nordahl är en skön ikon.
Örebro Aspen
2009-07-20 23:25
Undrar vad lagets analys av matchen mynnar ut i. Att vi ska ha ett offensivt mittfält i nästa match?
Örebro Kajanus
2009-07-20 23:24
Nordahl är en pessimist av rang. Han borde sparkas som expert på NA. Han påpekar exakt samma fraser varenda gång och kommer inte med någon konstruktiv kritik eller feedback.
Glenn Hysén behöver ett jobb nu, anställ honom som NA-expert, eller som ass. tränare till Sixten.
Örebro TICTICTAC
2009-07-20 23:24
Ämne: Astvald var inte säm....Håller helt med dig, Astvald skall inte hängas främst.
Största/dyraste stjärnan är väl Kim och ser man på centerspelet gentemot Häckens Renegie är det total klassillnad på hur man håller i uppspel och fördelar. Råkade Kim få tag på boll idag var han offside. Erik gjorde väl inget som var bättre än Astvald heller för den delen. Defensiven har hjälpt oss hela säsongen och någon gång faller den igenom. Grundproblemet som jag ser det är att vi nästan måste hålla NOLLAN intakt för att få 3 poäng.
Örebro Ösk_#09
2009-07-20 23:21
hoppas bedoya får starta istället för nobbe... som bara springer runt på plan.
Och så måste ju eric börja nästa match också om vi fan ska hänga¨på här i top 5.
Krävs att vi har TVÅ offensiva kanter och inte bara en.
Örebro Pras Y
2009-07-20 23:21
ÖSK-Karl mer krut i karl, Nordahl, privat kan jag tänka mig?
Örebro Mazumba
2009-07-20 23:19
vad gäller Astvald: det såg riktig bra..... i håret....
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-20 23:17
Gurra2001//

Tja, visst var Nordahl en mycket duktig spelare som jag gärna kan kalla idol. Men när kamerorna och bandspelarna är avstängda, då äe han som mest intressant att lyssna på.
Örebro Mazumba
2009-07-20 23:17
kanon match, vi gör allt rätt idag, har bra koll hela matchen, bra inhopp av alla 3 framför allt Walker, det är det man har gått och väntat på, kim gör en kanon jobb, hela mittfältet gör ett enromt jobb och försvaret var felfri. nu har Sixten angenämnt problem inför nästa match, vi har alldels för många bra spela.
Örebro Pras Y
2009-07-20 23:16
Fattar inte hypen kring Astvald fan. Killen tar fel beslut på fel beslut. Knappt ett rätt på hela matchen idag. Han ska inte få spela bara för att han är en egen talang. Det måste finnas lite att backa upp med, typ.. hm prestationer?

Eric, innan han gick in i sin "svacka" haha, vilket påhitt, innan uppehållet var han bäst ju i offensiven. Lite märkligt att Astvald går från läktaren rakt in i startelvan med Sixten som tränare. Boström som är känd för att spela med samma elva gubbar och inte lita på ynglingar helt plötsligt finner plats för Astvald för att Eric är i en "svacka", ja jag vet, vilken - Svacka.

För mig luktar det semikohandling kring Astvalds förlängning i klubben. Hade man förlorat Astvald hade det stormat kring klubben.
Örebro SyreAtom
2009-07-20 23:14
Pras Y//

"Men det känns mer och mer tydligt att Olsen är väldigt svag rent mentalt. Den där glöden och hungern han hade när han kom.. Han springer idag mest runt och gör allt halvhjärtat. När han går in i en avgörande situation verkar han inte tro på att lyckas. Klassisk psykologi, är så rädd för att misslyckas att han inte presterar alls."

Exakt som jag tänker! Han är för klen mentalt. Fast jag undrar nog om han är rädd för att lyckas....tror han inte vågar lyckas, tyvärr.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-20 23:13
Grixx//

Jag vill helst inte återupprepa mig, men vi var några som protesterade när ÖSK satte målsättningen femma. Idag finns det väldigt få spelare i fotboll med klubbhjära. Kräv medalj, helst guld, med tanke på vad de tjänar och trupp. Då skall de ge gärnet i alla matcher om det så är sju stycken på en vecka.
Örebro Grixx
2009-07-20 23:12
Jobbiga studsande bollar de första två och solen i ögonen.
Örebro Gurra2001
2009-07-20 23:12
ÖSK-Karl// Jag tycker självfallet att vi ska vara kritiska och Sixten gör visst fel ibland. Det är inte det jag motsätter mig utan sättet man framför det på. Din stora idol T.Nordahl har mycket kunnande, meriter och erfarenhet på högsta nivå men, men, men. Han med sin tyngd är alltid ödmjuk och balanserad. Men slumpässiga användare på denna sida kan vara så oförskämda, totalsåga och kalla Sixten (men även andra proffs) för precis vad som helst. Ödmjukhet är nyckelordet.
Örebro Grixx
2009-07-20 23:11
Astvald måste nog tuffa till sig lite och skaffa sig lite jävlar anamma.
Örebro Ropesin
2009-07-20 23:11
Riktigt grova försvarsmissar i dag. På första står Tommy Wirtanen och sover djupare än han gör på nätterna, otroligt dåligt. På andra skiter spelarna i att försöka rensa bort Alvbåges retur. Tror dom verkligen att han är så bra att han aldrig släpper en retur? Tänk om! Och vid tredje går flertalet spelare bort sig. Bara att gratulera Jonas Henriksson som stod rätt varenda gång och utnyttjade dessa korpen-missar...
Örebro Grixx
2009-07-20 23:09
Ville verkligen ha in Anttonen i dag. Bollarna som kom var de snygga i båge som Kim kan knoppa in, men samtidigt så såg man att han inte orkade riktigt när han kom in. Lite träning till så funkar det bättre.
Örebro Sven Töle
2009-07-20 23:07
Astvald var inte sämre än Bassonbeng eller sämre än någon annan. Det är inte Astvald som skall ta tag i taktpinnen när det går trögt. Det är de med rutin som ska göra.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-20 23:07
Gurra2001//

Ja, det är nog bättre att starta med Walker nästa match.

Allvarligt, kan vi inte rensa den här stan på allt som heter Walker i framtiden, i kväll såg vi en som såg ut som honom i Häckens måj, stod han i våtdräkt?
Örebro Grixx
2009-07-20 23:06
Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka. Det såg ju riktigt bra ut tills första målet...och så såg det bra ut till andra målet...och så gjorde vi 1-2 och det kändes bra.

Men saknar det där att bollen BARA SKA IN. Det finns ingen agressivitet i målområdet. Bollar som man löper på verkar inte vara ett måste att vinna. Man verkar bara jogga efter bollen och försöker inte ta den PÅ RIKTIGT, för mycket alibilöpningar.

Klart att det var psykologiskt jobbiga mål, men till viss del påminner det om Walkers problem, bra spel men inga mål. Det som ändå skiljer sig är att vi är avsevärt mycket bättre att passa från tidigare år.
Örebro Grixx
2009-07-20 23:06
Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka. Det såg ju riktigt bra ut tills första målet...och så såg det bra ut till andra målet...och så gjorde vi 1-2 och det kändes bra.

Men saknar det där att bollen BARA SKA IN. Det finns ingen agressivitet i målområdet. Bollar som man löper på verkar inte vara ett måste att vinna. Man verkar bara jogga efter bollen och försöker inte ta den PÅ RIKTIGT, för mycket alibilöpningar.

Klart att det var psykologiskt jobbiga mål, men till viss del påminner det om Walkers problem, bra spel men inga mål. Det som ändå skiljer sig är att vi är avsevärt mycket bättre att passa från tidigare år.
Örebro Gurra2001
2009-07-20 23:02
ÖSK-Karl//Klart han gör. Kim har fått för mycket tid.
Örebro Gurra2001
2009-07-20 23:01
Ingen verkar ha tagit upp returen på 2-0 målet. När frisparken slås så springer 4 st spelare från Häcken mot mål och är hungriga. Endast Wikan från ÖSK springer mot mål för att hjälpa Alvbåge. Alltså står alla andra ÖSK:are och tittat på. Det är sånt jag blir irriterad på för just sådant kostar mål och poäng.
Annons: