/fotboll/osk/forum/5824.aspx/fotboll/osk/forum/5824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk_#09
2009-07-27 23:41
aa förut såg man bilder nästan efter varje match när han åkte på bår ut från matcherna med hjärnskakning har inte sett något av det i år haha.. saknas lite då målen kom oftas då också..:(
Örebro Grixx
2009-07-27 23:38
Lite mer killerinstinkt från Kim när han får chanserna...förra året så var ju hjärnskakning hans kännetecken...i år så får han inte samma bollar men inte heller har han det där goet som han hittade efter några matcher.

Bättre bollar till Kim och mer KillerKim från honom blir förhoppningsvis resultatet när han inte behöver springa i blindo.
Örebro Grixx
2009-07-27 23:32
Som sagt jag är def fan av Berra men tyckte inte han var kul att se vid 2-0-målet spec inte när han låg och gjorde änglar på gräsmattan...utan snö...men bollkänsla har han.
AIK Saywee
2009-07-27 23:31
Åter ett inlägg, i dagens match var det väl inte så många tröjdragningar kanske, men gott om "knuffar" med händerna i ryggen, i sidan eller någon annanstans.

Dessa "handfenomen" är något som jag starkt är emot, jag vill att man spelar fotboll - tycker ibland att domarna släpper sådant förstörande spelsätt som vissa spelare utnyttjar mer än andra ...

Håll händerna i styr!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-27 23:29
Wikströms uppspel går alldeles för sakta!
Örebro Erki
2009-07-27 23:28
Min elva mot ÖIS

------------Alvbåge-----------
Anttonen-Almebäck-Berra-Wowoah
-----------Kihlberg-----------
--------Nilsson-Gerzic--------
--Wirtanen--Bedoya--Porokara--

edit: Haha, exakt samma ändringar som worldfarm ville ha :)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-27 23:28
Aspen//

Då är vi tre, in med Berra istället för Wiken. Ahlbäck kommer att ha lekstuga annars.

Har i efterhand sett deras match mot Hammarby och Öis borde vunnit matchen med ett par mål.
Örebro worldfarm
2009-07-27 23:26
Tankar inför ÖIS-matchen: Ale från start istället för Kim. Erik Nilsson istället för avstängde Nordback. Tommy från start på flanken. Berra istället för Wikström. Det är dags för Sixten att lufta lite nytt mot Örgryte nu när spelet krampar.

Tack ALE för poängen. Och tack för att du visar prov på touch!
Örebro Aspen
2009-07-27 23:23
Jag håller med ÖSK KRILLE. In med Berra!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-27 23:20
Jag tycker att Berra borde få chansen från start istället för Wikström mot Örgryte!
AIK Saywee
2009-07-27 23:20
Idag hade Porokara "handbollsspelaren" Johan Lind emot sig, han använde händerna mer än fötterna för att få ordning på en felvänd eller rättvänd Porokara - tre gula kort för jubilaren hade varit rimligt, eller? Så många knuffar med händerna, alltså inga tacklingar, usch vilket irriterande spelsätt! Är det tillåtet att knuffas med händerna om man jubilerar?
Örebro Gummianka
2009-07-27 23:12
Till det negativa kan läggas Wikströms uppspel i första halvlek. Jag räknade till tre på raken som - långsamt - gick till fel adress. Och man börjar inte räkna en sån sak utan anledning först.

Slutklagat. Nu jäklar vänder det!
Örebro Ösk_#09
2009-07-27 23:07
Ämne: En sak har jag glömm....
grejen är att porokara oftas har en försvarare uppe i ryggen hela tiden som gör att han kör fel vänd (med ryggen mott motståndarnas mål).
Det är ju så för porokara är så bra med bollen när han är rätt vänd och kommer å gör överstegs finterna och sedan´sticker förbi.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-27 23:01
skoBe//

Tiden att hitta en ny anfallare är knapp, exakt 25 timmar. Sedan stänger fönstret.
Örebro skoBe
2009-07-27 22:57
En sak har jag glömmt... det är att jag har tröttnat på Porokaras spel... visst är han en av dom bästa men han måste ändra sitt spel...jag pallar inte längre att se honom springa med bollen till hörn flaggan och vända arslet mot motståndarnas mål... täcka bollen och föstöra spelet... visst tillåter jag honom det ett par gånger men inte varje jävla gång...han ska flör fan ta den snabbaste vägen att spela in bollen och inte hålkla den i 5 minuter....så spelar inte kanspelare.,...visst är han duktig med det han gör med det ska gå mkt snabbare och effektivare...tills han gör inlägg hinner alvbåge komma in i straffområdet oxå. det ska gå fort som fan och högre tempo på allas passningar.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-27 22:56
Har inte läst nedåt så det kanske redan varit uppe. Men vad gjorde Wiken på första målet, tjurrusning istället för att stå kvar och täcka ut killen.

Hade det inte varit för att Alvbåge varit helt lysande hela säsongen hade vi varit indragna i bottenstriden. Kilen tycker jag varit riktigt dålig i matcherna mot Häcken, anfallen stannar upp hos honom och det blir gåfotboll.

Vem som helst kan ju se att 4-3-3 inte fungerar, vad har Per Johansson gjort för illa som inte ens får vara med i truppen? Han har ju ett grymt skott bl.a. Honom och Erik Nilsson vill jag se i ett fyramannamittfält mot Öis. Bänka Kilen en
match o kör med Bedoya o Kim på topp. Blev faktiskt för första gången glad att Nordback blev avstängd så att Sixten tvingas till förändring.
AIK Saywee
2009-07-27 22:55
Chipset, exakt ...

... och jag har fortfarande min svarta Bertin Samuel Ze Ndille t-shirt på mig på campen.

Ska nog sova i den i natt ;-)
Örebro Aspen
2009-07-27 22:53
Tycker inte personen Kim är hela problemet. Att skicka in en hög lyra på en ensam anfallare som ska kriga med 2-3 försvarare har visat sig meningslöst.
Men när Kim gick ut försvann den möjligheten och då blev det bättre. Funderar på följande i Inför matchen:
"Slutligen ett citat från Boström som jag inte vet hur jag skall tolka. - Marcus (Astvald) spelade lite annorlunda mot vad han brukar. Han sökte sig mer in mot mitten än vad han ska göra, säger Boström. Ja, varför ge Kim något understöd centralt i planen. Dansken har ju varit så framgångsrik i sitt ensamma slitande mot motståndarnas mittförsvar tidigare denna säsong."
Tycker att den dåliga offensiven ligger spelsystemet. Spelsystemet fungerar när Basse tar sig runt på sin kan, inte annars.
Örebro Chipset
2009-07-27 22:47
Måste krypa till korset och bekänna att min tro på Berra var slut. Finns säkert något gammalt inlägg där jag varit starkt kritiskt mot honom. Idag var det en fröjd att se honom. Att ha en bollsäker mittback på plan ska fan inte underskattas. Berra tillsammans med övriga två inhoppare var de som gjorde det idag. Resten borde ta sig i kragen. Vissa mer än andra.
AIK Saywee
2009-07-27 22:47
Satt i kväll på "styrbord d vänster", som det heter på ön i Göteborg.

På denna sektion satt också ett par riktigt HÄCKlande, skrockande besserwissrar som försökte döma matchen och som dessutom skrattade högljutt vid varje ÖSK-misstag och trolig/möjlig "skada".

Deras tystnad vid övertidsminuterna gläder mig mycket och jag kommer att sova gott i natt.

Skrockar bäst som rockar sist!
Örebro Ösk_#09
2009-07-27 22:42
Ämne: nästa match vill jag....
om Kim fortsätter så här som han har gjort...Så kommer tanken om att sälja han upp.
Kim har kvalite det vet vi ALLA fast vi har dock inte sett så mycket av den kvaliten i år hoppas dock vi får se lite av den snart.
men skulle han fortsätta så här får vi fixa in en anfallare med lite kvalite eller testa staaf där och ta in en annan spelare till också... men vi är inte där en dock.
Och sedan som du säger peta nobbe och sätta in bedoya där istället.
AIK Saywee
2009-07-27 22:40
Kul avslutning på Rambergsvallen i kväll :-)

Jag bytte faktiskt taktiskt min röda cup-t-shirt mot en svart Bertin-t-shirt och det räckte till oavgjort ...

A-lag med B-doja gav fart, fläkt och mål!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-27 22:40
Nu skulle jag vilja se att ÖSK chockar oss fans med ett nyförvärv imorgonkväll! Men det lär inte händ! Så Bedoya lär ta Nordbacks plats och Olsen lär få spela från start mot Örgryte!
Örebro Ösk_#09
2009-07-27 22:35
Hoppas vekligen att bedoya startar nästa match vilket han borde göra då nobbe är avstängd.
Plus till sixten som tog in bedoya allafall vilket var en grymt drag.
Men STÖRST plus till ALVEN.

Örebro skoBe
2009-07-27 22:33
nästa match vill jag se samma elva bara byta ut Olsen med Bedoya... så småningom vill jag ha en ny anfallare och då ska Nordback petas...men tills dess får han spela.
Örebro skoBe
2009-07-27 22:29
Det jag var rädd för mest har jag sett idag... och insett att det är så 100 %
Olsen föstör spelet och bör inte spela mer...med honom på plan kommer man ingestans... Nordin var bäst tillsammans med alla 3 inhoppare resten var skit. Bedoya ska spela från start punkt slut. Man måste omedelbart hitta en ny anfallare och tills man hittar den ska Bedoya spela på Topp...sedan när vi hittar en bra anfallare ska bedoya spela offensiv mitf och Nordin och Khilberg def mitfl. Nordback för flyttas på bänken eller ännu längre.
Inget spel på Nordins spel som offmitfl men det fattas en spelare som ska göra det han gjorde idag...ta bollen från egna backar och vara en motor som fördelar bollarna till anfallarna och som påbörjar spelet.... just nu finns det bara Nordin som är bra på det och han kan inte gå ner och hämta bollen varje gång och sedan vara anfallare oxå...därför vill jag att han är en def mitl och Nordback ska petaws tillsammans med Olsen..... 2 fotbolls förstörare.
Örebro Aspen
2009-07-27 22:29
Grixx//Totalsågningen stod väl vi supporters för. Så mycket hände inte med det offensivt spelet eller defensiven.
Örebro Grixx
2009-07-27 22:18
Aspen// Trodde det var totalsågning efter den matchen...trots vinst och trots att inga andra lyckats med den bedriften på mer än ett år.

För övrigt så funkade inte mycket av anfallet idag. Bra spel några korta perioder men anfallet var bedrövligt som vädret. Bättre spel med bättre väder men anfallet i närheten av mål är tomt och innehållslöst. Dock har vi mycket att skylla på, idag regnet. Kan inte säga att Häcken hade mer...men oftast hade de mer folk i boxen och därmed känns det mer farligt....def hade de fler som agerade i boxen och det saknar vi.

Ett helt annat spel hemma...konstigt nog säger alla lag detsamma;-)
Örebro Erki
2009-07-27 22:09
Första gången ÖSK gjort två mål på bortaplan i år, och första gången ÖSK tagit poäng efter att ha hamnat i underläge i år?
Örebro Grixx
2009-07-27 22:09
När någon hoppar in med ca 15-10 minuter kvar brukar man säga att de varit inne för kort tid för att betygsättas...gäller det även Bedoya eller får han plus idag? ;-);-)
Annons: