/fotboll/osk/forum/5820.aspx/fotboll/osk/forum/5820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-07-30 16:48
Wirtanen skadad, borta tre veckor, enligt NA (se länken).

Blir Jocke Gren kvar i ÖSK nu?
Örebro Aspen
2009-07-30 15:35
Nobbe SK eller Örebro SK vad ska vi satsa på??
Örebro SK är mitt svar!!
Örebro DaSa
2009-07-30 14:41
Så jag hade gärna sett en värvning till mittfältet, Olsen var ju inte bra i våras när han hade konkurrens från Emra så tror inte han kommer att höja sig nu heller. Gäller nog att få fram de rätta bollarna till targetspelaren som många andra har skrivit på detta forum innan.
Örebro DaSa
2009-07-30 14:39
Vi har väl till 2/3 ett mittfält som kan klara att spela 4-3-3. Men som jag skrivit förut så håller inte Nobbe, hur skall vi kunna passa "triangeln" på två spelare (Nobbe vill inte ha boll och är ingen bra passninsspelare)? Jag tror att om vi får in ytterligare en mittfältare (nyförvärv) som kan hålla i bollen och även driva upp den samt slå lite konstruktiva passar så kommer det även att lossna för Nordin då han får ett passningsalternativ. Om det även lossnar för Nordin då kan inte motstådarna ha 2-3 spelare på Olsen vilket gör att han kommer få mera chanser och förhoppningvis hitta tillbaka till sin storform. Slutsats: Börja spela in Nobbe som mittback så har vi kvar hans ledarskaproll samtidigt som vi får igång vår offensiv.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-30 14:27
Pras Y//

Det är ju inte bara en part i förhandlingar. Med Roni ville ÖSK/Spelarinvest skriva ett fyraårskontrakt, men motparten krävde max 3 år.

Med Basse o Berra ville man inte chansa utan erbjöd 2-årskontrakt, i det fallet krävde motparten minst 3 år.

Förhandlingar är ett givande och tagande, det fel som sportchefen gjort så här långt är att han startar nya förhandlingar med befintliga spelare på tok för sent.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-30 14:19
Sven Töle//

Bekymret är väl att truppen är som gjord för 4-4-2. Vi har idag inte ett mittfält som bara klaras av att spela med de tre som gör det.

Enligt vad jag förstod spelades det 4-4-2 mot Laxå och jag hoppas Sixten nu insett att det är så det måste spelas mot Öis.
Örebro Sven Töle
2009-07-30 13:14
Basse & Berra på topp ;0)
Örebro Sven Töle
2009-07-30 12:59
Undrar hur Basse skulle funka som forward? Skulle vara kul att se. När han kom till ÖSK sades det att han kunde spela både kant och central forward.

Jag säger inte att det skulle gå bra. Bara att det skulle vara intressant att se en match. Han är inte helt oäven som bollmottagare men skulle väl nog vara en djupledsforward för komma till sin rätt.

Men troligen skulle han väl passa bäst i ett tvåmanna-anfall
Örebro Aspen
2009-07-30 12:47
Hetast just nu - svart/vitt redaktionen
Örebro Aspen
2009-07-30 12:45
Pras Y//går det inte att förlänga eller skriva ett nytt kontrakt mede en spelare?
Örebro Pras Y
2009-07-30 12:41
Chipset// Enda problemet är att man skrev för kort kontrakt med Alé. Fan, nästa år har han 2 år kvar och efter nästa säsong, om han varit bra, måste vi nog sälja. Samma dilemma som med Basse och Roni.
Länktips: s
Örebro Aspen
2009-07-30 12:37
Mot toppen - Basse på gång och Ale i hyperform och Kim får hjälp
Örebro E.Shams
2009-07-30 12:34

Ale har väldigt mycket. Som jag ser är det bara endast en komponent som skiljer honom från att bli en stor spelare. Vissa kallar det "Fotbollshuvud" andra "Smartness". En del beror på spelaren (hur tänkande han är, hur mycket fotboll han tittar på osv) och en del beror på den speltid han får (kunskap genom erfarenhet).

Det skulle vara mycket intressant om han skulle förbättra den sidan av sig. Hur skulle han kunna bli? Vidare har Per.J lite av samma problem.

Örebro Sersant
2009-07-30 12:28
Ämne: Bedoya är ett glädje....
Jag skulle gärna se att man utforskar den amerikanska spelarmarknaden närmare just för att hitta vinnarskallar och pådrivare.

Amerikanarna får ju vinnarskallar i bröstmjölken :P.
Örebro Aspen
2009-07-30 12:10
Ösk_#09//Ja, gör att det räcker med att betala artistskatt.
Chipset//Instämmer om Bedoya
Örebro Chipset
2009-07-30 12:09
Ämne: Chipset//Vet att vi ....
Joth// Om det är så du menar så instämmer jag.
Örebro Ösk_#09
2009-07-30 11:54
fick adriano kontrakt bara till december?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-30 11:53
Instämmer Chipset!
Örebro Chipset
2009-07-30 10:59
Bedoya är ett glädjeämne. Där har ÖSK gjort allting rätt. För det första är han rejält scoutad (provspel, tålamod, tydligt intressevisande etc). För det andra har ÖSK hittat rätt typ av spelare. Bedoya är en unik vinnarskalle, en pådrivare. Såna är ungefär lika svåra att hitta som en offensiv mittfältare med kvalité. Bedoya är båda.

Med ett års inskolning kommer han bli en nyckelfigur. Nästa år är han förmodligen given. Jag vidhåller att Bedoya, tillsammans med M&M och Dauda, gjort det bästa provspelet i ÖSK på 2000-talet.
Örebro S E
2009-07-30 08:22
Jag vill se Kim på plan tillsammans med Bedoya och Gerzic. Bedoyas box till box spel kanske ger Kim det understöd han behöver. Värt att prova iaf.

Jag är lite orolig över att Ögryte tycks ha vaknat och plockat en del poäng.

Jag tror det blir en tuff match och jag tippar snålt för en gång skull.
Örebro Aspen
2009-07-30 08:20
Adamski//Nog har vi kritiserat Nordin och Nordback, senast igår. Det är bara P Blohm som anser dom obytbara.
Det tycks sitta i ryggmärgen på laget att när Kim är på planen så ska han ha en hög långboll när han är ensam i anfallet. Det har blivit något fel där. Hoppas Ale och kanske brassen kan bryta detta beteende.
Att Ale har minst Nordback löpkapacitet har han visat.
Örebro Kerberos
2009-07-30 08:12
Problemet med snål målskörd i år (vi är dock långt ifrån sämst i årets AS, 6 lag är sämre på att göra mål) har inte berott på en svag Kim.

Kim tycker jag har gjort ett strålande arbete i år, han har gjort det han kunnat på det han fått att jobba med och det har han gjort väldigt bra.

Ta senaste matchen mot Häcken t.ex, jag tror inte det finns en enda nickduell där han duellerar mot en Häckenspelare, det är så gott som alltid två som går upp i duell mot han, några gånger såg jag att de var tom. tre, ändå vinner han duellerna flertalet gånger.

Det är för lite stöd rund Kim i år, Kim har en helt annan bevakning på sig i år än förra hösten, nu när han har det så måste andra komma fram, för det borde vara lättare att göra det nu när Kim tar nästan all bevakning från motståndarnas backar.

Som så många tidigare påpekat är att vi idag har ett mittfält som är ur form, eller som inte används på ett bra sätt längre, vi är tillbaka i gnetfotobllen med långbollar flygandes över ett lamt mittfält som aldrig får komma in i matchen, skillnaden är att vi står uppställt 4-3-3 istället för 4-4-2 vilket gör mittfältet ännu svagare.

Däremot saknar Kim stöd från bänken, förra året hade vi Staaf och Rodevåg som kunde komma in och avlasta/ta över om det låste sig, hittills i år har han fått burit allt ansvar själv.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-07-30 07:14
Chipset//Vet att vi på pappret spelar med två offensiva mittfältare men jag tycker inte att vi har rätt personer på rätt plats...

in med Boniek Maruti på plan//Jag har sett alla Forwards hemmamatcher i år...
Örebro SyreAtom
2009-07-30 06:47
Adriano 31 år verkligen..?!

Ser faktiskt ut som 37 minst!
Örebro Sven Töle
2009-07-30 00:05
Mittåt // Han är den typen av spelare Lika bra att "släppa han fri" tror jag om man vill få ut max av honom
Örebro Gurra2001
2009-07-29 23:43
Håller med de som anser att det är lite väl obalanserat här på sistånde. Det är mycket negativ feedback och väldigt lite positiv. Alejandro Bedoya har sedan han kom varit exemplarisk. Gjort det han har blivit tillsagd, varit tacksam, kämpat mer än någon annan, inte gnällt trots så lite speltid och dessutom tagit sig tiden att skriva en blogg för oss. Enligt Mittåt sprang han arslet av sig idag med. Något för övriga att ta till sig. Blod, svett och tårar.

GO Alejandro Bedoya!!!
Örebro Adamski
2009-07-29 23:28
Trött på alla klagomål på Olsen nu. Sett till den offensiva statistiken så är han bättre än de flesta andra spelare vi har denna säsong. Varför är det ingen som kritiserar Gerzic som endast har mäktat med en bra halvlek denna säsong med ett mål och en assisterande som påföljd. Han är en skugga av Gerzic anno 08 och levererar varken mål, assist eller lyckade passningar. Hur kommer det sig att ungtuppen Astvald får ta plats på bekostnad av vår främste ytter Bassombeng? Helt obefintligt i min värld. Adriano är ett skämt. En 31-årig spelare som har mäktat med 3 mål på 32 matcher, låter som man har värvat en back av dålig kvalité. Det enda positiva med denna värvning är väl att Olsen kommer kämpa än mer.

Höstens startelva:

Alvbåge
Wirtanen-IronMike-Wikström-Wowoah
Nordback-Kihlberg
Bedoya
Basse-Olsen-Porokara
Örebro Mittåt
2009-07-29 22:55
Det mest anmärkningsvärda från Laxåmatchen var att ÖSK ställde upp med en 4-4-2 uppställning med Alejandro Bedoya stationerad i diamantspetsen. Men det verkar den gode Ale inte ha brytt sig om. Under den halvlek han spelade hann han nog med att sätta sina fötter på alla planens kvadratmetrar.
Örebro Seniorkuban
2009-07-29 22:25
Ämne: Ni minns senast hur ....
Så sant, jag var en av dem som skrek "Vi vill ha, Olsen kvar!" så jag blev hes. Tror vi har mycket att få ut av Kim i höst.
Örebro skoBe
2009-07-29 21:48
Vad bra med nyförvärv, nu blir det riktig konkurens om platserna...hoppas att spelarna inser det, och börjar för fan spela bra nu.
Annons: