/fotboll/osk/forum/581.aspx/fotboll/osk/forum/581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BlandFinsken
2016-08-24 19:20
Funkar inte Cmore för er? Kollar genom Cmore på datorn, fungerar galant. Skadligt dålig fotboll KBK spelar förutom vissa sekvenser när de blixtrar till. Enorm skillnad på Olaussons och Axéns respektive filosofier. Måste säga att jag föredrar Axéns.
Örebro Fy bubblan
2016-08-24 19:17
Jag kollar via Apple-TV och C-Moreappen.
Örebro pemo
2016-08-24 19:15
Någon skrev C-more play, men där hittar jag ingen
Örebro pemo
2016-08-24 19:14
var visas matchen?
Örebro Fy bubblan
2016-08-24 19:12
Hoppas denna jinx funkar.
Men Broberg är verkligen helt iskall, nästan usel.
Örebro Chris P. Bacon
2016-08-24 19:08
2-0 av Astrit, snett inåt bakåt från Omoh efter en fin diagonal boll ut på kanten.
KBK var hyfsat nära mål någon minut innan men skottet precis utanför stolpen.
Örebro BlandFinsken
2016-08-24 18:58
Sköld, aningen rörigt mål. Kvalitetsskillnad. Sen så vägrar ju Olausson anpassa KBKs spel efter motståndet, vilket är tacksamt för ÖSK. KBK vill inte gå framåt, bara rulla boll. Bekväm match för ÖSK, kommer gå vidare enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2016-08-24 18:54
det var min telefon som var slö. Sköld! Nu lossnar det!
Örebro BlandFinsken
2016-08-24 18:48
"Daniel Björnquist, en ung kille." Jo allting är ju relativt.
Örebro BlandFinsken
2016-08-24 18:44
Sylvassa kommentatorer.
AIK Nissesson
2016-08-24 17:38
Bra startelva, bra bänk, känns som att man tar cup'en på allvar och inte laborerar a la Sixten.

Kul att Anton får förtroende och och en möjlighet att visa vad han kan mellan stolparna,
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-24 17:15
Start 11:an mot Karlstad.

Örebro BlandFinsken
2016-08-24 16:51
@Lord Bertin Zé Arvid Brorsson. Finns potential där, såg dock ung ut, någon som har koll på hans ålder? Tippar på att han är född 99, isåfall har han alltså två år kvar i U19.
Örebro Brodd
2016-08-24 15:43
C-More play visar tydligen Karlstad - ÖSK kl. 18:30 i kväll!
Örebro Lekiller
2016-08-24 14:14
[QUOTE=Vegurra]Vill inte att Björnqvist lämnar ÖSK. Han har en snabbhet som slår de flesta allsvenska spelarna. Får han bara vara skadefri är han en mycket stor tillgång för laget. Att köpa in en ersättare är inte gratis. [/QUOTE] Synd bara att han har för dåligt spelsinne och inläggsfot bara. Trodde mycket på Björnquist när han kom tillbaka till ÖSK. Men tyvärr har inte mycket hänt sedan dess. En del skadad iof men ändå.
Örebro Vegurra
2016-08-24 11:24
Vill inte att Björnqvist lämnar ÖSK. Han har en snabbhet som slår de flesta allsvenska spelarna. Får han bara vara skadefri är han en mycket stor tillgång för laget. Att köpa in en ersättare är inte gratis.
Örebro Chris P. Bacon
2016-08-24 10:54
Kvällens cupmatch direktsänds för dom som inte har möjlighet att ta sig till Karlstad. Kostar 79 kr.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-08-24 10:21
@TommyS:

Han skulle flytta till USA och spela fotboll på college har jag för mig att jag läste i vintras.
Örebro flesklepp
2016-08-24 10:16
@Restalundsv:

Känns tråkigt att säga/skriva, men det känns inte riktigt som någon större förlust
Örebro TommyS
2016-08-24 09:49
På tal om ungdomarna, någon som har koll på Felix Möller? Har inte sett hans namn någonstans på länge, skadad?
Örebro Lord Bertin Zé
2016-08-23 22:49
@BlandFinsken:
Namn?
Örebro BlandFinsken
2016-08-23 22:34
Var och såg Degerfors U19 - ÖSK U19 i juniorallsvenskan i fredags. Inte särskilt imponerad, tyvärr. ÖSK spelarna var fysiskt starka, men inte många som stack ut sett till bollbehandling, intelligens eller dylikt. ÖSK hade vassare avslut än Degerfors, förövrigt så var Degerforsspelarna mer spelskickliga och för det mesta klokare. ÖSK spelarna var som sagt fysiskt tuffa, bra i närkamper (vann det mesta i närkampsspelet kändes det som), hade också flera vassa skott. Om det var tur med bra träffar låter jag vara osagt. Ena mittbacken hade väl potential då han hade fin uppspelsfot, var relativt farlig på fasta situationer, samt ganska klok i defensiven. Tycker även vänsterbacken såg solid ut, en lång kille med ljust hår och knut. Förstod att innermittfältaren med nr 70 ska ha varit stortalang men ha haft skadebekymmer. ÖSK vann sedan med 5-3, skulle lika gärna kunna varit i Degerfors favör. De mest intressanta spelarna var i mina ögon ingen av ÖSK:arna, tyvärr. Åtminstone inte sett till spelskicklighet och förmåga att vårda boll och skapa chanser. Oliver Nilsson i Degerfors har fått A-lagsdebutera och är strålande. Lär bli fler superettaninhopp för honom.
Örebro Restalundsv
2016-08-23 19:39
Intresse för dajje utomlands, där ser man
Örebro TommyS
2016-08-23 17:43
Klart att Rinne borde varit med. Han stod inte i helgen och det stod något om en lättare skada i flamländsk press, men är det just en lättare skada borde det inte hindra en uttagning. Om Carlgren står kommer jag att hoppas att Sverige släpper in mål. I alla fall känns det så nu.
Örebro öörebrooo
2016-08-23 15:50
Carlgren lever på sin insats från U21 EM förra sommaren. Medans Rinne har varit helt galen bra i ett års tid ungefär, räddat oss hur många gånger helst med otroliga räddningar. Känns som Janne vill komma med god fot med svenska folket genom att just ta in Carlgren. Han är ju väldigt populär efter U21 guldet och folk skrek ju att han skulle ersätta Isaksson. Trist för Jacob, då han verkligen förtjänade en plats i truppen.
AIK Nissesson
2016-08-23 15:50
Oscar Jansson är väl i stort sett en lika bra målvakt, spelar dessutom för "bästa klubben", skönt ändå för oss, att han inte blir uttagen, tänker på skaderisken i första hand ...
Örebro Nicknamn i ribban
2016-08-23 15:37
@Roswall:

Rinne spelar för en bättre klubb än samtliga klubbar de målvakterna representerar. Han blev förstemålis i Allsvenskan för endast 1 år sedan men spelar ändå i en bättre klubb än samtliga uttagna målvakter. Han är yngre och har definitivt mer potential. Det är inte heller så att de övriga målvakterna kan ta en plats på rutin. Olsen har gjort 3 A-landskamper, Johnsson 3 och Carlgren 1 (som Rinne).

Han borde helt klart varit med.
Mäster Estragon
2016-08-23 15:30
Så nu ska Kalle in och ersätta Nyman.. Ujujuj......
Örebro pemo
2016-08-23 15:23
Angående misslyckade juniorer.
Vad hände med Lukman Murad? Så lovande att t.o.m. Sixten tog med honom på försäsong. Och nu i div 2 ??
Örebro Roswall
2016-08-23 15:12
Irriterad jag blir att Janne inte har med Rinne i truppen. Visst Olsen och Johnsson, men Carlgren?
Annons: