/fotboll/osk/forum/584.aspx/fotboll/osk/forum/584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Alltid Örebro
2016-08-21 19:35
@Lekiller:
Då får msn väll nästan hoppas att han inte lirar mer efter dagens insatts
Mäster Estragon
2016-08-21 19:35
Att vi inte räcker till mot topplagen behövs det knappast någon raketforskare för att lista ut.. Slarvas återigen så inåt helvete matchen igenom. RÅP's insats är bland det sämsta jag sett och att Axén inte byter ut honom är ett skämt. Kontraktspajasen Broberg kan man skicka till Karlskoga resten av året.. Sema är snart i klass med DG vad gäller slarv och att vara osynlig. Sommarförvärven Omoh och Sköld har tydligt visat varför dom värmt bänken hos våra konkurrenter.. Heja heja.. AIK behöver knappast förta sig för att vinna mot vårt mediokra mittenlag ÖSK. Matchens höjdpunkt när Yasin tappar bollen ut bollen framför västra, var fint att se. Nu plockar vi Karlstad på onsdag och siktar på att vinna cupen. YES!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Alltid Örebro
2016-08-21 19:32
Och byta in Lundberg när vi ligger under!? Killen är inte mogen för Allsvenskan än.... Skulle se det som ett hån om jag var Nordmark.
Örebro Pedretti
2016-08-21 19:32
Ta inte mitt tidigare inlägg seriöst, behövde ventilera lite utan att föremål slängs runt i mitt vardagsrum..
Men varför vågar vi inte spela enkelt? Skicka bollarna till kanten, mata in folk i straffområdet och hoppas på det bästa..
Istället försöker vi vägga oss igenom Allsvenskans (för tillfället) bästa försvar, vi måste lära oss och lära oss snabbt att det inte funkar!
Vi blir ju så lättlästa och förutsägbara i vårt anfallsspel.
Är vi inte mer flexibla än så här? För om vi inte är det så har vi inget i Europa att göra...

Axén, du måste skaffa dig en plan b och ge anfallarna en självklarhet i det dem gör.

Crespo löpte så mycket han kunde i djupled och han må ha hamnat offside mycket men hans roll var självklar. DG må ha varit lättläst i sitt spel man även han var självklar, han skulle bryta in från kanten och skruva in den i bortre och det skördade framgångar ändå.

Vi har ett spelskickligt lag men lite för spelskickligt för sitt eget bästa........

Nu tar vi vår hämnd på Karlstad nästa match tycker jag, alla ska få göra mål
"du får ett mål, du får ett mål, alla får ett måååååååååååål"
Örebro Alltid Örebro
2016-08-21 19:30
Ett skämt om RÅP och Broberg startar nästa match, de två (utan konkursen) sämsta spelarna på planen idag... Astrit var ingen höjdare heller men han var mer blek en genom usel. Axens coaching blir jag inte klok på idag. Varför plocka ut Sköld? Besara skulle ersatt Broberg och RÅP skulle fått lämna plats åt Nordmark.
Örebro jpsvartvitt
2016-08-21 19:27
Jag börjar bli mörkrädd nu.. Axén varför startar du med Broberg?? En spelare som inte ens vill vara i klubben... Undra hur många av våra spelare som har utg kontrakt som spelar i AIK nästa säsong ... Fyfan vilken ångest det är att se ÖSK nu
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-21 19:26
Kanske går man in i ett beskedliga spelschema nu men man möter härnäst ett pressat Falkenberg och ett formtoppat bajen. så lätt blir det knappast.
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-21 19:22
Skulle inte ÖSK börja vinna matcher när nu Astrit är tillbaka? !!och Astrit var väl ganska blek idag.
Örebro Fy bubblan
2016-08-21 19:20
Omoh, Lundberg, Sköld = ingamålgaranti. Tre raka utan mål på hemmaplan. OJ 3 - DB 1 MA 2 EM 2 ML 2 - MB 0 NG 1 RÅP 1 MS 1 - AA 1 VS 0
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-21 19:19
såja fiaskot fullbordat...
Örebro Pedretti
2016-08-21 19:19
Skräplag......
Örebro Pedretti
2016-08-21 19:14
Fan ÖSK, våga spela primitivt och mata inlägg... snälla
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-21 19:13
ganska bra koll av AIK hela matchen. ÖSK har haft grymt svårt att skapa något.
Örebro T8
2016-08-21 19:05
Lyssnar på radiosporten. Skaplig aikare som kommenterar. Parodi! :)
Örebro LeChiffre
2016-08-21 19:04
Gerzic bäst i ÖSK och visar vägen.
Örebro Tommy Tåpaj
2016-08-21 18:56
UT MED BROBERG och låt han sitta resten av säsongen!!!!!
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-21 18:54
sicket passningsspel...
Örebro DaSa
2016-08-21 18:47
Sen är Nordin kung, varför har hon dolt sin snabbhet innan!?:)
Örebro Pedretti
2016-08-21 18:47
Detta är riktigt frustrerande att kolla på.....
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-21 18:46
han är lika rutten åt AIK s håll...det är Ösks insats som ska ifrågasättas.
Örebro DaSa
2016-08-21 18:43
Bra domare!

Mycket svag insats av Broberg och Sköld.

In med besara och Omoh asap
Örebro huggorm
2016-08-21 18:41
Så jävla uddlöst anfall vi har.
Örebro T8
2016-08-21 18:26
Jag var visst bara hungrig...
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-21 18:19
Rättvist i efterhand när Astrit bommar för det var en jäkligt billig straff...man måste stänga sin högerkant för det är där AIK vill anfalla.
Örebro Tommy Tåpaj
2016-08-21 18:16
Carlgren ska ha rött kort.
Örebro Lekiller
2016-08-21 17:30
Axen går ut med att Broberg har sagt upp sitt kontrakt, i ÖSK tältet. Så nu behöver inger fundera mer på det.
Örebro T8
2016-08-21 17:14
Hörrni helt ovetenskapligt drar jag till med 2-0 ikväll. Det känns så i magen. Hoppas inte det bara är att jag är hungrig. :)
Örebro Jekl
2016-08-21 16:57
DaSa// Det är intressant med information om övergångssummor som du skriver. ÖSK redovisar den totala vinsten av samtliga spelarövergångar i sin årsredovisning (vilket i realiteten är försäljningssumman då det är sällan vi har köpt spelare för några större summor, dessutom görs avskrivning på detta belopp). Några belopp för specifika spelare redovisas dock inte. Detta kan jämföras med exempelvis AIKs årsredovisning där man skriver betydligt mer detaljerat på spelarnivå. Ett tecken på att ÖSK borde kunna vara mer öppna gällande detta även om det inte redovisas förrän mer än ett halvår efteråt. ÖSKs årsredovisning borde för övrigt kunna snyggas till väsentligt rent grafiskt samt innehålla mer information som är intressant även för den som inte är så bevandrad i ekonomi.
Örebro DaSa
2016-08-21 16:41
Ifk ligger under mot Hammarby. Betyder att om vi vinner idag så kommer det bli ett intressant race om tredjeplatsen samt vi får en lucka på 6 poäng till Häcken.
Örebro Alltid Örebro
2016-08-21 16:30
@Minatankar:
Självklart borde man inte behöva säga "jag tycker" innan, men det stärker att det är din åsikt, något som i de flesta fall lättar på stämningen då ingen kan påstå att du hävdar fakta. Att idiotförklara ledning, spelare etc är ju inte alltid positivt men det hör i min mening till då det är deras insatser som disskuteras. Att idiotförklara andra på detta forum för att de har en åsikt är i min mening däremot inte ok då alla har rätt att framföra sin åsikt och denna bör respekteras hur dum man än anser att den är. Att motbevisa någo eller säga att man inte håller med är i min mening slltid ok.
Annons: